Mitsubishi próbował ożywić swoją linię Pajero/Montero/Shogun w 2003 roku, wprowadzając łagodny lifting obu wersji – trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej.
W przeciwieństwie do większości innych pojazdów terenowych na rynku, flagowy model Mitsubishi charakteryzował się konstrukcją zintegrowanego podwozia, co pozwoliło na obniżenie wagi samochodu, ale nie w nadmierny sposób. Odnowiona linia poprawiła zarówno wygląd, jak i aspekt techniczny. Jednak Mitsubishi nie zmniejszyło pojemności silnika, co okazało się kosztowne. W Europie wszystkie pojazdy z silnikiem o pojemności powyżej 3.0 litrów były mocno opodatkowane, a Pajero oferowało tylko większe jednostki, zarówno benzynowe, jak i turbo-diesla.
Na zewnątrz, japoński producent zmienił kształt przedniego zderzaka. Zrezygnowano z kwadratowych świateł przeciwmgielnych na rzecz mniejszych, okrągłych, umieszczonych pod reflektorami. Ponadto, zderzaki i listwy ochronne po bokach nadwozia były w kolorze nadwozia, co znacznie poprawiło ogólny wygląd samochodu. Pajero/Montero/Shogun miało okno otwierane dla pasażerów z tyłu oraz krótszy rozstaw osi w wersji trzydrzwiowej.
Wnętrze samochodu zostało ulepszone; nowa deska rozdzielcza miała drewniane wykończenia na centralnym panelu i kierownicy. Mitsubishi oferowało opcję skórzanych siedzeń, podczas gdy wersja podstawowa była wyposażona w tapicerkę materiałową.