NISSAN Maxima 2009-2016

NISSAN Maxima 2009-2016

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Maxima 2009-2016

Nissan stworzył siódmą generację Maximy jako sportowego sedana, skracając rozstaw osi i zwiększając szerokość obu osi, co poprawiło prowadzenie pojazdu.

Wprowadzona na rynek w 2008 roku Maxima A35 potwierdziła swoją pozycję jako sportowy i krótszy sedan w porównaniu do większego modelu Altima. Nissan starał się przekonać swoich klientów, że Maxima jest dla rodzin z dynamicznymi kierowcami, podczas gdy Altima była zaprojektowana jako sedan średniej wielkości do komfortowej jazdy. Maxima skupiała się bardziej na sportowych aspektach w każdym detalu technicznym oraz niektórych cechach wnętrza.

Zewnętrzny wygląd charakteryzował się przednią częścią w stylu katamaranu, z dwoma wypukłymi obszarami nad błotnikami i wybrzuszeniem na masce. Reflektory w kształcie litery V przypominały te, które zainstalowano w modelu Z370, z ich poziomym kształtem po zewnętrznej stronie. Z boku, design z kabiną przesuniętą do tyłu był klasyczny dla pojazdów z napędem na tylne koła, ale Maxima miała napęd na przednie koła. Z tyłu, zespół projektowy zepsuł sportowy wygląd pojazdu dużym zderzakiem, ale diodowe światła tylne złagodziły tę stylistykę.

Wewnątrz, fotele kubełkowe z wysokim oparciem z przodu były pokryte ręcznie szytą skórzaną tapicerką w wyższych wersjach wyposażeniowych i obiecywały dobre boczne wsparcie podczas szybkich manewrów w zakrętach. Z tyłu, producent dodał opcję podgrzewanych siedzeń oraz osobny panel sterowania klimatyzacją ukryty w centralnym składanym podłokietniku. Dla kierowcy Nissan zainstalował piękną grafikę w zestawie wskaźników z prędkościomierzem na środku otoczonym tachometrem po lewej i wskaźnikami poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego. Chromowane elementy ozdabiały wyświetlacz składający się z trzech wskazówek.

Pod maską Nissan zainstalował silnik VQ35, który dostarczał 290 KM, o 35 więcej niż jego poprzednik. Połączono go z przekładnią CVT. Producent dodał parę łopatek zmiany biegów za kierownicą, które umożliwiały wybór sześciu predefiniowanych biegów.

Nowy Nissan Maxima z 2009 roku, który zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2008 roku, powraca do korzeni jako dominujący sedan sportowy z czterema drzwiami – pojazd, który wyróżnia się zarówno wyglądem, jak i wrażeniem z jazdy, z nowym znaczeniem dla dzisiejszych aktywnych i ambitnych nabywców sedanów. Innymi słowy, Maxima wraca.

Całkowicie nowy Nissan Maxima 2009 będzie oferowany w dwóch dobrze wyposażonych modelach: Maxima 3.5 S i Maxima 3.5 SV, a jego sprzedaż w dealerach Nissana w całym kraju planowana jest na wczesne lato 2008 roku.

„Maxima zawsze cieszyła się pewną 'dualnością’ – unikalnym połączeniem praktyczności sedana z duszą samochodu sportowego” – powiedział Al Castignetti, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division, Nissan North America, Inc. „Jednak w ostatnich latach konkurencyjne pojazdy dogoniły Maxima pod względem 'sportowego’ wyglądu i osiągów. W roku 2009 Nissan przywraca swoje bogate dziedzictwo 4-Door Sports Car dzięki wprowadzeniu emocjonalnego designu, ekscytujących osiągów oraz zaawansowanej technologii – tworząc jedwabisty, stymulujący sedan sportowy, jakiego nie ma na drogach dzisiaj.”

Nissan Maxima 2009: Odrodzenie w „Ringu”

„Powtórki” czasami są dozwolone w sporcie, ale rzadko w przemyśle motoryzacyjnym. Jednak w połowie rozwoju nowej generacji Maxima, rzeczywiście przyznano „mulligana”. Zamiast kontynuować ewolucję poprzedniego, bardzo udanego designu Maxima, twórcy nowego Nissana Maxima 2009 zatrzymali się i przemyśleli cały kierunek.

Inspirowani równoległym, tajnym rozwojem supersamochodu Nissan GT-R z 2009 roku, porzucili słowa takie jak „konserwatywny” i „wyważony” i skoncentrowali się na nowych koncepcjach, takich jak „uzależniające osiągi”, „uderzający”, „dominujący” i „potężny.”

Ustalono wysokie cele, w tym stworzenie „najlepiej działającego samochodu z silnikiem z przodu i napędem na przednie koła na świecie”, wraz z przywództwem w zakresie przyspieszenia, hamowania, prowadzenia, jakości wykonania i designu kokpitu.

