Mitsubishi Raider z 2006 roku był ostatnią próbą japońskiej marki, aby wprowadzić na rynek amerykański samochód z nową marką, oparty na Dodge. Mimo że design samochodu odbiegał od modelu Dodge, nie udało mu się przekonać nabywców.
Chrysler i Mitsubishi stworzyli razem nie tylko samochód. Mitsubishi 3000/Dodge Stealth oraz Mitsubishi Eclipse/Eagle Talon to tylko dwa przykłady udanej współpracy tych dwóch producentów samochodów. Jednak Dodge Dakota/Mitsubishi Raider okazał się klapą, zwłaszcza dla japońskiej marki.
Ponieważ samochód był pickupem na ramie, zmiana zewnętrznego stylu na bardziej agresywny zderzak, reflektory, błotniki i maskę była łatwa do wprowadzenia. Wygląd Raidera był bliższy produktom Mitsubishi, mimo że nie był to Mitsubishi. I to było bardziej widoczne w środku.
Deska rozdzielcza pochodziła bezpośrednio z Dakoty, ale stylizacja przypominała inne pickupy, takie jak Ford F150 czy Toyota Tundra. Była dobra i praktyczna, ale brakowało jej tych samych udogodnień, a co ważniejsze – dobrego wyglądu. Raider, jako lekki i średni pickup, był używany częściej przez rodziny niż tylko do pracy. W tym segmencie wygląd jest ważniejszy od ładowności.
Dostępne były różnorodne silniki i nadwozia, ale podwójna kabina (Double Cab) była najbardziej poszukiwana przez małych przedsiębiorców i był to jedyny pickup w swojej klasie, który oferował silnik V8. Raider i Dakota.
Mitsubishi Motors North America, Inc. (MMNA) wprowadza odważne nowości na rynek średniej wielkości pojazdów dostawczych, z nazwą, która to podkreśla. Styl nowego Mitsubishi Raidera z 2006 roku akcentuje aktywny, muskularny wygląd, niezaprzeczalny charakter i celowy wygląd. Projekt zawiera charakterystyczne elementy z rodziny pojazdów Mitsubishi – w tym SUV-a Endeavor oraz zupełnie nowy coupe Eclipse.
Jednak Raider to znacznie więcej niż tylko ładny wygląd. Napędzany silnikiem V-6 lub opcjonalnym V-8, Raider dostępny jest w dwóch różnych konfiguracjach kabiny, a także z unikalnym wnętrzem i stylizacją zewnętrzną, które wyróżniają się na tle innych modeli Mitsubishi. Raider, oparty na średniej wielkości Dode Dakota, będzie produkowany w zakładzie montażowym DaimlerChrysler w Warren, Michigan.
„Niezależnie od tego, czy w pracy, czy w czasie wolnym, nasi docelowi klienci są pasjonatami tego, co robią, a Raider uchwyca tę pasję i celowość w pojeździe, którym jeżdżą” – powiedział Rich Gilligan, prezydent i dyrektor generalny Mitsubishi Motors North America. „Raider wykonuje swoje zadanie z klasą.”
Raider to kolejny przykład zdolności Mitsubishi do opracowywania unikalnych produktów dla specyficznych grup konsumentów. Jest zaprojektowany dla aktywnych nabywców pojazdów dostawczych; ludzi, którzy potrzebują pojemności ładunkowej, jaką oferuje samochód dostawczy, ale chcą także estetycznego wyglądu, który stał się synonimem marki Mitsubishi. Wiele osób postrzega ten samochód jako alternatywę dla SUV-a.
Pomimo swojego stylowego wyglądu, moc i wytrzymałość nie zostały skompromitowane w średniej wielkości pojeździe dostawczym Mitsubishi. Wierny swoim korzeniom, Raider jest jedynym importowanym pickupem średniej wielkości, który oferuje silnik V-8 o pojemności 4.7 litra. Dostępny w kombinacji przedłużonej i podwójnej kabiny, w wersjach z napędem na dwie i cztery koła oraz z mocnymi silnikami V-6 i V-8, Raider oferuje konfigurację niemal dla każdej wyobrażalnej potrzeby.
Ponowny powrót Mitsubishi na rynek pojazdów dostawczych uzupełnia ofertę modelową, która zawiera sedany, SUV-y i sportowe samochody najwyższej klasy, w tym Galanta, zupełnie nowy Eclipse, Endeavor i Lancer Evolution – każdy z nich wyróżnia się w swoim segmencie importowym.
Wyjątkowy Design Zewnętrzny
Obarczone zadaniem ustanowienia nowego standardu w projektowaniu pojazdów dostawczych, zespoły projektowe w Mitsubishi Motors Design Center w Cypress w Kalifornii wyszły poza utarte schematy, tworząc nowego Raidera. Jego dynamiczny wygląd z miejskim sznytem wyróżnia się sportowym „jednolitym” profilem oraz zaokrąglonymi powierzchniami, które dopełniają charakterystyczna maska, poszerzone nadkola i nadkola w stylu step-side, nadając Raiderowi zgrabną, muskularną sylwetkę. Cienka górna atrapa chłodnicy i gruby dolny zderzak nadają Raiderowi agresywny wygląd przypominający inne modele Mitsubishi. Nowoczesne reflektory i lampy tylne dopełniają wyróżniający się design Raidera.
