NIO wprowadziło model ES6 jako rodzinnego SUV-a z maksymalnie pięcioma miejscami i regularną sylwetką, będącego podstawowym modelem w ofercie chińskiego producenta samochodów.
Po zaprezentowaniu oszałamiającego elektrycznego superauta, NIO zwróciło uwagę na zwykłych klientów, oferując im elektrycznego SUV-a, który mieściłby się w podobnym budżecie co europejski SUV premium z silnikiem spalinowym. Jego osiągi i możliwości były imponujące, co udowodniło, że chińska receptura jest trafiona.
Model ES6 charakteryzował się agresywnym stylem z ostrymi liniami oraz niektórymi pomysłami zaczerpniętymi z oferty Hyundai. Producent umieścił światła do jazdy dziennej powyżej reflektorów LED. Projektanci starali się stworzyć inny, rzeźbiony przód, aby ukryć brak tradycyjnej kratki. NIO zdecydowało się jej nie montować, uznając, że nie jest to potrzebne. Z tyłu, falisty wzór świateł tylnych przypominał te z Renault Megane, ale dobrze pasował do całego designu pojazdu.
Wnętrze pomieściło pięciu dorosłych pasażerów. Dzięki braku tunelu środkowego, płaska podłoga zapewniała dobre miejsce na nogi dla trzech pasażerów z tyłu. Między przednimi pasażerami umieszczono wysoką i szeroką konsolę centralną z dużymi schowkami. Większość centralnego panelu pokryta była ekranem dotykowym do jednostki infotainment, z kilkoma fizycznymi przyciskami u dołu.