Wytrzymały Nissan Frontier King Cab to pickup o ładowności półtora tony, dostępny z napędem na 2 lub 4 koła. Jego długa naczepa i przestronna kabina to jedne z jego mocnych punktów na rynku.
Nissan Frontier oparty był na skróconej wersji podwozia Nissana Titan. Dzięki temu mógł obsługiwać duże ładunki. Jego zwinność była bardzo dobra dzięki małemu promieniowi skrętu. Niezależne zawieszenie z przodu chwalono za komfort, jaki oferowało.
Frontier dostępny był w wersji z 4-drzwiową Cab Crew lub 2-drzwiową wersją King Cab. W przeciwieństwie do wersji 4-drzwiowej, King Cab oferował ograniczone tylne siedzenia, głównie dla dzieci lub do przewożenia wędek. King Cab wyposażony był w system multimedialny, ale bez nawigacji. Tylne okno, zwrócone w stronę naczepy, miało środkowy bok, który można było otworzyć.
Pod samochodem znajdowało się to samo podwozie w kształcie drabiny, co w jego większym bracie, Titanie. Posiadając zamknięty przekrój, oznaczało to, że było to bardzo wytrzymałe podwozie, które mogło obsługiwać duże ładunki i silniki o dużej mocy. Jednak Frontier miał tylko silniki benzynowe przeznaczone na rynek północnoamerykański. Wersja europejska, nazwana Navara, miała pod maską silnik turbodiesel o pojemności 2,5 litra.
Na aktualizację modelu w 2009 roku, Nissan oferował Frontier z specjalnym pakietem terenowym o nazwie 4X, który obejmował osłony podwozia, opony terenowe, amortyzatory do jazdy w terenie oraz blokadę tylnego dyferencjału.
Nissan Frontier to pickup bez kompromisów, stworzony z wysokiej jakości podzespołów, niezwykłą mocą i zdolnościami terenowymi, który wciąż pozostaje liderem w segmencie średniej wielkości. W 2009 roku Frontier zyskuje nowy wygląd przedniej części, w tym grille i reflektory oraz nowe koła w rozmiarach 16 i 18 cali. Dodatkowo, wprowadzono model PRO-4X do jazdy terenowej oraz nowe pakiety wartościowe Frontier Crew Cab LE/PRO-4X (VTP), które oferują bogaty zestaw popularnego wyposażenia w lepszej cenie niż zakupu pojedynczo.
Nissan Frontier 2009 rok wciąż zapewnia niespotykane osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie, dzięki silnikowi V6 DOHC o pojemności 4.0 litrów, który ma najlepsze w swoim segmencie parametry mocy, momentu obrotowego, zdolności holowania i ładowności. Dzięki swoim mocnym osiągom oraz dobremu zużyciu paliwa (17 miasto, 21 trasa, King Cab 2WD), Frontier jest idealnym samochodem do pracy lub zabawy.
„Frontier oferuje możliwości i styl pełnowymiarowego pickupa, osiągi terenowe, innowacyjną wszechstronność i komfort wewnętrzny. Został zaprojektowany i zbudowany dla tych, którzy są aktywni, kochają przyrodę i chcą maksymalizować swoje doświadczenia życiowe” – powiedział Al Castignetti, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division, Nissan North America, Inc. „Nowe pakiety Crew Cab LE i PRO-4X Value Truck Packages na rok 2009 sprawiają, że już atrakcyjna oferta staje się jeszcze łatwiejsza do skorzystania z nowego Frontiera.”
Model Frontier 2009 dostępny jest zarówno w wersji King Cab, jak i Crew Cab oraz w konfiguracjach 4×2 i 4×4. Frontier, jak w poprzednich generacjach, jest montowany w zakładzie produkcyjnym Nissana w Smyrna, Tennessee.
Odważny styl i innowacyjna wszechstronność
Średniej wielkości Nissan Frontier nawiązuje do wielu cech pełnowymiarowego Nissana Titan, w tym jego odważnego i ekspresyjnego stylu nadwozia. Frontier wykorzystuje charakterystyczne motywy pikapów Nissana, w tym kątowy grill, dużą ścianę przednią, krótkie zwisy z przodu i z tyłu oraz duże, geometrycznie uformowane nadkola ze stali. W modelu 2009, Frontier ma przeprojektowany grill i nowe reflektory. Modele LE otrzymują nowe 18-calowe koła ze stopów aluminiowych, modele SE nowe 16-calowe koła aluminiowe, a modele PRO-4X nowe 16-calowe koła aluminiowe o maszynowo wykończonej powierzchni. Dwa nowe kolory nadwozia na 2009 rok to Czerwony Ceglasty i Granatowy.
