NISSAN GT-R (R35) Nismo 2014-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN GT-R (R35) Nismo 2014-2016

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN GT-R (R35) Nismo 2014-2016

Potężny Nissan Skyline miał do udowodnienia jedną rzecz: rekordowy czas okrążenia na torze Nurburgring. I udało mu się to z wersją Nismo z 2014 roku, osiągając czas 7m08s679.

Od swojego debiutu na rynku w grudniu 2007 roku, Nissan GT-R był nieustannie modernizowany, aby zapewnić lepsze osiągi. Wersja Nismo była jak model stworzony na zamówienie fabryczne. Nismo dla Nissana było tym, czym AMG dla Mercedes-Benz. Ich doświadczenie w wyścigach przyniosło owoce.

Wersja Nismo, zachowując ogólny wygląd modelu po faceliftingu z 2011 roku, została zmodyfikowana. Zainstalowano nowy zestaw 20-calowych lekkich felg aluminiowych o specjalnym designie. Na przednich błotnikach i masce zamontowano większe wloty powietrza w celach aerodynamiki. Nowy przedni splitter z wlotami powietrza z włókna węglowego oraz klapa bagażnika również wykonana z włókna węglowego były częścią tego pakietu. Na koniec, tylny spojler również był z włókna węglowego. Cały samochód miał poważne zamiary.

Wnętrze wersji Nismo wyposażone było w specjalne fotele w czerwono-czarnych kolorach. Wprowadzono również subtelne zmiany w systemie dźwiękowym Bose, z którego usunięto jeden element odpowiedzialny za aktywną kontrolę hałasu.

Pod maską znalazła się para nowych turbosprężarek pochodzących z wyścigowego modelu GT3. Dzięki zastosowanym redukcjom masy i poprawionej jednostce napędowej, całkowita moc wzrosła do 600 KM. A rezultatem był najszybszy czas dla pojazdu produkcji seryjnej.

Nissan GT-R Nismo

Rekordy padają, a marzenia się spełniają dzięki debiutowi Nissan GT-R Nismo. Ten model, stworzony z myślą o wyścigach, oferuje „fabrycznie dostosowaną” dynamikę superauta z rewolucyjnie ulepszoną aerodynamiką i ultradokładnym prowadzeniem. Nissan GT-R jest już uznawany za jeden z najlepszych supersamochodów w branży motoryzacyjnej, a teraz Nissan wykorzystał dziesięciolecia doświadczeń wyścigowych zebranych przez Nismo, specjalistów marki w dziedzinie motorsportu, aby stworzyć ostateczny model Nissan GT-R.

Nissan GT-R Nismo charakteryzuje się ekskluzywnym designem, który odzwierciedla długoletnią filozofię wyścigową, w której forma podąża za funkcją. Zawiera liczne technologie inspirowane sportami motorowymi, które poprawiają osiągi auta dzięki zoptymalizowanej aerodynamice, zawieszeniu i układowi napędowemu, tworząc zrównoważoną maszynę radzącą sobie zarówno na drodze, jak i torze.

Nissan GT-R Nismo będzie dostępny w Japonii pod koniec lutego 2014 roku, a w USA i Europie później w tym samym roku.

Prezydent Nissana, Carlos Ghosn, twierdzi, że to najszybszy Nissan GT-R w historii. „Z czasem okrążenia 7:08.679 możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że Nissan GT-R Nismo posiada rekord okrążenia dla samochodów produkowanych seryjnie na torze Nürburgring Nordschleife, który jest złotym standardem osiągnięć w wysokiej wydajności.”

Silnik

Pod maską znajduje się silnik V6 VR38DETT o pojemności 3,8 litra, który korzysta z wiedzy zdobytej przez Nismo dzięki udziałowi w takich wydarzeniach jak światowej sławy wyścig 24-godzinny na Nürburgringu. Moc silnika wzrosła i obecnie wynosi 591 KM (441 kW) oraz 481 lb ft (652 Nm) momentu obrotowego.

Nowe turbosprężarki o dużym przepływie i średnicy, stosowane w wyścigach GT3, poprawiają pracę silnika, a zoptymalizowana kontrola zapłonu dla każdego cylindra oraz ulepszony układ paliwowy poprawiają proces spalania.

Podwozie

Ustawienie zawieszenia inspirowane jest Nismo GT-R i dostosowane dla oszałamiającej zwinności oraz precyzji prowadzenia, bez kompromisów w zakresie komfortu.

