NISSAN Leaf 2010-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Pierwsza generacja modelu Leaf była znaczącym uderzeniem w rynek samochodów spalinowych. Choć nie była pierwszym samochodem elektrycznym, to była pierwszym, który miał znaczenie.

Po kilku opóźnieniach w produkcji, pierwszy Nissan Leaf zadebiutował w 2010 roku. Aby uczynić samochód atrakcyjnym, reklamowano go jako kompaktowy hatchback. Wprowadzono go na rynek jednocześnie w Japonii i USA. Był to pierwszy przystępny cenowo samochód elektryczny, który mógł pokonać 160 km (100 mil) na jednym ładowaniu i mógł być ładowany z normalnego gniazdka w domu. Stacje ładowania to była w 2010 roku tylko marzenie.

Samochód miał futurystyczny wygląd, z opadającym przodem i wysoką linią dachu. Reflektory były zamontowane bliżej słupków A, aby chronić je przed niewielkimi wypadkami w mieście. Z przodu, gdzie w normalnych samochodach znajdują się chłodnice, Leaf miał punkt ładowania ukryty za logo Nissana. Bok okien przypominał kształt liścia.

Wnętrze zaskoczyło rewolucyjnym designem, zwłaszcza w panelu instrumentów, gdzie wskaźniki zastąpiono wyświetlaczem TFT. Szybkościomierz znajdował się na oddzielnym wyświetlaczu umieszczonym na górze deski rozdzielczej. W centralnej konsoli wprowadzono duży ekran dotykowy do kontrolowania różnych funkcji samochodu. „Dźwignia biegów” była pokrętłem umieszczonym między siedzeniami. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych. Ponieważ bateria była umieszczona pod podłogą, pozycja siedząca była wyższa niż w standardowym hatchbacku.

Nissan Leaf z 2010 roku był napędzany silnikiem o mocy 80 kW. Standardowy akumulator mógł zgromadzić 24 kWh energii. Pod koniec 2016 roku zaktualizowano go do akumulatora o pojemności 30 kWh.

Zaplanowane na premierę pod koniec 2010 roku w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie, Nissan LEAF wprowadza nową erę mobilności – erę zerowej emisji. Samochód jest ucieleśnieniem radykalnej, transformacyjnej wizji Nissana na przyszłość oraz zwieńczeniem dziesięcioleci inwestycji i badań.

„Nissan LEAF to ogromne osiągnięcie – z którego wszyscy pracownicy Nissana mogą być dumni,” powiedział prezydent i dyrektor generalny Nissana, Carlos Ghosn. „Pracowaliśmy niestrudzenie, aby ten dzień stał się rzeczywistością – zaprezentowanie samochodu, który ma zerowe – a nie tylko zredukowane – emisje. To pierwszy krok w ekscytującej podróży – dla ludzi na całym świecie, dla Nissana i dla branży.”

Kluczowe cechy Nissana LEAF obejmują:

  • Napęd i platforma o zerowej emisji
  • Dostępne ceny
  • Charakterystyczny design
  • Realny zasięg – 160 km (100 mil)
  • Połączona mobilność: zaawansowany system inteligentnego transportu (IT)

Nazwa „LEAF” to znaczące odniesienie do samego samochodu. Tak jak liście oczyszczają powietrze w naturze, tak Nissan LEAF oczyszcza mobilność, eliminując emisje z doświadczenia jazdy. Szczegóły dotyczące cen zostaną ogłoszone bliżej daty rozpoczęcia sprzedaży pod koniec 2010 roku; jednak firma oczekuje, że samochód będzie konkurencyjnie wyceniony na poziomie dobrze wyposażonego pojazdu klasy C. Dodatkowo, oczekuje się, że Nissan LEAF zakwalifikuje się do szeregu znaczących lokalnych, regionalnych i krajowych ulg podatkowych i zachęt na rynkach na całym świecie. Dodatkowo, ponieważ pojazd ma mniej złożoności mechanicznej niż tradycyjny samochód napędzany benzyną, Nissan LEAF został zaprojektowany tak, aby był przyjazny zarówno dla portfela, jak i dla środowiska.

