MORGAN Plus Six 2019-2022

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MORGAN Plus Six 2019-2022

Przejdź do galerii zdjęćMORGAN Plus Six 2019-2022

To wciąż jeden z najbardziej ekskluzywnych producentów samochodów na świecie, który dociera do swoich klientów dzięki romantycznemu, retro-wyglądającemu designowi, połączonemu z nowoczesną technologią. To Morgan, marka, która przetrwała recesje i złe czasy dzięki produktom wysokiej jakości oraz wysokim cenom.

Najnowocześniejszy Morgan Plus Six oparty jest na najnowszej platformie producenta. W przeciwieństwie do poprzednich modeli, które miały drewniane podwozie, teraz jest całkowicie wykonany z lekkiego aluminium. Nowa platforma została zaprojektowana tak, aby mogła pomieścić dalsze usprawnienia w ciągu najbliższej dekady, aby sprostać przyszłym regulacjom dotyczącym ochrony środowiska i bezpieczeństwa.

Na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2019 roku, Morgan zaprezentował swoje pierwsze auto z turbodoładowanym silnikiem. Brytyjski producent od dwóch dekad wykorzystywał silniki i skrzynie biegów BMW w swoich modelach i to się nie zmieniło. Najnowszy Morgan otrzymał sześciocylindrowy silnik B58 z turbodoładowaniem od BMW. Przy pojemności trzech litrów i wzmocnionym przez parę turbosprężarek, jego całkowita moc wynosi 355 bhp (360 KM) oraz 369 lb-ft (500 Nm) momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest przez 8-biegową skrzynię ZF na tylne koła, jak przystało na prawdziwego roadstera.

Chociaż nadwozie wygląda jak klasyczny roadster, wnętrze jest wzbogacone o nowe technologie. Przed kierowcą znajduje się wyświetlacz LCD zintegrowany z deską rozdzielczą, w polu widzenia kierowcy. Konsola centralna zaprojektowana jest w retro stylu, co dodaje jeszcze więcej elegancji do tego czysto sportowego i pełnego przyjemności roadstera.

 W swoim przełomowym 110. roku działalności, firma Morgan Motor Company zaprezentowała nową generację sportowego samochodu Morgan, która debiutowała na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2019 roku. Całkowicie nowy Morgan Plus Six jest bez wątpienia najbardziej dynamicznie zdolnym Morganem, jaki kiedykolwiek stworzono. Dalsze rozwijanie unikalnego połączenia rzemiosła i technologii w Morganie, Plus Six świętuje ponadczasowy design, oparty na nowo wprowadzonym aluminum spawanym w platformie CX-Generation oraz najnowszym napędzie BMW.

Powiększający się zespół badawczo-rozwojowy, rosnąca lista strategicznych partnerów technicznych oraz rozbudowany program testowania zapewniają, że Morgan Plus Six jest najbardziej starannie opracowanym produktem Morgan do tej pory.

Plus Six to kilka premier dla Morgana, a w szczególności pierwszy model, w którym zastosowano silnik z turbodoładowaniem. Silnik inline 6-cylindrowy BMW 2019 B58 TwinPower Turbo to najnowszej generacji napęd BMW, a Morgan współpracował z BMW, aby dopracować możliwości wydajnościowe Plus Six.

Przy bliższym spojrzeniu na ikoniczną sylwetkę Morgana, można dostrzec wiele wskazówek, jak bardzo różni się Morgan Plus Six od innych modeli. Subtelne wloty powietrza sugerują surową moc i osiągi, które podpierają piękne, płynne linie nadwozia. Nie ma wątpliwości, że chociaż zachowuje znajome cechy Morgana, prawie każda część Plus Six została udoskonalona lub zaprojektowana na nowo, z mniej niż jednym procentem z 4,000 części współdzielonym z innymi modelami Morgana.

Całkowicie przeprojektowane wnętrze celebruje naturalne materiały stosowane w rzemiośle Morgana, a także oferuje większe możliwości personalizacji niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy kokpit jest bardziej skoncentrowany na kierowcy i obejmuje odpowiednio wprowadzone technologie, jednocześnie zapewniając klientom więcej miejsca na nogi i zwiększoną przestrzeń bagażową.

Plus Six to jeden z najczystszych pojazdów w ofercie Morgana. Wprowadzenie nowego napędu doprowadziło do uzyskania wartości CO2 na poziomie 170g/km oraz łącznej wartości MPG wynoszącej 38.2mpg. Osiągnięcie bardziej paliwooszczędnego pojazdu pozwala Morganowi Plus Six konkurować na kluczowych rynkach europejskich, które wcześniej były trudne do zdobycia dla wysokowydajnych modeli Morgana ze względu na kwestie podatkowe.

