Nissan nie był gotowy, aby zastąpić drugą generację Micry, która była na rynku od 1992 roku, więc w 2000 roku wprowadził jej ostatnie odświeżenie, które dotyczyło zarówno wersji pięcio-, jak i trzydrzwiowej.
Europa była gotowa do wprowadzenia norm emisji Euro 3, które stały się obowiązkowe od 2001 roku. W związku z tym wielu producentów samochodów musiało wymienić lub zaktualizować swoje silniki, aby ich pojazdy spełniały nowe przepisy. Podczas gdy niektórzy zdecydowali się na wprowadzenie nowych modeli, inni pozostawili swoje starsze auta i jedynie je poprawili. Nissan należał do tej drugiej grupy, a jego decyzja okazała się trafna.
Chociaż era biodesign zbliżała się ku końcowi, producent nie miał zamiaru całkowicie porzucać tych pomysłów. Dlatego dwulistkowy grill z chromowanymi elementami ozdabiał przednią część samochodu. Jego reflektory były lekko zaokrąglone i miały pomarańczowe kierunkowskazy wbudowane w lampy, podczas gdy zderzak mógł opcjonalnie mieć parę przekształconych, trójkątnych lamp przeciwmgielnych, które flankowały szeroki dolny grill. Ta mała Micra miała sportowszy profil dzięki nadwoziu trzydrzwiowemu, co przyczyniło się do dłuższych drzwi i szerokich tylnych okien. Co więcej, ta wersja otrzymała również sportowe wykończenie i pakiet, który dodawał lekkie obręcze do tego miejskiego pojazdu.
Wnętrze można było określić jako przytulne, dzięki małym fotelom kubełkowym z przodu i wąskiemu ławce z tyłu. Dostęp do tylnej części ułatwiały składane fotele, ale nie było to nic szczególnego. Ponadto ledwo było wystarczająco miejsca na łokcie i ramiona, nie wspominając o bardzo ograniczonej przestrzeni na nogi.