Rynek produktów tuningowych dla samochodów sportowych był duży, a różni tunerzy starali się poprawić zarówno estetykę, jak i osiągi Nissana 370Z. Jednak wewnętrzny tuner Nissana, Nismo, zaprezentował swoją własną wersję.
Nissan 370 Z to taki samochód, którego trudno utrzymać w oryginalnym stanie. Nawet jeśli tylko zmienia się koła lub tuninguje zawieszenie, to już coś nie jest fabryczne. Nissan Motorsport International Limited, w skrócie Nismo, wziął już szybki model 370 Z i jeszcze go ulepszył. Nie był to zupełnie ekstremalny model, ale już nie był to codzienny pojazd do zabawy.
Wnętrze samochodu zostało znacznie zmodyfikowane. Z przodu nowy zderzak z większym wlotem powietrza zastąpił standardowy zderzak 370 Z. Pojawiły się boczne wloty powietrza, które zostały podkreślone czerwonymi wlotami łączącymi je z główną kratką. Światła do jazdy dziennej zostały zamienione na diodowe. Z boku nowe 19-calowe ultralekkie felgi z kutego aluminium od Rays również zostały przekształcone na rok 2013, mają nowe wzornictwo w formie widelca i wykończenie w kolorze Gun-Metallic. Z tyłu zamontowano większy spojler na klapie bagażnika oraz dwa duże okrągłe wydechy.
Wnętrze pojazdu zdominowały czerwone akcenty, a na szczycie deski rozdzielczej pojawił się nowy zestaw wskaźników. Standardowo oferowane było radio AM/FM/CD/AUX z czterema głośnikami. Dostępny był również pakiet Bose, który zawierał odtwarzacz 6CD, dwa dodatkowe głośniki (łącznie sześć), dwa subwoofery, system głośnomówiący Bluetooth, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne oraz uniwersalny nadajnik HomeLink. Nie oferowano innych opcji.
W dziale technicznym silnik V6 o pojemności 3,7 litra utrzymał te same 350 KM co wersja nie-Nismo, ale poprawił reakcję na gaz. Oferowano tylko jedną skrzynię biegów – 6-biegową manualną z bliskimi przełożeniami, wyposażoną w system synchronizacji prędkości z Nissan SynchroRev Match.
W związku z debiutem nowego Nissana Juke Nismo z 2013 roku w Stanach Zjednoczonych oraz trwającą ekspansją marki Nismo na całym świecie, Nissan zaprezentował uczestnikom targów motoryzacyjnych w Chicago w 2013 roku zapowiedź modelu Nissan 370Z Nismo z 2014 roku. Auto trafi do sprzedaży u dealerów Nissana w USA latem 2013 roku, a Nissan 370Z Nismo podąża za nową koncepcją projektową Nismo, z charakterystycznymi nowymi akcentami zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
Pierre Loing, Wiceprezydent ds. Produktów oraz Planowania i Strategii w Nissan Americas powiedział: „370Z Nismo, od momentu swojego wprowadzenia jako część oryginalnej linii Nissan 350Z, ucieleśnia ducha Nismo – inżynierię sprawdzoną w wyścigach, która jest dostępna. Dzięki ulepszeniom na rok modelowy 2014 i wprowadzeniu nowego Juke Nismo, jednoczymy wygląd i odczucie tych charakterystycznych modeli Nismo, torując drogę dla kolejnych pojazdów Nismo.”
Aktualny Nissan 370Z Nismo ustanawia standard jako spełnienie marzeń entuzjastów tuningu Z® prosto z fabryki, w pełni objęty gwarancją – oferujący 350 koni mechanicznych, inspirowany wyścigami styl zewnętrzny i wewnętrzny, specjalnie dostosowane zawieszenie oraz unikatowe, super lekkie felgi ze stopów aluminium – ulepszenia na rok 2014 mają na celu wzmocnienie już silnego wizualnego wpływu auta. Na zewnątrz, nowy ciemnoszary kolor pojawia się na przednich i tylnych zderzakach, dolnych progach, lusterkach bocznych oraz tylnej lotce Nismo, gdzie każdy element (z wyjątkiem progów) ma czerwone akcenty w stylu Nismo. Dodatkowo, Solid Red zastępuje poprzedni Magma Red jako jeden z czterech kolorów nadwozia Nissan 370Z Nismo. Ulepszenia wnętrza obejmują nową kierownicę z Alcantary i czerwonymi akcentami oraz czerwony obrotomierz Nismo.
Wyjątkowe osiągi Nissan 370Z Nismo opierają się na zaawansowanej platformie Nissan FM (Front Midship), udoskonalonym, niezależnym zawieszeniu oraz silniku V6 DOHC o pojemności 3,7 litra z systemem Variable Valve Event and Lift Control (VVEL), generującym 350 KM przy 7400 obr./min i 276 lb-ft momentu obrotowego przy 5200 obr./min. System VVEL pomaga optymalizować ruchy zaworów dolotowych, pozwalając na natychmiastowe dostarczenie odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania w precyzyjnie optymalnym momencie. Zwiększona moc silnika i przyspieszenie Nissan 370Z Nismo (w porównaniu do modeli non-Nismo) są wynikiem zastosowania ekskluzywnego układu wydechowego w konfiguracji H oraz tuningu tłumików, a także zoptymalizowanej kalibracji ECM (Engine Control Module).
