Nissan wprowadził drugą generację modelu Almera w 2000 roku, oferując go pod różnymi nazwami, w zależności od rynku, a po zaledwie dwóch latach poprawił go w ramach odświeżenia cyklu życia.
Była to nowa era dla japońskiego producenta, który nawiązał bliską współpracę z francuskim koncernem Renault. Nowo powstała sojusz Renault-Nissan połączył technologie i platformy wspólne dla obu wielkich marek. Almera była zbudowana na platformie MS Nissana, która była również wykorzystywana w większym modelu Primera.
Odświeżona wersja przyniosła zmiany w wyglądzie zewnętrznym, w tym przezroczyste soczewki reflektorów oraz przeprojektowany zderzak, który wyposażono w okrągłe światła przeciwmgielne. Z tyłu Nissan zmienił design lamp tylnych, przyjmując okrągłe kształty dla świateł hamulcowych i wstecznych, zamiast prostokątnych, które były zamontowane w wersji przed liftingiem.
Wnętrze również przeszło metamorfozę z całkowicie przeprojektowanym zestawem wskaźników, który miał nową tablicę rozdzielczą z prędkościomierzem i obrotomierzem pośrodku, flankowanymi wskaźnikiem paliwa po lewej stronie oraz temperaturą płynu chłodzącego po prawej. W zależności od wersji wyposażeniowej i opcji, Almera z 2002 roku oferowała zintegrowany system nawigacji zamontowany na górze przeprojektowanego panelu centralnego.