Mitsubishi wprowadziło wersję z wydłużonym rozstawem osi pierwszej generacji Pajero/Montero w 1983 roku, tworząc tym samym jeden z najbardziej legendarnych SUV-ów na rynku.
Japoński producent samochodów rozpoczął produkcję modelu Pajero/Montero z krótkim rozstawem osi w październiku 1981 roku, jednak nie spełniał on oczekiwań rodzin ani osób pragnących jeździć w terenie. W związku z tym, w 1983 roku, Mitsubishi dodało do oferty wersję z długim rozstawem osi.
Współdzieląc swoje fundamenty z mniejszym bratem, 5-drzwiowe Pajero/Montero zbudowane zostało na podwoziu i charakteryzowało się kwadratowym designem. Jego przednia część była płaska, a czarna atrapa chłodnicy była uzupełniona parą okrągłych reflektorów oraz kierunkowskazami i światłami parkingowymi umieszczonymi w rogach. Choć przednie drzwi były takie same jak w mniejszym modelu, wersja z długim dachem miała dodatkowy zestaw drzwi dla pasażerów z tyłu. Z tyłu, wersja pięciodrzwiowa otrzymała drzwi otwierające się na bok.
Wewnątrz, minimalistyczny design kontynuował się na desce rozdzielczej, która miała płaską powierzchnię i uchwyt po stronie pasażera. Panel wskaźników oferował dwa zegary i dwie wskaźniki, każdy w osobnych grupach. Mimo iż centralny panel był nowym elementem wnętrza samochodów, Pajero/Montero posiadało go dla jednostki wentylacyjnej i radia. W przeciwieństwie do mniejszego rodzeństwa, wersja 5-drzwiowa oferowała wystarczająco miejsca z tyłu dla trzech pasażerów. Dodatkowo, producent zaoferował opcję dwóch składających się siedzeń w bagażniku.