Oferowana jest tylko jedna skrzynia biegów, to 6-biegowa manualna skrzynia o bliskich przełożeniach z systemem synchronizacji obrotów SynchroRev Match®. Funkcja SynchroRev Match® automatycznie kontroluje i dostosowuje prędkość silnika przy przełączaniu na następny bieg, zasadniczo „dodając gaz” w celu wygładzenia zmian biegów. To nie tylko pozwala kierowcy skupić się bardziej na hamowaniu i kierowaniu, ale także poprawia płynność zmian biegów, redukując typowy „wstrząs” przy włączeniu sprzęgła. System można dezaktywować za pomocą przycisku obok dźwigni zmiany biegów dla kierowców, którzy wolą zmieniać biegi samodzielnie.
Nissan 370Z Nismo ma również sztywną, mocną konstrukcję nadwozia z belką wzmacniającą oraz parą amortyzatorów wyczynowych, które szybko i efektywnie reagują, by pomagać w kontrolowaniu drgań nadwozia spowodowanych nierównościami drogi poprzez opony, co przyczynia się do znakomitych właściwości jezdnych i uczucia osiągów w Nissan 370Z Nismo. Zawieszenie z podwójnym wahaczem z przodu oraz niezależnym zawieszeniem tylnej osi 4-link zostało specjalnie dostrożone do wyjątkowego prowadzenia, w tym wyższych stawek sprężyn i stabilizatorów oraz zwiększonej sztywności przechyłu i tłumienia z przodu i tyłu (w porównaniu do modeli non-Nismo).
Model 370Z Nismo 2014 roku jeździ na unikalnych, 19-calowych felgach aluminiowych RAYS o pięciu ramionach (19×9,5-calowych z przodu, 19×10,5-calowych z tyłu) z wykończeniem Gun Metallic. Felgi są montowane na oponach wysokowydajnych Bridgestone Potenza S001 o ocenie Y (245/40ZR19 z przodu, 285/35ZR19 z tyłu). Hamulce zapewniają sportowe hamulce Nismo z dużymi, wentylowanymi tarczami o średnicy 14 cali z przodu i 13,8 cala z tyłu, z 4-tłoczkowymi zaciskami aluminiowymi z przodu i 2-tłoczkowymi z tyłu.
System hamulcowy obejmuje zmienny stosunek pedału hamulca, węże hamulcowe o wysokiej sztywności, płyn R35 Special II oraz zaciski w czerwonym wykończeniu.
Oprócz nowych kolorów nadwozie Nissan 370Z Nismo 2014 roku wyróżnia się wydłużonym przodem i w pełni zintegrowanym spojlerem dolnym – co nadaje poczucie dynamicznego ruchu oraz poprawia przepływ powietrza i docisk dla lepszej aerodynamicznej wydajności. Model 370Z Nismo jest o 6,2 cala dłuższy niż standardowe coupe 370Z. Specjalne progi boczne i unikalny tylny zderzak pomagają kontrolować przepływ powietrza pod pojazdem, podczas gdy funkcjonalny tylny spojler zwiększa docisk. Oferowane są cztery kolory nadwozia: Pearl White, Magnetic Black, Gun Metallic i Solid Red.
Wewnątrz, kierowca skoncentrowane wnętrze Nissan 370Z Nismo obejmuje fotele z logo Nismo wykończone czarną i czerwoną tkaniną oraz czerwonymi przeszyciami, obrotomierz Nismo, kierownicę z Alcantary z czerwonymi przeszyciami równoległymi, gładką gałkę zmiany biegów pokrytą skórą oraz pedały wykończone aluminium. Specjalna tabliczka autentyczności, umieszczona na pionowej panelu nad konsolą, jest przyporządkowana każdemu Nissan 370Z Nismo, identyfikując jego unikalny numer seryjny i oznaczenie roczne.
Sportowe, plecione fotele mają standardowe 8-kierunkowe manualne ustawienia kierowcy i 4-kierunkowe ustawienia pasażera oraz regulowane aktywne zagłówki. Standardowe funkcje komfortu i wygody wnętrza obejmują inteligentny kluczyk Nissan® z systemem uruchamiania przyciskiem, elektryczne szyby z funkcją automatycznego podnoszenia/opuszczania, elektryczne zamki drzwi z funkcją automatycznego blokowania oraz automatyczną klimatyzację. Standardowo dostępny jest system audio AM/FM/CD/AUX z czterema głośnikami. Dodatkowo dostępny jest pakiet Bose® z odtwarzaczem 6CD w desce rozdzielczej, dwoma dodatkowymi głośnikami (łącznie sześć), dwoma subwooferami, systemem telefonu Bluetooth® Hands-Free, automatycznie ściemnianym lusterkiem wewnętrznym i uniwersalnym nadajnikiem HomeLink®. Nie oferuje się żadnych innych opcji.