Piąta generacja Nissana Micra została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2016 roku. Została zbudowana na tej samej platformie co Renault Clio i była dostępna wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej hatchback.
Micra ma swoje korzenie sięgające lat 80. Z biegiem czasu była oferowana w różnych wersjach, w tym sedan, kabriolet oraz wersja trzydrzwiowa. Jednak po tym, jak sojusz Renault-Nissan zaczął pracować nad tym modelem, uznano, że jedyną wersją przynoszącą zyski będzie ta pięciodrzwiowa.
Dzięki ostrym kształtom i projektowi z „unosiącym się dachem”, Micra zaskoczyła świat swoim wyglądem. Nie przypominała w niczym swojego poprzednika. Kratka grilla przecięta była chromowanymi liniami, tworząc szeroką tarczę z czarną siateczką w tle. Boczne linie Z, biegnące od przednich do tylnych nadkoli, przypominały o serii Z od Nissana.
Wnętrze kontynuowało ten sam odważny styl. W zależności od wersji wyposażeniowej, wnętrze mogło być albo nudne, albo odważne. W najwyższej wersji znajdowały się przeszywane skórą deska rozdzielcza oraz drzwi, skórzana tapicerka i elegancka jednostka multimedialna otoczona skórą na środkowym panelu. Zegar inspirowany był modelem 370Z i w opcji oferował wyświetlacz przezierny.
Cała gama silników pochodziła z sojuszu Renault-Nissan, z większością z nich produkowanych przez francuskiego producenta. Do wyboru były silniki 3- i 4-cylindrowe, doładowane lub z aspiracją naturalną, a także turbodiesel. W zależności od jednostki napędowej dostępna była skrzynia biegów manualna o 5 lub 6 przełożeniach. Oferowano także CVT.
Nowy Nissan Micra jest dłuższy, szerszy i niższy niż kiedykolwiek wcześniej. Samochód został umiejscowiony w samym sercu niezwykle konkurencyjnego segmentu B-hatchbacków w Europie.
Stworzony, zaprojektowany i zbudowany z myślą o wymaganiach klientów, Nissan ma wyraźny cel dla nowego Micry; powinien on ponownie zająć miejsce wśród 10 najlepiej sprzedających się modeli w segmencie i stawić czoła najlepszym i najpopularniejszym w klasie. Porównując go z kluczową konkurencją, Nissan wierzy, że całkowicie nowa Micra spełnia i przekracza swoje cele.
Kluczowym elementem jej atrakcyjności jest atletyczny i ekspresyjny design zewnętrzny, który w odważny sposób kieruje markę Micra w nowym kierunku. Współczesny wygląd i premium odczucie kontynuowane są we wnętrzu, z wysokiej jakości kabiną, która standardowo wyposażona jest w dwutonowe materiały o miękkim dotyku w całej gamie. Dzięki doskonałemu zapakowaniu, nadwozie pięciodrzwiowe oferuje najlepszą w klasie ergonomię dla pasażerów z przodu, nie rezygnując przy tym z przestrzeni dla pasażerów z tyłu. Bagażnik jest na tyle duży, aby łatwo zaspokoić potrzeby klientów.
Całkowicie nowa Micra to także lider technologii, z licznymi funkcjami „in-control” – tymi, które zazwyczaj kojarzone są z droższymi modelami – teraz dostępnymi po raz pierwszy. Nie tylko są one nowością w Micrze, ale również w całym segmencie. Należy do nich Inteligentna Interwencja Pasma, system bezpieczeństwa, który delikatnie koryguje tor jazdy Micry, gdy zajdzie taka potrzeba.
Uzyskany uznanie system kamer Intelligent Around View Monitor – znany z crossoverów Qashqai i Juke – jest również dostępny w Micrze po raz pierwszy. Te i inne technologie wyraźnie pokazują wizję Nissan Intelligent Mobility, czyli przyszłość bezemisyjną i zero śmiertelnych wypadków.
Dla miłośników muzyki, jednym z najważniejszych elementów nowej Micry będzie system audio BOSE Personal. Unikalny dla segmentu B-hatchbacków, zaawansowane głośniki wbudowane w zagłówek fotela kierowcy umiejscawiają kierowcę w sercu doświadczenia słuchowego.
