NISSAN Maxima 2004-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN Maxima 2004-2009

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Maxima 2004-2009

Nissan wprowadził szóstą generację modelu Maxima w 2003 roku, jako model na 2004 rok, dostępny w większości rynków, w tym w Australii i USA.

Maxima, która została wprowadzona powyżej modelu Altima, korzystała z tej samej platformy, była już znanym i cenionym pojazdem. Jednak Nissan uznał, że lepiej będzie konkurować z Hondą Accord i Toyotą Camry, jeśli wyposażony będzie w jeden silnik, co pozwoli na obniżenie kosztów produkcji. Dodatkowo, wprowadzono unikalne cechy, a co najważniejsze, samochód zbudowano z niezależnym zawieszeniem w każdym z kół.

Zaokrąglony kształt Maximy ujawniał projekt z kabiną przesuniętą ku tyłowi, co nadawało wrażenie pojazdu z napędem na tylne koła, choć nim nie był. Z przodu, inspirowane modelem Nissan 350Z reflektory miały pionowo zamontowane lampy i kierunkowskazy pod wspólną przezroczystą soczewką. Grilla przecięta była pionową szczeliną, na której znajdował się chromowany znak Nissana. Dodatkowo, producent dodał unikalny element o nazwie SkyView, czyli stałą szklaną panel nad fotelami przednimi i tylnymi, wąsko zamontowaną wzdłuż kabiny. Z tyłu, słupek C był jeszcze grubszy niż w poprzedniej generacji, co tworzyło silniejszy wizerunek pojazdu.

W środku, Nissan oferował Maxima w dwóch wersjach wyposażeniowych: SE i SL, przy czym pierwsza była sportowa, a druga bardziej luksusowa. Dodatkowo, proponowano opcję czterech miejsc, z centralną konsolą przebiegającą od deski rozdzielczej do oparcia tylnych siedzeń. Klienci mogli wybierać pomiędzy siedzeniami z tkaniny lub skórzanymi, z wykończeniem aluminiowym lub drewnianym.

Pod maską, obie wersje były napędzane silnikiem V-6 o pojemności 3,5 litra, połączonym z standardową pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Model SE był dostępny z opcją sześciobiegowej manualnej skrzyni o bliskich przełożeniach.

Nissan Maxima 2004

Nowy Nissan Maxima 2004 kontynuuje tradycję, która została zapoczątkowana przez pięć poprzednich generacji – unmatched mix wydajności i luksusu. Szósta generacja łączy w sobie tradycyjną wysoką wydajność Maximy z nagradzanym silnikiem VQ oraz ekspresyjnym sportowym stylem i odważnymi innowacjami w designie. Maxima 2004 posiada panoramiczny dach SkyView™, który biegnie wzdłuż przednich i tylnych siedzeń, a nowy pakiet Elite zawiera stały, pełnowymiarowy środkowy konsol, który tworzy prawdziwe cztery miejsca do siedzenia.

„Maxima zawsze miała moc i wydajność, które dały jej reputację prawdziwego sportowego samochodu cztero-drzwiowego. Teraz wygląda na to,” powiedział Mark McNabb, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division, Nissan North America, Inc. „Nowa Maxima jest bardziej stylowa, wyrafinowana i rozwinięta niż kiedykolwiek – z lepszymi osiągami, większą przestronnością i sportowym charakterem. W zasadzie, to wilk w owczej skórze.”

Po raz pierwszy Maxima jest montowana w Stanach Zjednoczonych, w nagradzanym zakładzie produkcyjnym Nissana w Smyrna, Tennessee. Nowa Maxima trafiła do sprzedaży w ponad 1,100 dealerach Nissana na całym kraju, począwszy od marca 2003 roku.

Maxima zadebiutowała w USA w 1981 roku, zasadniczo tworząc kategorię „średniej wielkości sedanów importowanych”, której nieprzerwanie przewodzi. Oprócz odważnego nowego stylu, Maxima 2004 oferuje nowy poziom luksusowego wyposażenia, zwiększając przestronność i wydajność. Jest dostępna w modelach Maxima 3.5 SE i Maxima 3.5 SL.

