Nissan był pionierem w elektrycznej mobilności z modelem Leaf w 2010 roku. Przedtem był liderem na rynku SUV-ów z modelem Qashqai. Chociaż musiał poczekać, w końcu połączył te dwa segmenty.
Nissan Ariya był samochodem koncepcyjnym zaprezentowanym przez japońskiego producenta w 2019 roku na Tokyo Motor Show, a w następnym roku przekształcono go w pojazd produkcyjny. Wersja seryjna wyglądała niemal identycznie jak samochód koncepcyjny.
Ariya wyglądał jakby pochodził z przyszłości, z 24 lampami LED z przodu, które pełniły funkcję reflektorów, oraz dziennymi światłami LED w kształcie boomeranga. Wyrazista czarna kratka była panelem, ale dolne otwarcie zderzaka służyło do chłodzenia baterii i silnika. Sylwetka SUV-coupe oraz skośne słupki C robiły dobre wrażenie. Samochód wyglądał na żywy. Na tylnej części dodano spojler dachowy, aby poprawić wygląd, jeśli nie aerodynamikę.
Wnętrze Ariyi nie dzieliło części z innymi modelami w ofercie. Dwa szerokie ekrany na desce rozdzielczej używano do panelu wskaźników oraz systemu multimedialnego. Na drewnopodobnym wykończeniu, które przebiegało przez deskę rozdzielczą, znajdowały się przyciski dotykowe z odpowiedzią haptyczną, ale pokrętło głośności systemu audio było tradycyjne. Zainstalowany był system rozpoznawania głosu podobny do Amazon Alexa, a aktualizacje systemu można było przeprowadzać bezprzewodowo, bez konieczności odwiedzania dealera. Samochód wyposażono w mały wybierak biegów oraz przyciski dotykowe do zmiany trybu jazdy na konsoli centralnej. Mieścił do pięciu dorosłych pasażerów, a podłoga z tyłu była płaska.
Ariya był oferowany w kilku wersjach napędu, w pełni elektrycznym, z napędem na tylne lub wszystkie koła. Dostępnych było również kilka opcji akumulatorów.
Nissan zaprezentował światu całkowicie nowy elektryczny crossover coupé Nissan Ariya, co oznacza nowy rozdział w historii elektrycznych pojazdów Nissan. Prezes Makoto Uchida oraz dyrektor operacyjny Ashwani Gupta ujawnili Ariya podczas transmisji na żywo dla globalnej publiczności w nowo powstającym Nissan Pavilion w Jokohamie.
Ariya – pierwszy w pełni elektryczny crossover coupé Nissana – oferuje mocne przyspieszenie i cichą, płynną pracę, a także wnętrze z luksusową atmosferą, przypominającą salon. Funkcje autonomicznego prowadzenia, asystent głosowy i bezproblemowa łączność zwiększają pewność na drodze i zapewniają przyjazne otoczenie dla kierowcy i pasażerów. Z szacowanym zasięgiem do 310 mil (oparte na cyklu WLTP, podlegającym homologacji), Ariya jest idealnym towarzyszem na codzienne dojazdy i długie podróże.
Nissan Ariya jest silnie oparty na koncepcie pojazdu o tej samej nazwie, zaprezentowanym na Tokyo Motor Show w 2019 roku, i pierwszy raz zapowiedzianym na Tokyo Motor Show w 2017 roku z modelem IMx. To pierwszy model produkcyjny, który reprezentuje nową tożsamość marki Nissana w zakresie elektryfikacji, torując drogę ku nowej erze motoryzacyjnej, w której elektryfikacja, optymalizacja platformy i bezproblemowa technologia AI pojazdów staną się standardem.
„Nissan Ariya to naprawdę piękny i wyjątkowy samochód,” powiedział Gupta. „Daje możliwość dalszego podróżowania w wygodzie. Ariya została zaprojektowana, aby robić wrażenie i wyrażać to, do czego dąży Nissan – aby poprawić życie naszych klientów.”
Zbudowana na nowej platformie EV opracowanej przez Alliance, Ariya jest ostatecznym wyrazem Inteligentnej Mobilności Nissana, strategii firmy mającej na celu dalsze zwiększenie atrakcyjności jej pojazdów oraz osiągnięcie ostatecznego celu przyszłości bez emisji spalin i ofiar w ruchu drogowym.
