MITSUBISHI Pajero/Montero/Shogun 2006-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MITSUBISHI Pajero/Montero/Shogun 2006-Present

Przejdź do galerii zdjęćMITSUBISHI Pajero/Montero/Shogun 2006-Present

Mitsubishi był najbardziej znanym rywalem w ekstremalnym rajdzie Paris-Dakar, który wygrał 12 razy z modelem Pajero. Wersja drogowa również zyskała reputację niezawodności.

Pajero, znane również jako Montero w Hiszpanii i innych krajach hiszpańskojęzycznych oraz Shogun w Wielkiej Brytanii, rozpoczęło swoją drogę w 1981 roku z pierwszą generacją. Była to konstrukcja na ramie. Trzecia generacja została wprowadzona w 1999 roku z rewolucyjną konstrukcją nadwozia typu unibody oraz zintegrowanym podwoziem. Ten typ konstrukcji został przeniesiony do czwartej generacji, która zadebiutowała w 2006 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu.

Wyprofilowane nadkola i opadająca linia dachu były nietypowe jak na prawdziwego samochodu terenowego. Wprowadzono chromowaną kratkę o trzech szczelinach oraz większe, wyższe reflektory. Oferowano go w wersji 3- oraz 5-drzwiowej. Pierwsza wersja była dostępna tylko jako pięcioosobowa, a druga była wyposażona w siedem miejsc. Zapasowe koło umieszczono na tylnej klapie bagażnika.

Wnętrze Pajero charakteryzowało się nowoczesnym designem deski rozdzielczej z dużym zestawem wskaźników. Centralna konsola mieściła jednostkę infotainment oraz dodatkowy wyświetlacz LCD do komputera pokładowego. Środkowy rząd oferował dużo miejsca dla trzech dorosłych pasażerów, natomiast trzeci rząd miał ograniczoną przestrzeń.

Platforma techniczna była tym, co przyciągnęło uwagę do Pajero. Był to jedyny na świecie samochód 4×4, który posiadał system 4×4 na żądanie i mógł być prowadzony jako pojazd z napędem na wszystkie koła, ponieważ był wyposażony w trzy dyferencjały. Centralny i tylny mogły być blokowane dla lepszej przyczepności. W komorze silnikowej producent zainstalował silnik diesla o pojemności 3,2 litra lub silnik benzynowy o pojemności 3,8 litra. Obie wersje były standardowo wyposażone w 5-biegową skrzynię manualną, natomiast 5-biegowa automatyczna była dostępna jako opcja.

 Nowy Pajero dostępny jest w wersjach 7-osobowej długiej oraz 5-osobowej krótkiej, aby sprostać różnorodnym potrzebom i stylom życia klientów.

W wersjach diesel zastosowano silnik wysokoprężny o pojemności 3,2 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który spełnia normy emisji Euro-4 i jest o 15% cichszy od swojego poprzednika. (Maxima: wersje A/T 125 kW (170 PS) / 373 Nm; wersje M/T 118 kW (160 PS) / 381 Nm). W wersjach benzynowych zastosowano silnik V6 SOHC MIVEC o pojemności 3,8 litra, który generuje maksymalną moc 250 PS.

Silniki połączono z 5-biegową skrzynią manualną lub automatyczną INVECS-II 5-biegową skrzynią biegów.

Nowe Pajero korzysta z elektronicznie sterowanego układu Super Select 4WD-II, który został dobrze przyjęty w poprzedniku ze względu na doskonałe zdolności terenowe, jakie zapewnia. Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy, aby dostosować je do warunków nawierzchni i swoich preferencji: tryb 2H 2WD oraz trzy tryby 4WD (4H, 4HLc i 4LLc).

System Active Traction & Stability Control (ATSC), który reguluje siłę napędu i hamowania na każdym kole indywidualnie w celu osiągnięcia doskonałej stabilności prowadzenia i wydajności w terenie, został ulepszony, aby współpracować z blokadą tylnego dyferencjału i zwiększyć zdolności Pajero na nieutwardzonych nawierzchniach.

Nowe Pajero zachowuje niezależne zawieszenie przednie na podwójnych wahaczach i tylne wielowahaczowe, znane z poprzednika. Zastosowanie różnych stałych sprężyn i ogólne dostrojenie zawieszenia zmniejszyło przechył o 25% i więcej, co poprawia prowadzenie i stabilność przy wszystkich prędkościach oraz zapewnia płynniejszą i bardziej komfortową jazdę.

Modele o długiej karoserii wyposażone są w trzeci rząd siedzeń, które składają się pod podłogą, gdy nie są potrzebne – funkcja, która była popularna w poprzednim Pajero. Podłokietniki również składane są schludnie pod podłogą.

Wbudowana w klapę bagażnika jest pojemna dwupoziomowa skrzynka na przechowywanie: górna część zapewnia przestrzeń na schowanie apteczki lub pudełka chusteczek, natomiast dolna część przechowuje trójkąt ostrzegawczy.

Nowe Pajero wyposażone jest w nowy system audio Rockford Acoustic Design Premium Sound System™, który składa się z wzmacniacza o mocy 860 W, 12 głośników, procesora sygnałowego (DSP) oraz 5.1-kanałowego systemu surround, który tworzy scenę dźwiękową o głębokim basie i wysokim przepływie energii akustycznej.

3.8L V6 5AT AWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3828 Cm3
Moc184 Kw @ 6000 Rpm
250 Hp @ 6000 Rpm
247 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy243 Lb-Ft @ 2750 Rpm
329 Nm @ 2750 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124.2 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/60R18
Długość192.9 In (4900 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi109.4 In (2779 Mm)
Prześwit8.8 In (224 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Masa własna4883.2 Lbs (2215 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6415.4 Lbs (2910 Kg)
Spalanie miasto13.3 Mpg Us (17.7 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Średnie spalanie17.4 Mpg Us (13.5 L/100Km)
Emisja CO2324 G/Km

3.2L DI-D 5AT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3200 Cm3
Moc147 Kw @ 3800 Rpm
200 Hp @ 3800 Rpm
197 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 2000 Rpm
441 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/65R17
Długość192.9 In (4900 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi109.4 In (2779 Mm)
Prześwit8.8 In (224 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Masa własna4993.5 Lbs (2265 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6680 Lbs (3030 Kg)
Spalanie miasto23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2224 G/Km

3.2L DI-D 5MT AWD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3200 Cm3
Moc118 Kw @ 3800 Rpm
160 Hp @ 3800 Rpm
158 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy281 Lb-Ft @ 2000 Rpm
381 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna110 Mph (177 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/65R17
Długość192.9 In (4900 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi109.4 In (2779 Mm)
Prześwit8.8 In (224 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Masa własna4993.5 Lbs (2265 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6680 Lbs (3030 Kg)
Spalanie miasto20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Emisja CO2246 G/Km

3.2L DI-D 5MT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność3200 Cm3
Moc147 Kw @ 3800 Rpm
200 Hp @ 3800 Rpm
197 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 2000 Rpm
441 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/65R17
Długość192.9 In (4900 Mm)
Szerokość74 In (1880 Mm)
Wysokość73.6 In (1869 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi109.4 In (2779 Mm)
Prześwit8.8 In (224 Mm)
Pojemność bagażnika14.6 Cuft (413 L)
Masa własna4993.5 Lbs (2265 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6680 Lbs (3030 Kg)
Spalanie miasto24.5 Mpg Us (9.6 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie2.9 Mpg Us (81.1 L/100Km)
Emisja CO2213 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.