NISSAN Frontier/Navara Double Cab 2019-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN Frontier/Navara Double Cab 2019-2021

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Frontier/Navara Double Cab 2019-2021

Nissan ma bardzo długie doświadczenie w produkcji samochodów terenowych, a jednym z jego czołowych modeli jest pickup Nissan Navara/Frontier. W 2016 roku model ten zaskoczył rynek, wprowadzając jako pierwszy w swoim segmencie pojazd z tylnymi sprężynami śrubowymi, podczas gdy wszystkie inne oferowały sprężyny liściaste. Na początku 2020 roku Nissan zaprezentował zaktualizowaną wersję.

Niektóre rzeczy są po prostu dobre i Nissan Navara/Frontier Double Cab jest jednym z tych pojazdów, które zdobyły uznanie na całym świecie. Teraz Nissan wprowadził kilka zmian, aby dostosować model do nowych przepisów dotyczących emisji i norm bezpieczeństwa. Jednak producent nie musiał się za bardzo wysilać, ponieważ samochód był bardzo udany od samego początku.

Odświeżona wersja 2020 Navara Double Cab ma nowe reflektory i kilka drobnych zmian wizualnych. Prawdziwe ulepszenia znajdują się jednak pod maską. Pod maską znajduje się ten sam silnik turbodiesel o pojemności 2,3 litra od Renault, ale obie wersje są podwójnie doładowane. Podstawowy model ma zaledwie 3 konie mechaniczne więcej, co daje łącznie 163 KM, ale dzięki większemu momentowi obrotowemu osiąga 425 Nm (313,5 lb-ft). Wersja najwyższa ma nadal 190 KM. Zostało poprawione zużycie paliwa, które teraz wynosi 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym. Oferowana skrzynia biegów to nowa 6-biegowa manualna lub ta sama 7-biegowa automatyczna jak wcześniej.

Aby poprawić siłę hamowania, Nissan zainstalował nowe tarcze o średnicy 320 mm z przodu i zastąpił stare bębny z tyłu nowymi tarczami o średnicy 308 mm. Dzięki zastosowaniu innych oszczędności wagowych w pojeździe, ładowność została zwiększona do 1180 kg (2601 lbs).

 Właściciele firm i rodziny mogą być spokojni dzięki poprawionej efektywności Nissana Navara, a podróże będą przyjemniejsze dzięki nowej, sześciobiegowej skrzyni biegów. Ulepszona zawieszenie poprawia komfort jazdy oraz prowadzenia pojazdu, a przednie i tylne hamulce tarczowe są teraz standardem, co zwiększa siłę hamowania. Zmienione zawieszenie oznacza również, że Nissan Navara może teraz przewozić cięższe ładunki, a dzięki technologii Intelligent Trailer Sway Assist, holowanie nigdy nie było tak pewne.

„Najnowsza generacja Navara powstała w oparciu o 80-letnie doświadczenie Nissana w projektowaniu solidnych i praktycznych pikapów i stanowi ekscytujący krok naprzód dla tego pojazdu,” powiedział Paolo D’Ettore, dyrektor jednostki biznesowej LCV. „Dzięki swoim możliwościom poruszania się w każdych warunkach oraz nagradzanej inżynierii, Navara z pewnością utrzyma swoją pozycję lidera w ofercie Nissana na wiele lat w przyszłości.”

Bardziej wydajny silnik zapewnia zużycie paliwa na poziomie do 6,9 litra na 100 km (przy cyklu NEDC) oraz emisję zaczynającą się od 182 g CO2 na km. Jako wszechstronne narzędzie robocze, dwuturbodoładowany silnik Nissana Navara oferuje wybór dwóch mocy: 163 KM / 120 kW oraz 190 KM / 140 kW. Silnik podstawowy zyskuje również 22 Nm momentu obrotowego, osiągając 425 Nm, dzięki przejściu z jednego do podwójnego doładowania.

Silnik wykorzystuje stalowe tłoki oraz powłokę Diamond-Like Carbon na pierścienie tłokowe, a także obniżony stopień sprężania 15,1 (w porównaniu do 15,4 wcześniej). Ciśnienie w systemie wtrysku paliwa wzrosło z 2000 do 2200 bar z nową pompą, co zwiększa precyzję i efektywność. System chłodzenia cieczy został zaktualizowany, a nowy układ wydechowy integruje technologie filtra cząstek stałych (DPF) i selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), oferując bardziej kompaktową konstrukcję z niższymi emisjami NOx.

Nowa sześciobiegowa skrzynia biegów Nissana Navara produkowana jest w Europie i jest pierwszą tego typu konstrukcją na świecie. Nowa skrzynia biegów oferuje znaczną poprawę w zakresie łatwości zmiany biegów i komfortu, dzięki sterowaniu za pomocą linki, krótszemu drążkowi zmiany biegów, lepszej synchronizacji oraz zmniejszeniu drgań. Nowa skrzynia charakteryzuje się również bardziej konwencjonalnym wzorem zmiany biegów, z biegiem wstecznym obok pierwszego, a nowe przełożenia poprawiają efektywność paliwową i obniżają poziom hałasu podczas jazdy autostradowej. Dodatkowo, skrzynia automatyczna 7-biegowa została dodatkowo dostrojona, poprawiając komfort, precyzję pracy oraz reakcję.

Navara dysponuje drugą generacją zawieszenia tylnego z pięcioma wahaczami, co jest radykalnym odejściem od sprężyn helikalnych stosowanych w większości konkurencyjnych pikapów, zapewniającym lepszy komfort i kontrolę bez kompromisów w kwestii możliwości przewozowych. Nissan był pierwszym producentem, który wprowadził zawieszenie pięciowahaczowe na rynek pikapów 1-tonowych, wprowadzając model Nissan Navara Double Cab w 2015 roku, a teraz zostało to zastosowane w modelu King Cab, co jest pierwszą taką aplikacją w tym typie pikapa na świecie.

