MORGAN Plus Six 2022-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MORGAN Plus Six 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćMORGAN Plus Six 2022-Present

Stworzenie samochodu, który wygląda na stary i klasyczny, ale ma nowoczesne podzespoły, stało się jedną z specjalności firmy Morgan, a ewolucja jej samochodów trwała również w 2022 roku.

Brytyjski producent samochodów Morgan nie może poszczycić się setkami tysięcy sprzedanych pojazdów rocznie. W całej swojej 112-letniej historii marka ta wyprodukowała mniej pojazdów niż niektórzy inni producenci w zaledwie dwanaście miesięcy. Jednak Morgan koncentrował się na tworzeniu samochodów o klasycznym designie inspirowanym pojazdami z lat 30. i 40., ale wyposażonych w nowoczesne układy napędowe i technologie.

Morgan starał się odróżnić model Plus Six od mniejszego brata, Plus Four. Pierwszą zauważalną różnicą była przednia część, gdzie model Six zyskał dwie dodatkowe lampy umieszczone niżej, po bokach zakrzywionego i nachylonego grilla. Z profilu, przednie błotniki z listwami mieściły nowy zestaw kół ze stopów lekkich. Nie było to rewolucyjne w porównaniu do poprzedników, ale pomimo podobieństwa, było odmienne. Kolejną ulepszoną cechą był składany dach, który można było łatwo złożyć za kabiną. Co więcej, posiadał nową wyściółkę, która zapewniała lepszą izolację akustyczną i termiczną.

Wnętrze zachwycało ręcznie wykonanym, skórzanym wykończeniem oraz fotelami z wyprofilowanymi oparciami. W odróżnieniu od swoich poprzedników, model Morgan Plus Six z 2022 roku posiadał cyfrowy wyświetlacz umieszczony przed kierowcą. Jak przystało na Morgana, prędkościomierz i obrotomierz były zamontowane na szczycie centralnego panelu, flankując analogowy zegar. Kilka przycisków zamontowanych poniżej kontrolowało system HVAC. Inną ważną cechą był dodatek zamykanego schowka umieszczonego za siedzeniami. W kwestii systemu audio Morgan współpracował z ekspertem audio z firmy Sennheiser, co umożliwiło zainstalowanie głośników w drzwiach.

W zakresie napędu Morgan współpracował z BMW, aby opracować jednostkę silnikową i skrzynię biegów. Składała się ona z słynnego silnika rzędowego sześciocylindrowego z podwójnym turbodoładowaniem, połączonego z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

 W zgodzie z filozofią ciągłej ewolucji, firma Morgan Motor Company przekształca swoje modele Plus Four i Plus Six. Ulepszenia, które są wprowadzane w ramach formalnego uznania nowej linii 'Plus’, będą obecne we wszystkich modelach Plus Four i Plus Six od stycznia 2023 roku.

Nazwa 'Plus’ oznacza filar produkcji Morgana, obok nowo wprowadzonego filaru 'Super’. Po raz pierwszy była widoczna na modelu Plus 4, który zadebiutował w 1950 roku. Plus reprezentuje ponad 70-letnią tradycję, jednocześnie z nadzieją patrząc w przyszłość, przyjmując nowoczesne technologie i reinterpretując doświadczenie nowoczesnego, ręcznie robionego samochodu sportowego XXI wieku.

Modele Plus są budowane na lekkiej, aluminiowej platformie CX-Generation. Ich design jest ponadczasowy i trwały. Morgan Plus Four, z nieco węższą sylwetką i szprychowymi kołami, bardziej przypomina oryginalne pojazdy pod względem estetyki. Morgan Plus Six, szerszy i bardziej wyrazisty, prezentuje bardziej współczesny wygląd. Oba pojazdy skorzystają z nowych funkcji, a ich lista opcji i konfiguracji będzie ściśle dopasowana, co zapewnia spójną i zindywidualizowaną obsługę dla klientów.

„Nowa linia Morgan Plus czci esencję niekonwencjonalnej jazdy i etycznego inżynierii. Łączy ponadczasowy design i rzemiosło z najbardziej ekscytującym doświadczeniem jazdy. Z linii Plus chcemy uhonorować tych, którzy wierzą, że motoryzacja nie dotyczy statusu, lecz charakteru, autentyczności i przyjemności.” Massimo Fumarola, dyrektor generalny Morgan Motor Company

Estetyka wnętrza

Ulepszenia w najnowszych modelach Plus obejmują istotne zmiany w wnętrzu, oferując wyższy poziom wykończenia, więcej możliwości personalizacji i lepszą funkcjonalność w porównaniu do wcześniejszych generacji.

