Nowy design, nowa platforma opracowana wspólnie z Renault oraz nowa gama silników sprawiły, że Nissan Micra 5-drzwiowy z 2003 roku stał się dobrym pojazdem miejskim.
Trzecia generacja Nissana Micra została zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2002 roku. Była nieco dłuższa od swojego poprzednika, a także miała wydłużony rozstaw osi. Bazowała na platformie B sojuszu Renault-Nissan, opracowanej dla małych i kompaktowych pojazdów, używanej również w modelach Tiida/Versa oraz Renault Megane.
Zaokrąglony kształt pojazdu miał na celu przyciągnięcie głównie kobiet. Jego reflektory umieszczono wysoko i z tyłu, aby były chronione przed zarysowaniami podczas parkowania oraz drobnymi kolizjami. Dzięki swojej formie zapewniał doskonałą widoczność dla kierowcy. Z tyłu, ponadwymiarowy zderzak zaprojektowano w tym samym celu: aby uniknąć kosztownych napraw po drobnym wypadku parkingowym. Światła tylne były umieszczone wystarczająco wysoko i głęboko, aby być chronione w przypadku małego incydentu.
Wnętrze Micry było zaskakująco przestronne i oferowało wiele miejsc do przechowywania w kabinie. Wyposażono je w proste fotele z przodu oraz kanapę dla dwóch dorosłych lub trzech dzieci z tyłu. Bagażnik był ograniczony, ale dzielona tylna kanapa mogła powiększyć przestrzeń bagażową nawet do 584 l (20,62 cu-ft).