NISSAN Murano 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN Murano 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Murano 2015-2018

Trzecia generacja dużego SUV-a Nissan Murano została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2014 roku. Nowy język designu całkowicie zmienił wygląd pojazdu.

 

Kiedy pojawiła się pierwsza generacja Murano, było to nietypowe, by SUV nie miał podwozia w formie ramy, ale w 2015 roku rzadko można było zobaczyć SUV-a z konstrukcją ramową. Poza kilkoma amerykańskimi modelami, większość pojazdów to modele o konstrukcji unibody.

 

Ogólny wygląd był bardziej agresywny i odważniejszy niż w poprzedniej generacji. Jego reflektory w kształcie bomerangu inspirowane były tymi z sportowego modelu Nissan 370 Z. Obniżona linia dachu i nachylone słupki A poprawiły współczynnik oporu powietrza. Z tyłu kontynuowano motyw Z w lampach tylnej.

 

Wnętrze Murano wyposażono w fotele typu zero-gravity zarówno dla pasażerów z przodu, jak i dla pasażerów tylnych na zewnętrznych miejscach. Takie fotele zaprojektowane są tak, aby wspierać ciężar ciała pasażera na większej powierzchni. Dzięki temu można było poczuć się jakby unosiło się w powietrzu, zamiast siedzieć na krześle. Tak przynajmniej mówili. Model Murano z 2015 roku miał więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Jednostka infotainment została zainstalowana na konsoli centralnej, zintegrowana z jej kształtem. Zestaw wskaźników zawierał dwa duże okrągłe wskaźniki i wyświetlacz TFT pomiędzy nimi, służący do wyświetlania informacji dla kierowcy.

 

Jeśli chodzi o aspekt techniczny, Nissan nie wprowadził wielu nowych udoskonaleń w porównaniu do drugiej generacji. Pozostał ten sam silnik V6 połączony z automatyczną skrzynią biegów CVT, z napędem na przednie koła lub na wszystkie koła. Wadą CVT była ograniczona zdolność holowania wynosząca tylko 1500 funtów (680 kg).

Nissan Murano

Pierwsza generacja Nissana Murano miała ogromny wpływ na rynek SUV-ów, gdy została wprowadzona na rok modelowy 2003. Oprócz tego, że była jednym z pierwszych crossoverów na rynku, oferowała świeże podejście do designu, które łączyło elegancki styl z wysokiej jakości funkcjami – bez luksusowej ceny. Murano szybko przyciągnęło lojalnych i entuzjastycznych właścicieli i pozostało „klasą samą w sobie”, podczas gdy inni producenci starali się dogonić.

Druga generacja Murano, wprowadzona na rok modelowy 2009, utrzymała swoją silną pozycję jako flagowy model crossoverów Nissana – nawet gdy nowe SUV-y Nissana, takie jak odważny crossover JUKE, zupełnie nowy unibody Pathfinder i kompaktowy Rogue dołączyły do portfolio produktów.

Gdy nadszedł czas, aby rozważyć zupełnie nową trzecią generację, Murano miało wysoki standard do spełnienia – własny. Podczas gdy oryginalny model inspirowany był elegancją słynnej włoskiej szklanej zastawy Murano, od której wzięła swoją nazwę, trzecia generacja czerpała inspiracje z przyszłości, wyrażonej w formie koncepcyjnego pojazdu Nissan Resonance.

Koncepcja w Showroomie

„W Nissanie tworzymy pojazdy koncepcyjne mając na uwadze produkcję, a nie tylko dla rozrywki publiczności na wystawach motoryzacyjnych,” wyjaśnił Shiro Nakamura, starszy wiceprezydent i dyrektor kreatywny Nissan Motor Co., Ltd. „Prawdopodobnie niewiele osób, które zobaczyły Resonance na jego debiucie na Północnoamerykańskiej Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej, wyobrażało sobie, że możemy zbudować tak futurystyczny design. Ale oto jest, gotowy na drogi świata w mniej niż 24 miesiące później.”

