MORGAN Aero 8 2008-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MORGAN Aero 8 2008-2009

Przejdź do galerii zdjęćMORGAN Aero 8 2008-2009

W 2008 roku firma Morgan Motor Company obchodziła stulecie istnienia i produkcji samochodów, wprowadzając ulepszony model Morgan Aero 8.

Kiedy Morgan zaprezentował model Aero 8, była to rewolucja dla małego brytyjskiego producenta samochodów. Jego podwozie przestało być całkowicie wykonane z drewna. Inżynierowie postanowili dać szansę aluminium, które zostało połączone z tradycyjną ramą wykonaną z prawdziwego drewna jesionowego. W 2008 roku producent postanowił pójść o krok dalej i udoskonalić pojazd.

Z zewnątrz krągły, retro styl samochodu pozostał niemal niezmieniony, ale wprowadzono istotne zmiany z przodu. Projektanci Morgana przestawili reflektory, aby nie wyglądały na krzywo patrzące. W porównaniu do swojego poprzednika pojawiły się większe wloty powietrza oraz zmieniony tył. Po bokach przednich błotników projektanci wycięli sześć otworów, aby uwolnić powietrze uwięzione w nadkolach i zmniejszyć unoszenie aerodynamiczne przedniego końca. Boczny układ wydechowy pozostał na swoim miejscu. Z tyłu klapa bagażnika została nieco uniesiona i wzbogacona o charakterystyczny kształt przypominający ogon kaczki. To skutkowało większym bagażnikiem i zwiększoną siłą docisku.

Wnętrze zachowało ten sam stary styl, z wskaźnikami umieszczonymi w panelu deski rozdzielczej, a nie w oddzielnym zestawie. W zależności od opcji panel mógł być wykonany z aluminium lub pokryty skórą. Morgan oferował Aero 8 jako luksusowy roadster lub bardziej dynamiczny model.

Pod maską brytyjscy inżynierowie zainstalowali silnik 4,8 litra od BMW, który zastąpił wcześniejszy silnik V8 o pojemności 4,4 litra od niemieckiego producenta. Był on połączony ze 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 6-biegową automatyczną.

W 2009 roku firma Morgan Motor Company obchodzi stulecie nieprzerwanej produkcji samochodów. Od momentu, gdy założyciel HFS Morgan stworzył swój pierwszy samochód w 1909 roku, firma pozostaje w rękach tej samej rodziny.

W ramach obchodów stulecia Morgan ogłasza naprawdę wyjątkowy model.

Zaprojektowany i zrealizowany w firmie, Morgan Aero SuperSports to lekki sportowy samochód aluminiowy o luksusowej specyfikacji. Wnętrze łączy w sobie wygodę polerowanych drewien, ręcznie szytej skóry oraz technologii elektronicznej, tworząc efektywne, ergonomiczne i komfortowe środowisko jazdy. Pomimo tego bogactwa, całkowita waga samochodu jest nadal minimalna, dzięki czemu auto jest responsywne na polecenia kierowcy i ekonomiczne w eksploatacji. Unikalnym sposobem, w jaki Morgan osiąga te cechy, jest zastosowanie aluminiowych paneli zewnętrznych w technologii superformowania oraz umiejętności naszych rzemieślników, którzy ręcznie wykańczają każdy egzemplarz.

Ta technologia zadebiutowała w 100 egzemplarzach AeroMax produkowanych przez fabrykę w latach 2008 i 2009.

Tak duże zainteresowanie tym modelem sprawiło, że Morgan podjął decyzję o produkcji modelu Morgan Aero SuperSports. W limitowanej edycji samochód wykorzystuje dwa aluminiowe, odpinane panele dachowe. Mogą one w łatwy sposób zmienić auto w coupe lub, po ich odpięciu, wprowadzić świeże powietrze oraz aromaty pór roku do doświadczenia jazdy, bez nadmiernego wiatru zakłócającego podróż. Panele można wygodnie przechować w bagażniku.

Samochód oczywiście korzysta z lekkiej aluminiowej ramy Aero, która jest klejona dla osiągnięcia wiodącej w klasie sztywności. Przekraczając globalne normy ochrony w przypadku kolizji, jest to również platforma wykorzystywana przez Morgan Aero Eight GT3, który obecnie z powodzeniem rywalizuje w Międzynarodowych Mistrzostwach FIA GT3 2009. Ta rama w połączeniu z 4,8-litrowym silnikiem V8 BMW oraz wyborem automatycznej lub manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach oferuje niezrównane doświadczenie jazdy. Żaden inny samochód automatyczny nie oferuje tak dynamicznego przenoszenia mocy.

Zaprojektowany przez Matthew Humphriesa, a zrealizowany do produkcji przez doświadczony zespół „Morgan Design”, nowy Aero Super Sports wejdzie do produkcji na początku 2010 roku. Wymagana jest zaliczka w wysokości 25 000 funtów, aby zapewnić sobie jeden z tych ekscytujących nowych modeli. Przewiduje się, że cena wyniesie około 127 000 funtów, w tym VAT.

4.8 V8 6MT (368 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4799 Cm3
Moc270 Kw @ 6300 Rpm
368 Hp @ 6300 Rpm
362 Bhp @ 6300 Rpm
Moment obrotowy370 Lb-Ft @ 3400 Rpm
502 Nm @ 3400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna170 Mph (274 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/40 R18
Długość162.2 In (4120 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość47.2 In (1199 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/59 In (1
Rozstaw osi99.6 In (2530 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika7.4 Cuft (210 L)
Aerodynamika (Cd)0.39
Masa własna2524 Lbs (1145 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3285 Lbs (1490 Kg)
Spalanie miasto14.2 Mpg Us (16.6 L/100Km)
Spalanie trasa28.6 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Emisja CO2269 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.