Nissan zaprezentował model 350 Z w 2002 roku, bazując na tej samej platformie co potężniejszy Skyline, jednak oferując go wyłącznie z napędem na tylną oś.
Japoński producent samochodów był już znany dzięki takim pojazdom jak 240Z czy starszy Nissan Fairlady. Z takim dziedzictwem na plecach, Nissan nie mógł pozwolić sobie na porażkę, a 350 Z potwierdził, że jest doskonałym samochodem torowym. Co więcej, sportowe coupe okazało się również godnym pojazdem do długodystansowych podróży.
Nissan zaprojektował ten samochód specjalnie na rynek amerykański. W tym celu opracował go w swoim studiu projektowym w San Diego w Kalifornii. Auto charakteryzowało się przednim pasem z płaską maską, opadającym noskiem i ostrymi, trapezoidalnymi reflektorami. Szeroki grill został wkomponowany w zderzak, by schłodzić silnik. Z profilu, nachylona szyba i krótka, opadająca linia dachu tworzyły małe okno kabiny. Dodatkowo, długie drzwi były wyposażone w okna bezramkowe oraz ciemny słupek B.
Wewnątrz Nissan zainstalował wskaźniki w stylu lornetki przed kierowcą oraz trzy inne zegary na górze centralnej konsoli, przechylone w kierunku miejsca kierowcy. Zgodnie z oczekiwaniami, auto otrzymało parę wysoko podpartych foteli przednich. Producent nie zapomniał również o luksusowych elementach, takich jak system informacyjno-rozrywkowy z nawigacją satelitarną oraz srebrne wykończenia przypominające aluminium na centralnej konsoli i drzwiach. Dodatkowo, metalowe pedały dopełniały wizerunek prawdziwego samochodu sportowego.