CX-Generation Spawana Platforma Aluminiowa

Plus Six jest pierwszym modelem, który korzysta z nowej architektury zaprojektowanej przez Morgana. Całkowicie nowa spawana aluminiowa platforma CX-Generation została zaprojektowana i opracowana wewnętrznie i wprowadzana jest z zamiarem użycia w przyszłych premium morganach przez następne dziesięciolecie.

Morgan, który opracował swoją pierwszą spawaną platformę aluminiową na początku milenium, pracował nad najnowszą architekturą CX-Generation przez ponad trzy lata. Nowa platforma spawana aluminiowa CX-Generation jest sztywniejsza i lżejsza od poprzedniej generacji, która miała 18-letni cykl życia i była ostatnio stosowana w modelach Plus 8 oraz Aero 8.

Sztywność skrętna wzrosła o 100 procent w porównaniu do podwozia poprzedniej generacji, a waga najnowszej platformy CX-Generation wynosi jedynie 98 kg, co oznacza brak dodatkowej kary wagowej. Rozstaw osi architektury CX-Generation zwiększa się zaledwie o 20 mm, jednocześnie dodając 200 mm przestrzeni na nogi dla pasażerów oraz 31 procent zwiększonej przestrzeni bagażowej.

Cała architektura CX-Generation została zaprojektowana przez Morgana wewnętrznie, a spawana i nitowana konstrukcja, która ją podtrzymuje, wykonana jest z aluminium.

Całkowicie nowy Morgan Plus Six jest bez wątpienia najbardziej dynamicznie zdolnym produkowanym Morganem. Czynnik wpływający na ten tytuł to jego konstrukcja zawieszenia. Architektura zawieszenia w Plus Six wykorzystuje adaptację układu MacPhersona z przodu oraz zwartą 4-zaworową konstrukcję z tyłu.

Każdy amortyzator, sprężyna i wahacz zostały opracowane w celu zapewnienia komfortu, elastyczności i osiągów odpowiadających wymaganiom pojazdu. Dodatkowe dynamiczne usprawnienia osiągnięto dzięki zastosowaniu wzmocnionych końcówek drążków kierowniczych oraz stabilizacji systemu poprzez dodanie przedniego stabilizatora.

Geometria, prowadzenie i charakterystyka jazdy zostały zoptymalizowane dla wielu rodzajów nawierzchni i stylów jazdy. Czas poświęcony na inżynierię i strojenie systemu doprowadził do elastycznej i wszechstronnej konfiguracji, która uzupełnia dodatkową sztywność platformy CX-Generation, jednocześnie wykazując pewność podczas szybkiego pokonywania zakrętów, elastyczność na nierównych nawierzchniach i stabilność przy wysokich prędkościach.

Kontynuując celebrację sztuki budowy nadwozi w XXI wieku, drewniana konstrukcja została udoskonalona, aby pozostała aktualna, a nie tylko symboliczna. Ręcznie wykonana przez wykwalifikowanych rzemieślników w warsztacie Morgana i zrobiona z angielskiego jesionu, konstrukcja jest teraz grubsza niż w modelu Plus 8, co zapewnia większą wytrzymałość i szerszy estetyczny wygląd nadwozia.

Najnowszy Napęd BMW

Wprowadzenie najnowszej generacji silników BMW zapowiada nową erę w osiągach flagowych modeli Morgana. Silnik inline 6-cylindrowy BMW 2019 B58 TwinPower Turbo produkuje 335 Bhp i 369 Lb/ft momentu obrotowego. Używany również w niektórych z najbardziej cenionych modeli wydajnościowych BMW, silnik B58 stosowany w Morgan Plus Six to silnik o specyfikacji TU1, co oznacza, że jest jednym z najnowszych napędów BMW.

Plus Six to pierwszy samochód produkcyjny z silnikiem 6-cylindrowym w układzie rzędowym i pierwszy, który wykorzystuje turbodoładowanie. Prawie natychmiastowe przyspieszenie z silnika pozwala Morganowi Plus Six przyspieszyć od 0 do 62 mph w zaledwie 4.2 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 165 mph. Surowa moc silnika jest kontrolowana za pomocą automatycznej skrzyni biegów ZF 8-biegowej, która posiada tryby Sport i Plus. Ręczna zmiana biegów przez osiem przełożeń możliwa jest za pomocą łopatek lub dźwigni zmiany biegów.

Ikoniczny Design

Morgan wierzy, że jego pojazdy czterokołowe mają jedną z najbardziej rozpoznawalnych sylwetek w przemyśle motoryzacyjnym. Po raz pierwszy wprowadzony w latach 30. XX wieku, proporcje, detale i wrażenie wizualne, które oferują modele Morgana, ewoluowały i dojrzały, zachowując jednocześnie znajome cechy i jakość kojarzoną z samochodami Morgana.