Wprowadzenie nowej gamy fornirów, które przechodzą przez pojazd za pomocą konsoli centralnej, podkreśla zaangażowanie firmy w rzemiosło i indywidualne dostosowanie, celebrując naturalne materiały, design i formę, które są synonimem marki Morgan.

'Spokes In Flight’ i 'Kinetic Diamond’ to abstrakcyjne motywy inspirowane szprychowymi kołami, które pojawiają się w samochodach Morgana od dziesięcioleci. 'Engineered’ – trzeci wybór forniru – zawiera aluminiowe paski pomiędzy drewnem, co symbolizuje połączenie dwóch podstawowych materiałów firmy.

Nowa, superformowana aluminiowa deska rozdzielcza i panel instrumentów mogą być wykończone w matowym srebrze, matowej czerni lub dopasowane do koloru nadwozia, a oznaczenie modelu można teraz umieścić po stronie pasażera deski rozdzielczej. Deska gości nowe instrumenty z nowym wyglądem tarcz. Grafika na instrumentach została uproszczona i czerpie inspirację z luksusowych zegarków, emanując minimalistycznym i przejrzystym stylem. Oprócz nowej grafiki instrumentów, w projekt deski rozdzielczej wprowadzono nowy wyświetlacz LCD. Umieszczony bezpośrednio przed kierowcą ekran jest większy od poprzedniego, a jego rozdzielczość została zwiększona. Zaktualizowane grafiki ekranu z poprawioną animacją oraz wprowadzenie tła zależnych od trybu jazdy, poprawiają użyteczność dla kierowców. Ekran jest subtelny i wyświetla jedynie niezbędne informacje, kontynuując filozofię firmy dotyczącą odpowiedniego wprowadzania technologii do swoich pojazdów.

Solidny, drewniany dolny rail współgra z centralnym słupkiem i znajduje się pod aluminiową deską rozdzielczą. Konfigurowany w różnych wykończeniach i kolorach, każda drewniana sekcja jest starannie ręcznie wykonana przez wykwalifikowanych rzemieślników Morgana. Pod drewnianym dolnym rail jest nowa schowek, która została wprowadzona po raz pierwszy w modelu Plus. Szuflada jest wykończona skórą w dopasowanym kolorze i zawiera gniazda zasilania USB w środku.

Kierownica jest teraz dostępna z satynowym, polerowanym centralnym fragmentem. Gdy jest wybrana, to wykończenie współgra z innymi wewnętrznymi akcentami, w tym siatką głośnika, uchwytem drzwi, hamulcem ręcznym i otoczeniem dźwigni zmiany biegów.

Dwutonowa tkanina, która kontrastuje na siedzeniach i drzwiach, oferuje mieszankę tekstur i została zaprojektowana specjalnie dla najnowszych modeli Plus. Czarna skórka i czarna tkanina są standardem, z sześcioma dodatkowymi opcjami kolorystycznymi i rodzajami skóry.

Wykonana z wełny wełnianej przy użyciu cienkich przędz marl, naturalna tkanina emanuje czystością kompozycji. Każda tkanina jest parowana z pasującym kolorem skóry, aby zapewnić oszczędne użycie skóry, celebrując ją jako materiał wysokiej jakości.

Przeprojektowane panele drzwiowe stanowią bazę dla starannie wybranej gamy dwutonowych opcji tkanin – po raz pierwszy w modelu czterokołowym Morgana – oraz siatek głośników marki Sennheiser (gdy wybrano system audio Sennheisera).

Nowy uchwyt drzwiowy 'bolt-action’, umieszczony w dolnej części drzwi, jest najbardziej zauważalną zmianą we wnętrzu drzwi. Wykonany ze stali nierdzewnej pokrytej lakierem i wysokiej jakości skóry, zapewnia estetyczny i materialny wzrost, wprowadzając jednocześnie trwałe odczucie mechaniczne dla pasażerów opuszczających pojazd.

Zarówno standardowe, jak i opcje siedzeń Comfort Plus korzystają z licznych ulepszeń. Podparcie głowy w obu wariantach siedzeń zostało całkowicie przeprojektowane, a teraz ma smuklejszą estetykę z bogatymi detalami szycia. Siedzenie Comfort Plus ma teraz regulowane podparcie ud i pokrętło do regulacji nachylenia. Po raz pierwszy w czterokołowych modelach Morgana, nowe modele Plus mają teraz opcjonalny zintegrowany uchwyt na kubek, który można odczepić i umieścić w podstawie siedzenia pasażera.