Choć jeden był koncepcyjny, a drugi oparty na produkcji, Resonance i nowe Murano zostały stworzone równolegle – z wspólnymi motywami designu i kluczowymi cechami, takimi jak ich światła w kształcie bomeranga i unikalne wykończenie dachu.

Jak pierwsza generacja Murano, wersja 2015 to wysoko rzeźbiony, mocno emocjonalny design – który ponownie wyróżnia się w dziedzinie znanej bardziej z jednolitości i użytkowego stylu.

„Właściciele Murano żyją w środowisku – w domu, pracy i samochodzie – które jest piękne, dobrze zaprojektowane i efektywnie zarządzane. Są to ludzie społeczni, którzy przyjmują technologię,” powiedział Nakamura. „Nowe Murano musiało uchwycić wszystkie te wartości, a jednocześnie znacząco zwiększyć swój czynnik 'Wow’.

Pracując nad uchwyceniem zapierającego dech w piersiach ducha i sztuki pierwszego Murano, projektanci zaczęli koncentrować się na rzeźbiarskich cechach nowego pojazdu. Łamiąc zwykły porządek szkicowania, renderowania komputerowego, a następnie modelowania glinianego, zespół Murano rozpoczął pracę z małymi, trójwymiarowymi formami glinianymi – dosłownie eksplorując organiczne kształty i objętości z miniaturowymi rzeźbami biurkowymi. Proces ten pomógł zawęzić nowe kierunki designu Nissana skoncentrowane na lekkości i efektywności.

Lekkość formy

„Jednym z centralnych założeń zarówno dla zewnętrznej, jak i wewnętrznej części nowego Murano było 'podniesienie Twojego doświadczenia’, co jest sprzeczne z ciężkością i masywnością tradycyjnego pojazdu sportowo-użytkowego,” powiedział Nakamura. „To zainspirowało nas do dążenia w stronę nowoczesnej aerodynamiki oraz trzech kluczowych elementów naszych przyszłych projektów – przedniego końca V-Motion, charakterystycznego oświetlenia oraz 'latającej’ linii dachu.”

W duchu futurystycznej podróży projektanci starali się stworzyć siłę przypominającą grawitację, aby wizualnie przyciągać widzów do designu, jednocześnie zaprzeczając grawitacji poprzez lekkość formy przy użyciu szkła i płynnych linii. Wyeksponowane szklane elementy pierwszej generacji Murano zostały zachowane i rozwinięte w nowym designie, w tym wykorzystanie dachu inspirowanego odrzutowcami oraz słupków D, które wydają się być odłączone od dachu i pomagają wizualnie odciążyć kabinę. Efekt jest unikalny – uczucie unoszenia, które można rozpoznać z bardzo daleka.

Inny kluczowy element to ciągła doskonałość przednich i tylnych świateł w stylu bomeranga, które pierwotnie wprowadzono w Nissanie 370Z. Do nowego Murano dodano charakterystyczne światła Sygnatury, podkreślające kształt bomeranga, które zostały smukłe i doprowadzone do ekstremów, by wyglądały jakby płynęły z wiatrem. „Światła LED Sygnatury, z ich akcentami LED świateł dziennych, są natychmiast rozpoznawalne w nocy. Choć stały się sygnaturą Murano, były wyzwaniem inżynieryjnym, wymagającym intensywnego strojenia w celu udoskonalenia kształtu i intensywności światła,” wyjaśnił Nakamura.

Dostępne reflektory LED zapewniają doskonałą efektywność i trwałość (w porównaniu z reflektorami halogenowymi i ksenonowymi). Projekt standardowych świateł tylnych LED musiał być zrównoważony z wymaganiami crossoverowego użytkowania, a ostateczny kształt został płynnie zintegrowany z tylnym szkłem, co nadaje mu nowoczesny charakter.

