NISSAN 370Z Roadster 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN 370Z Roadster 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN 370Z Roadster 2009-2012

Nissan wprowadził na rynek nowy model 370Z Roadster, mniej niż rok po oficjalnej premierze nowego sportowego samochodu 370Z. Magia przyciągania tego nowego kabrioletu tkwiła w tym samym silniku V6 o pojemności 3.7 litra, który rozwijał moc 328 KM przy 7 000 obr./min.

Nowy roadster wyposażony był w system miękkiego dachu, który rozkładał się lub składał w zaledwie 20 sekund, a jego konstrukcja skupiała się na zmniejszeniu turbulencji powietrza oraz poziomu hałasu wewnątrz. Kabriolet jest tak zrównoważony, jak przyzwyczaił swoich klientów japoński producent samochodów w poprzednim uznawanym modelu 350Z Roadster. Samochód przeszedł drobne zmiany wizualne, ale zachował ogólny kształt swojego poprzednika.

To pierwszy samochód, który kiedykolwiek miał dostępny opcjonalny system kontrolujący prędkość silnika, co umożliwiało płynniejsze zmiany biegów; nazywał się on SynchroRev Match.

Nowy 370Z był napędzany silnikiem mocniejszym niż jego poprzednik, 3.7-litrowym V6 rozwijającym 326 KM.

Model touring był wyposażony w podgrzewane i chłodzone skórzane fotele elektryczne. Był dostępny w dwóch pakietach: Sport i Nawigacja. Pierwszy z nich miał 19-calowe felgi, nowe sportowe hamulce, 6-biegową manualną skrzynię biegów oraz dyferencjał ze sprzęgłem wiskotycznym.

Pakiet Nawigacja dodawał system nawigacji Nissan Hard Drive z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i wyświetlaczem dotykowym.

Roadster Nissan 370Z z 2010 roku pojawia się mniej niż rok po wprowadzeniu całkowicie nowego coupe Nissan 370Z z 2009 roku – pojazdu, który wyznaczył nowe standardy w zakresie przystępnego designu i osiągów samochodów sportowych. Zmysłowo stylizowany Roadster Z® oferuje wszystko, co ma Coupe Z® – i jeszcze więcej. A więc więcej klasycznej radości z jazdy sportowym samochodem na otwartym powietrzu. Więcej słońca, księżyca i gwiazd. I więcej wyrafinowania niż jakikolwiek kabriolet Z®, który kiedykolwiek powstał – w tym standardowy automatyczny dach z elektrycznym zamkiem i Nissan Intelligent Key™. Oferowane są również różne funkcje technologiczne i wygodności, w tym pierwsze w historii kabrioletu Z® wentylowane fotele z ogrzewaniem i chłodzeniem, system Bluetooth® do korzystania z telefonu, radio satelitarne oraz zaawansowany system nawigacji Nissan. Roadster 370Z z 2010 roku ma trafić do sprzedaży u dealerów Nissana w całym kraju pod koniec lata.

„Jak się spodziewano, Nissan 370Z Roadster zapewnia ekscytujące połączenie z powietrzem, wiatrem i otoczeniem, na tle wyjątkowych osiągów nowego Coupe Z®,” powiedział Al Castignetti, wiceprezydent i dyrektor generalny działu Nissan w Nissan North America, Inc. (NNA). „Jednak być może zaskakujące dla tak sportowego samochodu jest jego znacznie podwyższone wyrafinowanie i jakość – jak widać w takich cechach jak dach z automatycznym zamkiem na jeden dotyk oraz pięknie wykonane wnętrze.”

Prawdziwy, autentyczny Roadster

Najbardziej oczywistą różnicą między Nissanem 370Z Roadster a coupe 370Z jest dach typu kabriolet. Miękki dach został zaprojektowany z naciskiem na trzy kluczowe aspekty: zapewnienie smukłej sylwetki, pasującej do nowego Z® w przypadku dachu podniesionego lub opuszczonego, łatwą obsługę z jedną ręką oraz przyjemne doświadczenie jazdy na otwartym powietrzu z minimalizacją turbulencji i komfortem dla kierowcy/pasażera w każdych warunkach atmosferycznych.