„Nie zamierzamy rezygnować z mocnych stron ostatniej generacji Maxima, która została uznana za najlepszy pojazd w nagrodzie AutoPacific 2007 w kategorii Zadowolenie Klientów dla Luksusowych Samochodów Średniej Wielkości oraz zdobywcę nagrody Total Quality Award 2007 przyznawanej przez Strategic Vision za Najlepsze Doświadczenie Wła ownership Samochodu Średniej Wagi,” powiedział Castignetti. „Jednakże, zadowolenie rodzi zadowolenie pojazdów. Nowa Maxima wymagała podejmowania ryzyka, aby ostatecznie stworzyć znacznie bardziej ekscytujący i satysfakcjonujący pojazd.”

Wyróżniono trzy kluczowe obszary do zmiany: projekt zewnętrzny, który musiał być bardziej agresywny, z większą osobowością i charakterem; „super” kokpit, tworzący wnętrze, które łączy orientację na kierowcę z wysoką jakością, przestronnością i przyjazną dla użytkownika technologią; oraz wiodące w klasie osiągi, wzmacniające to, co właściciele poprzednich generacji nazywali „Maxima-ness.”

Aby jeszcze bardziej posunąć granice osiągów, zespół deweloperski postanowił skupić swoje wysiłki na „emocjonalnym inżynierii” – aby doświadczyć Maxima pięcioma zmysłami w czystszy, bardziej fizyczny sposób, zamiast przez rysunki CAD i symulacje komputerowe.

Gdy każdy projektant i inżynier ustalał i przekraczał coraz wyższe cele, zrozumieli, że potwierdzenie wyników będzie wymagało testowania na drodze. Ale nie byle jakiej drogi. Członkowie zespołu deweloperskiego podróżowali na słynny tor Nürburgring Nordschleife w Niemczech – nieprzypadkowo miejsce wielu prac nad wydajnością GT-R – aby testować prototypy Maxima. Szczególną uwagę zwrócono na sztywność nadwozia, zawieszenie i kierownicę, a także na doskonalenie konkurencyjności Maxima w porównaniu z niektórymi dobrze ugruntowanymi europejskimi sedanami sportowymi.

„Wiele zmian produktu wynikało bezpośrednio z prób na Nürburgringu, w tym ulepszenia układów hamulcowych i przekładni,” powiedział Castignetti. „Co ważniejsze, dało to sygnał całej organizacji Nissana, że nowa Maxima wraca solidnie w strefę wydajności, gdzie słusznie powinna być.”

Agresywny design dodaje „efekt WOW” do kategorii sedanów

Starając się stworzyć prostą, ale mocną obecność, projektanci nowej Maximy również chcieli ponownie podkreślić przełomową osobowość Maximy – ustanawiając poziom stylu „wow”, który wyraźnie odróżniłby ją od konkurencji w segmencie.

Tematem projektowania zewnętrznego nowego Maxima jest „Płynny ruch” – koncentrując się na przepływie potężnych i pięknych powierzchni, jak falowanie fali. Wygląd zaczyna się od agresywnej postawy Maximy i mocnych nadkoli, które nie są tak różne od wielu egzotycznych samochodów sportowych dostępnych obecnie na rynku. To głęboko rzeźbione wykończenie nadwozia/nadkola jest rzadko wykorzystywane w pojazdach masowego rynku z powodu złożoności inżynieryjnej i produkcyjnej wymaganej do jego fizycznego wykonania. Nowa postawa Maximy powstała poprzez niewielkie skrócenie rozstawu osi i całkowitej długości, a także szerszy przedni i tylny rozstaw.

Nowy wygląd Maximy nadaje jej silną, premium obecność. Duże, okrągłe reflektory w kształcie litery L dodają nowy wymiar do ogólnego designu, podczas gdy otoczenia świateł sugerują potężny „turbinowy” wygląd energii i siły. Kształt uniesionych reflektorów łączy się z szerokim grillem, dużym otworem zderzaka i wypukłą maską w stylu „katamaran”, nadając Maximy groźny wyraz, który ustawia ton dla reszty pojazdu.

Potężny kształt Maximy kontynuuje się wzdłuż jej profilu, z starannie ułożonymi liniami podziału zderzaka, maski i nadkoli. Polerowany, elegancki ruch rozprzestrzenia się od głęboko osadzonych tylnych nadkoli poprzez charakterystyczne słupki C w stylu Maxima i wysoką pokrywę bagażnika.