Sprężyny i opracowane specjalnie amortyzatory Bilstein DampTronic w przednim i tylnym zawieszeniu są starannie dostrojone, aby zapewnić wyjątkowy poziom przyczepności i progresywną reakcję na limicie. Można wybrać trzy tryby zawieszenia: Komfort, Normalny i R, przeznaczony do zastosowań torowych.

Ekskluzywne opony Nismo – opracowane przez Dunlop – wykazują doskonałe właściwości przyczepności i prowadzenia. Przód: 255/40 ZRF20; tył: 285/35 ZRF20.

Specjalnie opracowane łączniki w przednim zawieszeniu podwójnym wahaczem zwiększają kąt pochylenia, aby zoptymalizować pozycję kół podczas szybkiego pokonywania zakrętów oraz poprawić stabilność w prostych i na zakrętach. Dodatkowo, duże, sztywne śruby są używane do zwiększenia sztywności strefy mocowania piasty koła.

Aby zminimalizować przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów i zmian kierunku, Nissan GT-R Nismo wyposażony jest w tylny stabilizator o średnicy 17,3 mm, co zwiększa sztywność przechyłu przy jednoczesnym obniżeniu wagi.

Konstrukcja nadwozia

Zwiększona sztywność nadwozia uzyskano dzięki zastosowaniu łączenia klejowego obok spawania punktowego, co prowadzi do precyzyjnej reakcji zawieszenia pod ekstremalnym obciążeniem, wzmacniając „fabryczne” dostrojenie Nismo.

Design zewnętrzny – Ekskluzywny styl z ulepszoną aerodynamiką

Wykorzystując najnowsze techniki symulacji przepływu płynów, Nismo opracowało pakiet aerodynamiczny, który poprawia trzymanie drogi, minimalizuje negatywny wpływ oporu, nadając jednocześnie samochodowi groźny i muskularny wygląd.

Wspólnie z przodem zderzaka, osłoną silnika i tylnym spojlerem z karbonu, zwiększają docisk, obniżając środek ciężkości oraz generując dodatkowe 100 kg (przy prędkości 300 km/h) w porównaniu do świeżo zaktualizowanego modelu GT-R 2014. Charakterystyka aerodynamiczna samochodu jest dostrojona tak, aby docisk był równomiernie rozłożony przód-tył przy wszystkich prędkościach, co zapewnia progresywne właściwości prowadzenia. Poszerzona konfiguracja zderzaka przedniego oraz wydłużony, zwężający się tył utrzymują opór na poziomie Cd 0.26, takim samym jak w 2014 roku Nissan GT-R.

Nissan GT-R Nismo będzie dostępny w pięciu kolorach nadwozia: Pearl Brilliant White, Meteor Flake Pearl Black, Ultimate Metallic Silver oraz Vibrant Red. A unikalny dla modelu GT-R Nismo, Dark Matte Grey podkreśla imponującą muskulaturę pojazdu.

Czarne 6-ramienne felgi GT-R Nismo inspirowane są legendarnym samochodem wyścigowym GT500 Nissana.

Wnętrze

Kabina Nissan GT-R Nismo inspiruje zaufanie kierowcy dzięki zarówno rzemiosłu, jak i zoptymalizowanej pozycji za kierownicą.

Ergonomicznie ukształtowane fotele RECARO z włókna węglowego (Europa/Japonia) zapewniają wygodne, ale jednocześnie solidne wsparcie dla kierowcy i pasażera.

Projekt kierownicy, inspirowany przez zawodników Nismo, pokryty jest Alcantarą®, z trzema ramionami, czerwonym znakiem w centrum i czerwonymi przeszyciami, aby zapewnić najlepsze połączenie uchwytu, informacji zwrotnej i komfortu.

Zegar kombinowany ma wykończenie przypominające węgiel, a obrotomierz charakteryzuje się czerwonym designem. Osłona licznika również pokryta jest Alcantarą®.

3.8L V6 6AT AWD (600 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3799 Cm3
Moc441 Kw @ 6800 Rpm
600 Hp @ 6800 Rpm
591 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy481 Lb-Ft @ 3200 Rpm
652 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneVentilated Disc
Rozmiar opony285/35R Z
Długość183.8 In (4669 Mm)
Szerokość74.6 In (1895 Mm)
Wysokość53.9 In (1369 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/63 In (1
Rozstaw osi109.4 In (2779 Mm)
Prześwit4.3 In (109 Mm)
Pojemność bagażnika8.8 Cuft (249 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna3851 Lbs (1747 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4669 Lbs (2118 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.