„Linia Plus w 2023 roku stanowi wyraźną ewolucję czterokołowych Morgana. Jak w przypadku każdego trwałego designu, kluczowe jest znalezienie równowagi między postępem a zachowaniem ustalonych cech produktu. Zespół projektowy ma szczęście, że pracuje blisko inżynierów mechanicznych i jakości, a także rzemieślników z Pickersleigh road. Projektanci mogą dostarczać rozwiązania, które otaczają jasne zrozumienie ograniczeń i możliwości. Dzięki temu zrozumieniu udało nam się wprowadzić znaczne nowe technologie i funkcje, jednocześnie zwiększając postrzeganą jakość samochodów Morgan Plus. Całościowe badanie pojazdu wzięło pod uwagę bardziej znaczące zmiany, poprzez wiele bardziej subtelnych aktualizacji designu – zwiększone wrażenie jakości będzie oczywiste.” Jonathan Wells, dyrektor ds. Designu Morgan Motor Company

Angażująca dynamika pojazdu

Przede wszystkim, samochód sportowy Morgana powinien być lekki, ekscytujący w prowadzeniu i oferować unikalne połączenie między kierowcą a maszyną. Zespoły inżynieryjne Morgana współpracowały z wiodącymi partnerami zewnętrznymi, aby zapewnić ciągłą dynamiczną ewolucję modeli Plus. W tym procesie kluczowe zasady doświadczenia jazdy Morgana pozostały na pierwszym planie, obok wymagań dotyczących nowoczesnych technologii, bezpieczeństwa i wymogów prawnych.

Dynamiczne ulepszenia modeli Plus są podkreślone przez wprowadzenie elektronicznej kontroli stabilności (ESC) i nowego systemu hamulcowego, opracowanego we współpracy z Continental i AP Racing. ESC zostanie wprowadzone we wszystkich modelach Plus Four i Plus Six. Dostosowane do trybu, ESC zostało zoptymalizowane dla każdego modelu i wariantu skrzyni biegów i można je przełączać między różnymi poziomami asysty w zależności od trybu jazdy.

System hamulcowy AP Racing jest całkowicie nowy i został opracowany równolegle z programem ESC, aby zapewnić wysokiej wydajności hamowanie.

Szyte na miarę kalibracje skrzyni biegów zostały opracowane we współpracy z BMW dla automatycznego wariantu modeli Plus Four i Plus Six. Kalibracje skrzyni biegów zyskują dodatkową inteligencję i są głębiej zintegrowane z pojazdem, dostosowując się do informacji zwrotnych z systemów kontroli.

W trybie 'normalnym’, cztery kalibracje dostosowują zmianę biegów w zależności od ciśnienia hamulca i kąta skrętu. W trybach 'Sport’ i 'Sport+’ dodatkowe cztery kalibracje, zaprogramowane na bardziej dynamiczne, również dostosowują zmianę biegów na podstawie ciśnienia hamulca i kąta skrętu.

Nowe wykrywanie wzniesień wykorzystuje akcelerometr i zapotrzebowanie na moment obrotowy kierowcy, aby automatycznie wybrać niższy bieg na stromych podjazdach. Oprócz poprawy prowadzenia i zwiększenia wydajności, nowe kalibracje dostarczają również wzrost efektywności.

Wprowadzenie nowych tłumików zawieszenia i tulei dopełnia dynamiczne ulepszenia modeli Plus. Nowa klasyfikacja tulei zapewnia dalsze wygładzenie nad niskimi częstotliwościami nierówności drogi, podczas gdy nowe tłumiki poprawiają komfort jazdy, progresywną reakcję i osiągi przy dużych prędkościach.

Dodanie poduszek powietrznych, zamontowanych w standardzie, wzmacnia zaangażowanie firmy w ciągły rozwój i ewolucję swoich produktów. Znajdujące się za nową aluminiową deską rozdzielczą i w kierownicy, nowe rozwiązanie stanowi znaczący projekt inżynieryjny i przewyższa wymagania homologacyjne dotyczące pojazdu.

„Wprowadzenie nowych dynamicznych funkcji do naszych najnowszych modeli Plus odzwierciedla filozofię Morgana o ciągłej ewolucji. Przede wszystkim, samochody sportowe Morgana powinny być przyjemne w prowadzeniu, zapewniając pasażerom unikalne i niezapomniane doświadczenie. Nasze najnowsze wprowadzenia celebrują te cechy, jednocześnie zwiększając poziom bezpieczeństwa i przyszłościowe dostosowywanie naszych modeli do zmieniających się wymogów prawnych.” Matt Hole, dyrektor techniczny Morgan Motor Company

Audio od Sennheisera

Kontynuując swoją filozofię łączenia tradycyjnych metod budowy z nowoczesną technologią, Morgan nawiązał współpracę z Sennheiserem, aby zaoferować rewolucyjny system audio w nowych modelach Plus. Posiadając ponad 75-letnie doświadczenie w dziedzinie audio i muzyki, know-how Sennheisera jest niezrównane.