Znacząca inwestycja w nową spawaną platformę aluminiową CX-Generation umożliwiła Morganowi kontynuowanie znajomego języka stylizacji, zapewniając jednocześnie, że przyszłe technologie i kształty nadwozi będą mogły być wprowadzane przez cały okres życia platformy.

Początkowe założenie dla zespołów projektowych i inżynieryjnych polegało na opracowaniu całkowicie nowej platformy, która oferowałaby długoterminową elastyczność w kontekście nadchodzącej dekady technologii, napędu, bezpieczeństwa i regulacji. Ponadto zadaniem było również zapewnienie, że pakowanie wszystkich komponentów musi mieścić się pod istniejącą otuliną nadwozia Morgana, umożliwiając jednocześnie wprowadzenie nadchodzących stylów nadwozi. To stawiało wiele wyzwań dotyczących pakowania do pokonania oraz stwarzało okazję do przeprowadzenia szczegółowych badań nad możliwym przyszłym językiem designu marki.

Wraz z wprowadzeniem nowych technologii w Plus Six pojawiły się dalsze wyzwania w wizualnym komunikowaniu osiągnięć technicznych, jednocześnie zachowując urok znajomej sylwetki.

Subtelne wloty powietrza w masce działają jako chłodzenie silnika i dostarczają natychmiastowo rozpoznawalnego wskazania na osiągi Morgana Plus Six. Nowo zaprojektowane światła oferują bardziej imponujący wygląd z przodu i są automatyczne.

Przeprojektowanie wnętrza pozwoliło Morganowi ujawnić i uczcić podstawowe materiały, które są fundamentalne dla procesu budowy pojazdów w XXI wieku.

Nowe wnętrze wprowadza więcej technologii, w tym subtelny wyświetlacz LCD zintegrowany z nowym kokpitem. Ekran umieszczony jest wygodnie w polu widzenia kierowcy, wyraźnie pokazując ważne informacje o pojeździe i inteligentnie zaprojektowany, aby unikać rozpraszania od doświadczenia i czystości jazdy.

Rzeźbione drzwi zapewniają zwiększoną ochronę przed uderzeniami bocznymi i sprytnie obejmują jednostkę głośnikową, dyskretnie osadzoną za skórą drzwi.

Nowy środkowy konsol rozciąga się przez kręgosłup wnętrza z grafiką odzwierciedlającą linię skrzydła na zewnątrz. Sam kokpit posiada nowo zaprojektowane wskaźniki, które czerpią inspirację graficzną z instrumentów awiacyjnych lat 50.

Aby pomóc naszym klientom dostosować idealny model Plus Six, dostępna jest szeroka gama opcji wnętrza.

Nowo zaprojektowane fotele, kluczowe dla interakcji pasażerów, są lżejsze, sztywniejsze i oferują zwiększone pozytywne odczucia ruchu pojazdu. Posiadają również znacznie zmniejszoną głębokość, co umożliwia dalszą przestrzeń bagażową i miejsce na nogi. Ich elegancka, owinięta estetyka inspirowana jest tradycyjnymi fotelami do bombowców Morgana, a twarda tylna część daje klientowi szansę na wprowadzenie części koloru nadwozia do wnętrza, jeśli sobie tego życzy.

Demontowany, lekki, kompozytowy twardy dach jest standardem w modelu Plus Six Touring, przekształcając pojazd zarówno wizualnie, jak i funkcjonalnie. Twardy dach można zamówić w kolorze Morgan Sport Ivory lub kolorze nadwozia w Morgan Plus Six Touring, a jego czysty i wyrafinowany wygląd przywołuje styl „wyścigowego samochodu”, popularnego w ikonicznych sportowych autach lat 60.

Jak każdy Morgan, ważne jest, aby pojazd oferował klientowi elastyczne płótno, na którym mogą wyrazić swoją osobowość. Plus Six oferuje większe możliwości personalizacji niż kiedykolwiek wcześniej.

Testy i Rozwój

Program testów i rozwoju przeprowadzony wprowadzenia Plus Six okazał się najbardziej rozbudowanym z wszystkich dotychczasowych modeli Morgana. Zespół około 30 inżynierów rozwojowych, zwiększony z 10 w 2014 roku, był wspierany przez rzemieślników Morgana, kluczowych strategicznych partnerów i dostawców. To pozwoliło na osiągnięcie bezprecedensowego poziomu wiedzy inżynieryjnej i ekspertyzy projektowej w wielu obszarach procesu. Platforma i model przeszły również rozbudowany program testów trwałości przed rozpoczęciem produkcji.

B58 TwinPower Turbo 8AT RWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Moc250.1 Kw @ 6500 Rpm
340 Hp @ 6500 Rpm
335 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ - Rpm
500 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość153.1 In (3889 Mm)
Szerokość69.1 In (1755 Mm)
Wysokość48 In (1219 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.