Łącząc trzy główne filary Inteligentnej Mobilności Nissana (Intelligent Power, Intelligent Drive i Intelligent Integration), Ariya łączy zaawansowaną technologię elektrycznych pojazdów z nowym poziomem bezproblemowej łączności interfejsu człowiek-maszyna, oferując zupełnie nowe doświadczenie prowadzenia.
Zewnętrze
Ariya jest ostatecznym wyrazem stylu i technologii Nissana, gdzie każda z tych cech uzupełnia drugą pod względem estetyki i funkcji. Platforma modelu 100% elektrycznego usunęła fundamentalne ograniczenia i pozwoliła projektantom na nowatorskie podejście do istniejących komponentów.
Projekt odzwierciedla pierwszy „punkt kontaktowy” Inteligentnej Mobilności Nissana, podkreślając znaczącą redefinicję filozofii projektowania Nissana. Nowa filozofia opiera się na tym, co Nissan nazywa „Timeless Japanese Futurism” – charakteryzująca się wyraźnym japońskim podejściem przekazywanym w prosty, a zarazem nowoczesny sposób. Projektanci przyjęli kluczowe cechy: elegancki, seksowny i płynny, aby pokazać, jak elektryczny pojazd z zaawansowanymi możliwościami jazdy może oferować nową perspektywę w zakresie designu, funkcji i doświadczenia posiadania.
W przyjęciu japońskiego terminu „iki”, który charakteryzuje elegancki, nowoczesny styl Ariya, przód pojazdu wydaje się być bezszwowy, elegancki i świeży. Jest podkreślony przez osłonę – nowoczesną kratkę na erę elektryczną. Osłona, zawierająca tradycyjny japoński wzór kumiko w trójwymiarze tuż pod gładką powierzchnią, chroni czujniki używane do funkcji ProPILOT i detekcji Inteligentnego Klucza, nie zakłócając estetyki działania.
Przebudowane logo marki Nissana znajduje się w centralnej części aerodynamicznej osłony, świecąc wyraźnie z 20 diod LED, które je tworzą. Nowe logo marki reprezentuje pasję i zaangażowanie Nissana w innowacje poprzez kwestionowanie tradycyjnych podejść. Zachowując zarówno elementy słońca, jak i paska, logo sygnalizuje poszanowanie dziedzictwa firmy, jednocześnie zmierzając w kierunku przyszłości mobilności i elektryfikacji.
Dolna część osłony jest otoczona subtelnym oświetleniem, które świeci razem z logo, gdy Ariya jest gotowa do pracy. Cienkie reflektory LED, skonstruowane z czterech 20-milimetrowych mini-projektorów, zostały połączone z sekwencyjnymi kierunkowskazami w celu zrewolucjonizowania charakterystycznego designu Nissana V-motion.
Z boku Ariya wydaje się nieustannie przecinać powietrze dzięki niskiej, smukłej linii dachu. Sportowe, pięcioramienne aluminiowe koła o średnicy 19 cali (dostępne również koła 20-calowe, w zależności od wersji) podkreślają dynamiczną postawę pojazdu i jego sportowy charakter.
Pojedyncza, ciągła linia horyzontu rozciągająca się wzdłuż profilu bocznego, łącząca przednią i tylną część, przekazuje liniowy ruch, tworząc architektoniczne piękno w napięciu i dramacie z każdej perspektywy.
Tył Ariya jest równie uderzający, charakteryzujący się stromym słupkiem C, który idealnie wkomponowuje się w tylną część. Jednolite światło LED, reprezentujące tylne lampy kombinacyjne, zostało zaprojektowane tak, aby podczas parkowania uzyskiwać efekt wygaszenia, a podczas używania równomierne czerwone oświetlenie. Nadkola tylne i wysoko zamontowane skrzydło sygnalizują mocne możliwości elektryczne Ariya.
„Proporcje zewnętrzne Ariya pokazują, co jest możliwe dzięki platformie 100% elektrycznego pojazdu Nissana,” powiedział Giovanny Arroba, starszy dyrektor ds. wzornictwa. „Zaskakująco krótkie zwisy, agresywna linia dachu i duże koła nadają elegancki wygląd, który doskonale łączy sport z luksusem.”
Nowo opracowany dwukolorowy pakiet kolorystyczny Copper w wersji Akatsuki oddaje moment tuż przed świtem, gdy słońce oznacza początek nowego dnia. Połączenie miedzi z czarnym dachem podkreśla płynność i ruch elektrycznego pojazdu, podczas gdy odcień miedzi odwołuje się do przewodnictwa i nowej ery motoryzacyjnej.
