Nissan odświeżył trzecią generację modelu Micra w 2005 roku, trzy lata po wprowadzeniu tego modelu, dodając mocniejszą wersję dostępną wyłącznie w nadwoziu hatchback z trzema drzwiami.
Rynek europejski był bardzo konkurencyjny w segmencie małych samochodów. Większość producentów miała już pojazd, który spełniał wszystkie wymagania dotyczące samochodów tej wielkości. Nissan musiał wprowadzić innowacje i utrzymać świeży wizerunek Micry, aby uzyskać lepsze wyniki sprzedaży.
Oferując kształt, który mógł wpisywać się w trend bio-designu, który już zniknął, Micra próbowała przyciągnąć klientów, którzy nie doceniali nowoczesnego kierunku w designie. Jej ogólny wygląd przypominał raczej bańkę niż ostry nóż. Przedni pas charakteryzował się grillem podzielonym na dwie części i dwoma owalnymi reflektorami zamontowanymi wystarczająco wysoko, by były chronione przed drobnymi zarysowaniami. Z boku, trzydrzwiowa Micra miała zaokrągloną szybę dachową oraz ciemne krawędzie tylnej szyby. Producent dodał spojler dachowy na tylnej klapie w wersji SR.
Wewnątrz Nissan zachował ten sam szary wystrój z zakrzywioną deską rozdzielczą, na której radio było zamontowane pomiędzy centralnymi nawiewami. W najbardziej sportowej wersji, zastosowano białe wskazówki w zestawie zegarów oraz aluminiowe pedały. W przeciwieństwie do pięciodrzwiowej wersji, trzydrzwiowa oferowała przednie fotele z funkcją składania i przesuwania.