„Maxima ma wyjątkowo lojalną bazę właścicieli, z wieloma kupującymi na czwartym lub piątym egzemplarzu,” powiedział McNabb. „W 2004 roku Maxima staje w szranki z najpopularniejszymi europejskimi sedanami sportowymi, oferując wszystko, co czyni Maximą Maximą. Innymi słowy, wszystko się zmieniło, ale nic się nie zmieniło.”

Nowa, agresywna sylwetka
Projektanci Maximy postawili sobie za zadanie stworzenie zaawansowanego wzoru zewnętrznego, który oddaje cechy zarówno samochodu sportowego, jak i luksusowego sedana.

Potężny design Maximy zaczyna się od muskularnych kształtów z wyraźnymi liniami charakterystycznymi. Łukowaty kształt dachu tworzy przestrzenny i bardzo wzmocniony strukturalny wizerunek, podczas gdy szeroki pas boczny daje mocne i zintegrowane wrażenie od przodu do tyłu. Charakterystyczny projekt słupa C, z subtelnymi wydłużeniami poza tylną szybą, tworzy wyraźną sylwetkę przypominającą coupe, zachowując jednocześnie silny charakter Maximy. Wysoki tylny dekiel ułatwia dostęp do dużego bagażnika, co jest niezbędne w sedanie.

Przednia część nadwozia jest ostra i starannie rzeźbiona, a także wyróżnia się charakterystycznym grillem Nissana w unikalnym, zaokrąglonym kształcie, podkreślonym ciemnochromowanym wykończeniem, a także głęboko rzeźbioną grupą reflektorów. Wyraźnie zarysowana tylna część nadwozia jest elegancka i pozostawia silne wrażenie, dodatkowo akcentowane charakterystycznym wzorem panelu nadwozia otaczającego tylne światła.

Połączenie dużych kół z odważnymi otworami na błotnikach oraz podwójnymi tłumikami z chromowanymi końcówkami nadaje Maximie bardzo potężny i dominujący wygląd, który wywołuje poczucie wysokiej wydajności.

Duże 18-calowe, 6-ramienne koła aluminiowe są standardem w modelu 3.5 SE, podczas gdy 17-calowe koła są standardem w modelu 3.5 SL. Maxima 2004 jest dostępna w wyborze ośmiu kolorów zewnętrznych, w tym Czerwonym Opluwaniu oraz Spirytualnym Brązie oraz dwóch nowych dodatkach w środku roku: Coral Sand i Smoke.

Innowacyjne wnętrze prowadzone przez SkyView i 4-miejscowe siedzenia
Ekspresyjny design zewnętrzny kontynuuje się w wnętrzu. W standardzie dla wszystkich modeli znajduje się pierwszy w swojej klasie szklany dach SkyView, który tworzy otwarte środowisko dla pasażerów z przodu i z tyłu, zachowując jednocześnie solidną strukturę dachu. SkyView to jedna, wydłużona prostokątna szyba, która rozciąga się od przodu dachu do tyłu. Jest wyposażona w przesuwane zasłony przeciwsłoneczne, które blokują światło słoneczne, gdy jest to potrzebne. Długie otwory w łukowatym kształcie dachu zwiększają postrzeganą przestronność wnętrza, pozostawiając unikalne i niezatarte wrażenie, a jednocześnie zachowując integralność strukturalną dachu.

„SkyView Maximy, pierwszy w branży w segmencie średniej wielkości sedanów, odwraca perspektywę wnętrza na zewnątrz. To odważna cecha i uczyniliśmy ją standardem,” powiedział McNabb. „Tradycyjny przesuwany dach przeciwsłoneczny jest dostępny opcjonalnie dla kupujących, którzy go preferują, ale myślę, że po doświadczeniu SkyView, zakochają się w nim.”

Dzięki zastosowaniu platformy FF-L (z silnikiem z przodu, napędem na przednie koła, dużą) w Maxima 2004, kabina oferuje zwiększone wymiary wewnętrzne w porównaniu do poprzedniej generacji Maximy, w tym o 2,9 cala dłuższy rozstaw osi (zwiększony z 108,3 do 111,2) i szerokość pojazdu zwiększona o 1,4 cala (zwiększenie z 70,3 do 71,7). Przestrzeń bagażowa także wzrosła o 0,4 stopy sześcienne, z 15,1 do 15,5.