Chociaż poprzednie wersje samochodów sportowych Morgana oferowały system audio, doświadczenie dźwiękowe rozwiązania Sennheisera jest zgodne z jego premium reputacją, przewyższając jakąkolwiek ofertę, która pojawiła się wcześniej. System dźwiękowy dostarcza otaczający dźwięk z unikalną sceną dźwiękową, podnosząc wierność audio na najwyższy poziom.

Strojenie Sennheisera tworzy magiczną iluzję sceny dźwiękowej przed pasażerami, dostarczając wysokiej jakości ścieżkę dźwiękową do niezapomnianych przejażdżek. Dzięki algorytmowi AMBEO Contrabass, system audio dostarcza unikalną odpowiedź basową, optymalizowaną pod względem definicji, mocy i głębi, przy jednoczesnym zachowaniu efektywności i kompaktowości systemu.

System obejmuje osiem przetworników: cztery konwencjonalne głośniki w drzwiach i panelu tylnym oraz cztery niewidoczne głośniki, z których trzy znajdują się za deską rozdzielczą, a jeden w dolnym panelu komory do reprodukcji basów. Przetworniki są sterowane przez nowy wzmacniacz z dedykowanym DSP, zasilanym przez oprogramowanie do przetwarzania audio Sennheisera.

Integracja została przeprowadzona zgodnie z kluczową filozofią Morgana dotyczącą odpowiedniego wprowadzania nowoczesnej technologii do swoich pojazdów. Projekt kabiny pozostał niezmieniony, a użycie niewidocznych głośników zapewnia minimalizację dodatkowej wagi, co jest kluczowe dla każdego samochodu sportowego. Nawet w trudnych warunkach pojazdu sportowego z otwartym dachem, system ten utrzymuje wysoką jakość dźwięku.

Wskazówki wizualne pojawiają się w postaci subtelnego brandingu Sennheisera, widocznego na siatce głośnika umieszczonej na każdej stronie drzwi. Projekt siatek głośników czerpie inspirację z kultowych żaluzji Morgana, które są tłoczone na każdej masce modeli Plus. Każda siatka głośnika jest wykończona polerowanym satenem, współgrając z innymi akcentami widocznymi w kabinie pojazdu.

Veronique Larcher, szef Sennheiser Mobility, powiedziała: „Obie firmy ściśle współpracowały, aby stworzyć unikalny produkt bez kompromisów w reprodukcji dźwięku, wydajności, designie i jakości. Nie mogliśmy lepiej uczcić naszego debiutu drogowego niż z marką, która dąży do jakości i doskonałości w rzemiośle, tak w pełni zbieżną z wartościami Sennheisera.”

Celebracja indywidualności

Samochody Morgana celebrują indywidualność i zachęcają właścicieli do zamówienia własnego, unikalnego modelu Plus, wybierając spośród niemal nieskończonej listy możliwości. Każdy klient ma okazję zrealizować swoje marzenie i stworzyć prawdziwy oryginał, odzwierciedlający ich indywidualny styl i gust.

Aby pomóc potencjalnym klientom w ich drodze do zamówienia, zespół projektowy Morgana stworzył serię tematów specyfikacji, które pomagają ożywić każdy model. Te specyfikacje odzwierciedlają otoczenie, w którym pojazdy Morgana się poruszają, i celebrują wszechstronność designu Morgana.

Tematy specyfikacji obejmują Nordic, Riviera, Britannia, Stateside, Alpine i Urban, z których każda będzie do wyboru w internetowym konfiguratorze Morgana w 2023 roku.

Oddając hołd korzeniom firmy w motorsporcie i sukcesom w testach, w modelach na rok 2023 dostępne będą 12 nowych pakietów graficznych – w tym okręgi, paski na masce i przekreślone liczby. Dodając kolejny sposób personalizacji, wszystkie grafiki będą dostępne w białym, czarnym i przezroczystym winylu. Właściciele będą mieli również możliwość wyboru znaku rozpoznawczego 'pilot’ i 'co-pilot’, który znajdzie się na zewnątrz pojazdu.

3.0L RWD (335 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc246.4 Kw @ - Rpm
335 Hp @ - Rpm
330 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.