Klasyczny wygląd, potężny silnik V8 i kierownica przymocowana do minimalistycznego samochodu o klasycznej sylwetce. Takim samochodem był Morgan Plus 8 z 2012 roku, roadster, który nie miał konkurencji.
Morgan Plus 8 to ewolucja modelu Morgan Plus 4. W 1968 roku pojawiła się wersja V8 z silnikiem Rover, który został zakupiony od GM w 1967 roku. Zainstalowano go na drewnianej ramie. W 2012 roku to już nie mogło działać. Dlatego Morgan Plus 8 z 2012 roku miał aluminiową ramę, silnik BMW V8 oraz opcjonalną automatyczną skrzynię biegów Steptronic z 6 biegami.
Samochód nie był dla tych, którzy szukali nowoczesnego pojazdu z setką systemów wspomagających jazdę w prostym kierunku. To był samochód, który pokazywał światu prawdziwe znaczenie wyrażenia „ponadczasowy design”. Z długą maską i wyraźnie wyprofilowanymi błotnikami, ignorował trendy w designie tak, jak smoking ignoruje dżinsy. W modelu Plus 8 nie było bagażnika. Była tylko komora za siedzeniami, w której zmieściłoby się może chusteczka.
W kokpicie znajdowały się tylko podstawowe elementy: dwa kubełkowe fotele, kierownica z poduszką powietrzną oraz dwa duże wskaźniki na desce rozdzielczej. System audio dostarczał Alpine. To był najwyższej jakości system dźwiękowy, jaki można było kupić w samochodzie, który nie był przeznaczony do jazdy z włączonym radiem.