W zamkniętej pozycji dach oferuje wyrafinowany, opadający kształt, idealnie łącząc miękki dach z sylwetką Z®. Skrócona szyba czołowa i aerodynamicznie zaokrąglony tylny pokład podkreślają dynamiczny charakter Z®. Gdy dach jest opuszczony, chowa się pod twardym pokryciem w kolorze nadwozia, które sięga do przodu, tworząc klasyczny styl wnętrza Z® Roadster, czyli „podwójnej kokpitu”.

Standardowy czarny materiał na dach kabrioletu ma wewnętrzną podszewkę, co zapewnia wysoką jakość i pomaga zmniejszyć hałas w kabinie, a także powiększoną (w porównaniu do poprzedniej generacji Z® Roadster) szybę tylną z zintegrowanym elektrycznym ogrzewaniem. Obsługa dachu zajmuje około 20 sekund od początku do końca i jest kontrolowana za pomocą przełącznika zamontowanego na konsoli środkowej lub przycisku umieszczonego w drzwiach. System automatycznego zamka zabezpiecza dach do – lub uwalnia go od – górnej części szyby czołowej bez interwencji kierowcy. Kształt i położenie szklanej osłony wiatru, znajdującej się pomiędzy stałymi słupkami zagłówka, zostały zoptymalizowane w celu zredukowania turbulencji w kabinie.

Jak nowa 370Z Coupe, nowy Z® Roadster wyróżnia się bardziej agresywnym wyglądem oraz lżejszą i sztywniejszą konstrukcją w porównaniu do poprzedniej generacji. Rozstaw osi jest prawie cztery cale krótszy (100,4 cala w porównaniu do 104,3 cala), a całkowita długość zmniejsza się o 2,6 cala (167,2 cala w porównaniu do 169,8 cala). Nowy Z® Roadster ma aluminiową maskę, panele drzwi i bagażnik, co pozwala na zmniejszenie wagi. W międzyczasie, struktura nadwozia została gruntownie zrewidowana, poprawiając sztywność i stabilność. Nissan 370Z Roadster zawiera dodatkowe wzmocnienia strukturalne (w porównaniu do 370Z Coupe), w tym w słupkach A i progach.

Zewnętrzny design Z® Roadster uwzględnia wygląd i charakter nowego Z® Coupe, w tym charakterystyczne proporcje długiego nosa i krótkiego kokpitu, pionowe klamki drzwi oraz nową, wyróżniającą się obróbkę reflektorów i lamp tylnych, które mają groźny kształt „boomerangu”. Światła bi-funkcyjne HID (wysokiej intensywności) z automatycznym włączaniem i wyłączaniem są standardem.

Nissan 370Z Roadster jest oferowany w siedmiu kolorach nadwozia: Czerwony Metalik, Czarno-Magnetyczny, Srebrny Blask, Grafit Platinowy, Biały Perłowy, Niebieski Monterey i specjalny kolor premium, Czarny Wiśniowy.

Wnętrze, zgodne z dziedzictwem sportowego samochodu, jest całkowicie skoncentrowane na kierowcy, z jego trójwarstwowym designem, który grupuje elementy według tego, jak kierowca widzi informacje, obsługuje kontrolki i jest przytrzymywany na swoim miejscu – tak, aby kierowcy czuli się całkowicie połączeni i zaangażowani, gdziekolwiek i kiedykolwiek prowadzą, z dachem podniesionym lub opuszczonym.

Z® Roadster ma fotele z czarnego tkaniny „Carbon” z wysokim oparciem, z 8-stopniową manualną regulacją fotela kierowcy oraz 4-stopniową manualną regulacją fotela pasażera. Modele Touring zawierają unikatowe fotele skórzane „sieciowe” z 4-stopniową elektryczną regulacją i 4-stopniową manualną regulacją w fotelu kierowcy (4-stopniowa elektryczna regulacja w fotelu pasażera). Te drugiej generacji sieciowe fotele są ekskluzywne dla Z® Roadster i mają zintegrowane funkcje ogrzewania i chłodzenia – idealne do jazdy na otwartym powietrzu, niezależnie od temperatury na zewnątrz. Regulowane aktywne zagłówki foteli przednich są również standardem.

