Fourth, generacja Pajero/Montero/Shogun uwolniła się od ograniczeń i szturmem zdobyła stoisko Mitsubishi Motors na Paris Motor Show w 2006 roku.
W zależności od rynku, największy terenowy pojazd Mitsubishi nosił nazwę Montero/Pajero/Shogun. Choć nie był to przełom w porównaniu do swojego poprzednika, to stanowił wyraźną ewolucję, która zbliżyła auto do klientów. Jego jedynym minusem na rynku europejskim były silniki o pojemności powyżej trzech litrów, co prowadziło do wyższych podatków i w efekcie do wolniejszej sprzedaży.
Wydatne nadkola oraz opadająca linia dachu były nietypowe dla prawdziwego samochodu terenowego. Wydatne nadkola nadawały japońskiemu pojazdowi agresywny wygląd. W wersji trzydrzwiowej, tylne boczne okna miały wznoszący się dolny brzeg pomiędzy słupkami B i C. Podobnie jak w swoich poprzednikach, czwarta generacja Pajero posiadała zapasowe koło umieszczone na tylnych drzwiach otwieranych na bok.
Wnętrze Pajero wyposażone było w nowoczesny kokpit z dużym zestawem wskaźników. Centralna część panelu miała jednostkę infotainment oraz dodatkowy wyświetlacz LCD dla komputera pokładowego. Z przodu Mitsubishi zapewniało wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów, ale z tyłu było mało przestrzeni, nawet dla dwóch osób.