Całkowicie nowa Micra to także fantastyczny samochód do jazdy, z dynamicznymi osiągami, które stanowią doskonałą równowagę między zwinnością, ekscytacją a pewnym i przewidywalnym prowadzeniem.
Samochód dostępny jest z trzema silnikami o mniejszej pojemności – dwoma petrol i jednym dieslem – wszystkie połączone z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Znane pięć poziomów wyposażenia – Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta i Tekna – oferują wysoki poziom standardowego wyposażenia.
Pragnienia klientów wyrażania swojej osobowości i gustów projektowych za pośrednictwem nowej Micry będą kolejnym atutem jej atrakcyjności. Samochód będzie dostępny z szeroką gamą opcji personalizacji, umożliwiających modyfikację wnętrza i nadwozia z zastosowaniem komponentów premium w różnych stylowych i nowoczesnych kolorach.
Obietnica marki Nissana – Innowacja, która ekscytuje – jest widoczna w każdej części nowej Micry, a nic nie ilustruje tego bardziej niż Nissan Intelligent Get&Go. To program wynajmu wspólnego pojazdu, który jest prowadzony jako pilotaż w Paryżu w 2017 roku i, jeśli odniesie sukces, zostanie rozszerzony na inne kraje.
To także wyraźny dowód na to, jak klient jest w centrum tej najnowszej historii sukcesu Micry. Intelligent Get&Go zapewnia większy dostęp do nowego Nissana Micra poprzez innowacyjne cyfrowe partnerstwo z konsumentami. Pozwala im korzystać z atrakcyjnych stawek wynajmu, które są w pełni zgodne z ich potrzebami motoryzacyjnymi.
Guillaume Cartier, starszy wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, skomentował: „Podnieśliśmy europejski segment samochodów kompaktowych na nowy poziom, koncentrując się na tym, co klienci naprawdę chcą dzisiaj i czego oczekują jutro. Całkowicie nowa Micra to wyjątkowy samochód, charakteryzujący się ekspresyjnym designem, zachwycającym wnętrzem i pewnym prowadzeniem.”
Dodał: „Jest tak wiele ciepłych uczuć w Europie w stosunku do Micry, co wyraźnie pokazuje ponad trzy dekady dziedzictwa i ponad 3,5 miliona sprzedanych egzemplarzy. To właśnie ona była pierwszym japońskim modelem, który zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku w 1993 roku.”
Micra 2017 roku ma dużą szansę na zdobycie tytułu Europejskiego Samochodu Roku, ponieważ zostały wybrane do finału jako jeden z siedmiu modeli. Zwycięzca zostanie ogłoszony podczas Geneva Motor Show 7 marca.
Książki zamówień na całkowicie nową Micrę zostały otwarte na kluczowych rynkach w grudniu 2016 roku i w pozostałej części Europy od stycznia 2017 roku. Pierwsze dostawy do klientów spodziewane są w marcu/kwietniu 2017 roku, w zależności od rynku.
Całkowicie nowa Micra: przekształcenie ikony
Nissan Micra ma 34-letnią historię i sukcesy sprzedażowe w Europie. Po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1983 roku, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli samochodów w Europie. Cieszy się również dużą sympatią wśród nabywców, z imponującym poziomem lojalności klientów przez całe swoje istnienie. Ponad siedem milionów egzemplarzy sprzedano na całym świecie od momentu wprowadzenia, z czego ponad 3,5 miliona w Europie.
Całkowicie nowa Micra to piąta generacja, a priorytetem od samego początku było umieszczenie klienta w centrum projektu. Grupy fokusowe i kliniki stworzyły fundament tego, czym samochód powinien być – pakiet bez kompromisów, który wyraźnie odpowiadał potrzebom europejskich nabywców małych samochodów.
Ekspresyjny design
Nowy Nissan Micra ma dynamiczne proporcje hatchbacka, a dzięki długości 3,999 mm znajduje się w samym sercu segmentu B-hatchbacków. Charakteryzuje się rzeźbioną karoserią z silnymi i wyraźnymi liniami charakterystycznymi widocznymi z każdej strony, co nadaje mu atletyczny i zrównoważony wygląd, którego trudno nie zauważyć.
To nie tylko świetny widok; nowa Micra ma najlepszy w klasie współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,29, co maksymalizuje efektywność paliwową.