Układ siedzeń Z® Roadster obejmuje głęboko wyprofilowany panel instrumentów z pełnowymiarową konsolą środkową oddzielającą fotel kierowcy i pasażera. Panel instrumentów zachowuje tradycyjny zespół wskaźników Z® z trzema podpięciami: temperaturą oleju, woltomierzem i zegarem, podczas gdy prędkościomierz i obrotomierz mają teraz funkcję „pierwszego przelotu”, która aktywuje się, gdy samochód jest po raz pierwszy uruchamiany.

Sportowa kierownica ma nowy „owalny” trójspokowy design, z opcją stylu szycia jak na baseball, poprawionymi uchwytami oraz podpórkami na dłonie dla lepszego odczucia podczas długich jazd. Powierzchnia skórzanej kierownicy jest „ściągnięta”, aby uzyskać bardziej nerkowaty kształt, lepiej pasujący do dłoni. Dźwignia manualnej skrzyni biegów ma specjalne wyściółki, aby poprawić dokładność ruchów diagonalnych i aby była bardziej komfortowa w dłoni przy ruchach do przodu i do tyłu.

Standardowe funkcje komfortu i wygody wewnątrz obejmują Nissan Intelligent Key™ z systemem uruchamiania przyciskiem, elektryczne okna z funkcją automatycznego podnoszenia/opuszczania, elektryczne zamki z funkcją automatycznego blokowania oraz skrzynkę konsoli środkowej z nieinwazyjnym projektem pokrywy.

Inne funkcje to automatyczna klimatyzacja, dwa gniazda zasilania 12-woltowych, trzy uchwyty na kubki (dwa w panelach drzwi, jeden w konsoli środkowej) oraz system audio AM/FM/CD/AUX z czterema głośnikami i oświetleniem kontrolnym na kierownicy.

Model Touring dodaje system audio Bose® z sześcioma płytami CD z ośmioma głośnikami (w tym podwójnym subwooferem) i możliwością odtwarzania MP3/WMA, radio satelitarne XM™ (wymagana subskrypcja XM™, sprzedawana oddzielnie), system Bluetooth® do rozmów bez użycia rąk, uniwersalny nadajnik HomeLink™ oraz pedały wykończone aluminium. To pierwszy raz, gdy technologie Bluetooth® i radio satelitarne XM™ są dostępne w kabriolecie Z®.

Opcjonalny Pakiet Nawigacji zawiera system nawigacji Nissan oparty na dysku twardym z rzeczywistymi informacjami o ruchu drogowym XM NavTraffic™ (wymagana subskrypcja XM™, sprzedawana oddzielnie), twardy dysk Music Box o pojemności 9.3 GB do przechowywania i odtwarzania muzyki oraz port USB do podłączenia do iPoda®. Nowy system nawigacji oferuje szereg ulepszeń (w porównaniu do wcześniejszych wersji systemu nawigacji Nissan), w tym czterokrotnie wyższą rozdzielczość ekranu, możliwość bezprzewodowego odtwarzania dźwięku z odtwarzacza muzycznego (za pośrednictwem Bluetooth®), bazę danych ocen restauracji Zagat, odtwarzacz DVD w desce rozdzielczej i wyświetlanie informacji o pogodzie XM NavWeather™ (wymagana subskrypcja XM™, sprzedawana oddzielnie).

Wnętrze Nissan 370Z Roadster jest dostępne w czarnej tkaninie lub dla wersji 370Z Touring Roadster, w wyborze siedzisk skórzanych w kolorze szarym, czarnym lub wina.

Otwarte powietrze, otwarte drogi – niewiarygodne połączenie

Roadster czy Coupe, nowe Z® dzieli jeden z najbardziej zaawansowanych napędów dostępnych dzisiaj w przystępnych samochodach sportowych. Długi zbiór nowoczesnych technologii wydajnościowych Z® Roadster obejmuje standardowy silnik V6 DOHC o pojemności 3.7 litra, mocy 332 koni mechanicznych, z systemem zmiennego otwarcia/zamykania zaworów (VVEL), wybór między 7-biegową skrzynią automatyczną a 6-biegową manualną z dostępnym „SynchroRev Match” (pierwsza na świecie synchronizowana skrzynia manualna z dopasowaniem obrotów przy redukcji), udoskonaloną niezależną zawieszeniem na wszystkich czterech kołach oraz wentylowanymi tarczami hamulcowymi (z dostępnymi hamulcami sportowymi Nissana).