MOBILNOŚĆ O ZEROWEJ EMISJI

Nissan LEAF jest napędzany laminowanymi, kompaktowymi akumulatorami litowo-jonowymi, które generują moc przekraczającą 90 kW, podczas gdy jego silnik elektryczny dostarcza 80 kW/280 Nm. To zapewnia bardzo responsywne, przyjemne w prowadzeniu doświadczenie, zgodne z oczekiwaniami konsumentów wobec tradycyjnych samochodów napędzanych benzyną.

W przeciwieństwie do pojazdów z silnikiem spalinowym, układ napędowy Nissana LEAF nie ma rury wydechowej, co oznacza zerowe emisje CO2 i innych gazów cieplarnianych. Połączenie systemu rekuperacji hamowania Nissana LEAF i innowacyjnych akumulatorów litowo-jonowych pozwala samochodowi na osiągnięcie zasięgu ponad 160 km (100 mil) na jednym pełnym ładowaniu.

Rozległe badania konsumenckie pokazują, że ten zasięg zaspokaja codzienne potrzeby jazdy ponad 70% konsumentów na świecie, którzy prowadzą samochody.

Dodatkowo, podejście Nissana sprawia, że ładowanie jest łatwe i wygodne. Nissan LEAF można naładować do 80% jego pełnej pojemności w mniej niż 30 minut za pomocą szybkiej ładowarki. Ładowanie w domu przez gniazdko 200V szacuje się na około osiem godzin – wystarczająco dużo czasu, aby umożliwić nocne doładowanie zarówno dla konsumenta, jak i samochodu.

REALNY SAMOCHÓD

Inżynierowie i projektanci stojący za Nissanem LEAF pracowali nad stworzeniem konkurencyjnego cenowo, realnego samochodu, który umożliwi Nissana liderowanie w erze zerowej emisji. Aby zapewnić komfort, przestronność i pojemność bagażnika, Nissan LEAF wykorzystuje całkowicie nową konstrukcję podwozia i nadwozia.

„Nasz samochód musiał być pierwszym na świecie, średniej wielkości, praktycznym pojazdem elektrycznym, na który kierowcy mogą sobie pozwolić i którego chcieliby używać na co dzień. I to stworzyliśmy. Stylizacja będzie identyfikować nie tylko Nissana LEAF, ale także jego właściciela jako uczestnika nowej ery mobilności zerowej emisji,” powiedział Masato INOUE, główny projektant produktu.

CHARAKTERYSTYCZNY DESIGN

Nawet najmniejsze szczegóły mogą przynieść ogromny efekt.

Przednia stylizacja Nissana LEAF charakteryzuje się ostrym, prostym kształtem w kształcie litery V z długimi, nachylonymi reflektorami LED, które wykorzystują niebieski refleksyjny design, ogłaszając: „Ten samochód jest wyjątkowy.” Ale reflektory robią więcej niż tylko zwracają na siebie uwagę. Zostały również zaprojektowane tak, aby sprytnie dzielić i skierować strumień powietrza z dala od lusterek drzwiowych, co redukuje hałas wiatru i opór. A reflektory zapewniają jeszcze jedną korzyść, ponieważ zużywają tylko 10% energii elektrycznej tradycyjnych lamp, co pomaga Nissanowi LEAF osiągnąć światowej klasy zasięg.

Dzięki jasnym kolorom wykończenia wewnątrz, Nissan LEAF tworzy przyjemne i stylowe wnętrze. Ekologiczny motyw kolorystyczny „niebieska ziemia” pochodzi z koloru nadwozia w modelu wprowadzającym Nissana LEAF. Motyw ten przenika do wnętrza poprzez niebieskie akcenty na desce rozdzielczej i oświetleniu wskaźników.

POŁĄCZONY SYSTEM MOBILNOŚCI IT

Nissan LEAF wykorzystuje ekskluzywny, zaawansowany system IT. Połączony z globalnym centrum danych, system może zapewniać wsparcie, informacje i rozrywkę dla kierowców 24 godziny na dobę.

Monitor zamontowany na desce rozdzielczej wyświetla pozostałą moc Nissana LEAF – lub „osiągalny obszar” – oprócz pokazywania wyboru pobliskich stacji ładowania.