Dostępna wyłącznie jako model pięciodrzwiowy, samochód jest dłuższy, niższy i szerszy niż kiedykolwiek wcześniej. Rozstaw osi jest również dłuższy. Nowa Micra jest najszerszym modelem w segmencie B-hatchbacków i jednym z najniższych.
Z przodu, skrócony projekt maski i zmniejszony kąt słupka A tworzą atletyczną sylwetkę. Wąskie reflektory rozciągają się przez przednie błotniki i obejmują charakterystyczne światła dzienne LED na każdym poziomie wyposażenia. Reflektory halogenowe są standardowe we wszystkich wersjach, a pełne oświetlenie LED jest dostępne jako opcja. Oprócz dodania ekspresyjnego wyglądu samochodu, są one bardziej energooszczędne i oferują lepszą widoczność. Światła otaczają znajomą „grill” w stylu „V-motion” marki Nissan, reinterpretowaną, aby dopełnić odważny design przedniej części nowej Micry – teraz z nową „płaską” emblematą Nissana.
Z profilu widoczna jest opadająca linia dachu samochodu. Poniżej niej znajduje się ekspresyjna linia charakterystyczna, która przebiega przez całą długość nadwozia nowej Micry, dramatycznie opadając w momencie przechodzenia nad przednimi drzwiami i unosząc się w kierunku tyłu. Czarne słupki B i C tworzą efekt „wiszącego dachu”, podczas gdy słupek C skrywa dyskretne klamki drzwiowe, zapewniając dostęp dla pasażerów z tyłu.
Z tyłu znajdują się nowe, urokliwe zespoły świetlne w kształcie boomeranga. Poniżej nich znajduje się rzeźbiony zderzak, który standardowo ma wykończenie o wyglądzie węglowym i ukrywa rurę wydechową samochodu. Nad nim znajduje się sportowy tylny spojler, również standardowy, aby poprawić aerodynamikę. Wspólnie te elementy tworzą rozpoznawalny motyw z tyłu samochodu.
Nowa Micra jest dostępna w 10 kolorach nadwozia. Kolory jednolite to kość słoniowa i biały, a metaliczne wykończenia standardowe to platynowy srebrny, szary metal i czarny enigmatyczny. Charakterystyczne kolory metaliczne to Energetyczny Pomarańcz, Pasjonujący Czerwony, Pulsująca Zieleń i Power Blue, które mają być jednymi z najpopularniejszych wyborów wśród klientów. Glaze White to jedyna opcja perłowa.
Trzy z kolorów – Energetyczny Pomarańcz, Pulsująca Zieleń i Pasjonujący Czerwony – są unikalne dla Micry, z tym ostatnim używającym innowacyjnej technologii „tinted clear coat” do uzyskania naprawdę żywego wykończenia. To kolejna nowość dla marki.
Zewnętrzny wygląd nowej Micry można dodatkowo wzbogacić o szereg elementów personalizacji.
Inspirujące wnętrze
Wnętrze nowej Micry zostało starannie zaprojektowane, aby umieścić klienta w sercu doświadczenia. Kabina opiera się na T-kształtnym „uskrzydlonym” desce rozdzielczej, z prostymi i harmonijnymi strukturami, które tworzą doskonałe miejsce dla kierowcy i pasażera z przodu. Instrumenty i przełączniki zostały skupione w jednym miejscu dla komfortu, wygody i bezpieczeństwa. Porównania z konkurencją sprawiają, że Nissan uważa, iż nowa Micra ma najlepszy w klasie czas „bez oczu na drodze”.
Poziomy wykończenia i najwyższa postrzegana jakość były priorytetem dla zespołu rozwojowego, co wyraża się poprzez zastosowanie dwutonowych i miękkich materiałów jako standardu na każdym poziomie Micry. Premium wykończenie obejmuje D-kształtną wielofunkcyjną kierownicę – również standardowe wyposażenie – oraz chromowane wykończenie klamek drzwi i wentylacji.
Doskonała ergonomia była kolejnym celem rozwojowym w nowej Micrze – cel, który został osiągnięty. Samochód wyznacza nowe standardy w segmencie B-hatchbacków dzięki swojemu inteligentnemu zapakowaniu. Standardowy jest regulowany w pionie i w poziomie kierownica, podczas gdy obniżona pozycja siedzenia dla kierowcy i pasażera z przodu zapewnia wyjątkową przestrzeń na głowę dla wyższych osób.