Oprócz Akatsuki, Ariya oferuje sześć dwukolorowych kombinacji, z których każda ma czarny dach, oraz cztery uderzające kombinacje kolorystyczne w pełnym nadwoziu.
Wnętrze
Zdefiniowane przez japoński termin „ma” – odnoszący się do czasoprzestrzennych otwarć – wnętrze Ariya zostało zaprojektowane w najbardziej efektywny i komfortowy sposób. Wnętrze bardziej przypomina elegancką kawiarnię na statku kosmicznym, budzącą wrażenie wydajności i intrygi, niż tradycyjną kabinę samochodową. Dzięki nowej platformie EV Ariya oferuje jedno z najbardziej przestronnych wnętrz w swojej klasie.
Kompaktowa natura komponentów napędu umożliwiła inżynierom Nissana zamontowanie systemu klimatyzacji pod maską (gdzie znajdowałby się tradycyjny silnik spalinowy), co pozwoliło projektantom wykorzystać całą długość kabiny bez przeszkód, takich jak tunel przekładniowy czy systemy kabiny schowane pod panelem przyrządów. Ponadto, płaska, otwarta podłoga – umożliwiona przez umiejscowienie baterii na podstawie podwozia – oraz smukłe fotele Zero Gravity w Ariya skutkują dużą ilością miejsca na nogi i łatwą interakcją między pasażerami w przodzie i z tyłu.
Cicha jednostka napędowa EV oraz duże wykorzystanie materiałów tłumiących dźwięk prowadzą do wyjątkowo cichej kabiny, pozwalając wszystkim wewnątrz odprężyć się i cieszyć się przestrzenią przypominającą salon.
Pasażerowie na przednich siedzeniach mają do dyspozycji minimalistyczną deskę rozdzielczą Ariya, która idealnie stapia się z kształtem kabiny, przechodząc w drzwi. Brakuje na niej przycisków i przełączników znanych z tradycyjnych pojazdów. Najważniejsze funkcje klimatyzacji wkomponowane są w centralnej desce w formie dotykowych przycisków haptycznych, które dają to samo wrażenie, co przełączniki mechaniczne, wibrując przy dotknięciu. Pojawiają się one tylko po włączeniu samochodu, nadając technologiczny, ale luksusowy akcent w obszarze kokpitu.
W centralnej części panelu przyrządów znajduje się schowek i składany stół. Innowacyjny projekt wysuwanego stołu przekształca przestrzeń kabiny w mobilne biuro.
Regulowana konsola centralna może być przesuwana w celu dostosowania do osobistych preferencji kierowcy, a ustawienia mogą być zapisywane jako część profilu kierowcy w celu automatycznej regulacji podczas przyszłych podróży. Na powierzchni umieszczono nowy selektor, który pasuje do dłoni, co zachęca do zrelaksowanej pozycji podczas jazdy z łatwo dostępnymi kontrolkami trybu jazdy.
Pasażerowie na tylnej kanapie mają do dyspozycji dużą ilość miejsca nad głową i na nogi, a płaska podłoga kabiny pozwala im łatwo skrzyżować nogi i zrelaksować się. Akcenty i dekoracje przenoszone są do tylnej przestrzeni, aby zapewnić wszystkim ten sam poziom wyrafinowania i komfortu. Cienkie przednie siedzenia są umiejscowione tak, aby zasłaniały słupek B, oferując pasażerom panoramiczny widok na zewnątrz. Ariya wyposażona jest również w panoramiczny dach, co potęguje uczucie otwartości i przestronności.
„Wnętrze Ariya to przyjemna 'przestrzeń życiowa’, z której kierowca i pasażerowie mogą korzystać, doświadczając teatru podróżowania do znanych i nowych miejsc,” powiedział Arroba. „Materiały użyte w całym wnętrzu zostały starannie dobrane, aby uniknąć zbyt tradycyjnego wrażenia, które mogą dawać niektóre luksusowe pojazdy, przy jednoczesnym nadaniu wrażenia futurystycznej jakości w technologii i użyteczności.”
e-4ORCE: Komfort jazdy i prowadzenie bez kompromisów
Modele Ariya z podwójnym silnikiem elektrycznym i napędem na wszystkie koła będą korzystać z najnowocześniejszej technologii kontroli napędu na wszystkie koła Nissana, e-4ORCE. „e” w e-4ORCE oznacza system napędu elektrycznego Nissana. „4ORCE” odnosi się do fizycznej mocy i energii pojazdu, przy czym „4” symbolizuje kontrolę na cztery koła. Wywodzący się z bogatej historii firmy w rozwijaniu pamiętnych pojazdów terenowych i sportowych, e-4ORCE jest duchowym potomkiem systemu rozdziału momentu obrotowego ATTESA E-TS Nissana GT-R oraz inteligentnego systemu 4X4 Nissana Patrol.
