Samochód pasażerski z siedmioma miejscami był zawsze dobrym pomysłem na określonych rynkach, a Nissan wprowadził model Grand Livina w 2006 roku, najpierw w Azji Południowo-Wschodniej, a później w innych krajach.
Nissan zdawał sobie sprawę, że na niektórych rynkach istnieje duże zapotrzebowanie na przystępne cenowo pojazdy z siedmioma miejscami. W Indiach oferował już pojazd, który ledwo spełniał wymagania dla siedmiu pasażerów, mimo że posiadał siedem miejsc. Livina była jednak zupełnie inną historią. Nissan zbudował ją na wydłużonej wersji platformy Tiida/Almera. Jej kształt przypominał europejski model Dacia Lodgy, ale był bardziej stylowy.
Z zewnątrz, Grand Livina miała charakterystyczny przód Nissana z kanciastymi reflektorami w stylu Tiida. Chromowana dekoracja ozdabiała czarny grill pomiędzy nimi, a zderzak miał dolny grill w kształcie litery A, flankowany okrągłymi światłami przeciwmgielnymi. Fala, która zaczynała się od przednich błotników, kontynuowała się na panelach drzwiowych, a następnie na tylnych błotnikach. Wysokie okna były potrzebne, aby zapewnić przestronną kabinę, a z tyłu Nissan zamontował klapę bagażnika.
Wnętrze charakteryzowało się twardą plastikową deską rozdzielczą i okrągłymi wentylami systemu wentylacyjnego. Klimatyzacja była dostępna jako opcja. Fotele w pierwszym i drugim rzędzie były wysoko zamontowane, aby zapewnić wystarczająco dużo miejsca na nogi dla dorosłych, podczas gdy składane fotele z tyłu były ciasno umieszczone pomiędzy nadkolami.