Podobnie jak większość producentów samochodów, Nissan wprowadził kilka modeli przeznaczonych na konkretne rynki, a jednym z nich był Almera Sedan z 2011 roku, stworzony z myślą o rynku południowo-wschodniej Azji.
Japoński producent samochodów był już w sojuszu z firmą Renault, a francuscy inżynierowie mieli duże doświadczenie w budowie tanich aut przystosowanych do trudnych warunków drogowych, takich jak te w Tajlandii czy na Filipinach. Nissan, z kolei, cieszył się lepszą reputacją w tej dziedzinie, dlatego Almera 2011 została wprowadzona jako przystępny cenowo sedan rodzinny.
Design, który nie zachwycał urodą, nawiązywał do podstawowych linii modeli Versa i Tiida. Kształt sedana z trzema boksami zaprojektowano z myślą o dużej przestrzeni wewnętrznej oraz pojemnym bagażniku. Wyglądało, jakby został zaprojektowany od środka na zewnątrz.
W środku Almera Sedan oferowała pięć miejsc oraz wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowę dla pasażerów tylnych. Wyposażona była w jednostkę klimatyzacyjną oraz otwory wentylacyjne dla pasażerów z tyłu z dedykowaną regulacją dla wentylatora. Łączność Bluetooth, sterowanie z kierownicy i elektryczne szyby wchodziły w skład standardowego wyposażenia.