Brytyjska firma produkowała trójkołowce w latach 1910-1952, a na setną rocznicę powstania zaprezentowano nowy model, który zadebiutował w 2011 roku podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie.
Nowy Morgan był napędzany silnikiem V-Twin pochodzącym z motocykla, połączonym z pięciobiegową skrzynią biegów od Mazdy. Silnik S&S rozwijał moc 115 KM, która była przenoszona na tylne koło. A jak brzmi 4,5 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h? To niemal wydajność BMW M3.
Użyte do produkcji Morgana lekkie materiały sprawiły, że jego masa całkowita wyniosła mniej niż 500 kg. Trójkołowiec nie miał dachu i właściwie składał się z rurkowej ramy z dwoma belkami ochronnymi wokół dwuosobowego siedzenia.
Otwarta kabina ujawniała czarne siedzenia pokryte miękką skórą oraz proste wskaźniki. Kabina została zaprojektowana tak, aby przypominała kokpit samolotu, z aluminiowymi przełącznikami.
Klasyczny Morgan nie miał wspomagania kierownicy i nie był wyposażony w kontrolę trakcji.
Z wnętrza kabiny kierowca i pasażer mogli zobaczyć przednie koła oraz poczuć ciepło wydobywające się z odsłoniętego wydechu.
Trójkołowiec miał zielony lakier, podobny do brytyjskiego samolotu myśliwskiego Spitfire, i zawierał symbol RAF.
Dźwięk silnika był dość potężny i piękny, rycząc przy obrotach przekraczających 3000 rpm.
Kiedy ostatnio podróż samochodem traktowałeś jako przygodę? Morgan 3 Wheeler został stworzony, aby przywrócić radość i pasję do osobistego transportu. Otwórz zabezpieczenie „bomb release” i usłysz, jak potężne podwójne cylindry detonują, a potem wybierz ulubiony cel podróży.
Ikoniczny design Morgana Threewheela został zaktualizowany przy użyciu technologii XXI wieku. Napęd to silnik V Twin z wtryskiem paliwa współpracujący z pięciobiegową (i wsteczną) skrzynią biegów od Mazdy. Gwarantuje to wygodę „wsiadaj i jedź” przy jednoczesnej ekscytacji ekstremalnymi osiągami. Samochód to fuzja starego i nowego.
Bezpieczeństwo jest najważniejsze – wzmocniona konstrukcja rurowa oraz podwójne rollbary dla kierowcy i pasażera. Solidny pasek V zapewnia przyczepność wzmocnionej tylnej opony. Niektóre rzeczy się nie zmieniły. Morgan Threewheeler wciąż utrzymuje rekordy prędkości na długich dystansach dla samochodów jednolitrowych ustanowione w latach 30. XX wieku, więc po co zmieniać kształt? Wyraźny kształt pocisku i odsłonięta konstrukcja oraz aluminiowa kadłub są połączone z profilowanym bokiem w stylu samolotu. Kształt przypomina delikatną, ale potężną rakietę z przodu, prowadzącą do tylnej części przypominającej kształtem żuka. Z perspektywy designu skupiono się na tym, aby samochód był jak najbliższy samolotowi, jednocześnie zachowując dodatkowe miejsce dla kierowcy, pasażera i torby z tyłu. Przede wszystkim jednak Morgan 3 Wheeler zaprojektowano w jednym celu – aby jazda była przyjemnością. Kabina wyłożona skórą z instrumentami samolotowymi potęguje poczucie latania po drodze. Samochód jest łatwy w prowadzeniu, a kompaktowe wymiary oferują doskonały widok na drogę przed i za sobą. Wydaje się, że samochód reaguje równie dobrze na myśli, co na fizyczne wejścia.
Dynamizm jeszcze bardziej podkreśla to, co zespół projektowy Morgana nazywa sportową filozofią designu „wyścig w niedzielę”. Linie samochodu nie kończą się nagle, lecz płyną organicznie i naśladują gładkie kształty toru wyścigowego. Gładki profil sprawia, że samochód wygląda na smuklejszy i niższy. Rzeźbiony przedni i tylny panel wzmacniają aerodynamiczny wygląd, a krótkie zwisy z przodu i z tyłu podkreślają sportowy charakter pojazdu.
CHASSIS I DYNAMICZNE WŁAŚCIWOŚCI JAZDY
Eksperci od podwozia Morgana pracowali nad doświadczeniami jazdy nowego Morgana 3 Wheeler z tą samą pasją, jaką poświęcono rozwojowi każdego nowego Morgana. Efektem jest samochód stworzony z myślą o kierowcy, którego właściwości w pełni oddają sportowy wygląd. Waga silnika jest zrównoważona masą pasażerów, co sprawia, że samochód ma stabilne prowadzenie z bardzo niskim środkiem ciężkości, zapewniającym przyczepność do drogi. Podczas procesu rozwoju zespół podwoziowy pracował nad nowym Morganem 3 Wheeler równolegle z nadchodzącym Morganem EvaGT. Efektem jest rozwiązanie, które obejmuje zmiany i udoskonalenia praktycznie każdego szczegółu wpływającego na zdolności pokonywania zakrętów samochodu.
SILNIKI
W swoim pierwszym roku produkcji nowy Morgan 3 Wheeler będzie dostępny z silnikiem V twin od specjalistycznego producenta silników S & S. Samochód został zatwierdzony przez amerykańskie i europejskie władze transportu drogowego pod kątem bezpieczeństwa i emisji. Z oszczędnymi 115 końmi mocy silnik zapewnia maksymalną moc przy minimalnych obrotach. Duży moment obrotowy oznacza łatwość w pokonywaniu wzniesień. Obecny nacisk firmy Morgan Motor Company na zmniejszenie emisji CO2 i niskie zużycie paliwa jest istotnym elementem uzasadniającym wprowadzenie tego samochodu na rynek. Czas na Morgana, aby na nowo przyjrzeć się połączeniu przyspieszenia, osiągów na drodze i ekonomii. Czas, aby Morgan na nowo wprowadził 3 Wheela.
Opcje na zamówienie
Skórzane i malowane na zamówienie dodatki są dostępne za dodatkową opłatą, tak jak w klasycznym Morgana. Polerowany silnik, stalowe rury wydechowe, pokrywy, polerowane pokrywy, reflektory oraz roll bary również są opcjami za dodatkową opłatą, dla bardziej klasycznego wyglądu.
Ekscytujące pakiety graficzne do podkreślenia filozofii sportowej „wyścig w niedzielę”
Wysokiej jakości naklejki są dostępne, aby dać właścicielowi możliwość podkreślenia sportowego charakteru nowego Morgana 3 Wheeler. Obejmują one specjalne wzory, w tym logo inspirowane wojskami USA i brytyjskimi siłami powietrznymi, owalne numery wyścigowe oraz paski, groźny nos rekina, w kratę wygranej pokrywy silnika, oficjalne flagi narodowe oraz skrzydła Morgana.