Poprzez precyzyjne zarządzanie mocą i wydajnością hamowania dla płynności i stabilności, e-4ORCE zwiększa pewność kierowcy, śledząc zamierzony tor jazdy na niemal każdej nawierzchni drogi, nie wymagając zmiany stylu jazdy ani wkładu. Na przykład w trakcie pokonywania zakrętów na ośnieżonych drogach, pojazd może wiernie śledzić zamierzony tor jazdy kierowcy dzięki ultra-precyzyjnej kontroli silnika i hamulców. Z pewnością do radzenia sobie z różnorodnymi nawierzchniami drogowymi jazda staje się przyjemniejsza.
Inżynierowie dopracowali technologię precyzyjnej kontroli e-4ORCE i podwójne silniki elektryczne, aby zapewnić niezrównany komfort jazdy. Przechyły i nurkowanie pojazdu są minimalizowane dzięki dodaniu hamowania silnika tylnego do standardowego hamowania regeneracyjnego przedniego silnika stosowanego w typowych systemach EV i hybrydowych dzisiaj.
„Korzystając z precyzyjnej reakcji kontrolera silnika e-4ORCE, jesteśmy w stanie kontrolować ruch pojazdu, jak tylko naciśnięte zostaną hamulce, zapewniając wszystkim pasażerom – szczególnie pasażerom – stabilną, płynną jazdę,” powiedział Ryozo Hiraku, ekspert w dziedzinie inżynierii napędu i EV Nissana.
Oprócz optymalizacji alokacji momentu obrotowego z przodu i z tyłu, system stosuje niezależną kontrolę hamulców na każdym z czterech kół, aby maksymalizować siłę wychodzenia w zakręcie generowaną przez każde z nich. To zapewnia tor jazdy, który wiernie podąża za zamierzonymi zamiarami kierowcy, przy minimalnych korektach kierownicy.
„Inteligentna moc Ariya jest jednym z filarów, które definiują DNA Nissana,” powiedział Makoto Fukuda, główny specjalista ds. rozwoju produktu Ariya. „Często mówi się o pojazdach elektrycznych i ich czasie przyspieszenia od 0 do 100 km/h, ale w rzeczywistości łatwo jest, aby EV osiągnęły dobre wyniki przyspieszenia. Ariya jest również szybka w prostych odcinkach, ale zapewnia maksymalną, użyteczną wydajność w szerokim zakresie warunków jazdy, na przykład na ośnieżonej górskiej drodze czy na mokrych ulicach miasta.”
Inteligentna moc: znakomita wydajność elektryczna dla szerokiego zakresu potrzeb
Elektryczny układ napędowy Nissana Ariya to przykład bezproblemowej integracji zaawansowanej technologii EV. Przenosi emocje i potencjał mobilności bezemisyjnej na wyższy poziom, integrując doskonałą dostawę mocy, funkcje ładowania i wydłużony zasięg.
Z pięcioma głównymi modelami oferowanymi na rynku europejskim, w tym wersjami napędu na jedną oś oraz na wszystkie koła, Ariya spełnia potrzeby kierowców z szerokiego kręgu klientów.
Model Ariya 63kWh z napędem na jedną oś jest idealny dla miejskich i podmiejskich dojeżdżających, którzy szukają jakości i stylu w swoim następnym elektrycznym pojeździe. Modele Ariya 87kWh z napędem na jedną oś rozwijają 63kWh o ulepszony napęd i dodatkowy zasięg dla tych, którzy chcą wyruszyć na dłuższe podróże.
