NIOEC6 wkroczył na rynek SUV-coupe i wprowadził mobilność elektryczną do segmentu, w którym dostępnych było zaledwie kilka opcji, i żadna z nich nie była elektryczna.
Po rozpoczęciu swojej drogi w 2014 roku, NIO szybko zaprezentowało nowy model, w zasadzie opracowując jedną platformę dla swojej gamy SUV-ów, którą następnie rozszerzono lub pomniejszono, aby pomieścić pięciu lub siedmiu pasażerów lub zwiększyć moc. Dlatego nie zajęło to dużo czasu, aby stworzyć nowy design dla istniejącego modelu i wprowadzić EC6 pod koniec 2019 roku.
Chiński producent samochodów starał się stworzyć charakterystyczny przód i zaadoptował go dla całej swojej gamy. Projektanci nie musieli za dużo pracy wkładać w EC6, ponieważ przenieśli wszystkie elementy z jego „brata” ES8. Trójkątne reflektory i pochylona przednia część nadwozia były następnie uzupełnione zakrzywioną linią nadwozia z łukowatym dachem. NIO twierdziło, że EC6 ma największy panoramiczny dach w segmencie SUV-coupe.
Wnętrze było przeznaczone dla pięciu dorosłych pasażerów. Ponieważ nie było tunelu przekładni, płaska podłoga zapewniała dobre miejsce na nogi dla trzech pasażerów z tyłu. Pochylona tylna część zaczynała się za tylnymi pasażerami, gdzie znajdowało się trzecie rząd siedzeń w modelu ES8. Między pasażerami z przodu producent zamontował wysoką i szeroką konsolę środkową z dużymi miejscami do przechowywania. Większość centralnej deski rozdzielczej pokryta była ekranem dotykowym systemu infotainment, z kilkoma fizycznymi przyciskami.