Maxima ma nowy system wskaźników z trzema niezależnymi, bezosłonowymi wskaźnikami, które wyglądają niezwykle sportowo. Prosta i mechaniczna forma w połączeniu z materiałem metalicznym sugeruje entuzjastyczne doświadczenie z jazdy i zwiększa poczucie luksusu dzięki precyzyjnemu rzemiosłu.

Szczególna uwaga została zwrócona na ergonomię kierowcy Maximy. Koło kierownicy, zestaw wskaźników oraz gałka zmiany biegów są zaprojektowane w taki sposób, aby kierowca mógł być blisko związany z samochodem. Maxima ma również niestandardowo zaprojektowany panel instrumentów, środkowy stos i konsolę, które mają czysty, wysokiej jakości wyświetlacz. Środkowy wyświetlacz integruje pokazy dla HVAC, systemu audio i komputera pokładowego w jednym centralnym miejscu.

Nowe fotele przednie Maximy o niskim zmęczeniu są zaprojektowane z ostrymi, wyraźnymi liniami i kształtami, aby nadać im sportowy wygląd, który pasuje do pozostałej części wnętrza. Sylwetka siedzeń jest bardzo liniowa, podczas gdy przednia krawędź jest kwadratowa, co sprawia, że wyglądają na silne i sportowe. Przekroje poduszek i oparć są starannie analizowane, aby zapewnić optymalny komfort i wsparcie. Fotel kierowcy jest elektrycznie sterowany w 8 kierunkach, a fotel pasażera w 4 kierunkach (standard w 3.5 SL i opcjonalny w SE) z regulacją wysokości podparcia głowy. Opcjonalnie dla 3.5 SE i 3.5 SL dostępny jest system pamięci fotela kierowcy, który dostosowuje fotel, kierownicę i lusterka zewnętrzne za pomocą jednego przycisku.

Opcjonalny pakiet Elite z układem 4-miejscowym nadaje wnętrzu charakterystyczny design przypominający sportowy samochód, jeszcze bardziej oddzielając Maxima od konkurencji. W pakiecie Elite tradycyjne tylne siedzenie w stylu ławki zastąpione jest przez dwa niezależne fotele. Projekt tylnych siedzeń przypomina przednie fotele, a układ 4-miejscowy dodatkowo wzmacnia zarówno sportowe, jak i luksusowe aspekty wnętrza Maximy.

„Ideą pakietu 4-miejscowego nie było wyeliminowanie tradycyjnego pięcioosobowego siedzenia, które wciąż pozostaje standardem Maximy,” powiedział McNabb. „Ale w związku z dziedzictwem Maximy jako cztero-drzwiowego samochodu sportowego, logiczną kontynuacją jest przednie i tylne siedzenie podobne do samochodu sportowego dwu-drzwiowego. Opcjonalny pakiet Elite jest idealny dla właścicieli, którzy na przykład lubią wychodzić na kolację z innymi parami, ale nigdy nie potrzebują pełnej pojemności 5-miejscowego tradycyjnego sedana.”

W pakiecie Elite dostępne są wyłącznie kombinacje kolorów Burnt Orange z czarnym wnętrzem, oprócz standardowych kolorów wnętrz Maxima Café Latte, Frost i Black.

Standardowe luksusowe akcenty Maximy obejmują drewniane wykończenie w 3.5 SL oraz metaliczne akcenty w 3.5 SE, automatyczną klimatyzację z podziałem na strefy w przodzie, wyświetlacz temperatury zewnętrznej, tylną wentylację klimatyzacyjną, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, automatycznie włączane/wyłączane reflektory, osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z podświetlonymi lusterkami i przedłużaczami oraz standardowy system audio 240-watowy z 8 głośnikami AM/FM/kasetowym/CD z kontrolą audio na kierownicy w 3.5 SE. System audio 320-watowy Bose® z 8 głośnikami oraz AM/FM/kaseta/6 CD w desce rozdzielczej jest standardem w 3.5 SL i opcjonalnym w 3.5 SE.