Model Ariya e-4ORCE 63kWh z napędem na wszystkie koła oferuje atrakcyjny balans wydajności i wartości w swoim segmencie. Przy niemal żadnym kompromisie w zakresie zasięgu, ten model zapewnia znakomitą wydajność i innowacyjne nowe technologie, w tym podwójne silniki elektryczne oraz technologię kontroli e-4ORCE, która dostarcza zbalansowaną, przewidywalną moc na cztery koła. Ariya e-4ORCE 87kWh zapewni dłuższy zasięg w połączeniu z czystą mocą dzięki technologii e-4ORCE. Na szczycie oferty znajduje się model Ariya e-4ORCE 87kWh Performance, który korzysta z wyższej mocy i będzie ucieleśniał najlepsze połączenie wydajności i technologii.
Niezależnie od tego, czy wybierzemy wersję z napędem na jedną oś, czy na wszystkie koła, moc i wydajność Ariya ożywią codzienne dojazdy i skłonią kierowców do dalszych eksploracji. Aby umożliwić jeszcze więcej odkryć, Ariya będzie miała możliwość holowania do 1500 kg.
Płynna, potężna obecność na drodze
Zgodnie z dziedzictwem Nissana, polegającym na produkcji samochodów, które są przyjemne w prowadzeniu, nowa platforma EV Ariya została zoptymalizowana, aby zapewnić wyjątkowe prowadzenie. Akumulator znajduje się pod środkową częścią pojazdu, co zapewnia niski środek ciężkości i niemal równomierny rozkład masy z przodu i z tyłu. Płaskie projektowanie akumulatora i zintegrowany element poprzeczny w obudowie akumulatora pozwalają Ariya mieć płaską podłogę i imponującą sztywność strukturalną. Elementy zawieszenia są zoptymalizowane, aby maksymalnie wykorzystać te zalety, zapewniając stabilne prowadzenie oraz komfortową jazdę, a także tłumiąc wibracje i hałas dostający się do przestrzeni kabiny.
Z tyłu, układ zawieszenia, w tym system wielowahaczowy i tylny silnik elektryczny (jeśli jest wyposażony), tworzy doskonałą równowagę między komfortem jazdy, prowadzeniem i wydajnością.
Dzięki trzem trybom jazdy, w tym Standardowemu, Sportowemu i ECO (modele e-4ORCE mają dodatkowy tryb Śnieg), kierowcy mają możliwość dostosowania swojego doświadczenia do nastroju i otoczenia. Wysoce sztywna struktura nadwozia Ariya oraz super responsywna układ kierowniczy rack-and-pinion zapewniają samochodowi doskonałą reakcję na skręcanie, podczas gdy prawie równy rozkład masy 50:50 z przodu i z tyłu – możliwy dzięki umiejscowieniu akumulatora pod podłogą w środkowej części pojazdu – pomaga Ariya zachować przewidywalne zachowanie w każdym rodzaju zakrętów. Płaska aerodynamiczna podłoga wspomaga stabilną jazdę, a mały promień skrętu zwiększa zdolności Ariya nie tylko na autostradach, ale także na wąskich ulicach i podczas parkowania.
Choć każdy model Ariya będzie charakteryzował się imponującym zasięgiem w swoim segmencie, może się również pochwalić znaczną regeneracją zasięgu oraz szybkością ładowania dzięki systemowi Combined Charging System w Europie (CCS). Jest to możliwe między innymi dzięki funkcji kontroli termicznej akumulatora, która stale optymalizuje temperaturę roboczą akumulatora chłodzonego cieczą.
Wersje Nissana Ariya 63 kWh mają ładowarkę 7,4 kW do użytku domowego, podczas gdy wersje 87 kWh obejmują ładowarkę 22 kW 3-fazową do ładowania w domu. Ariya obsługuje również szybkie ładowanie do 130 kW, co daje spokój ducha podczas długich podróży.
Inteligentna jazda: doświadczenie jazdy z technologią, które nie stresuje
Ariya zapewnia wysoki poziom komfortu i pewności, dostarczając pasażerom najnowsze technologie Nissana, w tym ulepszony system ProPILOT. Wyposażony w standardzie w drugiej generacji Nissana LEAF, ProPILOT to system asystujący, który pomaga kierowcom utrzymać się w centrum swojego pasa, poruszać się w stop-and-go na autostradzie i utrzymywać ustaloną prędkość oraz odległość od pojazdu z przodu.
