Nissan zdecydował się na wprowadzenie ostatnich zmian w modelu Micra pod koniec 1999 roku na rok modelowy 2000, a oprócz aktualizacji zewnętrznych, poprawiono również jednostki napędowe.
W związku z wprowadzeniem norm emisji Euro 3 w Europie, które stały się obowiązkowe dla wszystkich nowych samochodów od stycznia 2001 roku, japoński producent musiał poprawić model Micra po faceliftingu z 1997 roku.
Choć era biodesignu dobiegała końca, producent nie zamierzał całkowicie porzucać swoich pomysłów. Z tego powodu, przednia część samochodu ozdobiona była grillem w kształcie dwóch liści, z chromowanymi wykończeniami. Reflektory były lekko zakrzywione, a w ich wnętrzu znajdowały się pomarańczowe kierunkowskazy. Zderzak, opcjonalnie, mógł być wyposażony w parę przekształconych, trójkątnych świateł przeciwmgielnych, które flankowały szeroki dolny grill. Z profilu, kompaktowa Micra miała lusterka w kolorze nadwozia, podczas gdy klamki wciąż były czarne. Samochód był dostępny w dziesięciu kolorach. Nie bez znaczenia, producent zainstalował lekkie felgi aluminiowe w wersji sportowej.
Wnętrze można było opisać jako przytulne, dzięki małym siedzeniom kubełkowym z przodu oraz wąskiej kanapie z tyłu. Choć pasażerowie mogli łatwiej wsiadać z tyłu, przestrzeń na łokcie i ramiona była ograniczona. Co więcej, Nissan zamontował tylko dwie poduszki na dzielonej kanapie (60/40).