Wymiary nowego Maxima, w porównaniu do poprzedniej generacji, mają tę samą szerokość w drzwiach, ale są szersze w każdym nadkolu, co nie tylko pomaga w projekcie sportowym, ale także pozwala na zmniejszenie wizualnej odległości między nadkolami a kołami oraz oponami. Dynamiczna postawa Maximy jest akcentowana przez koła aluminiowe o średnicy 18 cali, dostępne w wersji 19 cali, z niskoprofilowymi oponami sportowymi.

Inną nową cechą stylizacyjną jest dostępny podwójny szklany dach, który tradycyjnie oferowany jest tylko w segmentach luksusowych. Podwójny szklany dach zawiera przednią sekcję, która porusza się jak zwykły dach (umieszczony dalej do przodu niż typowo), z bardzo szerokim otwarciem, aby zapewnić poczucie jazdy na świeżym powietrzu. Istnieje również stała, półprzezroczysta tylna sekcja, która zapewnia światło pasażerom na tylnych siedzeniach. Całkowity projekt daje wrażenie, że cały dach składa się z czarnego szkła. Podwójny szklany dach zawiera podwójne elektryczne zasłony przeciwsłoneczne dla przedniej i tylnej sekcji szklanej, co dodaje wygody.

Z tyłu Maxima ma nowy projekt tylnego światła w kształcie litery L z 12 diodami LED, z parą dodatkowych żarówek bocznych dla zwiększenia widoczności podczas jazdy nocą.

„Zapierający dech w piersiach nowy wygląd zewnętrzny Maximy nadaje jej dominującą, niemal coupe’ową sylwetkę, z dużą atrakcyjnością na podjeździe,” powiedział Castignetti. „To jeden sedan, który z pewnością zwróci uwagę sąsiadów, a także wielu innych ludzi.”

Maxima jest dostępna w wyborze ośmiu kolorów zewnętrznych: Winter Frost, Super Black, Navy Blue, Tuscan Sun, Radiant Silver, Mystic Jade, Precision Gray oraz Dark Slate.

Innowacyjna platforma sportowego sedana

Przez pięć poprzednich generacji Maxima była budowana na platformie z napędem na przednie koła (FWD). Jednak w zespole deweloperskim nowego Maxima wszystko było otwarte do dyskusji, w tym korzyści płynące z napędu na przednie koła w porównaniu do napędu na tylne koła (RWD). Chociaż są dobrze znane zalety RWD w zakresie sportowego prowadzenia, ostatecznie zdecydowano, że zmiana Maximy z poprzedniej platformy na nową „platformę D” Nissana, która została po raz pierwszy wprowadzona w obecnym Nissan Altima Sedan, Hybrydzie i Coupe, pozwoli osiągnąć docelowe osiągi Maxima – bez rezygnowania z dodatkowych korzyści FWD, takich jak niższe koszty, mniejsza waga i większa przestronność w porównaniu do platformy RWD.

„Jak pokazano wielokrotnie w nowej Altimie, nowa platforma D Nissana to niesamowity kawałek inżynierii – zapewniający responsywne prowadzenie, jednocześnie praktycznie eliminując skręcanie momentu, często związane z wysoką mocą zastosowań FWD,” powiedział Castignetti. „Dla nowej Maximy kontynuowaliśmy udoskonalanie platformy D, tworząc to, co uważamy za jeden z najlepiej działających samochodów z napędem na przednie koła na świecie, znacznie przewyższający inne pojazdy FWD w swojej klasie. To poziom osiągów, który, naszym zdaniem, będzie wysoce uzależniający.”

W tworzeniu osiągów jazdy godnych flagowego modelu Nissana, zespoły zajmujące się inżynierią nadwozia i podwozia Maximy współpracowały, aby stworzyć poczucie bezpieczeństwa, praktycznie eliminując skręcanie momentu podczas przyspieszania oraz oferując poziom zwrotności, który ostatecznie sprawia, że samochód jest przyjemny w prowadzeniu.

Szereg ulepszeń pomógł osiągnąć te cele, w tym zwiększenie sztywności nadwozia oraz dostosowanie rozstawu osi i wymiarów rozstawu kół. Sztywność nadwozia zwiększono o 15 procent, a sztywność mocowania przednich kolumn zwiększono o 100 procent, z nowymi strukturami dodanymi do komory silnika oraz dodatkowymi wzmocnieniami zastosowanymi w strukturze deski rozdzielczej. Maximy wyposażone w Sport lub Premium Packages mają panel za tylnym siedzeniem, który poprawia sztywność skrętną o 17 procent w porównaniu do modeli z składanym tylnym siedzeniem (z tym panelem wykorzystuje się przejście do bagażnika).

Nissan Maxima 2009 ma rozstaw osi wynoszący 109,3 cala, co stanowi spadek o 1,9 cala w porównaniu do Maximy 2008, a szerokość wzrosła o 1,5 cala do 73,2 cala. Przedni i tylny wymiar rozstawu kół wynoszą 62,4 cala, co stanowi wzrost o 1,4 cala z przodu i 1,2 cala z tyłu w porównaniu do poprzedniego modelu.