Połączone z klasyczną regulacją siedzenia kierowcy w przód/tył, oznacza to, że kierowca mający 2,03 metra (6 stóp 8 cali) może wygodnie siedzieć za kierownicą. Nissan wie, że to prawda, ponieważ ma takiego w zespole rozwoju Micry! Podobnie, jedna z pracownic ma tylko 1,52 metra (4 stopy 11 cali), której również doskonale pasuje nowa Micra.
Specjalnie zaprojektowane przednie siedzenia zapewniają ciągłe wsparcie pleców, co pomaga zmniejszyć zmęczenie kierowcy podczas długich podróży. Zwiększona szerokość samochodu w porównaniu do poprzedniego modelu oznacza lepszą przestrzeń na łokcie dla pasażerów z tyłu, którzy również korzystają z najlepszej w klasie przestrzeni na ramiona i kolana.
Pojemność bagażnika wynosi bardzo konkurencyjne 300 litrów (VDA) i zapewnia ją bez kompromisów w zakresie przestrzeni na kolana pasażerów z tyłu. Ta liczba wzrasta do 1,004 litrów, gdy tylne siedzenia o proporcjach 60:40 są złożone.
Inteligentne opcje przechowywania są wszędzie w kabinie nowego Nissana Micra, a ich lokalizacja, pojemność i projekt są zoptymalizowane, aby zapewnić maksymalną wygodę dla pasażerów. Większe przedmioty mogą być umieszczane w konsoli centralnej przed dźwignią zmiany biegów. Oferuje płaską przestrzeń na telefon, a także zawiera ambientowe oświetlenie oraz gniazda USB i 12v.
Schowek o pojemności 10 litrów został specjalnie zaprojektowany, aby pomieścić dwulitrową butelkę napoju, podczas gdy butelki o pojemności do 1,5 litra zmieszczą się w przednich kieszeniach drzwi. Dodatkowo, między przednimi siedzeniami znalazły się dwa uchwyty na napoje, a kolejny znajduje się z tyłu. Dla komfortu kierowcy, klimatyzacja jest standardem we wszystkich wersjach poza bazową, a automatyczna klimatyzacja dostępna jest w wyższych wersjach.
Wnętrze nowej Micry można dodatkowo wzbogacić o szereg elementów personalizacji.
System audio premium BOSE Personal
Nowa Micra Nissana jest wyposażona w szeroką gamę intuicyjnych technologii „in-control”, zaprojektowanych w celu zwiększenia komfortu, wygody i bezpieczeństwa samochodu. Wiele z nich jest standardowych w całej gamie, podczas gdy inne są dostępne w konkretnych wersjach lub jako opcja.
Pierwszym w segmencie B-hatchbacków jest system audio premium BOSE Personal, który oferuje 360° osobiste doświadczenie słuchowe dzięki dwóm głośnikom umieszczonym w zagłówku siedzenia kierowcy.
System BOSE Personal ma tylko sześć głośników – pozostałe są w przednich drzwiach i słupkach A – ale dzięki wysiłkom inżynierów BOSE i Nissana współpracujących ze sobą, stawiają jakość ponad ilość.
System jest unikalny dla Micry i został specjalnie dostrojony, aby stworzyć najlepszy możliwy dźwięk wewnątrz kabiny. Wykorzystuje potężny, lekki cyfrowy wzmacniacz ukryty pod siedzeniem kierowcy, tworząc szeroką i immersyjną scenę dźwiękową bez potrzeby stosowania głośnika basowego wypełniającego przestrzeń. Premium audio BOSE jest standardem w wersji Tekna, a opcją w wersjach Acenta i N-Connecta.
NissanConnect
Klienci kontrolują wiele funkcji nowej Micry za pomocą systemu infotainment, umiejscowionego wysoko w centrum deski rozdzielczej. NissanConnect jest nazwą nadaną najbardziej zaawansowanym z nich. Jest on standardem w wersjach Tekna i N-Connecta, a opcjonalnie w wersji Acenta. Standardowy system infotainment w Acenta nosi nazwę Display Audio, podczas gdy Visia+ i Visia mają system wejściowy (opcjonalnie w Visia).
NissanConnect oferuje 7-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz dotykowy, cyfrowe radio DAB, nawigację satelitarną i aplikacje w stylu smartfona.
