NISSAN 370z Nismo 2009-2012

NISSAN 370z Nismo 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN 370z Nismo 2009-2012

W 2008 roku Nissan zaprezentował model 370Z na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Jednak dopiero po dwóch latach ujawniono wersję Nismo, która była zupełnie innym samochodem.

Model 370Z był jedynie udoskonaloną wersją 350Z z lepszym designem. Purystycy krytykowali go za większą wagę, ale zwykli klienci potrzebowali bezpieczniejszego i bardziej komfortowego samochodu. 370Z spełniał te oczekiwania. Wersja Nismo zaś przekształciła wygodny coupe w sportowy samochód gotowy do jazdy po torze.

Auto wyposażone było w w pełni zintegrowany pakiet aerodynamiczny, w tym nowy przedni design. Kształt kanardów na każdym rogu, z małymi skrzydłami, zapewniał większy docisk przy wysokich prędkościach. Po bokach znajdowały się specjalne progi, które kierowały strumieniem powietrza wzdłuż nadwozia, pomagając kontrolować przepływ powietrza pod pojazdem. Z tyłu zamontowano duże skrzydło u dołu tylnej szyby, na klapie bagażnika.

Wewnątrz, 370Z Nismo oferował tylko dwa miejsca. Tylne siedzenia w zwykłym modelu 370Z były tylko po to, aby zmniejszyć koszty ubezpieczenia. Głęboko wyprofilowany zestaw wskaźników z pełnowymiarowym konsolą środkową oddzielał kierowcę od pasażera. Z tyłu znajdowała się otwarta przestrzeń bagażowa gotowa na montaż klatki bezpieczeństwa. Samochód był marzeniem tunera. Zainstalowano system CD-radio-aux z 4 głośnikami.

Pod podobnym nadwoziem krył się zupełnie inny silnik. Był on wydajniejszy niż w standardowym modelu 370Z, a maksymalne obroty przesunięto o 400 RPM w górę. Twardość sprężyn przednich zwiększono o 15 procent, tylnych o 10, współczynnik stabilizatora z przodu wzrósł o 15 procent, a z tyłu o 50. Współczynnik tłumienia z przodu zwiększono o 40 procent, a z tyłu aż o 140 procent. Ogólnie sztywność samochodu wzrosła o 15 procent.

Nowa, druga generacja Nismo Nissan 370Z, która trafi do sprzedaży w salonach Nissana w całym kraju w czerwcu 2009 roku, kontynuuje tradycję swojego poprzednika, oferując unikalne cechy wydajności i designu, które prawdziwi entuzjaści samochodów sportowych poszukują – prosto z fabryki. Podobnie jak w limitowanej edycji Nismo Nissan 350Z wprowadzonej dwa lata wcześniej, nowy Nismo Nissan 370Z jest spełnieniem marzeń miłośników tuningu Z, z silnikiem V6 o mocy 350 koni mechanicznych, inspirowanym wyścigami stylem nadwozia i wnętrza, specjalnie dostosowanym zawieszeniem oraz wyjątkowo lekkimi 19-calowymi felgami z kutego stopu.

Model 2009 Nismo Nissan 370Z został opracowany przez specjalną grupę pojazdów NNA we współpracy z Autech Japan, długoletnim partnerem Nissana w zakresie przeróbek.

„Nazwa NISMO jest znana na całym świecie jako wiodący dostawca fabrycznie dostosowanych, sportowych części i akcesoriów Nissan,” powiedział Al Castignetti, wiceprezydent i dyrektor zarządzający działu Nissan, Nissan North America, Inc. (NNA). „Nowy, drugi model Nismo Z z dumą – i zasłużenie – nosi odznakę NISMO, kontynuując tradycję dostarczania wydajności i inżynierii inspirowanej wyścigami na ulicę.”

Nowy Nismo Nissan 370Z dostępny jest w jednej, w pełni wyposażonej wersji modelu (bez opcji), wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną o bliskim przełożeniu.

