Nissan wprowadził ulepszoną wersję SUV-a Armada w 2008 roku, nadając mu bardziej wyrazisty wygląd i poprawiając silniki.
Mimo że światowy kryzys finansowy zaczynał już wpływać na sektor motoryzacyjny, Nissan postanowił poprawić swojego największego SUV-a na rynku – Armadę. Dzięki temu próbował utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie, nawet gdy inni producenci samochodów borykali się z problemami. Ich strategia przyniosła efekty, a duży SUV przetrwał do 2016 roku, kiedy to został zastąpiony nową generacją.
Nissan zrozumiał, że subtelne zmiany nie przyciągną zbyt wielu klientów do jego salonów, dlatego zmienił przednią część, dodając chromowane wykończenie do grilla. Dodatkowo dolna część zderzaka zyskała nowy styl, z wlotem powietrza w kształcie litery A. Jednak, podobnie jak jego poprzednik, posiadał parę okrągłych lamp przeciwmgielnych umieszczonych po zewnętrznej stronie zderzaka. Z profilu samochód wyposażony był w dwuczęściowe boczne listwy w kolorze nadwozia z chromowanym wykończeniem.
W środku Nissan ulepszył ośmiosobową kabinę i wprowadził nowy system infotainment z dyskiem twardym o pojemności 9,3 GB do przechowywania muzyki. Dodatkowo, odtwarzacz DVD miał zamontowany na dachu wyświetlacz dla drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. Ponadto, system dźwiękowy Bose z 11 głośnikami zamieniał dużą kabinę w salę koncertową. Drugi i trzeci rząd siedzeń można było złożyć lub usunąć, aby zwiększyć przestrzeń bagażową.
Pod maską Nissan umieścił ulepszoną wersję swojego silnika benzynowego V8 o pojemności 5,6 litra, który dostarczał o 12 KM więcej niż jego poprzednik. Producent oferował dużego SUV-a z napędem na tylne lub wszystkie koła.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2004 roku, stylowy, mocny i przestronny Nissan Armada wyróżnia się w tłumie pełnowymiarowych SUV-ów jako pojazd stworzony z myślą o ekscytujących przygodach, zarówno w mieście, jak i przy ognisku. Z równie dużą wprawą potrafi zająć grupę entuzjastycznych młodych pasażerów, jak i przeciągnąć ładunek ważący do 9,100 funtów, łącząc komfort, wygodę i nieograniczoną wszechstronność.
Ulepszenia w modelu Armada na rok 2010 obejmują zmienioną ofertę modelową, która teraz obejmuje trzy dobrze wyposażone wersje: Armada SE oraz dwie edycje specjalne, Armada Titanium Edition i Armada Platinum Edition. Wszystkie trzy modele są napędzane silnikiem V8 Endurance o pojemności 5,6 litra, generującym 317 koni mechanicznych i 385 lb-ft momentu obrotowego, oraz zaawansowaną 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, wytrzymałą ramą i komfortowym zawieszeniem typu podwójne wahacze.
W edycji Titanium znajduje się pełna gama standardowych funkcji komfortu i wygody, w tym Nissan Intelligent Key™, skórzana tapicerka z kontrastowymi szwami, monitor z tyłu, system Bluetooth® Hands-Free Phone, premium system audio Bose® z 11 głośnikami, elektrycznie składane siedzenie w 3. rzędzie o podziale 60/40 oraz automatycznie poziomowane tylne zawieszenie powietrzne, a także 20-calowe koła z aluminium.
Nowa edycja Platinum dodaje podgrzewane przednie siedzenia i kierownicę, elektrycznie otwieraną tylnią klapę, szyberdach, system rozrywki DVD Family Entertainment oraz system nawigacji Nissan z systemem XM NavTraffic® dostarczającym informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (wymagana subskrypcja XM®, sprzedawana oddzielnie) oraz dyskiem twardym Music Box o pojemności 9,3 GB. Obejmuje również chromowane 20-calowe koła z aluminium oraz sonar z przodu.
„Dzięki nowym treściom, zaktualizowanemu i uproszczonemu pakowaniu oraz wizualnym usprawnieniom zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, Nissan Armada 2010 jest doskonale dostosowany do potrzeb i pragnień klientów,” powiedział Al Castignetti, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division w Nissan North America, Inc. (NNA).
