Podobnie jak oryginalny Datsun 240Z, Nissan 350Z był szybki i zabawny, praktycznie jak klasyczny samochód sportowy, oferowany w przystępnej cenie.
Zaprojektowany jako codzienny samochód sportowy, Nissan 350Z zapewniał twarde zawieszenie, miał nagłą reakcję na gaz i jednocześnie oferował użyteczną przestrzeń bagażową.
Zarówno coupe, jak i wersja kabriolet doczekały się ważnych aktualizacji w 2005 roku, takich jak nowe funkcje oraz zmienione skrzynie biegów.
Sportowy 350Z był wyposażony w silnik V6 o pojemności 3,5 litra, który generował 287 KM, a wszystkie modele miały to samo sportowe zawieszenie.
Do innych funkcji należała 6-biegowa manualna skrzynia biegów, elektroniczny gaz, wentylowane tarcze, ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania, a także automatyczna klimatyzacja i system audio premium.
Nissan 350Z był dostępny w co najmniej 5 wersjach wyposażenia: bazowej, Enthusiast, Performance, Touring i Track.
W wersji bazowej, roadster miał 17-calowe felgi, poduszki powietrzne w podwójnym układzie, automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby, centralny zamek, elektryczne lusterka boczne, skórzaną kierownicę, tapicerkę materiałową oraz 6-biegową manualną skrzynię biegów.
Wersja Enthusiast dodała reflektory ksenonowe, tempomat, kontrolę trakcji, aluminiowe pedały, opcjonalną 5-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy. Ta wersja była jednym z ulubionych wyborów klientów.
Model Performance dodał tylko kilka funkcji i był dostępny jedynie z manualną skrzynią biegów, podczas gdy wersja Touring miała skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele, podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz system audio premium, jednak zrezygnowano z aluminiowych pedałów i systemu kontroli dynamiki pojazdu. Model Touring z 6-biegową manualną skrzynią biegów miał dodatkowo 18-calowe felgi i aluminiowe pedały.