ProPILOT z Navi-link oferuje wzbogaconą wersję docenianego systemu ProPILOT, który po raz pierwszy został wprowadzony w modelu LEAF. Dzięki dodatkowemu zasilaniu danych drogowych i technologii czujników, system jest w stanie zapewnić płynniejszą jazdę podczas jazdy po autostradach z jednym pasem. Łącząc się z systemem nawigacji i wykorzystując dane map drogowych, system asystujący może pomóc dostosować prędkość pojazdu do dozwolonego limitu. Dodatkowo, system może dostosować prędkość pojazdu w oparciu o nadchodzące warunki drogowe, na przykład płynnie zwalniając pojazd przed ostrym zakrętem, co sprawia, że jazda staje się przyjemna dla wszystkich pasażerów.
Po dotarciu do celu, ProPILOT Park (dostępny na ograniczonych rynkach) eliminuje stres związany z parkowaniem, pomagając rozpoznać wolne miejsce parkingowe i prowadząc pojazd do niego. Parkowanie odbywa się w trzech prostych krokach, co sprawia, że parkowanie przodem, tyłem i równoległe staje się bezstresowym doświadczeniem.
Oprócz nowoczesnych technologii gwarantujących płynniejszą, relaksującą jazdę, Nissan Ariya wyposażony jest także w funkcje asystujące, z których korzystały setki tysięcy kierowców na całym świecie. e-Pedal, po raz pierwszy wprowadzony w elektrycznym samochodzie Nissan LEAF, umożliwia kierowcy ruszanie, przyspieszanie i zwalnianie, używając jedynie pedału przyspieszenia. e-Pedal działa, inicjując silnik elektryczny, aby rozpocząć proces zwalniania pojazdu przy zwolnieniu pedału przyspieszenia. Na nawierzchniach o niskiej przyczepności hamulce są stosowane jednocześnie z silnikiem, co pozwala na bezpieczne spowolnienie pojazdu na wszystkich czterech kołach. W Ariya wyposażonej w e-4ORCE regeneracyjne momenty obrotowe są rozdzielane nie tylko do kół przednich, ale również tylnych, co skutkuje jeszcze płynniejszą i bardziej komfortową jazdą przy hamowaniu do całkowitego zatrzymania.
Nissan Ariya jest również wyposażony w dodatkowe innowacyjne funkcje bezpieczeństwa w 360 stopniach, takie jak charakterystyczna osłona bezpieczeństwa Nissana, która obejmuje Inteligentny Monitor Widoku 360, Inteligentne Ostrzeżenie o Kolizji z Przodu, Inteligentne Hamowanie Awaryjne oraz Technologię Automatycznego Hamowania Awaryjnego z Tyłu.
Inteligentna integracja: utrzymywanie Nissana Ariya na bieżąco i w pełnym potencjale
Ariya ucieleśnia filozofię Nissana projektowania pojazdów z myślą o kierowcy, co sprawia, że są one zarówno intuicyjne, jak i ekscytujące. Obejmuje to wyposażenie w najnowsze technologie łączności, w tym nowy interfejs człowiek-maszyna oraz aktualizacje oprogramowania przez internet. Technologia inteligentnej asysty osobistej Nissana oferuje hybrydowy system rozpoznawania głosu z zaawansowaną technologią rozumienia naturalnego języka, aby obsługiwać asystę w pojeździe bez odrywania wzroku od drogi.
Jako przykład tego, jak Ariya promuje bezproblemowe doświadczenie i komfort, kierowcy mogą sprawdzić stan akumulatora Ariya z wygodnego miejsca przy stole śniadaniowym podczas porannej kawy. Przy zaplanowanej trasie, Inteligentny Planer Trasy wyśle przypomnienie, kiedy nadszedł czas na wyjazd, aby dzień pozostał na właściwej ścieżce. Podczas jazdy system monitoruje warunki drogowe i sugeruje alternatywne trasy w celu skrócenia czasu podróży. Korzystając z aplikacji NissanConnect na smartfona, można ustawić kontrolę klimatu Ariya dokładnie tak, jak lubi kierowca, jeszcze przed wejściem do pojazdu.