W rezultacie Navara oferuje lepszy komfort i kontrolę bez kompromisów w zakresie zdolności do przewozu ładunków. King Cab zwiększa ładowność o 55-95 kg (w zależności od specyfikacji), w porównaniu do poprzedniego modelu, osiągając nową ładowność 1165 kg (z dopuszczalną masą całkowitą 3200 kg). Z kolei Double Cab uzyskuje wzrost ładowności o 54 – 114 kg (w zależności od specyfikacji), co daje łączną ładowność od 1115 kg do 1180 kg oraz dopuszczalną masę całkowitą 3250 kg.

Modyfikacje zawieszenia przedniego umożliwiają zmniejszenie wysiłku układu kierowniczego, co zapewnia lżejsze i bardziej komfortowe manewrowanie przy niskich prędkościach. Podniesienie tylnego zawieszenia o 25 mm oraz zastosowanie sprężyny o podwójnym działaniu poprawiają postawę pojazdu, który zyskuje bardziej zdecydowany wygląd.

Przednie hamulce tarczowe zwiększyły się z 296 mm do 320 mm, a tylne hamulce teraz wyposażone są w tarcze o średnicy 308 mm, zastępując wcześniejsze bębny. Oprócz poprawy odległości hamowania, poprawiła się również odczuwalność pedału, odporność na wyblaknięcie oraz obniżony poziom hałasu, co ułatwia osiągnięcie maksymalnej wydajności przy zmniejszeniu siły działającej na pedał o 40%.

Inne godne uwagi nowości w tegorocznym modelu to Intelligent Trailer Sway Assist. Ten nowy system przewiduje kołysanie przyczepy, wykrywając przechyły pojazdu i dokonując drobnych korekt w hamowaniu poszczególnych kół oraz redukcji momentu obrotowego, aby przywrócić kontrolę nad pojazdem i przyczepą. Intuicyjne hamowanie awaryjne, asystent startu na wzniesieniu, kontrola zjazdu z wzniesienia oraz inteligentny monitor otaczającego widoku są ponownie dostępne, potwierdzając status Navary jako uniwersalnego pikapa, który łączy w sobie najnowszą technologię.

Wnętrze pojazdu redefiniuje relację między autem a kierowcą, z nowym systemem NissanConnect z technologią Alliance In-Vehicle Connectivity (A-IVC). System multimedialny NissanConnect przeszedł dramatyczną modernizację sprzętową i programową, umożliwiając użytkownikom lustrzane odbicie telefonu w samochodzie, wyświetlane na nowym, 8-calowym ekranie o wysokiej rozdzielczości (w porównaniu do 7-calowego wcześniej), z obsługą wielodotykową i szybszymi czasami reakcji.

Nissan Navara zyskuje również aplikację NissanConnect Services, która zawiera jednostkę sterującą telematyką oraz wbudowane urządzenie 4G, umożliwiające dzielenie się danymi bez potrzeby korzystania z oddzielnego połączenia telefonicznego. Wbudowane mapy TomTom są aktualizowane na bieżąco, zapewniając dokładność lokalizacji, a także informacje o ruchu drogowym, mapy 3D, prognozy pogody oraz dostęp do Google Satellite i Street View. Aplikacja umożliwia także zdalne sterowanie klaksonem i światłami oraz lokalizowanie pojazdu, co zapewnia maksymalny komfort podróży. Nowy system jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto, oferując bezproblemowe połączenie, którego oczekują dzisiejsi konsumenci.

Ulepszony model Navara stanowi ewolucję wizerunku pikapa, który stał się synonimem solidności i nowoczesnego designu. Oprócz wyższej postawy dzięki ulepszonym zawieszeniom, nowe wzory felg są stosowane w całej gamie Navara. Rozmiar felg również zwiększono z 16 do 17 cali w przypadku niższych wersji.

Wyższe modele wyposażone są w nowoczesne reflektory LED z wysokopołyskowym czarnym wnętrzem, zastępującym wcześniej chromowane elementy. Nissan Navara objęty jest standardową pięcioletnią gwarancją na terenie całej Europy, ważną na 160 000 km.

2.3L 6MT AWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc119.9 Kw @ 3750 Rpm
163 Hp @ 3750 Rpm
161 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy314 Lb-Ft @ 1500 Rpm
425 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R16/R18
Długość206.9 In (5255 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość71.7 In (1821 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi125.9 In (3198 Mm)
Prześwit9.4 In (239 Mm)
Pojemność bagażnika92 Cuft (2605 L)
Aerodynamika (Cd)0.43
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2182 G/Km

2.3L 7AT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc139.7 Kw @ 3750 Rpm
190 Hp @ 3750 Rpm
187 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 1500 Rpm
450 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R16/R18
Długość207.9 In (5281 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość71.8 In (1824 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi125.9 In (3198 Mm)
Prześwit9.4 In (239 Mm)
Pojemność bagażnika92 Cuft (2605 L)
Aerodynamika (Cd)0.43
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2194 G/Km

2.3L6MT AWD (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc139.7 Kw @ 3750 Rpm
190 Hp @ 3750 Rpm
187 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 1500 Rpm
450 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna114 Mph (183 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R16/R18
Długość207.9 In (5281 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość71.8 In (1824 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Rozstaw osi125.9 In (3198 Mm)
Prześwit9.4 In (239 Mm)
Pojemność bagażnika92 Cuft (2605 L)
Aerodynamika (Cd)0.43
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.