Frontier ponownie oferuje modele Crew Cab SE oraz LE Long Bed. Dłuższe o ponad 13 cali od standardowego łóżka Crew Cab, modele Long Bed oferują przestronny wnętrze Crew Cab oraz zwiększoną przestrzeń bagażową jak w King Cab.
Frontier oferuje poziomy innowacji tam, gdzie jest to najważniejsze dla właścicieli pikapów – w łóżku. Zarówno modele Frontier King Cab, jak i Crew Cab oferują dostępne łóżka o dużej użyteczności, które zawierają fabrycznie nałożoną powłokę oraz system tie-down Utili-track™. System Utili-track, po raz pierwszy wprowadzony w Titanie, zapewnia maksymalną elastyczność w transporcie ładunków dzięki pięciu specjalnym szynom „C” umieszczonym w łóżku (dwie w podłodze łóżka, a po jednej na bokach i na panelu nagłówka łóżka). Wysuwane uchwyty użytkowe wsuwają się w szyny, oferując szeroki wachlarz punktów mocowania do zabezpieczania ładunków.
Oprócz uchwytów do mocowania, oferowany jest pełen wachlarz akcesoriów do wykorzystania z systemem szynowym, w tym przegrody do łóżka, przesuwne tace ładunkowe oraz modułowe jednostki magazynowe.
Nowy model PRO-4X do jazdy terenowej
Całkowicie nowa wersja PRO-4X oferuje kierowcom doskonałą elastyczność w terenie, łącząc imponującą listę standardowego wyposażenia Frontiera z ulepszeniami terenowymi PRO-4X.
Model PRO-4X wyposażony jest w amortyzatory Bilstein® do jazdy terenowej o wysokim ciśnieniu, dodatkowe osłony podwozia na misce olejowej i skrzyni rozdzielczej, elektroniczną blokadę dyferencjału tylnego, ograniczniki poślizgu 2- lub 4-kołowe (ABLS) oraz unikatowe, maszynowo wykończone 16-calowe koła aluminiowe do jazdy terenowej z dużymi oponami BFGoodrich P265/75R16 Rugged Trail.
Wewnątrz, model PRO-4X otrzymuje unikalne elementy stylizacyjne, które odróżniają go od pozostałych modeli Frontiera, w tym skórzany uchwyt dźwigni zmiany biegów wyszywany na czerwono (tylko w wersji M/T) oraz koło kierownicy, chromowaną obręcz wokół białych wskaźników oraz komputera pokładowego. Pakiet wartościowy PRO-4X (Crew Cab) dodaje unikatowe przednie fotele pokryte czarną skórą z czerwoną nicią, elektrycznie regulowane fotele kierowcy 8-stopniowe, pasażera 4-stopniowe, podgrzewane fotele przednie, podgrzewane zewnętrzne lusterka oraz składany centralny podłokietnik z tyłu.
Modele PRO-4X King Cab wyposażone są w fabrycznie nałożoną powłokę do łóżka, osłony krawędzi łóżka, system szyn Utili-track oraz cztery regulowane uchwyty do mocowania (standard w Crew Cab). Wszystkie modele PRO-4X mają grill i zderzaki w kolorze nadwozia, zewnętrzne lusterka, klamki drzwi oraz lampy przeciwmgielne. Dodatkowe elementy komfortu i wygody obejmują tempomat, zdalnie sterowany system bezkluczykowy, elektryczne szyby i zamki oraz podgrzewane zewnętrzne lusterka.
Wnętrze wielofunkcyjne i wygodne
Tak jak łóżko o dużej użyteczności oferuje właścicielom Frontiera wyjątkowy poziom elastyczności, wnętrze Frontiera łączy w sobie doskonałą funkcjonalność z komfortem i inteligentnym designem. Zarówno modele King Cab, jak i Crew Cab mają duże drzwi tylne (w King Cab z zawiasami z tyłu) dla łatwego dostępu do tylnej części oraz przestrzeni bagażowej.