Dynamika i prowadzenie w standardzie

Nowy Nismo Nissan 370Z oparty jest na niezrównanej podstawie zaawansowanej platformy Nissan FM (Front Midship), wyspecjalizowanym, niezależnym zawieszeniu na cztery koła oraz silniku V6 DOHC o pojemności 3,7 litra z systemem Variable Valve Event and Lift Control (VVEL). System VVEL optymalizuje ruchy zaworów dolotowych, umożliwiając szybkie dostarczanie powietrza do komory spalania w precyzyjnie zoptymalizowanym momencie. W przypadku modelu Nismo Nissan 370Z, silnik VQ-series o pojemności 3,7 litra generuje 350 KM przy 7 400 obr./min i 376 Nm momentu obrotowego przy 5 200 obr./min. Zwiększona moc silnika i przyspieszenie w modelu Nismo Z osiągnięto dzięki zastosowaniu ekskluzywnej konstrukcji wydechu w konfiguracji H oraz dostosowaniu tłumika, a także zoptymalizowanej kontroli ECM (Engine Computer Module).

Nismo Nissan 370Z dostępny jest wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną o bliskim przełożeniu z nową funkcją „SynchroRev Match” Nissana, czyli pierwszym na świecie zsynchronizowanym systemem dopasowania obrotów przy redukcji biegów. Funkcja „SynchroRev Match” automatycznie kontroluje i dostosowuje prędkość silnika podczas zmiany biegów, w zasadzie „przygaszając” przepustnicę, aby wygładzić wszelkie zmiany biegów. To pozwala kierowcy skupić się bardziej na hamowaniu i skręcaniu, poprawiając równowagę pojazdu i komfort jazdy poprzez redukcję typowego „szoku” przy włączaniu sprzęgła. System można dezaktywować przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów dla kierowców preferujących mniejszą interwencję pojazdu.

Nismo Nissan 370Z cechuje się sztywną i zwartą strukturą nadwozia z wzmocnieniem wieży słupka i parą damperów wydajnościowych, które szybko i efektywnie reagują na wibracje nadwozia spowodowane nawierzchnią drogi, co przyczynia się do wyjątkowej stabilności i wrażeń z jazdy.

Zawieszenie z podwójnym wahaczem z przodu i konstrukcja 4-link z tyłu zostały specjalnie dostosowane do wyjątkowej stabilności i prowadzenia. W porównaniu do standardowego coupe Nissan 370Z, twardości sprężyn z przodu zwiększono o 15%, twardości sprężyn z tyłu o 10%, twardość stabilizatora z przodu zwiększono o 15%, a stabilizator z tyłu jest sztywniejszy o 50%. Twardość skrętu została zwiększona o 15%, a współczynniki tłumienia przodu i tyłu wzrosły odpowiednio o 40% i 140%.

Nismo Nissan 370Z porusza się na unikalnych 19-calowych felgach RAYS z kutego aluminium (przód 19×9.5 cala, tył 19×10.5 cala) montowanych na oponach wysokowydajnych Yokohama ADVAN Sport Y (P245/40ZR19 przód, P285/35ZR19 tył).

Zatrzymanie Nismo Nissan 370Z zapewniają standardowe hamulce NISMO Sport z wentylowanymi tarczami o dużej średnicy 14,0 cala z przodu i 13,8 cala z tyłu oraz aluminiowymi zaciskami hamulcowymi o czterech tłokach z przodu i dwóch tłokach z tyłu. System hamulcowy zawiera również pedał hamulca o zmiennej długości skoku, co zapewnia bardziej bezpośrednie odczucie pedału, system zapobiegający blokowaniu kół (ABS), Elektroniczną Dystrybucję Siły Hamowania (EBD) oraz Wspomaganie Hamowania (BA). Standardem w każdym Nismo Nissan 370Z jest także Ograniczony Dyferencjał Viskozowy (VLSD) oraz Kontrola Dynamiki Pojazdu (VDC).

Zwinne kierowanie zapewnia system wspomagania kierownicy wrażliwy na prędkość pojazdu, który został przeprojektowany (w porównaniu do konstrukcji NISMO 350Z) z nowymi bushings i izolatorami kolumny, co poprawia reakcję. Niepożądane wibracje i szarpnięcia kierownicy zostały zredukowane dzięki zastosowaniu zaworu elektromagnetycznego, który działa jak tłumik w przypadku mocnego uderzenia.

