W 2008 roku firma Morgan Motor Company obchodziła stulecie istnienia i produkcji samochodów, wprowadzając ulepszony model Morgan Aero 8.
Kiedy Morgan zaprezentował model Aero 8, była to rewolucja dla małego brytyjskiego producenta samochodów. Jego podwozie przestało być całkowicie wykonane z drewna. Inżynierowie postanowili dać szansę aluminium, które zostało połączone z tradycyjną ramą wykonaną z prawdziwego drewna jesionowego. W 2008 roku producent postanowił pójść o krok dalej i udoskonalić pojazd.
Z zewnątrz krągły, retro styl samochodu pozostał niemal niezmieniony, ale wprowadzono istotne zmiany z przodu. Projektanci Morgana przestawili reflektory, aby nie wyglądały na krzywo patrzące. W porównaniu do swojego poprzednika pojawiły się większe wloty powietrza oraz zmieniony tył. Po bokach przednich błotników projektanci wycięli sześć otworów, aby uwolnić powietrze uwięzione w nadkolach i zmniejszyć unoszenie aerodynamiczne przedniego końca. Boczny układ wydechowy pozostał na swoim miejscu. Z tyłu klapa bagażnika została nieco uniesiona i wzbogacona o charakterystyczny kształt przypominający ogon kaczki. To skutkowało większym bagażnikiem i zwiększoną siłą docisku.
Wnętrze zachowało ten sam stary styl, z wskaźnikami umieszczonymi w panelu deski rozdzielczej, a nie w oddzielnym zestawie. W zależności od opcji panel mógł być wykonany z aluminium lub pokryty skórą. Morgan oferował Aero 8 jako luksusowy roadster lub bardziej dynamiczny model.
Pod maską brytyjscy inżynierowie zainstalowali silnik 4,8 litra od BMW, który zastąpił wcześniejszy silnik V8 o pojemności 4,4 litra od niemieckiego producenta. Był on połączony ze 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 6-biegową automatyczną.
W 2009 roku firma Morgan Motor Company obchodzi stulecie nieprzerwanej produkcji samochodów. Od momentu, gdy założyciel HFS Morgan stworzył swój pierwszy samochód w 1909 roku, firma pozostaje w rękach tej samej rodziny.
W ramach obchodów stulecia Morgan ogłasza naprawdę wyjątkowy model.
Zaprojektowany i zrealizowany w firmie, Morgan Aero SuperSports to lekki sportowy samochód aluminiowy o luksusowej specyfikacji. Wnętrze łączy w sobie wygodę polerowanych drewien, ręcznie szytej skóry oraz technologii elektronicznej, tworząc efektywne, ergonomiczne i komfortowe środowisko jazdy. Pomimo tego bogactwa, całkowita waga samochodu jest nadal minimalna, dzięki czemu auto jest responsywne na polecenia kierowcy i ekonomiczne w eksploatacji. Unikalnym sposobem, w jaki Morgan osiąga te cechy, jest zastosowanie aluminiowych paneli zewnętrznych w technologii superformowania oraz umiejętności naszych rzemieślników, którzy ręcznie wykańczają każdy egzemplarz.
Ta technologia zadebiutowała w 100 egzemplarzach AeroMax produkowanych przez fabrykę w latach 2008 i 2009.
Tak duże zainteresowanie tym modelem sprawiło, że Morgan podjął decyzję o produkcji modelu Morgan Aero SuperSports. W limitowanej edycji samochód wykorzystuje dwa aluminiowe, odpinane panele dachowe. Mogą one w łatwy sposób zmienić auto w coupe lub, po ich odpięciu, wprowadzić świeże powietrze oraz aromaty pór roku do doświadczenia jazdy, bez nadmiernego wiatru zakłócającego podróż. Panele można wygodnie przechować w bagażniku.
Samochód oczywiście korzysta z lekkiej aluminiowej ramy Aero, która jest klejona dla osiągnięcia wiodącej w klasie sztywności. Przekraczając globalne normy ochrony w przypadku kolizji, jest to również platforma wykorzystywana przez Morgan Aero Eight GT3, który obecnie z powodzeniem rywalizuje w Międzynarodowych Mistrzostwach FIA GT3 2009. Ta rama w połączeniu z 4,8-litrowym silnikiem V8 BMW oraz wyborem automatycznej lub manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach oferuje niezrównane doświadczenie jazdy. Żaden inny samochód automatyczny nie oferuje tak dynamicznego przenoszenia mocy.
Zaprojektowany przez Matthew Humphriesa, a zrealizowany do produkcji przez doświadczony zespół „Morgan Design”, nowy Aero Super Sports wejdzie do produkcji na początku 2010 roku. Wymagana jest zaliczka w wysokości 25 000 funtów, aby zapewnić sobie jeden z tych ekscytujących nowych modeli. Przewiduje się, że cena wyniesie około 127 000 funtów, w tym VAT.