Murano był flagowym modelem SUV-ów Nissana na rynek amerykański. Druga generacja została zaprezentowana na Targach Motoryzacyjnych w Los Angeles w 2007 roku, a sprzedaż rozpoczęła się w 2008 roku jako model na 2009 rok.
Pierwsza generacja Murano została stworzona głównie z myślą o rynku amerykańskim, ale istniała także wersja na rynek japoński. Druga generacja uwzględniła rynek europejski, jednak jej sprzedaż nie była mocno dotknięta światowym kryzysem gospodarczym. Jej futurystyczny design okazał się zbyt nowatorski dla klientów, przez co sprzedaż spadła w wielu krajach. W Wielkiej Brytanii model został wycofany w 2011 roku.
Druga generacja zachowała taką samą odległość osi, co poprzednik, ale samochód zbudowano na nowej platformie, nazwanej Nissan D. Najważniejsze zmiany zewnętrzne dotyczyły przedniej części nadwozia, gdzie miejsce znalazły nowe reflektory, nowa atrapa chłodnicy oraz nowa maska. W 2011 roku wprowadzono wersję po liftingu, a tylne światła wzbogacono o diody LED.
Wnętrze Murano zyskało cztery podgrzewane fotele oraz bardziej eleganckie wykończenie. Monitor z widokiem 360 stopni “z lotu ptaka” był przeniesiony z oferty Infinitiego. Deska rozdzielcza została przeprojektowana i zyskała nowe oświetlenie dla zestawu wskaźników.
Niezależne zawieszenie na cztery koła było dobrym pomysłem Nissana. Było standardowo montowane w całej gamie modeli i zapewniało większy komfort. W komorze silnikowej wciąż dominował silnik V6 o pojemności 3,5 litra połączony z przekładnią CVT.
2009 Nissan Murano
Debiutując na światowej scenie podczas Los Angeles Auto Show, 2009 Nissan Murano umacnia swoją unikalną pozycję na rynku dzięki „super-ewolucji” oryginalnego designu. Nowy Murano oferuje odświeżony wygląd zewnętrzny i wewnętrzny, nowoczesną technologię oraz nową, premium jakość jazdy, wynikającą z nowej, zaawansowanej platformy oraz dalszej optymalizacji standardowego silnika V6 o pojemności 3,5 litra oraz drugiej generacji skrzyni biegów Xtronic CVT™.
Najbardziej uderzającym elementem wizualnym 2009 Nissan Murano jest nowa karoseria, która nadaje mu „nowoczesno-artystyczny” charakter, zachowując jednocześnie swoją charakterystyczną „murano-owość”. Nowy design Murano obejmuje także dostępny podwójny elektryczny składany szklany dach oraz świetlik w drugim rzędzie. Wewnątrz, 2009 Nissan Murano spełnia swoją koncepcję „mobilnego apartamentu” z nowymi poziomami ciepła i luksusu.
Inne dostępne funkcje Murano obejmują nowy składany organizer bagażu, podgrzewane przednie i tylne fotele, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz system RearView Monitor.
Wszystkie modele 2009 Nissan Murano wyposażone są w silnik VQ o pojemności 3,5 litra DOHC V6, generujący 265 koni mechanicznych i 248 lb-ft momentu obrotowego oraz zaawansowaną skrzynię biegów Xtronic CVT™ z Adaptive Shift Control (ASC), co zapewnia sportowe i płynne doświadczenie jazdy. 2009 Nissan Murano dostępny jest w wersji z napędem na przednie koła lub zaawansowanym systemem napędu na cztery koła, a wszystkie modele Murano standardowo wyposażone są w Vehicle Dynamic Control (VDC) z systemem kontroli trakcji (TCS) dla pewności w każdych warunkach. 2009 Nissan Murano ma nową platformę „D”, po raz pierwszy wprowadzoną w 2007 roku w modelu Altima, co zapewnia solidną podstawę i nowe, lżejsze komponenty zawieszenia o zwiększonej sztywności.
###############
2012 Nissan Murano
Nissan Murano, luksusowy crossover, jest teraz bardziej elegancki niż kiedykolwiek. Aktualizacje wnętrza, zmiany w tylnej lampie, nowy design aluminiowych felg oraz modyfikacje wskaźników jeszcze bardziej podnoszą już wysokie poziomy komfortu i stylu, jakie oferuje flagowy model Nissana.
Większość zmian dotyczy wnętrza dobrze wyposażonej kabiny. Nowoczesne białe podświetlenie (zastępujące wcześniej używane pomarańczowe) oraz zmieniona czcionka na wskaźnikach to nowe elementy. Jednocześnie otoczenie centralnej konsoli zostało lepiej zintegrowane z kabiną, wykończone tym samym kolorem, co reszta deski rozdzielczej.
Być może najbardziej widoczną zmianą jest skóra na siedzeniach oraz na panelach drzwiowych, które teraz mają plisowane szwy zamiast wcześniej widocznego marszczenia. W tylnej części, opcjonalny ekran DVD zamontowany wcześniej w dachu został zastąpiony dwoma indywidualnymi ekranami wbudowanymi w zagłówki przednich siedzeń.