Kiedy zbliżasz się do Nissana Ariya z Inteligentnym Kluczem, drzwi się odblokowują. Zewnętrzne przednie i tylne światła oraz emblemat Nissana automatycznie się włączają, sygnalizując, że pojazd wykrywa obecność kierowcy. Wnętrze rozjaśnia się, gdy drzwi są otwierane, pozwalając kierowcy i pasażerom zobaczyć całą kabinę. Siedzenie, pozycja koła kierownicy i automatycznie przesuwająca się konsola centralna są dostosowywane na podstawie zapisanego profilu kierowcy powiązanego z Inteligentnym Kluczem. Oświetlenie andon Ariya nawiązuje do japońskiego rzemiosła. Po zajęciu miejsc przez wszystkich pasażerów i zamknięciu drzwi, oświetlenie wewnętrzne przygasa, zachęcając kierowcę do naciśnięcia przycisku start, co powoduje efekt „pulsacji”, zapraszając kierowcę do chwytania za koło kierownicy.
Interfejs wyświetlacza składa się z monitora przyrządów o przekątnej 12,3 cala i 12,3-calowego wyświetlacza centralnego, ustawionych wzdłuż jednej linii horyzontalnej. Wyświetlając wiele informacji na jednym poziomie, informacje można szybko przyswoić, nie odwracając uwagi kierowcy od drogi. Oba wyświetlacze są zorientowane w faliste kształty, aby zapewnić łatwy dostęp i przewijanie ważnych informacji pojazdu, takich jak informacje o akumulatorze, zasięg i nawigacja. Dodatkowe informacje można przewijać między wyświetlaczami, aby dostosowywać i priorytetować wyświetlane informacje znajdujące się tuż za kierownicą, zapewniając niezrównane, spersonalizowane doświadczenie.
Ariya może poszczycić się jednym z największych pełnokolorowych wyświetlaczy head-up w segmencie. Wyświetlana informacja jest podobna do tej, która znajduje się w wyświetlaczu przyrządów, dostarczając wyraźnych informacji dotyczących jazdy w polu widzenia kierowcy bez bycia rozpraszającym.
Mówiąc „Cześć Nissan” lub „Hej Nissan”, pasażerowie mogą pytać o informacje o pojeździe i zarządzać trasą podróży, w tym wyszukiwać punkty zainteresowania, w sposób werbalny. Funkcje w pojeździe, takie jak wybór playlisty czy dostosowanie temperatury w kabinie, są wykonywane bez wysiłku, nie odrywając wzroku od drogi. Komendy w pojeździe Nissana Ariya są realizowane przez hybrydowy system rozpoznawania głosu oparty na rozumieniu naturalnego języka, co pozwala na użycie normalnych, konwersacyjnych zdań. Dzięki wbudowanej łączności (4G), system może uzyskać dostęp do danych w chmurze, aby lepiej zrozumieć unikalne żądania.
„Technologia inteligentnej asysty osobistej Nissana jest wyrazem omotenashi – japońskiego zwyczaju szanowania klienta na najwyższym poziomie,” powiedział Fukuda. „Zapewnia ona bezproblemowe doświadczenie, zarówno poza jak i w pojeździe. Ariya wspiera Twój styl życia, czy to w domu, czy w drodze.”
Ariya jest również pierwszym modelem Nissana z aktualizacjami oprogramowania przez internet, nazwanym Remote Software Upgrade. Technologia automatycznie aktualizuje różne oprogramowanie wewnątrz pojazdu – w szczególności oprogramowanie kontrolujące system multimedialny, architekturę elektryczną, podwozie, system klimatyzacji i ustawienia EV – bez konieczności wysyłania pojazdu do serwisu. Dzięki okresowym aktualizacjom w czasie rzeczywistym, Ariya zawsze działa na pełnych obrotach. System pamięci z podwójnym bankiem nawet pozwala na aktualizacje w ruchu. Aktualizacje są pobierane i przechowywane w osobnym banku pamięci. Gdy system potwierdzi pobranie, przełącza się na zaktualizowany bank pamięci. Aktualizacje są stosowane szybko i łatwo, co sprawia, że aktualizacje i integracja nowych funkcji są bezproblemowym doświadczeniem.
Przyszłość pojazdów elektrycznych jest teraz
Crossover coupé Nissan Ariya oznacza nową erę dla pojazdów elektrycznych, obiecując niesamowicie mocną i płynną jazdę dzięki pełnej sile Inteligentnej Mobilności Nissana, dostarczanej przez najnowsze technologie wsparcia zaprojektowane, aby wspierać, reagować i szanować intencje kierowcy. Projekt inspirowany Timeless Japanese Futurism zapewnia wszystkim pasażerom przyjazne, osobiste wrażenie, które ma na celu przewyższenie oczekiwań.