„Nowy Nissan 370Z Roadster znajduje się w tej samej słodkiej strefie wydajności, stylu i wartości, co Coupe Z®,” powiedział Castignetti. „Jazda na otwartym powietrzu po prostu domaga się otwartych dróg, a nowy Nissan 370Z Convertible jest idealnym towarzyszem.”

W porównaniu do poprzedniej generacji Roadstera 350Z, nowy kabriolet Z® zyskuje 26 koni mechanicznych i 2 lb-ft momentu obrotowego (332 konie przy 7,000 obr./min i 270 lb-ft momentu obrotowego przy 5,200 obr./min, w porównaniu do 306 koni przy 6,800 obr./min i 268 lb-ft momentu obrotowego przy 4,800 obr./min poprzedniego silnika V6 o pojemności 3.5 litra).

Oprócz większej pojemności, silnik 3.7-litrowy zapewnia lepszą moc na całym zakresie do 7,500 obr./min, poprawioną moc dolnego zakresu i więcej momentu obrotowego w górnym zakresie, co tworzy całkowicie nowe doświadczenie jazdy. Kluczowym elementem poprawionych osiągów jest system VVEL, który potrafi zoptymalizować otwarcie/zamknięcie zaworów dolotowych, pozwalając na szybkie dostarczenie potrzebnego powietrza do komory spalania w idealnie zoptymalizowanym czasie. Ponieważ system VVEL może dostosować otwarcie zaworów, poprawia efektywność paliwową, zmniejszając tarcie wału korbowego i marnotrawstwo paliwa. Zapewnia również czystsze emisje, pozwalając na szybsze nagrzewanie katalizatora i stabilizując spalanie, gdy silnik jest zimny.

Roadster Z® z 2010 roku jest oferowany z wyborem dwóch nowych, zaawansowanych skrzyń biegów – 6-biegowej manualnej o bliskim przełożeniu lub 7-biegowej automatycznej. Skrzynia 6-biegowa manualna jest dostępna z SynchroRev Match™ (w zestawie w pakiecie sportowym), co pozwala kierowcom na każdym poziomie umiejętności cieszyć się profesjonalną wydajnością zmiany biegów. Funkcja SynchroRev Match™ automatycznie kontroluje i dostosowuje prędkość silnika podczas zmiany na dokładną prędkość następnego przełożenia, zasadniczo „podnosząc” obroty, aby wygładzić wszelkie zmiany biegów w górę/dół. To nie tylko pozwala kierowcy skupić się bardziej na hamowaniu i kierowaniu, ale także poprawia równowagę i gładkość pojazdu, redukując typowy „szok”, gdy sprzęgło jest załączone. System można dezaktywować przyciskiem obok dźwigni zmiany biegów dla kierowców, którzy preferują mniej interwencji ze strony pojazdu.

Dostępna 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów zawiera Downshift Rev Matching (DRM) i Adaptive Shift Control (ASC) i jest zaprojektowana, aby oferować szybkie, przypominające manualne zmiany biegów, gdy działa w trybie manualnym.

Kierowcy mogą używać standardowych manetek zmiany biegów lub dźwigni zmiany biegów. Szerokie przełożenia 7-biegowej skrzyni biegów poprawiają efektywność paliwową, podczas gdy Adaptive Shift Control jest zaprojektowane, aby dostosować się do stylu jazdy kierowcy.

Szacunkowa efektywność paliwowa Nissan 370Z Roadster wynosi 18 mpg w mieście / 25 mpg na autostradzie dla obu skrzyń biegów – wzrost o 1 mpg w mieście / 2 mpg na autostradzie dla automatycznej skrzyni biegów oraz 1 mpg w mieście / 1 mpg na autostradzie dla manualnej skrzyni biegów w porównaniu do Roadstera 350Z z 2009 roku.

