Z nazwą Pajero/Montero/Shogun, ta oparta na podwoziu Mitsubishi była jednym z ostatnich pojazdów produkowanych przez japońskiego producenta w segmencie lekkich pojazdów użytkowych.
Shogun Sport był oferowany pod nazwą Montero lub Pajero, w zależności od rynku. Miał małą karoserię osadzoną na wysokim podwoziu pochodzącym z pickupa Mitsubishi L200. Jednak różnił się wyglądem i, rzecz jasna, wnętrzem.
Stylistyka przypominała L200, ale z innym przodem. W pewnym sensie przypominał kombi na podwyższonym zawieszeniu, ponieważ nie miał zapasowego koła z tyłu – to znajdowało się pod bagażnikiem. Dzięki małym oknom i prostemu kształtowi dachu wyglądał szybciej, niż w rzeczywistości był.
Wnętrze Pajero/Shogun/Montero Sport wyposażone było w plastikowe drewniane wykończenia, plastikową deskę rozdzielczą i panele drzwiowe. Konsola środkowa również była wykonana z plastiku. Pomimo dość długiej kabiny, była dostępna tylko w wersji pięcioosobowej. Pasażerowie na tylnych siedzeniach nie mieli zbyt wiele miejsca na nogi, ale było to wystarczające nawet dla osób powyżej przeciętnego wzrostu.