NISSAN Frontier/Navara King Cab 2019-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN Frontier/Navara King Cab 2019-Present

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Frontier/Navara King Cab 2019-Present

Nissan ma bardzo duże doświadczenie w produkcji pojazdów terenowych, a jednym z jego topowych modeli jest pickup Nissan Navara/Frontier. W 2016 roku model ten zaskoczył rynek, wprowadzając jako pierwszy pojazd w swoim segmencie sprężyny śrubowe z tyłu, podczas gdy wszystkie inne oferowały sprężyny liściaste. Na początku 2020 roku Nissan zaprezentował zaktualizowaną wersję.

Niektóre rzeczy są doskonałe takie, jakie są, a Nissan Navara/Frontier King Cab jest jednym z takich pojazdów, które zdobyło uznanie na całym świecie. Teraz Nissan wprowadził kilka zmian, aby dostosować go do nowych zasad i norm dotyczących emisji oraz bezpieczeństwa. Jednak producent nie musiał zbytnio pracować nad tym modelem, ponieważ był on bardzo dobry od momentu wprowadzenia na rynek.

Zmieniona wersja Navara King Cab z 2020 roku ma nowe reflektory i inne drobne zmiany wizualne. Jednak prawdziwa modernizacja kryje się pod maską. Silnik 2.3-litrowy turbodiesel od Renault pozostał ten sam, ale obie wersje są teraz podwójnie turbodoładowane. W podstawowej wersji moc zwiększyła się o zaledwie 3 KM do łącznie 163 KM, ale moment obrotowy wzrósł do 425 Nm (313.5 lb-ft). Wersja najwyższa oferuje tę samą moc 190 KM. Zredukowano zużycie paliwa, które teraz wynosi 6.9 l/100 km w cyklu mieszanym. Do wyboru jest nowa, 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub ta sama 7-biegowa automatyczna jak wcześniej.

Aby poprawić siłę hamowania, Nissan zainstalował nowe tarcze o średnicy 320 mm z przodu i zastąpił stare bębny tylnymi tarczami o średnicy 308 mm. Dzięki wprowadzeniu innych oszczędności wagowych, ładowność wzrosła do 1165 kg (2598 lbs).

 Właściciele firm i rodziny mogą być spokojni, dzięki poprawionej efektywności Nissana Navara, a podróże będą jeszcze przyjemniejsze dzięki nowej, sześciobiegowej skrzyni manualnej. Ulepszona zawieszenie poprawia komfort jazdy, prowadzenie i ogólną wygodę pojazdu, a przednie i tylne hamulce tarczowe są teraz standardem, oferując lepszą siłę hamowania. Zmienione zawieszenie pozwala Nissana Navara przewozić cięższe ładunki, a dzięki technologii Inteligentnego Wsparcia Stabilności Przyczepy, holowanie nigdy nie było tak pewne.

„Nowa generacja Navara powstała na podstawie 80-letniego doświadczenia Nissana w projektowaniu solidnych i praktycznych pickupów, co stanowi ekscytujący krok w rozwoju tego pojazdu,” powiedział Paolo D’Ettore, dyrektor jednostki biznesowej LCV. „Dzięki zdolnościom do jazdy wszędzie i nagradzanej inżynierii, Navara bez wątpienia zachowa status bohatera gamy LCV Nissana przez wiele lat.”

Bardziej efektywny silnik ma zużycie paliwa na poziomie do 6,9 litra na 100 km (odpowiednik NEDC – cykl mieszany) oraz emisję zaczynającą się od 182 g CO2 na km. Jako ostateczne wszechstronne narzędzie pracy, silnik Nissana Navara z podwójnym turbodoładowaniem jest dostępny w dwóch wariantach mocy: 163KM / 120kW oraz 190KM / 140kW. Silnik podstawowy zyskał dodatkowe 22Nm momentu obrotowego, wynosząc teraz 425Nm, dzięki przejściu z jednego na podwójny doładowacz.

Silnik wyposażony jest w stalowe tłoki i powłokę wiskozową Diamond-Like Carbon na pierścienie tłokowe, a także niższy współczynnik sprężania wynoszący 15,1 (wcześniej 15,4). Ciśnienie w systemie wtryskowym wzrosło z 2000 do 2200 bar dzięki nowej pompie, co zwiększa precyzję i efektywność. Zaktualizowano również system chłodzenia wodą, a nowy układ wydechowy integruje technologie filtra cząstek stałych (DPF) oraz selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), oferując bardziej kompaktową budowę z niższymi emisjami NOx.

Nowa, sześciobiegowa skrzynia manualna Nissana Navara jest produkowana w Europie i jest pierwszą tego typu na świecie. Nowa skrzynia znacząco poprawia komfort zmiany biegów i precyzję, dzięki obsłudze kablowej, zastosowaniu krótszej dźwigni biegów, ulepszonej synchronizacji oraz zmniejszonej wibracji. Nowa skrzynia ma także bardziej konwencjonalny wzór zmiany biegów, z biegiem wstecznym obok pierwszego, oraz nowe przełożenia, które poprawiają efektywność paliwową i obniżają poziom hałasu podczas jazdy autostradowej. Dodatkowo, 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów została jeszcze bardziej dostrojona, co poprawia komfort, kulturę pracy i reakcję.