Z® Roadster wykorzystuje również zaawansowane, niezależne zawieszenie 4-kół Z® Coupe. Zawieszenie przednie z podwójnym wahaczem (które zastępuje niższe zawieszenie wielowahaczowe w 350Z) wykorzystuje lżejsze, kute aluminiowe ramiona i lekką, sztywną podstawę aluminiową, a także lżejszą belkę stabilizującą z poprawionym współczynnikiem dźwigni o 35 procent. Tylne zawieszenie 4-linkowe jest również sztywniejsze i lżejsze, z tylną podstawą całkowicie zintegrowaną w jedną część. Na każdym rogu zastosowane są amortyzatory o „wysokiej reakcji”, co poprawia komfort jazdy.

Standardowy zestaw kół i opon Nissan 370Z Roadster obejmuje lekkie aluminiowe koła o wymiarze 18×8,0 cala z przodu i 18×9,0 cala z oponami Bridgestone Potenza RE050A o wymiarach P225/50R18 z przodu i P245/45R18 z tyłu. W ramach opcjonalnego pakietu sportowego dostępne są 19-calowe, kute, lekkie aluminiowe koła RAYS z oponami Bridgestone Potenza RE050A P245/40R19 z przodu i P275/35R19 z tyłu.

Standardowy system hamulcowy Z® wykorzystywał wentylowane tarcze hamulcowe 4-kół z systemem ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) i asystą hamulca (BA). Opcjonalny pakiet sportowy zawiera hamulce sportowe Nissan z dużymi tarczami o średnicy 14,0 cala z przodu i 13,8 cala z tyłu (w porównaniu do standardowych tarcz 12,6 cala z przodu/tyłu) z aluminiowymi zaciskami hamulcowymi o 4 tłokach z przodu i 2 tłokach z tyłu.

Układ kierowniczy jest skonstruowany w oparciu o czułą na prędkość wspomaganie – konstrukcję z przekładnią zębatą i sworzniową. Niechciane wibracje i drgania kierownicy są zmniejszane dzięki dodaniu zaworu solenoidowego, który działa jak tłumik w przypadku dużych obciążeń. Standardowy system kontroli dynamiki pojazdu (VDC) jest standardem.

Lista standardowych funkcji bezpieczeństwa Nissan 370Z Roadster obejmuje zaawansowany system poduszek powietrznych Nissan (AABS) z poduszkami powietrznymi o podwójnym etapie z czujnikami pasa bezpieczeństwa i klasyfikacji pasażera; boczne poduszki powietrzne zamontowane w fotelach przednich; poduszki powietrzne zamontowane w drzwiach; oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami obciążenia.

Inne standardowe wyposażenie to aktywne zagłówki, konstrukcja strefy zgniotu z przodu i z tyłu, system immobilizacji pojazdu Nissan, system zabezpieczeń pojazdu oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

Dwa dobrze wyposażone modele

Nowy Roadster Z® jest oferowany w dwóch dobrze wyposażonych modelach – Nissan 370Z Roadster i 370Z Touring Roadster. Model Touring obejmuje ogrzewane i chłodzone skórzane siedziska z elektryczną regulacją, uniwersalny nadajnik HomeLink™, system Bluetooth® do rozmów bez użycia rąk, system audio Bose® z ośmioma głośnikami, radio satelitarne XM™ (wymagana subskrypcja XM™, sprzedawana oddzielnie) oraz pedały wykończone aluminium.

3.7L V6 6MT (328 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3696 Cm3
Moc241 Kw @ 7000 Rpm
328 Hp @ 7000 Rpm
323 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy268 Lb-Ft @ 5200 Rpm
363 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.5 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40R19 || 275/35R19
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość52.2 In (1326 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/62.8 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika4.9 Cuft (139 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3351 Lbs (1520 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4156 Lbs (1885 Kg)
Spalanie miasto14.5 Mpg Us (16.2 L/100Km)
Spalanie trasa28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Emisja CO2262 G/Km

3.7L V6 7AT (328 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3696 Cm3
Moc241 Kw @ 7000 Rpm
328 Hp @ 7000 Rpm
323 Bhp @ 7000 Rpm
Moment obrotowy268 Lb-Ft @ 5200 Rpm
363 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40R19 || 275/35R19
Długość167.2 In (4247 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość52.2 In (1326 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/62.8 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika4.9 Cuft (139 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3377 Lbs (1532 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4156 Lbs (1885 Kg)
Spalanie miasto14.9 Mpg Us (15.8 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Emisja CO2254 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.