Inne zmiany na rok 2010 obejmują nowe dwuczęściowe boczne listwy w kolorze nadwozia z chromowanymi akcentami, kontrastowe szwy wewnętrzne oraz zmodyfikowany wygląd wykończenia drewnopodobnego w modelach Titanium i Platinum; dodanie standardowych bocznych poduszek powietrznych dla modelu SE 4×2; oraz trzy nowe kolory zewnętrzne.
Nissan Armada 2010 jest dostępny w wersji na dwa i cztery koła oraz z technologią Flexible Fuel Vehicle (FFV), która pozwala kierowcom korzystać z tradycyjnego paliwa lub alternatywnego, takiego jak E85, mieszanka zawierająca do 85 procent odnawialnego etanolu. Model 2010 ma zdolność holowania do 9,100 funtów (przy odpowiednim wyposażeniu).
Nowoczesny, a zarazem wytrzymały wygląd z przestronnym i wszechstronnym wnętrzem
Dzięki szerokiemu rozstawowi kół, długiemu rozstawowi osi wynoszącemu 123,2 cala oraz krótkim zwisom z przodu i z tyłu, Armada 2010 oferuje bardzo łatwą do manewrowania długość nieco ponad 17 stóp (207,7 cala) – a także doskonałą stabilność oraz wyjątkową przestronność dla pasażerów i ładunku. Armada oferuje wiodącą w swojej klasie przestronność w drugim rzędzie oraz najlepsze w swojej klasie schowki nad głową.
Postępowy design zewnętrzny Armady łączy nowoczesny styl z tradycyjną wytrzymałością SUV-ów marki Nissan. Edycje Titanium i Platinum charakteryzują się chromowanymi osłonami chłodnicy (czarna osłona chłodnicy w modelu Armada SE), podczas gdy wszystkie modele mają chromowane klamki drzwi z przodu oraz w kolorze nadwozia z tyłu, jednoczęściowe relingi dachowe, boczne listwy oraz halogenowe reflektory i przyciemniane szyby w oknach drugiego i trzeciego rzędu oraz tylnej klapie.
W roku 2010 Armada wyposażona jest w nowe dwuczęściowe boczne listwy w kolorze nadwozia z chromowanymi wstawkami w edycjach Titanium i Platinum oraz emblematy Titanium i Platinum (na odpowiednich modelach).
Inne dostępne wyposażenie obejmuje światła przeciwmgielne oraz chromowany bagażnik dachowy (standard w Titanium i Platinum), elektrycznie otwierane tylne okna kwaterowe (w edycji Platinum), elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z zintegrowanymi sygnalizatorami i lampkami do parkowania (w edycji Platinum), elektrycznie otwierana tylna klapa (w edycji Platinum) oraz regulowany elektrycznie szyberdach (opcjonalnie w edycji Titanium, standard w edycji Platinum).
Armada dostępna jest w siedmiu kolorach zewnętrznych, w tym trzech nowych kolorach (Granatowy, Toskańskie Słońce i Szary Jeziorny) oraz czterech kolorach kontynuowanych (Czarny Galaxy, Dymny, Srebrny Błysk i Zamieć).
Wnętrze Armady, podobnie jak zewnętrze, łączy nowoczesny styl, funkcjonalność i wszechstronność dla aktywnych rodzin. Duże, komfortowe wnętrze oferuje wiodącą w swojej klasie przestronność dla drugiego rzędu oraz najlepsze w klasie schowki nad głową – a także standardowe miejsca dla ośmiu osób. Fotele kapitańskie w drugim rzędzie z wymiennym konsolą 2. rzędu są opcjonalne w edycji Platinum.
Przednie fotele kubełkowe mają 8-stopniową regulację elektryczną oraz manualne wsparcie lędźwiowe, podczas gdy regulowane 4-stopniowo siedzenie pasażera jest standardem w edycjach Titanium i Platinum (4-stopniowe manualne w modelach SE). Modele SE mają płaskie składane siedzenie pasażera z uchwytami na kubki oraz zagłębieniem na biurko. Gated shifter na podłodze dodaje sportowy wygląd i lepszą kontrolę zmiany biegów.
Podgrzewane przednie siedzenia, ogrzewana kierownica oraz haftowane siedzenia z logo Platinum są dostępne w modelach edycji Platinum. Bardzo funkcjonalna centralna konsola Armady zawiera specjalne schowki na długopisy, chusteczki, płyty CD, kratki wentylacyjne, dwa uchwyty na kubki oraz 12-woltowe gniazdo z tyłu konsoli. Konsola sufitowa ma wiele schowków, sześć sufitowych lamp oświetleniowych oraz tylną kontrolę HVAC.