Moc i Wytrzymałość
Raider nie uznaje kompromisów w kwestii osiągów. Silnik V-8 Raidera – największy wśród importowanych średniej wielkości pojazdów, a w rzeczywistości jedyny importowany pickup średniej wielkości z silnikiem V-8 – generuje 230 koni mechanicznych i prowadzi w klasie z momentem obrotowym wynoszącym 290 funtów na stopę. Zdejmowana skrzynia ładunkowa oferuje ponad 40 stóp sześciennych pojemności, idealnej do obsługi różnych zadań i ładunków o nietypowych kształtach. Jego w pełni stalowa rama, formowana hydroformowo i tłoczona, tworzy niezwykle sztywną konstrukcję, a w połączeniu z niezależnym zawieszeniem z przodu przyczynia się do komfortowej i zdolnej jazdy.
Niespodziewane Udogodnienia Wnętrza
Raider jest wyposażony w wiele udogodnień wewnętrznych, które odróżniają go od innych, bardziej konwencjonalnych pojazdów dostawczych średniej wielkości. Opcje premium dostosowane do docelowego klienta Raidera obejmują skórzane wykończenia siedzeń, radio satelitarne SIRIUS, interfejs telefoniczny Bluetooth oraz system audio o wysokiej mocy z 10-calowym subwooferem, sześciopłytowym zmieniarką CD oraz odtwarzaczem MP3 – wszystko to z pewnością zadowoli nawet najbardziej wymagających kierowców.
Modele i Funkcje
LS Extended Cab
Model Raider LS Extended Cab wyposażony jest w silnik V-6 o mocy 210 koni mechanicznych i pojemności 3.7 litra, który generuje 235 funtów momentu obrotowego. Można go zamówić z manualną skrzynią biegów Getrag o sześciu biegach lub automatyczną czterobiegową. Podwozie ma elektryczne wspomaganie kierownicy, zawieszenie ciężarowe, wentylowane hamulce tarczowe z przodu oraz tylne hamulce bębnowe z systemem ABS, a także stabilizatory z przodu i z tyłu. W standardzie znajdują się stalowe felgi pełne o wymiarach 16×7 cali oraz opony 245/70R16 do użytku na drodze i poza nią, a także zapasowe koło pełnowymiarowe.
Inne standardowe funkcje obejmują klimatyzację, obrotomierz, przyciemniane szyby, drzwi dostępu do tyłu, stałe okno tylne, duże regulowane lusterka boczne 5×7 cali, antenę typu whip, wycieraczki z regulowanym czasem pracy, odtwarzacz AM/FM/CD z czterema głośnikami, mocowania do ładunku w skrzyni ładunkowej, przednie kanapy (40/20/40 podział), gniazda zasilania, lampki do czytania z przodu oraz uchwyty na kubki z przodu i z tyłu.
Opcje pakietu Power and Convenience dla LS Extended Cab obejmują elektryczne okna i zamki, system dostępu bezkluczykowego, elektryczne lusterka 5×7 cali, siedzenie w drugim rzędzie, dywaniki, tempomat oraz teleskopową kolumnę kierownicy.
DuroCross V-6 Extended Cab
Raider DuroCross V-6 Extended Cab dodaje szereg standardowych ulepszeń wydajności i wyglądu dla bardziej poszukujących przygód kierowców. W skład tych ulepszeń wchodzą 16-calowe felgi aluminiowe, opony całoroczne 265/70R16, lampy przeciwmgielne, elektryczne, podgrzewane lusterka o wymiarach 6×9 cali, głęboko przyciemnione szyby boczne, przesuwane okno tylne, skórzana kierownica, dywaniki DuroCross, nadkola z osłonami przeciwbłotnymi, stopnie boczne oraz podłoga w boksie ładunkowym, system chłodzenia ciężarowego oraz akumulator o pojemności 750 amperów, a także szereg ulepszeń wykończenia zewnętrznego. Model 4WD dodaje opony BFGoodrich All Terrain LT265/70R16, amortyzatory gazowe o wysokim ciśnieniu, pakiet osłon podłogowych oraz ograniczoną poślizg.
DuroCross V-8 Extended Cab
Model DuroCross V-8 Extended Cab oferuje dużą moc, wyposażony w silnik V-8 o pojemności 4.7 litra, który łączy się z napędem na dwie lub cztery koła. Dodatkowe standardowe wyposażenie obejmuje felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, wykończenia wnętrza w satynowym kolorze oraz bezprzewodowy interfejs telefonu Bluetooth. W standardzie znajduje się ciężki pakiet do holowania. Opcjonalny system audio o wysokiej mocy oferuje radio AM/FM/SIRIUS Satellite Radio, sześciopłytowy zmieniarkę CD, subwoofer oraz sterowanie audio na kierownicy. Fotele kubełkowe są dostarczane w tym opcjonalnym pakiecie.
Modele LS i DuroCross Double Cab
Raider LS Double Cab dostępny jest z silnikiem V-6 o pojemności 3.7 litra, a DuroCross Double Cabs oferują zarówno silnik V-6, jak i największy w klasie importowanej silnik V-8 o pojemności 4.7 litra. Ponad 100 stóp sześciennych przestrzeni wewnętrznej w wszystkich modelach Raider Double Cab zapewnia komfort i miejsce dla pięciu osób oraz ich bagażu. Oba modele Durocross Double Cab mogą być wyposażone w pakiet dźwiękowy z radiem AM/FM/SIRIUS Satellite Radio z sześciopłytowym zmieniarką CD i sterowaniem audio na kierownicy. Standardowo w modelach DuroCross V-8 znajduje się ciężki pakiet do holowania.
XLS Double Cab