Nissan postanowił zmienić swojego przedstawiciela w segmencie samochodów kompaktowych, zamieniając nazwę Sunny na Almera lub Pulsar, w zależności od rynku.
Zespół projektowy japońskiego producenta samochodów nie był w najlepszym nastroju, gdy projektował pięciodrzwiową Almerę. Jej nijaka stylistyka różniła się zdecydowanie od innych kompaktowych hatchbacków dostępnych na rynku, ale niezbyt korzystnie. Wygląda na to, że Nissan bardziej polegał na jakości pojazdu niż na jego wyglądzie.
Z przodu, Almera miała podobny wygląd do modelu Primera P10, z poziomymi reflektorami i małą atrapą chłodnicy pomiędzy nimi, na której górnej części znajdował się logo Nissana. Zderzak miał dodatkową centralną atrapę chłodnicy, przechodzącą przez fałszywe wloty powietrza z boku. Z boku Almera miała trzecie okno za tylnymi drzwiami, z łukowym słupkiem C. Dzięki temu Nissan mógł zainstalować te same drzwi co w sedanie Almera. Z tyłu, producent zamontował szerokie światła tylnie, podzielone między tylne błotniki a klapę bagażnika.
W środku, nijaka stylistyka utrzymywała się przy prostym, zakrzywionym desce rozdzielczej i niskoprofilowym zegarze, który mieścił dwa większe wskaźniki dla prędkościomierza i obrotomierza oraz wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Na centralnej konsoli, Nissan umieścił system audio nad jednostką klimatyzacji. Z tyłu, dzielona kanapa umożliwiała właścicielowi powiększenie przestrzeni bagażowej.