Navara posiada drugą generację zawieszenia tylnego w układzie 5-link, co stanowi radykalną zmianę w porównaniu do sprężyn liściastych używanych w większości konkurencyjnych pickupów, oferując lepszy komfort i kontrolę bez kompromisów w zakresie zdolności przewozowych. Nissan był pierwszym producentem, który wprowadził zawieszenie 5-link do rynku pickupów 1-tonowych przy modelu Nissan Navara Double Cab, który zadebiutował w 2015 roku, a teraz zostało to zastosowane w modelu King Cab – pierwszym tego typu na świecie.

W rezultacie Navara zyskała lepszy komfort i kontrolę bez utraty zdolności przewozowych. King Cab ma zwiększoną ładowność o 55-95 kg (w zależności od specyfikacji) w porównaniu do poprzedniego modelu, oferując ładowność wynoszącą 1165 kg (z dopuszczalną masą całkowitą wynoszącą 3200 kg). Z kolei Double Cab zwiększył ładowność o 54 – 114 kg (w zależności od specyfikacji), osiągając łączną ładowność od 1115 kg do 1180 kg oraz dopuszczalną masę całkowitą wynoszącą 3250 kg.

Modyfikacje zawieszenia przedniego pozwoliły na zmniejszenie wysiłku kierownicy, co zapewnia lżejsze i bardziej komfortowe prowadzenie podczas manewrów przy niskich prędkościach. 25 mm wzrostu tylnego zawieszenia i dwustopniowa sprężyna poprawiają postawę pojazdu, który teraz ma bardziej zdecydowany wygląd.

Średnica przednich hamulców wzrosła z 296 mm do 320 mm, a tylne hamulce mają teraz tarcze o średnicy 308 mm zamiast poprzednich bębnów. Oprócz poprawy odległości hamowania, poprawiło to również odczucia podczas hamowania, odporność na blaknięcie, zmniejszyło poziom hałasu i ułatwiło osiągnięcie maksymalnej wydajności, wymagając o 40% mniejszej siły na pedale.

Inne godne uwagi nowe funkcje w tegorocznym modelu obejmują Inteligentne Wsparcie Stabilności Przyczepy. Nowy system przewiduje oscylacje przyczepy, wykrywając przechylenie pojazdu i wprowadza drobne poprawki w hamowaniu poszczególnych kół i redukcji momentu obrotowego, aby przywrócić kontrolę nad pojazdem i przyczepą. Inteligentne Hamowanie Awaryjne, Wsparcie Przy Starcie Na Wzgórzu, Kontrola Zjazdu ze Wzgórza i Inteligentny Monitor Panoramiczny nadal są w standardzie, potwierdzając status Navary jako uniwersalnego pickup, który oferuje najnowsze technologie.

Wewnątrz następuje redefinicja relacji między pojazdem a kierowcą z nowym NissanConnect z łącznością w pojeździe Alliance (A-IVC). System infotainment NissanConnect przeszedł znaczącą modernizację sprzętu i oprogramowania, umożliwiając klientom mirrorowanie swojego telefonu wewnątrz pojazdu, wyświetlanego na nowym, 8-calowym, wysokiej rozdzielczości ekranie (wcześniej 7 cali) z wielodotykowym sterowaniem i szybszym czasem reakcji.

Nissan Navara zyskuje również aplikację NissanConnect Services, która zawiera jednostkę kontroli telematyki i wbudowane urządzenie 4G, umożliwiającą wymianę danych bez konieczności łączenia telefonu. Wbudowane mapy TomTom łączą się z aktualizacjami przez internet, co zapewnia dokładność map w czasie rzeczywistym, a także informacje o ruchu drogowym, mapy 3D, informacje o pogodzie oraz widoki satelitarne i z ulic Google. Aplikacja oferuje również zdalne sterowanie klaksonem i światłami oraz lokalizator pojazdu, co zapewnia maksymalną wygodę podczas podróży. Nowy system jest zgodny z Apple CarPlay i Android Auto, oferując bezproblemową łączność oczekiwaną przez dzisiejszych konsumentów.

Uaktualniona Navara to ewolucja surowej i nowoczesnej estetyki, która stała się rozpoznawalna dla tego modelu. Oprócz poprawionej postawy dzięki ulepszonemu zawieszeniu, nowe projekty kół zostały zastosowane w całej gamie Nissana Navara. Rozmiar kół zwiększył się z 16 do 17 cali w niższych wersjach.

Wyższe modele wyposażone są w zaktualizowane reflektory LED z wysokonabłyszczanym czarnym wnętrzem, zastępującym wcześniejsze chromowane elementy. Nissan Navara oferuje także 5-letnią / 160 000 km gwarancję w całej Europie jako standard.

2.3L 6MT (163 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc119.9 Kw @ 3750 Rpm
163 Hp @ 3750 Rpm
161 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy314 Lb-Ft @ 1500 Rpm
425 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/70 R16/R18
Długość205.1 In (5210 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość71.7 In (1821 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.8 In (1
Prześwit9.4 In (239 Mm)
Pojemność bagażnika92 Cuft (2605 L)
Aerodynamika (Cd)0.43
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2182 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.