Zmiany zewnętrzne obejmują nowe tylne lampy, które mają silny związek wizualny z lampami zastosowanymi w modelu Qashqai i które mają przezroczystą soczewkę w sekcji z czerwoną soczewką. Dwa nowe metaliczne kolory nadwozia – Biała Perła i Niebieski Grafit – kontrastują z nowym pięcioramiennym designem 18-calowych felg. Stylowy pięcioramienny wzór na 20-calowych kołach pozostaje bez zmian.
Modele przeznaczone na rynek rosyjski zyskują najnowszy system infotainment, który został już przyjęty w Europie, a modele wyższej klasy korzystają również z podgrzewanej kierownicy. Nissan Murano jest tak popularny w Rosji, że kraj ten oferuje trzy wersje modeli, podczas gdy większość krajów zachodnioeuropejskich koncentruje się tylko na najbardziej luksusowej wersji.
Nissan Murano to trzecia strzała w łuku crossoverów Nissana, oferująca model w najwyższym segmencie powyżej Juke i Qashqai. Cieszy się popularnością na wielu europejskich rynkach, a zwłaszcza w Rosji, gdzie w 2010 roku zadebiutowała wersja z silnikiem diesla po raz pierwszy. Zbiegło się to z subtelnym liftingiem, który podniósł poczucie luksusu, a diesel otworzył model na wielu nowych nabywców.
Silnik 2.5-litra dCi, zaprojektowany specjalnie dla Europy z znaczącym wkładem inżynierów z Nissan Technical Centre Europe (NTCE), zyskał uznanie za swoją moc i kulturę pracy. Połączony z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z Adaptive Shift Control, czterocylindrowy silnik oferuje idealną równowagę między osiągami a efektywnością, osiągając 190 KM i 450 Nm przy zaledwie 2 000 obr./min. Emisja CO2 wynosi 210 g/km, a spalanie w cyklu mieszanym to imponujące 10,6 l/100 km.
Wersja z silnikiem diesla stanowi około 90% sprzedaży Nissan Murano w zachodniej Europie, a pozostałą część zajmuje płynny i mocny silnik V6 o pojemności 3,5 litra, generujący 256 KM i 334 Nm.
Wyrafinowany i komfortowy, Nissan Murano słynie z wysokiego poziomu wyposażenia. Dla zdecydowanej większości rynków oznacza to 20-calowe aluminiowe felgi, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika oraz kolorowe kamery tylne i boczne, które są standardem. Murano oferuje również system nawigacji satelitarnej Nissan Connect Premium z 7-calowym ekranem dotykowym, serwerem muzycznym HDD 9,3 Gb, łącznością z iPodem, Bluetooth oraz AUX, w połączeniu z 11-głośnikowym systemem audio BOSE i opcjonalnym systemem DVD do rozrywki dla pasażerów tylnego siedzenia.
Lista wyposażenia obejmuje również farbę Scratch Shield, przyciemniane tylne szyby, bi-ksenonowe reflektory, tempomat oraz charakterystyczne elektrycznie składane tylne siedzenia, które można łatwo podnosić lub opuszczać z bagażnika.
Oczywiście, Murano korzysta z inteligentnego systemu napędu na cztery koła All-Mode 4×4-i, który obiecuje pewność prowadzenia i przyczepności nawet w najtrudniejszych warunkach.
##############
2013 Nissan Murano
Murano, luksusowy crossover Nissana, nadal pozostaje jednym z najbardziej charakterystycznie stylizowanych pojazdów w swojej klasie, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. W 2013 roku Nissan Murano wzbogaca się o zaawansowane technologie Safety Shield, w tym systemy wykrywania obiektów w ruchu (MOD), ostrzegania o martwym polu (BSW) oraz ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDW), które dodane zostały do edycji LE Platinum oraz pakietu nawigacyjnego SL.
Inne udoskonalenia obejmują nowy pakiet SV Value z elektrycznie otwieraną klapą bagażnika, systemem audio Bose® z 9 głośnikami i podwójnym subwooferem oraz systemem nawigacji Nissana dla modeli SV. Do modeli SV Value Package i SL dodano nową wykończenie Titanium na 18-calowych aluminiowych felgach, a modele SV zyskały lusterko wsteczne z automatycznym przyciemnieniem oraz uniwersalny odbiornik HomeLink™. Dodano również dwa nowe kolory zewnętrzne: Midnight Garnet i Gun Metallic.
2013 Nissan Murano ponownie oferuje standardowy silnik VQ o pojemności 3,5 litra DOHC V6, generujący 260 koni mechanicznych oraz 240 lb-ft momentu obrotowego w połączeniu z zaawansowaną skrzynią biegów Xtronic CVT®, co zapewnia sportowe i płynne doświadczenie jazdy. Murano dostępne jest w wersji z napędem na przednie koła lub z intuicyjnym systemem napędu na cztery koła.
Długa lista dostępnych funkcji komfortu i udogodnień obejmuje podwójny panel elektrycznego dachu, 7-calowy kolorowy monitor, RearView Monitor, 8-kierunkowy elektryczny fotel kierowcy z podparciem lędźwiowym oraz radio satelitarne SiriusXM (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana osobno). Standardowe lub dostępne technologie obejmują inteligentny kluczyk Nissana® z przyciskiem startu, system interfejsu dla iPoda®, 11-głośnikowy system audio Bose® premium, zaawansowany system nawigacji z ekranem dotykowym oraz system Bluetooth® do bezprzewodowej obsługi telefonu.