Nissan zaprojektował drugą generację modelu Almera/Pulsar w Europie, co okazało się ułatwieniem w sprzedaży dla europejskich klientów.
Po utworzeniu sojuszu między Renault a Nissanem, wymiana technologii pomogła obu producentom samochodów oferować lepsze i ulepszone produkty. Model Almera/Pulsar z 2000 roku opierał się na platformie Nissan, która była bardzo dobra. Dzięki know-how od francuskiego partnera, japoński producent stworzył udany, kompaktowy samochód pięcioosobowy. W końcu Renault było wynalazcą nowoczesnego hatchbacka, wprowadzając model R16 w 1965 roku. Nissan zaprojektował auto skoncentrowane na kierowcy, myśląc również o rodzinie.
Jego zaokrąglona sylwetka nawiązywała do ery bio-designu, wzbogacona o kilka ostrych kątów na przedniej kratce, które wpisywały się w trend nowoczesnego designu. Kierunkowskazy umieszczone w rogach nadwozia, z przezroczystymi szkłami i żółtymi żarówkami, nadawały samochodowi sportowego charakteru. Był to raczej pojazd przyjazny rodzinie w wersji pięcio-drzwiowej, odpowiedni do bezstresowego parkowania w zatłoczonych europejskich miastach, a jednocześnie wystarczająco komfortowy na długie podróże.
Wnętrze zdominowane było przez łukowate linie deski rozdzielczej. Tylko ekran nawigacji (oferowany jako opcja) oraz centralne nawiewy miały prostokątne kształty. W panelu wskaźników prędkościomierz zajmował centralne miejsce, po lewej stronie flankowany przez obrotomierz, a po prawej przez wskaźniki paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Fotele kubełkowe zaprojektowane były z myślą o komforcie, oferując niewielkie podparcie boczne. Tylne siedzenia miały dzieloną oparcie, zapewniając wystarczająco miejsca na łokcie i biodra, ale ograniczoną przestrzeń na nogi dla dorosłych pasażerów. Z kolei dla dzieci było to doskonałe rozwiązanie, z punktami ISOFIX do fotelików dziecięcych.