NISSAN 350Z Roadster 2008-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN 350Z Roadster 2008-2009

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN 350Z Roadster 2008-2009

Model wydany w 2008 roku był jednym z najlepszych samochodów sportowych na rynku w tamtym czasie.

350Z był dostępny jako coupe lub kabriolet i stanowił tańszą wersję dobrze znanego modelu Skyline.

Dostępne poziomy wyposażenia to model podstawowy, Enthusiast, Touring, Grand Touring i Nismo. Wersje Nismo i podstawowa były dostępne wyłącznie w wersji coupe.

Model podstawowy miał 18-calowe koła, bi-ksenonowe reflektory, automatyczną klimatyzację, pełne elektryczne wyposażenie oraz sterowanie z kierownicy.

Model Touring dodawał lepszy system audio Bose, łączność Bluetooth, podgrzewane siedzenia i skórzaną tapicerkę.

Nismo to edycja limitowana, która kosztem komfortu oferowała sztywniejsze zawieszenie, precyzyjniejsze kierowanie i inne ulepszenia aerodynamiczne. Nismo było łatwe do rozpoznania, ponieważ koła miały ciemniejsze wykończenie niż w innych dostępnych wersjach.

System nawigacyjny był dostępny jako opcja dodatkowa.

350Z wyposażony był w silnik V6 o pojemności 3,5 litra, produkujący 306 KM, połączony z 6-biegową manualną lub 5-biegową automatyczną skrzynią biegów.

Automatyczna skrzynia biegów nie była dostępna w modelach Base i Nismo.

Pod względem bezpieczeństwa, 350Z był wyposażony w standardowe systemy ABS i kontrolę trakcji. Kontrola stabilności była dostępna w wersji Grand Touring.

Coupé 350Z zdobyło 5 gwiazdek w rządowym teście zderzeniowym.

Nissan 350Z wciąż oferuje miłośnikom samochodów sportowych wysokie osiągi oraz dynamiczne wrażenia z jazdy. W modelu na rok 2007 inżynierowie Nissana posunęli ten nagradzany samochód sportowy o krok dalej, wprowadzając nową generację swojego wyróżniającego się silnika VQ-serii 3,5-litrowego V6. Nowy silnik VQ35HR generuje 306 koni mechanicznych oraz 268 lb-ft momentu obrotowego i ma wbudowany podwójny system dolotu powietrza, co między innymi zwiększa efektywność oraz poprawia ekonomię paliwową.

Inne nowe cechy modelu 350Z z 2007 roku obejmują nowy projekt przedniej maski, trzy nowe kolory nadwozia, nowy szary dach materiałowy (w modelach Roadster), udoskonalenia wnętrza, system telefoniczny Bluetooth Hands-Free (w wersjach Touring i Grand Touring Coupes) oraz standardowe boczne poduszki powietrzne montowane w przednich fotelach (modele Roadster). Te nowe funkcje wzbogacają już dobrze wyposażony samochód sportowy, który ma system kierowniczy wspomagany w zależności od prędkości, diodowe światła tylne, zaawansowany opcjonalny system nawigacji oraz dostępne ultralekkie 18-calowe przednie i 19-calowe tylne felgi aluminiowe RAYS (tylko Coupe).

W roku 2007 model 350Z jest ponownie dostępny w wersjach Coupe i Roadster oraz w różnych modelach – czterech dla Coupe i trzech dla Roadster. Każda wersja zapewnia miłośnikom samochodów sportowych wysokie osiągi i dynamiczne doznania podczas jazdy, z unikalnym stylem.

Nowy silnik 3.5 V6 VQ35HR: IV generacja silników VQ, która przez 14 kolejnych lat była uznawana przez magazyn Ward’s Auto World za jeden z „Dziesięciu Najlepszych Silników”, została znacznie zmodyfikowana do użycia w modelu 350Z na rok 2007, z około 80% głównych elementów (z wyjątkiem śrub, uszczelek O-ring i klipsów) zaprojektowanych na nowo.

Blok silnika ma konstrukcję w kształcie drabiny, co zapewnia większą sztywność, średnice łożysk wału korbowego oraz pinów zostały zwiększone, a wysokość bloku podniesiono o 8,4 milimetra, aby zredukować boczny nacisk tłoków. Ponadto, środek silnika został obniżony o 15 milimetrów. Inne ulepszenia silnika obejmują zmienną synchronizację wałka rozrządu (eCVTCS), wyższy limit obrotów (podniesiony do 7 500 obr./min) oraz wyższy współczynnik sprężania (z 10,3:1 do 10,6:1), asymetryczne tłoki, podwójne czujniki stukowe, ulepszony przepływ płynu chłodzącego oraz nowe świece zapłonowe z irydowymi końcówkami.

Nowy symetryczny podwójny system dolotu powietrza pomaga zredukować opór powietrza i zwiększa moc silnika, nawet o trzy konie mechaniczne, ponieważ większa ilość powietrza dostaje się do dolotu przy większych prędkościach. Razem z mocnym silnikiem, Z generuje również potężny dźwięk sportowego samochodu – bez niskotonowych dudnień czy głośnych dźwięków mechanicznych, które mogą stać się męczące podczas długich podróży.

Ceny: Sugerowana cena detaliczna producenta (MSRP) dla Nissana 350Z z 2007 roku wzrasta o jedynie 250 dolarów w porównaniu z rokiem 2006 we wszystkich modelach, z wyjątkiem modelu 350Z Roadster Enthusiast, którego cena wzrasta o 500 dolarów i obejmuje standardowe boczne poduszki powietrzne montowane w przednich fotelach, które są teraz standardem we wszystkich modelach Z Roadster.

W 2007 roku Nissan 350Z Coupe jest dostępny w czterech wersjach – 350Z 6MT, 350Z Enthusiast, 350Z Touring oraz 350Z Grand Touring: Początkowa cena MSRP dla 350Z Coupe z manualną skrzynią biegów o bliskim przełożeniu 6-biegów wynosi 27 900 dolarów. Wersja Enthusiast Coupe dodaje tempomat, system kontroli trakcji (TCS), dyferencjał o ograniczonym poślizgu (VLSD), aluminiowe pedały i inne, dostępna jest w wersji z manualną skrzynią biegów od 29 600 dolarów lub w konfiguracji automatycznej od 30 600 dolarów. Model 350Z Coupe Touring z manualną skrzynią biegów jest dostępny od 32 700 dolarów, a z automatyczną od 33 200 dolarów. Modele Touring dodają 7-głośnikowy system audio Bose, podgrzewane skórzane fotele oraz, w wersji z manualną skrzynią biegów, standardowy system kontroli dynamiki pojazdu (VDC).

3.5L V6 6MT (313 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc230 Kw @ 6800 Rpm
313 Hp @ 6800 Rpm
308 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy264 Lb-Ft @ 4800 Rpm
358 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/45R18 91W || 245/45R18 96W
Długość169.9 In (4315 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość52.4 In (1331 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.6 In (1
Rozstaw osi104.3 In (2649 Mm)
Prześwit4.7 In (119 Mm)
Pojemność bagażnika8.3 Cuft (235 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3580.3 Lbs (1624 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4012.4 Lbs (1820 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa30.7 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Średnie spalanie16.6 Mpg Us (14.2 L/100Km)
Emisja CO2288 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.