Unikalny wygląd Nismo Nissan 370Z zewnętrzny i wewnętrzny

Oprócz niezwykłych osiągów, nowy Nismo Z oferuje również wyróżniający się wygląd wewnątrz i na zewnątrz. Funkcjonalne i w pełni zintegrowane aerodynamiczne elementy nadwozia obejmują wydłużony przód z designem canard w każdym rogu dla poprawy siły docisku oraz w pełni zintegrowany spoiler. Nismo Nissan 370Z ma całkowitą długość 174,3 cala.

Specjalne progi boczne i unikalny tylny zderzak pomagają kontrolować przepływ powietrza pod pojazdem, podczas gdy funkcjonalny tylny spoiler zwiększa siłę docisku. Zewnętrzna część Nismo Nissan 370Z cechuje się również szerokim staniem, rzeźbionymi błotnikami, wznoszącymi się tylnymi szybami, odważnie zaprojektowanymi reflektorami i światłami tylnymi w kształcie „boomerang”, pionowymi klamkami drzwi oraz aluminiową maską, panelami drzwi i klapą bagażnika. Reflektory to projekt bi-funkcyjny HID (wysoka intensywność wyładowania) z automatycznym włączaniem/wyłączaniem.

„Jedno spojrzenie na dramatyczną sylwetkę Nismo Nissan 370Z i wiadomo, że to nie jest zwykły samochód sportowy,” powiedział Castignetti. „Stylizacja jest bardzo emocjonalna, ale jednocześnie w pełni funkcjonalna – wyrażając dynamiczny ruch, a jednocześnie poprawiając przepływ powietrza i siłę docisku dla lepszej wydajności aerodynamicznej.”

Nismo Nissan 370Z dostępny jest w pięciu kolorach zewnętrznych: Biała Perła, Jasny Srebrny, Magnetyczna Czerń, Czysta Czerwień oraz Platynowy Grafit.

Wnętrze Nismo Nissan 370Z koncentruje się na kierowcy i obejmuje fotele z logo NISMO z czarno-czerwonej tkaniny i czerwonymi przeszyciami, obrotomierz NISMO, kierownicę pokrytą gładką skórą i z czerwonymi przeszyciami, rękojeść zmiany biegów pokrytą gładką skórą oraz pedały wykończone aluminium. Specjalna tabliczka autoryzacyjna, umieszczona na pionowej płycie nad konsolą na podłodze, jest przypisana do każdego Nismo Z i identyfikuje unikalny numer seryjny i rocznik modelu.

Układ wnętrza Nismo Nissan 370Z z dwoma miejscami skonstruowano wokół głęboko wciętej deski rozdzielczej z pełnowymiarową konsolą centralną oddzielającą siedzenie kierowcy i pasażera. Z tyłu znajduje się otwarta przestrzeń bagażowa z lepszym dostępem i możliwością przechowywania. Deska rozdzielcza zawiera 3-podowy zestaw wskaźników z temperaturą oleju, woltomierzem i zegarem, podczas gdy prędkościomierz i obrotomierz mają funkcję „initial sweep”, aktywującą się przy pierwszym uruchomieniu Nismo Z.

Fotele kierowcy i pasażera wyposażono w materiał antypoślizgowy w głównym obszarze siedzenia. Sportowe, tkane fotele mają standardowe ręczne ustawienia w 8 kierunkach dla kierowcy i 4 dla pasażera. Regulowane przednie zagłówki są standardem.

Standardowe funkcje komfortu i wygody wewnątrz obejmują Nissan Intelligent Key™ z przyciskiem startu, elektryczne szyby z funkcją automatycznego podnoszenia/opuszczania, elektryczne zamki z funkcją automatycznego blokowania, skrzynkę konsoli środkowej z nowym, nieinwazyjnym projektem pokrywy, automatyczną klimatyzację, ogrzewanie tylnej szyby z timerem, dwa gniazda zasilania 12-woltowego, cztery uchwyty na napoje (dwa w panelach drzwi, dwa w konsoli centralnej), podwójne lampki mapy oraz system audio AM/FM/CD/AUX z 4 głośnikami i podświetleniem na kierownicy.

„Logo NISMO jest prominentne w całej kabinie, podkreślając misję i specjalne możliwości pojazdu,” mówi Castignetti. „Nismo Z to kompletny pakiet – zarówno wewnątrz, na zewnątrz, jak i pod skórą.”

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.