Drugi rząd ma składane płaskie siedzenie typu bench o podziale 40/20/40, natomiast podwyższone 3. rząd z siedzeniem typu bench o podziale 60/40 (składa się płasko do podłogi) zawiera standardową funkcję elektrycznego składania (opcjonalnie w SE 4×2).
Luksusowa tapicerka z skóry Seton jest standardem w edycjach Titanium i Platinum, podczas gdy w edycji SE zastosowano tapicerkę materiałową. Każda Armada 2010 oferuje także do 14 uchwytów na kubki oraz automatyczną klimatyzację z podziałem na strefy.
„Jak pokazuje długa lista standardowego i opcjonalnego wyposażenia, 'trudne warunki’ nie są częścią słownika przygód Armady,” powiedział Castignetti. „Armada zapewnia wszystko, od premium ścieżki dźwiękowej i rozrywki DVD po nawigację i telefon bezprzewodowy, aby maksymalnie cieszyć się każdą wyprawą.”
W 2010 roku Armada jest dostępna z systemem audio Bose® z AM/FM/MP3/CD6, 11 głośnikami i subwooferem (opcjonalnie w SE 4×2, standard w SE 4×4 i edycji Titanium). Edycja Platinum posuwa się o krok dalej, oferując standardowy premium system audio Bose® z twardym dyskiem Music Box o pojemności 9,3 GB, AM/FM/MP3/CD6 z 11 głośnikami i subwooferem, podwójnym źródłem mediów (umożliwia jednoczesne korzystanie z radia i CD – słuchawki muszą być używane do odsłuchiwania drugiego źródła dźwięku), wzmacniaczem oraz XM® Satellite Radio (wymagana subskrypcja XM®, sprzedawana oddzielnie). Edycja Platinum zawiera również standardowy system nawigacji Nissan z XM NavTraffic® z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (wymagana subskrypcja XM®, sprzedawana oddzielnie).
Wykończenie wnętrza drewnopodobnym materiałem jest również standardem w edycjach Titanium i Platinum, wraz z Nissan Intelligent Key™ z systemem Twist Start, RearView Monitor, Bluetooth® Hands-Free Phone System oraz HomeLink® Universal Transceiver. Aby zapewnić zajęcie pasażerom z tyłu podczas każdej podróży, dostępny jest system rozrywki DVD Family Entertainment System (standard w edycji Platinum) z 8.0-calowym monitorem z tyłu, dwoma bezprzewodowymi słuchawkami i pilotem.
Nissan Armada 2010 jest dostępny w trzech kolorach wnętrza: Almond (tylko materiał), Stone (tylko skóra) i Charcoal (materiał i skóra).
Układ napędowy gotowy na przygody
Armada 2010 nadal oferuje doskonałą wydajność opartą na solidnym podłożu siły i mocy. Każda Armada posiada solidną ramę F-Alpha, niezależne zawieszenie typu podwójne wahacze na cztery koła oraz udoskonalony silnik V8 DOHC o pojemności 5,6 litra, generujący 317 koni mechanicznych przy 5,200 obr./min i 385 lb-ft momentu obrotowego przy 3,400 obr./min. Moment obrotowy został dostrojony dla optymalnej wydajności.
Silnik zawiera aluminiowy blok z żeliwnymi linerami cylindrów, stalowy wał korbowy, mikroobrobiony wał korbowy i wałki rozrządu, pistony pokryte grafitem, osłony głównych łożysk na 6 śrub, łańcuch rozrządu z jednym etapie i elektroniczny „drive-by-wire” gaz do precyzyjnej kontroli. Dostępna technologia Flexible Fuel Vehicle (FFV) pozwala na użycie mieszanek paliwa etanolowego/benzynowego, takich jak E85.
Również standardowa we wszystkich modelach Armady 2010 jest wzmocniona elektronicznie kontrolowana 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów z trybami holowania/ładunku dla lepszej wydajności i efektywności paliwowej. Unikalny zestaw biegów, zmienny konwerter momentu obrotowego i zaawansowane zarządzanie A/T są wykorzystywane dla lepszego zmieniania biegów i oszczędności.
Armada dostępna jest w trybie napędu na dwa koła lub z dostępnym systemem napędu na cztery koła All-Mode z trybami Auto/2WD/4H/4LO, elektronicznie kontrolowaną skrzynią rozdzielczą i przełożeniem 4LO 3.35:1. W normalnych warunkach jazdy system działa w trybie napędu na dwa koła, ale może błyskawicznie rozdzielić moment obrotowy na wszystkie cztery koła, gdy warunki drogowe tego wymagają (do 50 procent momentu obrotowego może być przekazywane na przednie koła na żądanie). Na wszystkich modelach 2WD i 4WD zastosowano wytrzymałe osie Dana.
Responsywne hamowanie zapewnia standardowy system hamulcowy z 4 tarczami z systemem ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD) i pomocą w hamowaniu (BA). Również standardowo dostępne są 2- lub 4-kołowe hamulce ze ograniczonym poślizgiem (ABLS) oraz system kontroli dynamiki pojazdu (VDC) (z włącznikiem dezaktywacji). Kierowanie zapewnia system wspomagania kierownicy z wrażliwością na prędkość silnika.
Oprócz responsywnego niezależnego zawieszenia, edycje Titanium i Platinum oferują standardowe automatyczne tylne zawieszenie powietrzne samopoziomujące, które pomaga zapewnić równą jazdę podczas holowania lub przewożenia ciężkiego ładunku. Armada oferuje maksymalną zdolność holowania wynoszącą 9,100 funtów (przy odpowiednim wyposażeniu).
Oferowane są trzy zestawy kół i opon, w zależności od modelu: Armada SE ma 18-calowe koła z aluminium (wykończenie malowane) z oponami P265/70R18 Conti-Trac w modelach SE; 20-calowe koła z aluminium (wykończenie maszynowe) z oponami P275/60R20 Michelin są oferowane w edycji Titanium; a edycja Platinum ma 20-calowe chromowane koła z aluminium z oponami P275/60R20 Michelin.
Skupienie na bezpieczeństwie i ochronie
Każda Armada 2010 zawiera obszerną listę funkcji bezpieczeństwa, w tym zaawansowany system poduszek powietrznych Nissan (AABS) z poduszkami powietrznymi o podwójnym działaniu z czujnikami pasów i czujnikiem klasyfikacji pasażera z przodu; poduszki powietrzne montowane na dachu do ochrony głowy przy uderzeniu z boku i przewróceniu dla skrajnych pozycji w trzech rzędach; poduszki powietrzne montowane w przednich siedzeniach dla ochrony przy uderzeniu z boku; oraz aktywne zagłówki w przednich siedzeniach.
Również standardowo dostępne są 3-punktowe pasy bezpieczeństwa w przednich siedzeniach z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami obciążenia, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów tylnych siedzeń, w tym środkowej pozycji; system mocowania fotelików dla dzieci LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children); zamek tylnej klapy przeciw dziecku; konstrukcja strefy zgniotu z przodu i z tyłu; immobilizer silnika; oraz system zabezpieczeń pojazdu.
Standardowy jest także system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), z lampką ostrzegawczą w zestawie wskaźników lub wyświetlaczem ostrzegawczym w systemie nawigacji (edycja Platinum).
Poszerzona oferta modeli
W roku 2010 oferta Armady rozszerza się do trzech modeli – SE, Titanium i Platinum – każdy dostępny w wersji 4WD i 2WD. Dzięki wzbogaceniu standardowego wyposażenia dla edycji Titanium i Platinum, wcześniejsze pakiety opcjonalnego wyposażenia mogły zostać znacznie uproszczone, co ułatwiło proces zakupu dla konsumentów. Tylko pięć opcji jest oferowanych na rok 2010.
Pakiet kierowcy (tylko Armada SE 4×2) zawiera system Bluetooth® Hands-Free Phone, światła przeciwmgielne, monitor z tyłu, premium system audio Bose®, XM® Satellite Radio (wymagana subskrypcja XM®, sprzedawana oddzielnie) oraz elektrycznie ustawiane siedzenie 3. rzędu. Pakiet holowniczy SE (tylko Armada SE 4×2) dodaje hak holowniczy, niższą finalną przełożenie (3.357), dodatkowy 7-pinowy wtyk do wiązki przewodów, wstępne okablowanie hamulca przyczepy na I/P, wskaźnik temperatury A/T, akumulator o dużej mocy i poziomowanie tylnych zawieszeń.
Pakiet fotela kapitańskiego (tylko edycja Platinum) zastępuje ławkę drugiego rzędu siedzeniami kapitańskimi oraz konsolą środkową drugiego rzędu; pakiet szyberdachu dodaje elektrycznie regulowany szyberdach; a system rozrywki rodzinnej (FES) oferuje 8-calowy monitor na tylnej stronie, port wideo w konsoli centralnej, zmieniarkę DVD, pilota oraz dwie bezprzewodowe słuchawki.