Display Audio również ma 7-calowy, pełnokolorowy wyświetlacz dotykowy i standardowo zawiera Apple CarPlay. Po połączeniu z iPhonem Apple przez kabel Lightning, oferuje użytkownikom sterowanie głosowe Siri, mapy Apple z nawigacją krok po kroku oraz dostęp do muzyki, usług telefonicznych i innych aplikacji, takich jak Audiobooki i Spotify.
Uzupełnieniem jednostki audio jest zaawansowany wyświetlacz asystenta kierowcy, umiejscowiony w combimeterze pomiędzy dwoma wskaźnikami w zestawie wskaźników. Umieszczony w celu zminimalizowania „czasu bez oczu na drodze”, wykorzystuje wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości o przekątnej 5 cali, aby dostarczyć kierowcy kluczowe informacje o samochodzie i podróży. Opiera się na technologii, którą Nissan opracował dla crossoverów Qashqai i X-Trail, i jest kontrolowany za pomocą dedykowanych przycisków na kierownicy.
Bogata gama technologii bezpieczeństwa
Nowa Micra oferuje najbardziej kompleksowy zestaw zintegrowanych technologii bezpieczeństwa, jakie kiedykolwiek zaproponowano w małym samochodzie Nissana. Należą do nich:
Inteligentna Interwencja Pasma. To system ostrzegania i zapobiegania opuszczeniu pasa, który jest pierwszym w tym segmencie w Europie. Po aktywacji, kierownica delikatnie wibruje, a hamulce pojazdu są indywidualnie stosowane, aby poprowadzić samochód z powrotem na pas.
Inteligentne Hamowanie Awaryjne. To system, który zapobiega zderzeniom lub zmniejsza ich ciężkość i obejmuje technologię rozpoznawania pieszych. Ten ostatni element jest pierwszym w przypadku jakiegokolwiek Nissana B-hatchback w Europie.
Rozpoznawanie Znaków Drogowych. Ta technologia sprawia, że kierowcy zawsze wiedzą, jaki jest limit prędkości na drodze, po której jadą. Wynik podawany jest w combimeterze.
Asystent Świateł Długich. Po aktywacji reflektory automatycznie przełączają się z świateł mijania na długie, aby poprawić widoczność w nocy i bezpieczeństwo na drodze.
Inteligentny Monitor 360°. Uznany system kamer Nissana wspomaga manewry wsteczne i obejmuje funkcję Wykrywania Ruchomych Obiektów dla poprawy bezpieczeństwa.
Ostrzeżenie o Martwym Polu. Czujniki radarowe zamontowane w tylnym zderzaku aktywują się, aby ostrzec kierowcę wizualnie i dźwiękowo o innych pojazdach w sąsiednich pasach. To zmniejsza ryzyko kolizji podczas wyprzedzania.
Każda nowa Micra ma sześć poduszek powietrznych jako standard, a także ostrzeżenia o pasach bezpieczeństwa oraz regulację wysokości pasów dla przodu i tylu. Foteliki dziecięce ISOFIX można montować w nowym Nissanie Micra, także na fotelu pasażera. Systemy bezpieczeństwa elektronicznego obejmują Elektroniczny Program Stabilizacji, hamulce przeciwblokujące oraz Asystent Startu Pod Górę. Ogranicznik prędkości, automatyczny czujnik świateł, automatyczne światła awaryjne oraz system monitorowania ciśnienia w oponach również znajdują się w każdej Micrze.
Nowa Micra jest dostępna z Pakietem Safety+, który jest standardowym wyposażeniem w wersji Tekna i opcjonalnym w innych. Dodaje Inteligentną Interwencję Pasma, Inteligentne Hamowanie Awaryjne z Rozpoznawaniem Pieszych, Rozpoznawanie Znaków Drogowych oraz Asystenta Świateł Długich do specyfikacji samochodu.
Technologie bezpieczeństwa w nowej Micrze to dowód na ciągłe zobowiązanie marki do Nissan Intelligent Mobility, wizji przyszłości bez emisji i zero ofiar śmiertelnych. W jej sercu znajdują się inteligentne rozwiązania, które ożywiają obietnicę marki Nissana – Innowacja, która ekscytuje, dostarczając bardziej pewne, bardziej połączone i bardziej ekscytujące partnerstwo między kierowcą a samochodem.