Model King Cab ma siedzenia tylnie, które można podnieść, a obie wersje kabiny oferują doskonałą przestrzeń do przechowywania i elastyczność. Zdejmowane pojemniki do przechowywania są schowane pod tylnymi siedzeniami, podczas gdy siedzenie pasażera z przodu składa się na płasko, co zwiększa pojemność ładunkową (niedostępne w modelach z wykończeniem skórzanym). Podwójny schowek z zamkiem, tłumikiem i lampą, pojemnik w konsoli centralnej, miejsce na butelki o pojemności jednego litra w drzwiach przednich oraz mnóstwo uchwytów na kubki i punktów zasilania to standard. Model Crew Cab również oferuje opcjonalne wnętrze z wykończeniem skórzanym oraz dostępny przesuwany i otwierany moonroof.
Moc dla aktywnego stylu życia
Serce i dusza Frontiera to jego solidna platforma F-Alpha. Rozpoczynając od pełnowymiarowej, w pełni skrzynkowej ramy, platforma F-Alpha dostarcza solidnych podstaw do budowy. Wykonana z wysokowytrzymałej stali, która jest o 90% mocniejsza i o 22% lżejsza niż tradycyjna stal, platforma poprawia sztywność strukturalną dla niezachwianych osiągów zarówno na drodze, jak i w terenie.
Długość rozstawu osi wynosząca 125.9 cala wpływa na komfort jazdy i stabilność, podczas gdy całkowita długość 205.5 cala (King Cab i Crew Cab z normalnym łóżkiem) jest idealna dla klientów, którzy nie potrzebują prawdziwego pełnowymiarowego pickupa.
Model Frontier 2009 dzieli układ zawieszenia i wiele projektów komponentów z Titanem, w tym stalowe podwójne zawieszenie przednie i sztywny tylny most z nadwoziem z liści sprężystych oraz długim skokiem zawieszenia, co optymalizuje dynamikę w terenie.
Frontier zapewnia wyjątkową przyspieszenie, zdolność holowania i ogólne zdolności terenowe, głównie dzięki swojemu potężnemu silnikowi – V6 DOHC o pojemności 4.0 litrów, produkującemu 261 KM i 281 lb-ft momentu obrotowego. Silnik V6 DOHC oparty jest na nagradzanej serii silników Nissan VQ wykorzystywanych w modelach 350Z, Maxima, Altima, Murano i Quest, ale jest specjalnie dostrojony do unikalnych wymagań użytkowania w truckach. Oprócz płynnego dostarczania momentu, V6 zapewnia doskonałą efektywność paliwową i płynne działanie.
Projekt silnika V6 4.0-litrowego obejmuje system Kontroli Zmienności Czasu Zaworów (CVTCS), system Zmienności Indukcji Nissana (NICS), cichą przekładnię, mikroskalowane powierzchnie wałów rozrządu i korbowodów, tłoki pokryte Teflonem®, kolektor dolotowy z żywicy, wykuty wał korbowy, system cyfrowej kontroli stuków, tłumik o dużej wydajności, lekki blok aluminiowy oraz głowice cylindrów i świece zapłonowe o wydajności 105,000 mil.
Silnik V6 Frontiera jest montowany w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym silników Nissana w Decherd, Tennessee, który produkuje także silnik V8 o pojemności 5.6 litra dla Titan.
Dostępny jest również zaawansowany silnik 2.5-litrowy DOHC w układzie rzędowym 4-cylindrowym, o mocy 152 KM i 171 lb-ft momentu obrotowego, który jest dostępny w podstawowym modelu Frontier King Cab 4×2.
W 2009 roku Frontier ponownie oferuje wybór skrzyń biegów – płynna automatyczna 5-biegowa, 6-biegowa manualna lub 5-biegowa manualna (modele King Cab Z silnikiem 4-cylindrowym). Modele 4×4 Frontiera zawierają system napędu na 4 koła z możliwością zmiany w czasie jazdy z trybami 2WD/4H/4LO, kontrolowanym przez elektronicznie sterowaną przekładnię częściową. Zaawansowany system trakcjii terenowej jest dostępny w modelach 4×4 i obejmuje system ograniczonego poślizgu na czterech kołach, który pomaga przenosić moc na koła napędowe z większym gripem na podłożach o niskiej przyczepności.