Z punktu widzenia bezpieczeństwa, Maxima ma konstrukcję Zone Body z przednimi i tylnymi strefami zgniotu oraz strefą pasażera, standardowe poduszki powietrzne z dwuetapowym układem wspomagającym z czujnikami pasów, dodatkowe poduszki powietrzne boczne w przednich siedzeniach oraz zasłonowe poduszki powietrzne boczne. Standardowo są też 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z regulowanymi górnymi zaczepami z pretensjonami i ogranicznikami obciążenia, aktywne podparcia głowy w przednich siedzeniach, wewnętrzny przycisk awaryjnego uwolnienia bagażnika oraz system mocowania fotelików dziecięcych LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children).

Potężny silnik V6 oferuje dynamiczną przyspieszenie
Legendarną wydajność Maximy kontynuuje w 2004 roku użycie nagradzanego silnika VQ o pojemności 3,5 litra. Seria silników VQ została uznana za jeden z „Dziesięciu Najlepszych Silników” przez magazyn Ward’s Auto World przez dziewięć kolejnych lat. DOHC z 24 zaworami V6 został udoskonalony, aby osiągnąć moc 265 koni mechanicznych i moment obrotowy 255 lb-ft. Zwiększenie mocy i momentu obrotowego uzyskano częściowo poprzez modyfikację rury dolotowej i tłumika wydechowego, poprawiając tym samym proporcje przepływu powietrza. Wyjściowy układ wydechowy o równej długości z tłumikiem o dużej pojemności zwiększa moc i nadaje Maximie cichy, ale mocny dźwięk – wskazując na jej możliwości wydajnościowe.

Maxima wykorzystuje również ciągłą kontrolę czasu zaworów, zmienny system indukcji, cichą zębatą łańcuchową i elektronicznie kontrolowany przepustnicę. Silnik ma również modułową konstrukcję, mikro-polished wałki korbowe i komory, pistony pokryte molibdenem, żywiczną kolektor dolotowy, cyfrową kontrolę stukową, sześć indywidualnych cewek (jedna na świecę zapłonową) oraz krzyżowy wzór chłodzenia.

„Reputacja Maximy zawsze zaczynała się od jej wydajności silnika,” powiedział McNabb. „Nowa Maxima nie jest wyjątkiem, dostarcza poziom wydajności zasługujący na prawdziwy flagowy sedan, z konstrukcją silnika podzieloną z nowym Nissanem 350Z.”

Wszystkie modele Maxima 2004 są wyposażone w standardową 5-biegową automatyczną skrzynię biegów sterowaną elektronicznie z trybem manualnym i dźwignią zmiany biegów dla lepszej kontroli. Nowością w Maxima 2004 jest kontrola dynamiki pojazdu (VDC) z systemem kontroli trakcji (TCS), który jest opcjonalny we wszystkich modelach A/T.

Dla poważnych entuzjastów jazdy, 6-biegowa manualna skrzynia biegów o bliskim przełożeniu jest opcjonalna w modelach 3.5 SE. Ta skrzynia optymalizuje pasmo mocy silnika 3.5-litrowego i daje kierowcy maksymalne doznania sportowe.

Zwinne i responsywne prowadzenie Maximy wynika z konstrukcji zawieszenia dostosowanego i ulepszonego z japońskiego supersamochodu Nissan Skyline. Składa się z innowacyjnego tylnego niezależnego zawieszenia wielowahaczowego, które oferuje doskonałą stabilność, minimalizując zmianę kąta nachylenia podczas pokonywania zakrętów. Tylne amortyzatory i sprężyny są oddzielone, co zmniejsza tarcie, a amortyzator jest w linii z osią tylnych kół, co zapewnia lepsze tłumienie i mniejszą szorstkość.

Modele 3.5 SE charakteryzują się specjalnym zawieszeniem o sportowych parametrach, maksymalizującym właściwości jezdne, podczas gdy modele 3.5 SL mają luksusowe zawieszenie, zapewniające wygodną jazdę i poczucie płynnego oraz pewnego prowadzenia.

