Model wydany w 2008 roku był jednym z najlepszych samochodów sportowych na rynku w tamtym czasie.
350Z był dostępny jako coupe lub kabriolet i stanowił tańszą wersję dobrze znanego modelu Skyline.
Dostępne poziomy wyposażenia to model podstawowy, Enthusiast, Touring, Grand Touring i Nismo. Wersje Nismo i podstawowa były dostępne wyłącznie w wersji coupe.
Model podstawowy miał 18-calowe koła, bi-ksenonowe reflektory, automatyczną klimatyzację, pełne elektryczne wyposażenie oraz sterowanie z kierownicy.
Model Touring dodawał lepszy system audio Bose, łączność Bluetooth, podgrzewane siedzenia i skórzaną tapicerkę.
Nismo to edycja limitowana, która kosztem komfortu oferowała sztywniejsze zawieszenie, precyzyjniejsze kierowanie i inne ulepszenia aerodynamiczne. Nismo było łatwe do rozpoznania, ponieważ koła miały ciemniejsze wykończenie niż w innych dostępnych wersjach.
System nawigacyjny był dostępny jako opcja dodatkowa.
350Z wyposażony był w silnik V6 o pojemności 3,5 litra, produkujący 306 KM, połączony z 6-biegową manualną lub 5-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Automatyczna skrzynia biegów nie była dostępna w modelach Base i Nismo.
Pod względem bezpieczeństwa, 350Z był wyposażony w standardowe systemy ABS i kontrolę trakcji. Kontrola stabilności była dostępna w wersji Grand Touring.
Coupé 350Z zdobyło 5 gwiazdek w rządowym teście zderzeniowym.
Nissan 350Z wciąż oferuje miłośnikom samochodów sportowych wysokie osiągi oraz dynamiczne wrażenia z jazdy. W modelu na rok 2007 inżynierowie Nissana posunęli ten nagradzany samochód sportowy o krok dalej, wprowadzając nową generację swojego wyróżniającego się silnika VQ-serii 3,5-litrowego V6. Nowy silnik VQ35HR generuje 306 koni mechanicznych oraz 268 lb-ft momentu obrotowego i ma wbudowany podwójny system dolotu powietrza, co między innymi zwiększa efektywność oraz poprawia ekonomię paliwową.
Inne nowe cechy modelu 350Z z 2007 roku obejmują nowy projekt przedniej maski, trzy nowe kolory nadwozia, nowy szary dach materiałowy (w modelach Roadster), udoskonalenia wnętrza, system telefoniczny Bluetooth Hands-Free (w wersjach Touring i Grand Touring Coupes) oraz standardowe boczne poduszki powietrzne montowane w przednich fotelach (modele Roadster). Te nowe funkcje wzbogacają już dobrze wyposażony samochód sportowy, który ma system kierowniczy wspomagany w zależności od prędkości, diodowe światła tylne, zaawansowany opcjonalny system nawigacji oraz dostępne ultralekkie 18-calowe przednie i 19-calowe tylne felgi aluminiowe RAYS (tylko Coupe).
W roku 2007 model 350Z jest ponownie dostępny w wersjach Coupe i Roadster oraz w różnych modelach – czterech dla Coupe i trzech dla Roadster. Każda wersja zapewnia miłośnikom samochodów sportowych wysokie osiągi i dynamiczne doznania podczas jazdy, z unikalnym stylem.
Nowy silnik 3.5 V6 VQ35HR: IV generacja silników VQ, która przez 14 kolejnych lat była uznawana przez magazyn Ward’s Auto World za jeden z „Dziesięciu Najlepszych Silników”, została znacznie zmodyfikowana do użycia w modelu 350Z na rok 2007, z około 80% głównych elementów (z wyjątkiem śrub, uszczelek O-ring i klipsów) zaprojektowanych na nowo.
Blok silnika ma konstrukcję w kształcie drabiny, co zapewnia większą sztywność, średnice łożysk wału korbowego oraz pinów zostały zwiększone, a wysokość bloku podniesiono o 8,4 milimetra, aby zredukować boczny nacisk tłoków. Ponadto, środek silnika został obniżony o 15 milimetrów. Inne ulepszenia silnika obejmują zmienną synchronizację wałka rozrządu (eCVTCS), wyższy limit obrotów (podniesiony do 7 500 obr./min) oraz wyższy współczynnik sprężania (z 10,3:1 do 10,6:1), asymetryczne tłoki, podwójne czujniki stukowe, ulepszony przepływ płynu chłodzącego oraz nowe świece zapłonowe z irydowymi końcówkami.
Nowy symetryczny podwójny system dolotu powietrza pomaga zredukować opór powietrza i zwiększa moc silnika, nawet o trzy konie mechaniczne, ponieważ większa ilość powietrza dostaje się do dolotu przy większych prędkościach. Razem z mocnym silnikiem, Z generuje również potężny dźwięk sportowego samochodu – bez niskotonowych dudnień czy głośnych dźwięków mechanicznych, które mogą stać się męczące podczas długich podróży.
Ceny: Sugerowana cena detaliczna producenta (MSRP) dla Nissana 350Z z 2007 roku wzrasta o jedynie 250 dolarów w porównaniu z rokiem 2006 we wszystkich modelach, z wyjątkiem modelu 350Z Roadster Enthusiast, którego cena wzrasta o 500 dolarów i obejmuje standardowe boczne poduszki powietrzne montowane w przednich fotelach, które są teraz standardem we wszystkich modelach Z Roadster.
W 2007 roku Nissan 350Z Coupe jest dostępny w czterech wersjach – 350Z 6MT, 350Z Enthusiast, 350Z Touring oraz 350Z Grand Touring: Początkowa cena MSRP dla 350Z Coupe z manualną skrzynią biegów o bliskim przełożeniu 6-biegów wynosi 27 900 dolarów. Wersja Enthusiast Coupe dodaje tempomat, system kontroli trakcji (TCS), dyferencjał o ograniczonym poślizgu (VLSD), aluminiowe pedały i inne, dostępna jest w wersji z manualną skrzynią biegów od 29 600 dolarów lub w konfiguracji automatycznej od 30 600 dolarów. Model 350Z Coupe Touring z manualną skrzynią biegów jest dostępny od 32 700 dolarów, a z automatyczną od 33 200 dolarów. Modele Touring dodają 7-głośnikowy system audio Bose, podgrzewane skórzane fotele oraz, w wersji z manualną skrzynią biegów, standardowy system kontroli dynamiki pojazdu (VDC).