Dostępna funkcja kontroli zjazdu z wzniesień pozwala na powolne zjazdy bez stałego naciskania na pedał hamulca. Kontrola zjazdu musi być aktywowana przez kierowcę (za pomocą przycisku) i jest dostępna tylko, gdy skrzynia biegów jest zaangażowana w 4H lub 4LO (działa zarówno do przodu, jak i do tyłu). Może być aktywowana przy prędkościach do 21 mph w 4H oraz 15 mph w 4LO.
Asystent startu na wzniesieniach pozwala kierowcy zatrzymać się na wzniesieniu, zwolnić pedał hamulca i nie cofać się przez maksymalnie dwie sekundy podczas gdy kierowca przestawia stopę na pedał przyspieszenia dla płynnego, kontrolowanego startu. HSA jest dostępny w modelach 4×4 w trybach 2WD, 4H i 4LO. HSA zaprojektowano do trudnych, niskich prędkości w terenie.
Wszystkie kluczowe elementy podwozia są schowane do ramy dla minimalnego prześwitu 8.9 cala (4×4) lub 8.6 cala (4×2) w modelach XE, SE, PRO-4X i LE. Każdy model Frontier 2009 również oferuje dobre kąty natarcia i zejścia dla wyjątkowych możliwości terenowych.
Inne komponenty napędowe Frontiera obejmują układ kierowniczy ze wspomaganiem, który jest czuły na prędkość silnika oraz standardowe hamulce tarczowe na cztery koła z systemem antyblokującym (ABS). Frontier oferowany jest z różnorodnymi kołami i oponami, w tym 16-calowymi kołami do jazdy w terenie z oponami P265/75R16 oraz 18-calowymi kołami z oponami P265/60R18.
Maksymalna zdolność holownicza wynosi do 6500 funtów (maksymalnie, przy odpowiednim wyposażeniu).
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, różnorodność modeli i pakietów
Nissan Frontier 2009 zawiera długą listę wyposażenia ochronnego, w tym konstrukcję Zone Body z przednimi i tylnymi strefami zgniotu, zaawansowany system poduszek powietrznych Nissana (który obejmuje poduszki powietrzne o podwójnej fazie z czujnikami pasów i czujnikiem klasyfikacji pasażerów z przodu), 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z przodu z napinaczami i ogranicznikami obciążenia oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).
Oferowane są również dodatkowe poduszki powietrzne boczne z przodu oraz dostępne zasłonowe poduszki powietrzne chroniące pasażerów z przodu i z tyłu w przypadku zderzenia bocznego i wywrócenia, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów tylnych, w tym dla siedzenia na środku (Crew Cab) oraz system mocowania fotelików dziecięcych LATCH (Crew Cab).
Nissan Frontier King Cab 2009 jest dostępny w pięciu dobrze wyposażonych modelach: Frontier XE (4×2, 2.5-litrowy silnik 4-cylindrowy, tylko 5-biegowa skrzynia manualna); Frontier SE I4 (4×2, 2.5-litrowy silnik 4-cylindrowy, 5-biegowa skrzynia manualna lub automatyczna); Frontier SE V6 (4×2 lub 4×4, 4.0-litrowy V6, 6-biegowa lub 5-biegowa automatyczna skrzynia); Frontier LE (4×2 lub 4×4, 4.0-litrowy V6, 5-biegowa automatyczna skrzynia); oraz PRO-4X (4.0-litrowy V6, 4×2 i 4×4, 6-biegowa manualna lub 5-biegowa automatyczna skrzynia).
Nissan Frontier Crew Cab 2009 jest oferowany w modelach SE, LE i PRO-4X, w regularnej lub długiej wersji nadwozia, każdy z silnikiem 4.0-litrowym V6 i wyborem napędu 4×4 lub 4×2. Modele Crew Cab SE są dostępne z 6-biegową manualną lub 5-biegową automatyczną skrzynią biegów, podczas gdy modele Crew Cab LE i PRO-4X oferowane są tylko z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów.