NISSAN Kicks 2016-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN Kicks 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Kicks 2016-2020

Nissan wprowadził nowy model do swojej oferty w 2016 roku, skierowany na kilka rynków wschodzących, takich jak Indie czy Ameryka Południowa. To jednak nie był tylko przystępny cenowo samochód, ale również dobrze wyposażony w nowoczesne technologie.

Nowy samochód został zaprezentowany przez Nissana z okazji Letnich Igrzysk Olimpijskich w Brazylii w 2016 roku i stanowił kolejny krok w segmencie crossoverów dla japońskiego producenta. Kicks został zbudowany na tej samej platformie co Dacia Duster, znana również jako Nissan Terrano na indyjskim rynku.

W 2016 roku Nissan miał charakterystyczny język designu, wyróżniający się ostrymi kątami i zaokrąglonymi liniami. Przedni zderzak zdobił chromowany, V-kształtny detal, który podkreślał kratkę chłodnicy, a po bokach znajdowały się górne, kanciaste reflektory. Z boku Kicks miał wyrzeźbione panele drzwi i wznoszącą się linię okien, która kończyła się w górę w kierunku słupka C. Z tyłu, wysokie światła tylne flankowały pokrywę bagażnika, która miała heksagonalny kształt u dołu, głęboko wcinając się w tylny zderzak, co tworzyło niższą przestrzeń ładunkową.

Wnętrze nie było wykończone najnowszymi i najdroższymi materiałami, ale i tak prezentowało się przyzwoicie, zwłaszcza jak na tę półkę cenową. Co więcej, wszystkie wersje były wyposażone w ekran dotykowy systemu infotainment umieszczony nad centralną konsolą. Panel instrumentów miał podobne wskaźniki i wyświetlacze TFT jak druga generacja Dacia Duster, chociaż kierownica wyraźnie nawiązywała do języka designu Nissana.

Jednak dzielenie podzespołów z Dusterem nie oznaczało, że Kicks był wyposażony w napęd na wszystkie koła. Zamiast tego oferowano go wyłącznie z napędem na przednie koła, z przednimi amortyzatorami McPhersona i tylnymi wahaczami.

Nowy Nissan Kicks wkrótce trafi do salonów Nissan w USA, stając się najnowszym modelem w szybko rozwijającym się segmencie przystępnych cenowo kompaktowych crossoverów. Kicks dołącza do rodziny crossoverów i SUV-ów Nissana jako szósty członek, który w ostatnich latach odnotował rekordową sprzedaż.

Jako brama do sportowej oferty SUV Nissana – obok modeli Rogue Sport, Rogue, Murano, Pathfinder i Armada – Kicks został zaprojektowany z myślą o singlach lub parach szukających unikalnego stylu, przestronności, nowoczesnych technologii, funkcjonalności oraz zaawansowanych systemów bezpieczeństwa w przystępnej cenie.

„Ten nowy segment CUV zyskuje na popularności z bardzo dobrego powodu – połączenie elastyczności i dużej wartości jest idealne dla aktywnych, miejskich nabywców samochodów,” powiedział Dan Mohnke, starszy wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i operacji w Nissan North America, Inc. „Gdzie nowy Nissan Kicks wyróżnia się to jego odważny styl, nowoczesna technologia, wysoka wartość i przewidywana efektywność paliwowa wynosząca 33 mpg łącznie.”

Dramatyczny, inspirujący design z Brazylii

Nowy Kicks 2018 prezentuje wyrazisty styl i substancję, z orientacją na koła oraz charakterystycznymi detalami marki Nissan widocznymi z każdej perspektywy. Produkcyjny model Kicks zachowuje podstawowe cechy stylistyczne zaczerpnięte z koncepcji Kicks, która po raz pierwszy zaprezentowana została na Salonie Samochodowym w São Paulo w 2014 roku. Nadzorowany przez Globalne Centrum Projektowe Nissana w Japonii, Nissan Kicks jest wynikiem ścisłej współpracy między Nissan Design America (NDA) z siedzibą w San Diego a studiem satelitarnym Nissana w Rio de Janeiro, Nissan Design America – Rio (NDA-R).

Nissan Kicks łączy emocje z praktycznością, łącząc znane detale projektowe Nissana z nowoczesnymi motywami. Wśród tych stylowych cech są kratka V-Motion, reflektory i tylne światła w kształcie boomeranga oraz unoszący się dach z wyglądem „owiewki” nad szybą przednią i bocznymi. W szczególności, z szerokim słupkiem C „ukrytym” czarnym wykończeniem, które zlewa się z szybą klapy bagażnika, unoszący się dach w Kicksie został wyeksponowany, nadając mu wyjątkowy i przyciągający wzrok wygląd.

Te motywy wzbogacają dynamiczne cechy stylizacji, takie jak odważne nadkola oraz wznosząca się linia charakterystyczna na bokach nadwozia, które podkreślają crossoverowy charakter samochodu i jego inherentną moc. Wysoka linia boczna przyczynia się do poczucia bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, zwłaszcza tych z tyłu, jednocześnie zapewniając doskonałą widoczność na zewnątrz dla wszystkich. Dodatkowo, ciemne wykończenie dolnej części nadwozia wzmaga jego wysokość, podkreślając dużą prześwit i pomagając w unikaniu zarysowań.

W trakcie procesu projektowania zwrócono dużą uwagę na ogólną aerodynamikę pojazdu, aby poprawić jego osiągi dynamiczne oraz ogólną jakość, redukując hałas wiatru.

Dodatkowe opcje zewnętrzne obejmują standardowe inteligentne automatyczne światła (I-AH) z regulowaną czułością i czasem (w tym aktywacją przy zmierzchu i przy pracy wycieraczek), tylną wycieraczkę oraz relingi dachowe – wraz z dostępnymi reflektorami LED z akcentami LED, światłami przeciwmgielnymi, podgrzewanymi lusterkami bocznymi z wbudowanymi kierunkowskazami i spojlerem na dachu.

Nissan Kicks 2018 będzie dostępny w siedmiu kolorach zewnętrznych – oraz pięciu kombinacjach dwukolorowych. Trzy schematy dwukolorowe wykorzystują czarny dach z kontrastującymi kolorami nadwozia (białym, pomarańczowym lub czerwonym). Oferowane są także: pomarańczowy dach z szarym nadwoziem oraz kombinacja białego dachu z niebieskim nadwoziem.

„Z czysto wizualnego punktu widzenia na ulicy, Kicks przyciąga uwagę, zwłaszcza w odważnych dwukolorowych kombinacjach,” powiedział Mohnke. „Kicks jest wyraźnie rozpoznawalny jako część rodziny CUV Nissana, ale ma swoją własną wibrację i tożsamość.”

Inteligentne wnętrze, spersonalizowane technologie

Wewnątrz historia Nissana Kicks to jakość i futurystyczny design w kabinie pełnej innowacyjnych funkcji oczekiwanych przez tech-spragnioną grupę docelową. Wnętrze obiecuje przestronną kabinę z tyłu – pomimo coupe’owego kształtu dachu – oraz jedną z największych przestrzeni bagażowych w swojej klasie.

Pasażerowie siedzący z przodu mają przed sobą nowoczesny i prosty design deski rozdzielczej „Gliding Wing”, która dominuje centralnie umieszczony 7-calowy wyświetlacz w pełnym kolorze, housingujący zaawansowany system infotainment z dostępnością Apple CarPlay™ oraz Android Auto™.

„Idea za spersonalizowaną technologią polega na umożliwieniu kierowcom robienia tego, co chcą, gdzie chcą,” powiedział Mohnke. „Na przykład, mogą uzyskać dostęp do danych o spalaniu, informacji o dynamicznej kontroli podwozia, informacji o radiu/playlistach na ekranie metra lub na wyświetlaczu audio. To ty decydujesz, co chcesz zobaczyć i gdzie.”

Kicks oferuje również trzy opcje interfejsu do korzystania z mediów społecznościowych – NissanConnectSM, Apple CarPlay™ lub Android Auto™.

A dla najlepszego doświadczenia audio, pakiet Premium w modelu Nissan Kicks SR obejmuje nowy ekskluzywny system dźwiękowy Bose® Personal® Plus. Część serii Bose® Small Vehicle, dostarcza doskonałe, skoncentrowane na kierowcy doświadczenie słuchowe przy użyciu tylko ośmiu głośników oraz opatentowanego przetwarzania sygnału Bose®, co Bose® nazywa „360 stopniami immersyjnego dźwięku.” Kluczowym elementem jego dynamicznego brzmienia są pary lekkich głośników neodymowych Bose® UltraNearfield™ o średnicy 2,5 cala umieszczonych w zagłówku fotela kierowcy.

System zawiera również kompaktowe głośniki Bose® Super65™ o średnicy 6,5 cala w każdym przednich drzwiach, przeznaczone do krzyżowego strzelania tweetery o średnicy 1,0 cala w każdym słupku A oraz głośniki szerokopasmowe o średnicy 5,25 cala w każdym tylnych drzwiach. Funkcja Bose® PersonalSpace Control jest wbudowana w ustawienia audio systemu infotainment, oferując regulowane opcje słuchania od dźwięku skoncentrowanego z przodu do szerszego, bardziej otaczającego doświadczenia. System ma również cyfrowy wzmacniacz z sześcioma kanałami dostosowanej equalizacji i przetwarzania cyfrowego.

Wśród innych technologii pokładowych, Kicks oferuje dostępny inteligentny monitor Around View® (I-AVM)3, który wykorzystuje cztery kamery do przedstawienia kompozytowego widoku 360 stopni z lotu ptaka Nissan Kicks, z podziałem obrazu na zbliżenia widoków przednich, tylnych i z boku. Dodatkowo, informuje kierowcę w widocznym komunikacie, gdy wykryje poruszające się obiekty w pobliżu pojazdu. To technologia wiodąca w tej rozwijającej się kategorii CUV w USA i krok w kierunku Nissan Intelligent Mobility.

Wszechstronne wnętrze Kicks ma również sportowy charakter – dzięki płaskiemu kołu kierownicy, wygodnemu fotelowi kierowcy z możliwością regulacji w sześciu kierunkach, 4-kierunkowemu regulowanemu fotelowi pasażera z przodu oraz składanym tylnym siedzeniu w proporcjach 60/40. W pakiecie Premium SR dostępne są podgrzewane fotele wykończone materiałem Prima-Tex™. Inne dostępne funkcje wnętrza to skórzane koło kierownicy i gałka zmiany biegów, pokrywa bagażnika oraz automatyczna kontrola temperatury.

Crossover do miasta

Solidny design Nissana Kicks, który sprawia, że kierowcy czują się pewnie podczas poruszania się po mieście, odzwierciedla jego postawa. Kicks ma prześwit wynoszący 7,0 cala, co pozwala mu z łatwością pokonywać źle utrzymane drogi i progi, nie wpływając negatywnie na prowadzenie.

Kicks oferuje również efektywne zapakowanie do miejskiego użytku przygód. Tylna klapa otwiera się wystarczająco wysoko, by osoba o wzroście sześciu stóp mogła uzyskać dostęp do bagażnika bez konieczności pochylania się. Nissan Kicks wygodnie pomieści pięciu pasażerów, dzięki płaskiemu projektowi tylnej podłogi oraz przestronności w tylnej części, podobnej do większych crossoverów.

„Z dobrym prześwitem, wysokim punktem widzenia, elektrycznym wspomaganiem kierownicy i małym promieniem skrętu, Kicks jest świetnym towarzyszem do przemieszczania się po mieście,” dodał Mohnke.

Każdy model Kicks 2018 jest napędzany standardowym silnikiem 1.6-liter DOHC 16-zaworowym 4-cylindrowym z systemem Continuous Variable Valve Timing Control System (CVTCS). Silnik ma moc 125 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 115 lb-ft. Dzięki gładkiej i efektywnej skrzyni biegów Xtronic, Nissan Kicks ma przewidywaną efektywność paliwową wynoszącą 33 mpg łącznie. Kicks oferowany jest tylko w wersji z napędem na przednie koła.

