Po sukcesie, jaki osiągnął model Prairie, japoński producent samochodów postanowił stworzyć jego kontynuację w postaci Nissana Liberty. Model ten był głównie przeznaczony na rynek japoński i rosyjski.
Liberty był oparty na tej samej platformie co kombi Nissan Avenir (Primera w Europie) i był minivanem dla dużych rodzin. W latach 90. minivany cieszyły się dużą popularnością na całym świecie ze względu na swoją funkcjonalność. Później ten segment został wyprzedzony przez SUV-y, które zaczęły zyskiwać na popularności po 2010 roku.
Na zewnątrz, kratka grilla nie miała znaku Nissana. Zamiast tego znajdowało się małe, prostokątne oznaczenie z literą “L”. Opadający przód oraz duże reflektory były charakterystycznymi cechami Liberty. Z boku, przesuwne drzwi z tyłu umożliwiały łatwy dostęp do wnętrza. Z tyłu nie zamontowano spoila, aby podkreślić sportowy charakter, ale aby dłużej utrzymać tylną szybę w czystości.
Wewnątrz, Liberty był standardowo wyposażony w siedem miejsc, w układzie 2-3-2. Brak konsoli środkowej pozwalał na swobodne przejście przez pojazd. Aby uwolnić przestrzeń na podłodze, wybierak biegów umieszczono na kolumnie kierowniczej. Środkowy rząd miał system przesuwania, który zwiększał przestrzeń na nogi dla pasażerów w ostatnim rzędzie. Ponieważ nie był to samochód premium, nie zainstalowano w nim elektrycznego systemu przesuwania siedzeń.