Kolejną nowoczesną funkcją jest możliwość używania telefonów komórkowych do uruchamiania klimatyzacji i ustawiania funkcji ładowania – nawet gdy Nissan LEAF jest wyłączony. Wbudowany zdalnie sterowany timer można również zaprogramować do ładowania akumulatorów.

„System IT to kluczowa zaleta,” mówi Tooru ABE, główny specjalista ds. produktów. „Chcieliśmy, aby ten pojazd był partnerem dla kierowcy i ułatwieniem dla pasażerów. Chcieliśmy również, aby ten pojazd pomógł stworzyć społeczność zerowej emisji, a te funkcje IT pomogą to umożliwić.”

HOLISTYCZNE PODEJŚCIE DO MOBILNOŚCI O ZEROWEJ EMISJI I INNOWACJI PRZYJAZNYCH ŚRODOWISKU

Nissan LEAF to kluczowy pierwszy krok w kierunku ustanowienia ery mobilności zerowej emisji; jednak Nissan uznaje, że technologie silników spalinowych będą miały kluczowe znaczenie w transporcie globalnym przez wiele dziesięcioleci. Z tego powodu Nissan wdraża swoją wizję zerowej emisji poprzez holistyczne podejście, które zapewnia konsumentom szeroki wybór technologii ekologicznych.

Dla niektórych konsumentów Nissan LEAF będzie idealnym dopasowaniem i jedynym samochodem, którego kiedykolwiek będą potrzebować. Dla innych Nissan LEAF będzie logicznym uzupełnieniem floty rodzinnej – na przykład jako optymalny wybór do codziennych dojazdów.

Chociaż zerowa emisja jest ostatecznym celem, firma zobowiązuje się do dalszej innowacji w ekologicznych technologiach, które zwiększają wydajność i redukują emisje. W związku z tym Nissan oferuje szeroki wachlarz technologii motoryzacyjnych, w tym CVT, Idle Stop, HEV, Clean Diesel oraz ciągłe badania i inwestycje w technologie FCV.

GLOBALNI PARTNERZY

Programy mobilności o zerowej emisji pod szyldem sojuszu Renault-Nissan obejmują partnerstwa z krajami takimi jak Wielka Brytania i Portugalia, lokalnymi rządami w Japonii i USA oraz innymi sektorami, co daje łącznie prawie 30 partnerstw na całym świecie.

W tych partnerstwach główne wysiłki koncentrują się na trzech obszarach:

Rozwój kompleksowej infrastruktury ładowania dzięki inwestycjom publicznym i prywatnym,
Zachęty i dotacje ze strony lokalnych, regionalnych i krajowych rządów oraz
Edukacja publiczna o korzyściach indywidualnych i społecznych z mobilności o zerowej emisji.

24 kW FWD (109 KM)

ParametrWartość
Moc80 Kw @ 2730-9800 Rpm
109 Hp @ 2730-9800 Rpm
107 Bhp @ 2730-9800 Rpm
Moment obrotowy187 Lb-Ft @ 0-2730 Rpm
254 Nm @ 0-2730 Rpm
Układ paliwowyLaminated Lithium Ion Battery Pack
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna90 Mph (145 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSingle Gear
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość175 In (4445 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość61 In (1549 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.4 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika11.65 Cuft (330 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3454.6 Lbs (1567 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332.1 Lbs (1965 Kg)

30 kWh FWD (109 KM)

ParametrWartość
Moc80 Kw @ 2730-9800 Rpm
109 Hp @ 2730-9800 Rpm
107 Bhp @ 2730-9800 Rpm
Moment obrotowy187 Lb-Ft @ 0-2730 Rpm
254 Nm @ 0-2730 Rpm
Układ paliwowy30 Kwh Laminated Lithium Ion Battery Pack
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna90 Mph (145 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSingle Gear
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony205/55 R16
Długość175 In (4445 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość61 In (1549 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.4 In (1
Rozstaw osi105.9 In (2690 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika11.65 Cuft (330 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3508 Lbs (1591 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332.1 Lbs (1965 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.