Kicks oferuje również standardowy system kontroli trakcji (TCS), kontrolę dynamiczną pojazdu (VDC) i asystenta startu pod górę (HSA), przednie tarcze/tylne bębny w systemie ABS oraz elektryczne wspomaganie kierownicy z promieniem skrętu wynoszącym 34,1 stopy. Model Kicks SR jest wyposażony w zintegrowany moduł kontroli dynamicznej (IDM), oferujący aktywne hamowanie silnikiem, aktywną kontrolę prześwitu i aktywną kontrolę jazdy, aby zapewnić wyższy poziom przyjemności z jazdy.

Zwinne prowadzenie zapewnia przednie zawieszenie typu strut z stabilizatorem, współpracujące z tylnym zawieszeniem typu twist-beam z stabilizatorem i podwójnymi amortyzatorami. Model Kicks S jest wyposażony w stalowe koła o średnicy 16 cali. Modele Kicks SV i SR mają aluminiowe koła o średnicy 17 cali, na które zakładane są opony całoroczne 205/60R16 lub 205/55R17, odpowiednio.

Funkcje bezpieczeństwa, zabezpieczeń i wygody kierowcy to mocne strony Nissana Kicks. Automatyczne hamowanie awaryjne (AEB) z ostrzeżeniem o kolizji czołowej (FCW) jest standardem we wszystkich wersjach, obok siedmiu poduszek powietrznych i monitora RearView. Kicks SV i Kicks SR dodają ostrzeżenie o martwym polu (BSW) i alert o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkowo, Kicks SR obejmuje standardowy inteligentny monitor Around View® (I-AVM)3.

Trzy dobrze wyposażone modele o wysokiej wartości

Nissan Kicks 2018 będzie dostępny w trzech dobrze wyposażonych modelach – Kicks S, Kicks SV i Kicks SR. Wśród standardowych funkcji modeli Kicks S znajdują się automatyczne hamowanie awaryjne (AEB), system Bluetooth® do bezprzewodowych rozmów telefonicznych, trzy porty USB, relingi dachowe oraz inteligentne automatyczne światła (I-AH).

Kicks SV zawiera długą listę dodatkowych funkcji – Apple CarPlay™ i Android Auto™, ostrzeżenie o martwym polu (BSW), alert o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), inteligentny klucz Nissana™, aluminiowe koła o średnicy 17 cali, podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia i zewnętrzne klamki drzwi, nawiewy podgrzewane dla pasażerów na tylnych siedzeniach, pokrywa bagażnika, automatyczna kontrola temperatury, Easy Fill Tire Alert, wyświetlacz metra 7.0 cale, radio satelitarne SiriusXM® (wymagana subskrypcja SiriusXM®, sprzedawana oddzielnie), zdalny rozruch silnika5 i wiele więcej.

1.6L CVT FWD (118 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc88.3 Kw @ - Rpm
120 Hp @ - Rpm
118 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy110 Lb-Ft @ - Rpm
149 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.8 Galony (40.9 L)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT (Xtronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość169.1 In (4295 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.4 In (1585 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit7 In (178 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 Cuft (433 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna2460 Lbs (1116 Kg)
Spalanie miasto30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Spalanie trasa36 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie33 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2140 G/Km

1.6L CVT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc93.2 Kw @ - Rpm
126.7 Hp @ - Rpm
125 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy115 Lb-Ft @ - Rpm
156 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT (Xtronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/60R16
Długość169.1 In (4295 Mm)
Szerokość69.3 In (1760 Mm)
Wysokość62.4 In (1585 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/60.4 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Prześwit7 In (178 Mm)
Pojemność bagażnika15.3 Cuft (433 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna2460 Lbs (1116 Kg)
Średnie spalanie33 Mpg Us (7.1 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.