Ogłoszona na Geneva Motor Show w marcu 2016 roku, Nissan Intelligent Mobility opiera się na trzech filarach – Inteligentna Moc, która jest zobowiązaniem do zaawansowanych jednostek napędowych, aktualnie reprezentowana przez jednostkę EV w samochodach takich jak Nissan Leaf; Inteligentna Integracja, dotycząca zwiększenia współpracy między pojazdami a społeczeństwem dzięki lepszej łączności; oraz Inteligentna Jazda, która zwiększa pewność kierowcy dzięki zaawansowanym technologiom. Ten ostatni element będzie widoczny w niedalekiej przyszłości, gdy zdolność do autonomicznej jazdy – nazywana przez Nissana ProPilot – zostanie wprowadzona w pojazdach Nissana.
Pewne prowadzenie
Niezależnie od tego, czy toczy się przez ruch w miejskim środowisku, czy na otwartej drodze, nowy Nissan Micra to wyjątkowy samochód do jazdy. Zaprojektowany tak, aby odnaleźć się na najlepszych i najgorszych nawierzchniach drogowych w Europie, zapewnia zwinną i ekscytującą jazdę, która jest wspierana przez poczucie bezpieczeństwa, jakie daje przewidywalne prowadzenie. To idealne połączenie dla dzisiejszego klienta B-hatchbacka.
Nowa Micra została zbudowana na istniejącej platformie V Nissana, chociaż została znacznie ulepszona, aby zapewnić nowe poziomy wydajności. Na przykład, Nissan Micra zapewnia doskonałą stabilność i zmniejszone przechyły nadwozia w zakrętach dzięki wysokiej sztywności nadwozia i zaawansowanemu zawieszeniu. Dodatkowo, niska pozycja jazdy promowana przez doskonałą ergonomię wnętrza obniża środek ciężkości, co dodatkowo poprawia poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy. Responsywne i precyzyjne kierowanie pochodzi z nowej jednostki elektrycznego wspomagania, co zapewnia wysoki stopień manewrowości.
Dwie zaawansowane technologie Nissana w jeszcze większym stopniu przyczyniają się do stworzenia doskonałych osiągów dynamicznych nowej Micry. Należą do nich:
Inteligentna Kontrola Jazdy. Ta technologia poprawia komfort jazdy w Micrze, wykorzystując silnik i hamulce do moderowania przodu/tyłu, co często odczuwane jest, gdy samochód przejeżdża przez większe nierówności na drodze, takie jak spowolnienia ruchu. Ta moderacja jest wspierana przez tłumiki, które zmniejszają ruchy pionowe i przechyły pojazdu.
Inteligentna Kontrola Zakrętów. Podczas zakręcania, ten system automatycznie włącza i dostosowuje hamulce po wewnętrznej stronie pojazdu oraz koła po zewnętrznej, aby utrzymać Micrę na optymalnej linii.
Nowa Micra korzysta również z wyjątkowo cichej kabiny, co zapewnia komfortowe i bardziej relaksujące doświadczenie dla kierowcy. To zasługa ulepszonej technologii izolacji akustycznej, która została zaprojektowana w samochodzie, i jest szczególnie zauważalna podczas jazdy z dużymi prędkościami, na przykład na autostradzie. Została zaprojektowana tak, aby kierowca mógł usłyszeć odpowiedź silnika, ale pozostał odizolowany od innych dźwięków, takich jak hałas generowany przez opony na drodze.
Silniki o mniejszej pojemności
Nowa Micra jest dostępna z trzema responsywnymi i wydajnymi silnikami o mniejszej pojemności – dwoma silnikami benzynowymi oraz jednym dieslem. Każdy z nich został zaprojektowany i dostosowany do charakterystyki pojazdu, aby zapewnić najlepszą możliwą mieszankę wydajności i efektywności paliwowej.
Silniki o mniejszej pojemności połączone z zaawansowanymi technologiami oszczędzania paliwa, takimi jak Zatrzymanie i Rozruch (ISS), są kluczem do obniżenia kosztów eksploatacji – kluczowego czynnika wpływającego na sprzedaż w segmencie B-hatchbacków. Dwa z trzech silników w nowej Micrze są dostępne z ISS, co zmniejsza zużycie paliwa, gdy pojazd jest w ruchu. Wszystkie silniki na starcie są połączone z pięciobiegową manualną skrzynią biegów.