Hamulce są zapewnione przez standardowe hamulce tarczowe na 4 kołach z systemem ABS (4-kanałowym, 4-czujnikowym) na 4 kołach. Przednie tarcze mają klasę wiodącą o średnicy 320 mm. Standardowo dostępna jest również elektroniczna dystrybucja siły hamowania (EBD), która optymalizuje siłę hamowania w zależności od warunków obciążenia (pasażerowie i ładunek) oraz system wspomagania hamulców (BA), który wykrywa twarde lub paniczne naciśnięcie pedału i pomaga zapewnić maksymalną zdolność hamowania.

Model 3.5 SE oferuje duże 18-calowe koła aluminiowe i opony V-rated P245/45R18. 3.5 SL ma na pokładzie 17-calowe koła aluminiowe z oponami H-rated P225/55R17.

Modele i opcje
Maxima 2004 jest dostępna w dwóch modelach: sportowym 3.5 SE i luksusowym 3.5 SL.

Na Maxima dostępnych jest wiele opcji i pakietów, w tym kilka nowych opcji pakietowych w środku roku. Pakiety obejmują pakiet premium audio z systemem audio Bose® o mocy 320 watów z 8 głośnikami oraz AM/FM/6CD, RDS i kontrolą głośności w zależności od prędkości; Pakiet sensoryczny, który zawiera pakiet audio premium, plus fotele wykończone skórą, 4-drożnie elektrycznie sterowany fotel pasażera, podgrzewane fotele i lusterka oraz kompas.

Oferowane są także pakiety Preferencje Kierowcy (3.5 SE) z zawartością pakietu sensorycznego, plus tylni spojler, pamięć fotela kierowcy, elektronicznie regulowane koło kierownicy z pamięcią, pamięć lusterka zewnętrznego, które również można składać elektronicznie, elektrycznie regulowane wsparcie lędźwiowe w fotelu kierowcy, elektrycznie regulowane siedzisko dla kierowcy oraz podgrzewana kierownica; oraz Pakiet Preferencje Kierowcy (3.5 SL) z zawartością pakietu sensorycznego, plus pamięć fotela kierowcy, elektronika regulowana kierownica z pamięcią, pamięć lusterka zewnętrznego, które również można składać elektronicznie, elektrycznie regulowane wsparcie lędźwiowe w fotelu kierowcy, elektrycznie regulowane siedzisko dla kierowcy oraz podgrzewana kierownica.

Całkowicie nowy pakiet Elite jest opcjonalny dla obu modeli 3.5 SE i 3.5 SL. Oba modele oferują wszystkie cechy pakietu Preferencje Kierowcy, plus 2-miejscowe tylne siedzenie, tylną konsolę środkową, automatycznie podnoszone/opuszczane tylne okna, tylną elektryczną osłonę przeciwsłoneczną z kontrolą z przodu i z tyłu, podgrzewane tylne siedzenia i tylne gniazdo 12V.

Opcjonalnie dostępne są również: szklany dach z elektrycznym otwieraniem (zastępujący SkyView), kontrola dynamiki pojazdu (VDC), system kontroli trakcji (TCS), system nawigacji oraz pełnowymiarowy zapasowy zestaw kół z aluminiową felgą i możliwością radia satelitarnego.

3.5L V6 5AT FWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc197 Kw @ 5800 Rpm
268 Hp @ 5800 Rpm
264 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy255 Lb-Ft @ 4400 Rpm
346 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55/Hr17 H
Długość193.5 In (4915 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.6 In (1
Rozstaw osi111.2 In (2824 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika15.5 Cuft (439 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3485 Lbs (1581 Kg)
Spalanie miasto20 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)

3.5L V6 6MT FWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc197 Kw @ 5800 Rpm
268 Hp @ 5800 Rpm
264 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy255 Lb-Ft @ 4400 Rpm
346 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55/Hr17 H
Długość193.5 In (4915 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość58.3 In (1481 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.4/61.6 In (1
Rozstaw osi111.2 In (2824 Mm)
Prześwit5.9 In (150 Mm)
Pojemność bagażnika15.5 Cuft (439 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3549 Lbs (1610 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4546 Lbs (2062 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.