200SX to nazwa eksportowa modelu Silvia S14, który różnił się kilkoma drobnymi szczegółami, ale zachował ten sam zestaw właściwości jezdnych i podobny poziom osiągów.
Nazwa Silvia sięga 1975 roku, kiedy to zaprezentowano niewielkie coupe z nadwoziem typu fastback. Nie nosiło wówczas nawet nazwy Nissan, lecz Datsun. Dotarło na rynek eksportowy oraz do USA, w czasach, gdy kryzys naftowy zakończył erę muscle-car. Przechodząc do 1993 roku, kiedy wprowadzono model 200SX na wielu rynkach, w tym europejskim i australijskim.
Zewnętrzny wygląd był bardzo podobny do modelu Silvia S14, z zaokrąglonymi krawędziami i bez wysuwanych reflektorów, jak w poprzedniku, Nissan 280SX. Oferowano go wyłącznie w formie coupe o nadwoziu trzybryłowym, podczas gdy Nissan zrezygnował z produkcji wersji fastback. Szerszy rozstaw kół i dłuższy rozstaw osi uczyniły 200SX/Silvię S14 bardziej komfortowym pojazdem.
Wewnątrz brakowało inspiracji ze strony projektantów. Można go było pomylić z Sentra lub Maxima. Zestaw wskaźników składał się z czterech zegarów, a deska rozdzielcza miała łagodnie zaokrąglony kształt. Górna część była zajęta przez system HVAC na środkowym panelu, który był nachylony, a nie pionowy, podczas gdy system audio znajdował się niżej. Przednie fotele obiecują dobre wsparcie podczas pokonywania zakrętów. Z tyłu była tylko przestrzeń dla mniejszych osób.