Inne silniki i automatyczna skrzynia biegów są planowane w trakcie cyklu życia nowego Nissana Micra.
Pięć wersji, aby sprostać budżetom każdego klienta
Nowa Micra jest dostępna w znanej strukturze pięciu modeli Nissana: Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta i Tekna. Nie wszystkie wersje są dostępne z wszystkimi silnikami. Każda nowa Micra ma dwutonowe wnętrze, a dostępne są trzy różne wersje – jedna dla Visii i Visii+, druga dla Acenta i N-Connecta, a trzecia dla Tekny. Obicie skórzane jest opcją w wersji Tekna.
Dokładne specyfikacje nowej Micry różnią się w zależności od rynku. Jednak istotne cechy oferty obejmują:
Poziom Visia obejmuje 15-calowe stalowe koła/napędy, LED-owe światła dzienne, elektryczne lusterka ze zintegrowanymi sygnalizatorami, elektryczne szyby przednie, tylny spojler, Asystenta Startu Pod Górę, Inteligentne Hamowanie Awaryjne, komputer pokładowy z wskaźnikiem zmiany biegów i odczytem temperatury na zewnątrz, regulowane wysokościowo siedzenie kierowcy, regulowaną w pionie/horyzontalnie kierownicę oraz dwutonową deskę rozdzielczą. Samochody Visia+ wyposażone są w klimatyzację oraz podstawowy system audio z dwoma głośnikami.
Poziom Acenta dodaje 16-calowe stalowe koła/napędy, lusterka w kolorze nadwozia z sygnalizatorem, klamki w kolorze nadwozia, system infotainment Display Audio z siedmiocalowym ekranem dotykowym oraz czterema głośnikami, tempomat oraz dwutonowe tapicerki. Samochody N-Connecta wyposażone są w 16-calowe felgi aluminiowe, przednie światła przeciwmgielne, składane podgrzewane lusterka, przyciemniane szyby, skórzaną kierownicę, automatyczną klimatyzację oraz system infotainment NissanConnect z siedmiocalowym ekranem dotykowym.
Poziom Tekna dodaje 17-calowe felgi aluminiowe, inteligentny klucz Nissana z przyciskiem uruchamiania, kamerę tylną z czujnikami parkowania, system audio BOSE Personal z sześcioma głośnikami, Pakiet Safety oraz elementy personalizacji wnętrza.
Personalizacja
Dzisiejszy klient B-hatchback ma silną chęć wyrażania swojej osobowości za pośrednictwem samochodu. To skłoniło Nissana do stworzenia obszernego programu personalizacji dla nowej Micry, z cechami i kolorami zaprojektowanymi w celu podkreślenia ekspresyjnego wyglądu samochodu oraz inspirującego wnętrza.
Zewnętrzne
Personalizacja zewnętrzna dodaje dodatkowe elementy do nowej Micry, każdy z nich o wysokiej jakości anodowanego wykończenia. Są one dostępne w czterech kolorach od momentu uruchomienia – Power Blue, Energy Orange, Enigma Black i Variant Chrome. Kolejne pojawią się w trakcie cyklu życia samochodu. Personalizacja jest dostępna w wersjach Acenta i wyższych, a wybór kolorów można wyrazić na trzy różne sposoby:
Pakiet Zewnętrzny – nakładki na lusterka, wykończenia przednich i tylnych zderzaków, nakładki boczne.
Pakiet Zewnętrzny Plus – dodaje 17-calowe personalizowane felgi (wybór pięciu stylów).
Pakiet Zewnętrzny Ultimate – wszystko powyższe, plus wysokiej jakości i trwałe naklejki na nadwoziu (wybór siedmiu stylów). Mogą być stosowane po bokach, na masce i dachu Nissana Micra i są objęte trzyletnią gwarancją samochodu.
Personalizacja zewnętrzna nie jest dostępna w połączeniu z kolorami kości słoniowej, białym i pulsującą zielenią.
Wnętrze
Pakiet Personalizacji Wnętrza obejmuje materiały i kolory, które modyfikują cztery wyraźne obszary kabiny – wypustki siedzeń i poduszki, podłokietniki drzwiowe, podkładki na kolana i panel instrumentów. Pakiet jest dostępny w wersjach Acenta i wyższych, a dostępne są trzy kolory – Power Blue, Energy Orange i Inspiring Red – aby uzupełnić kolory nadwozia Micry.