Dodatkowe ulepszenia platformy „D” obejmują zastosowanie aluminiowych ogniw zawieszenia, zmodyfikowaną geometrię zawieszenia, nowe technologie amortyzatorów, zmodyfikowane geometrie kierownicze i zawieszenia, niższe mocowanie silnika i zastosowanie nowej przekładni Xtronic CVT™ (Bezstopniowa Przekładnia), co wszystko przyczynia się do minimalnego skręcania momentu i poprawy zdolności prowadzenia.

Udoskonalony silnik i CVT

W porównaniu do poprzedniej generacji, nowa Maxima oferuje więcej mocy i momentu obrotowego, co zapewnia szybszą reakcję na przyspieszenie oraz wyjątkowy „dźwięk Maxima” – satysfakcjonujący, sportowy dźwięk wydechu. Dla roku 2009 Maxima ponownie oferuje standardowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra z serii VQ, udoskonalony i udoskonalony, aby wprowadzić osiągi jazdy na nowe poziomy.

Udoskonalony silnik charakteryzuje się modułową konstrukcją z mikroobrobionymi wałkami korbowymi i lobkami wałków rozrządu, lekkimi tłokami pokrytymi molibdenem, żywicznym kolektorem dolotowym, cyfrową kontrolą stukową, sześcioma indywidualnymi cewkami (po jednej na każdy świecę zapłonową) oraz przepływem chłodzenia w układzie krzyżowym. Zastosowano również system Kontroli Zmienności Czasu Zaworów (CVTCS), system zmiennego wlotu, cichą łańcuchową zębatkę oraz elektronicznie sterowany przepustnicę.

W udoskonalaniu nagradzanego silnika VQ-serii do użycia w nowej Maxima, inżynierowie zajmujący się rozwojem silnika skupili się na trzech obszarach – zwiększeniu poboru powietrza, zwiększeniu efektywności spalania paliwa i obniżeniu ciśnienia wylotowego. Kroki podjęte w celu poprawy poboru powietrza obejmowały zwiększenie średnicy portu kolektora dolotowego, dodanie drugiego zaworu mocy w kolektorze dolotowym, zmianę materiału kolektora dolotowego na żywicę w celu zmniejszenia masy i zwiększenia przepływu, pr redesign kształtu otworów dolotowych i zwiększenie średnicy komory przepustnicy. Efektywność spalania paliwa poprawiła się dzięki zwiększeniu współczynnika sprężania silnika do 10.6:1 (z 10.3:1), zmianie kształtu tłoka w celu redukcji tarcia i wagi oraz dodaniu ciągłej kontroli czasowania zaworów po stronie wydechowej (system czasowania czterozaworowego). Ciśnienie wylotowe zmniejszono poprzez optymalizację układu wydechowego.

Silnik V6 DOHC 24-zaworowy o pojemności 3,5 litra nowego Nissana Maxima jest teraz oceniany na 290 koni mechanicznych i 261 lb-ft momentu obrotowego (szacunkowo), co stanowi wzrost o 35 koni mechanicznych i 9 lb-ft momentu obrotowego w porównaniu do Maximy 2008.

Znaczną część czasu rozwoju poświęcono również na wzmocnienie sportowego dźwięku silnika w celu zwiększenia „poczucia ekscytacji”. Nowa Maxima wykorzystuje również dodatkowy materiał tłumiący dźwięk oraz nowy „generator dźwięku”, aby wzmocnić dźwięk dolotowy. Wydajność hałasu, wibracji i szumów (NVH) została poprawiona dzięki wielu działaniom, w tym przyjęciu nowego systemu mocowania silnika sześciopunktowym. System, który zastępuje czteropunktowe mocowanie poprzedniej generacji Maxima, obejmuje górne i dolne pręty momentowe, wysoko sztywne aluminiowe wsporniki z przodu i z tyłu oraz przód i tył z przełączalnymi mocowaniami do poprawy wydajności NVH w warunkach wysokiego momentu obrotowego silnika.

Wszystkie Nissany Maxima z 2009 roku są wyposażone w zmodyfikowaną przekładnię Xtronic CVT™ z trybem manualnym, dostosowaną specjalnie do sportowego charakteru jazdy Maxima. Zespół deweloperski Maximy dopracował poprzedni projekt CVT, aby poprawić responsywność i osiągnąć równowagę pomiędzy sportem a komfortem, ostatecznie tworząc przekładnię, która zapewnia prawdziwą synergię między silnikiem a przekładnią, a także płynne, responsywne i efektywne działanie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.