Pakiet Personalizacji Wnętrza jest opcjonalnym dodatkiem w wersjach Acenta, N-Connecta i Tekna. Dla każdej wersji dostępne są dwa wybory kolorów; Power Blue i Energy Orange są związane z Acenta i N-Connecta, podczas gdy Energy Orange i Inspiring Red są dostępne w Tekna. Personalizacja wnętrza nie jest dostępna w połączeniu z kolorami nadwozia kości słoniowej, białym i pulsującą zielenią.
Dodatkowo, dostępnych jest wiele innych pakietów jako opcje fabryczne, w tym Pakiet Safety+ (standardowy w wersji Tekna). Inne pakiety noszą nazwy Cold, Style, Comfort i Tech i grupują tematyczne treści w celu zwiększenia specyfikacji wybranych wersji.
Liczne indywidualne elementy personalizacji są dostępne do zamówienia poprzez dealerów Nissana. Należą do nich nakładki boczne, nakładki na lusterka, wykończenia zderzaka, dolne wykończenie bagażnika, pokrywa lusterka wstecznego, centralny podłokietnik przednich siedzeń, wyściełane dywaniki podłogowe i mata bagażowa.
Inne akcesoria obejmują antenę dachową w kształcie rekina, podświetlane osłony wejściowe, oświetlenie wnętrza ambientowego, sportowe pedały, chlapacze, kulę holowniczą oraz szereg uchwytów do sprzętu rekreacyjnego, takiego jak rowery i narty.
Klient nowej Micry
Nissan zidentyfikował projekt pojazdu wewnętrznego i zewnętrznego jako ważny czynnik wpływający na sprzedaż w segmencie B, przyciągając klientów do dynamicznych i atletycznych stylów. Dziś nabywca supermini chce być postrzegany jako nowoczesny i innowacyjny; pragnie być zauważany. Nowy Nissan Micra, ze swoim uderzającym wyglądem i szeroką gamą opcji personalizacji, jednoznacznie spełnia tę potrzebę.
Tak silny nacisk na design sprawia, że nowa Micra ma przyciągać zarówno mężczyzn, jak i kobiety, z naciskiem na młodsze osoby oraz pary bez dzieci, a także „pustych nestorów” z starszymi rodzinami, które opuściły dom.
Atrakcyjność dla klientów prywatnych i korporacyjnych, nowa Micra, wysokiej jakości design, przestronność wnętrza i wysoki poziom wyposażenia oznaczają, że także zaspokoi trend downsizingu, gdy klienci przechodzą z segmentu C do hatchbacków segmentu B.
Nissan Intelligent Get&Go
Nowa Micra Nissana została stworzona z myślą o kliencie w sercu samochodu, ale także w centrum doświadczeń związanych z handlem i posiadaniem. Nissan Intelligent Get&Go jest tego dowodem. To właśnie uruchomiony program pilotażowy, obecnie ograniczony do miasta Paryż, z wyraźną szansą na rozszerzenie, jeśli odniesie sukces.
W skrócie, przepisuje to zasady. Nissan Intelligent Get&Go reinwencjonuje tradycyjny model posiadania samochodu na rzecz inteligentniejszego systemu wynajmu wspólnego. Pozwala wielu użytkownikom – zebranym za pośrednictwem dopasowania profilu online i lokalizacji geograficznej – dzielić się całkowitym kosztem posiadania na długoterminowy wynajem nowego Nissana Micra.
To doskonała ilustracja elementu Inteligentnej Integracji wizji Nissan Intelligent Mobility. To w 100% cyfrowe doświadczenie dla klientów, które oferuje finansową swobodę dostępu do nowego samochodu bez pełnego zobowiązania do posiadania.
Produkcja
Nowy Nissan Micra jest produkowany w Flins, we Francji, w zakładzie zarządzanym przez partnera sojusznika Nissana, Renault. Jest to pierwszy samochód osobowy Nissana, który kiedykolwiek został zbudowany w fabryce Renault w Europie, co przywraca produkcję Micry do Europy – blisko jej kluczowej bazy klientów – po siedmioletniej przerwie.