Rzeźbiarskie boki Murano również stanowiły wyzwanie inżynieryjne, szczególnie w przypadku wyraźnych krzywizn tylnych błotników. Choć wymiary nowego modelu są podobne do poprzednich generacji Murano, nowy design jest nieco niższy, szerszy i dłuższy, co poprawia aerodynamikę, nie rezygnując przy tym z wymaganej wysokości i postawy crossovera. Niższe panele boczne oferują równowagę między aerodynamiką a wytrzymałością. Inne istotne detale, takie jak aktywna klapa wlotowa, wykończenia krawędzi błotników, wykończenia tylnego zderzaka, deflektory opon tylnych oraz zintegrowany tylny spojler, pomagają osiągnąć poprawę aerodynamiki o ponad 16 procent (w porównaniu z poprzednią generacją).

„Projektanci i inżynierowie zainwestowali trzykrotnie więcej niż zwykle w testy w tunelu aerodynamicznym nowego Murano, aby osiągnąć wartość współczynnika oporu powietrza 0.31, porównywalną z wieloma samochodami sportowymi,” dodał Nakamura.

Nowy sposób podróżowania

„Poza poczuciem eleganckiego stylu i wysokiej jakości funkcji, właściciele pierwszych dwóch generacji często mówią nam o 'bezwysiłkowości Murano’ – wspaniałym widoku z przodu, niskiej desce rozdzielczej, komforcie i łatwości obsługi. To wszystko zachowaliśmy i uwydatniliśmy w nowym modelu,” powiedział Nakamura.

Temat zewnętrznej futurystycznej podróży i wyrafinowanej intensywności kontynuuje się w wnętrzu Murano, zaczynając od momentu otwierania drzwi, z dostępnym zaawansowanym systemem oświetlenia, otwartym i komfortowym uczuciem oraz wykorzystaniem materiałów premium.

Kontynuując ideę samochodu koncepcyjnego przekształconego w produkcję, nowe Murano dzieli wygląd i atmosferę z Resonance. Wnętrze w stylu ekskluzywnego salonu to na przykład zapraszająca i komfortowa atmosfera. Wysokość deski rozdzielczej jest niższa niż w poprzednich Murano. Wyśrodkowane między zewnętrznymi skrzydłami jest duże centrum informacji i sterowania z dostępnym 8.0-calowym wyświetlaczem kolorowym z kontrolą multi-touch. W myśl zasady „piękno w prostocie” liczba przycisków audio i nawigacji została zredukowana o 60 procent – z 25 do 10 – w celu uzyskania bardziej przyjaznego użytkownika doświadczenia.

„Nauczyliśmy się z elektroniki osobistej, że konsumenci nie zawsze szukają urządzeń, które robią więcej, po prostu chcą, aby były lepsze,” powiedział Nakamura. „Ludzie rzadko czytają instrukcje obsługi swojego smartfona, ponieważ intuicyjnie wiedzą, jak je obsługiwać. Uważamy, że pojazdy powinny działać w ten sam sposób – to nowy i lepszy sposób podróżowania.”

Dodatkowo, aby wzmocnić poczucie związku z bezpieczeństwem, Nissan wprowadził Wyświetlacz Zaawansowanej Pomocy w Jeździe™ (Advanced Drive-Assist™ Display), ulepszoną wersję popularnej funkcji deski rozdzielczej oferowanej w Altima i Pathfinder. W nowym Murano zawiera szereg nowych funkcji, w tym 7,0-calowy wyświetlacz kolorowy o wysokiej rozdzielczości.

Dostępne systemy audio obejmują zaawansowany projekt Bose® z 11 głośnikami (w tym podwójnymi subwooferami), HD Radio® oraz SiriusXM® Satellite Radio (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawana oddzielnie). Oferowany jest również NissanConnectSM z nawigacją i aplikacjami mobilnymi.

Zaawansowane fotele Zero Gravity Nissana są standardowe dla pasażerów z przodu i z tyłu. Tylne fotele mają konstrukcję z trzema poduszkami, co jest nowością w pojazdach Nissana. Fotele klimatyzowane (ogrzewane i chłodzone) są dostępne z przodu, a w tylnych siedzeniach dostępne są również fotele Quick Comfort™ z ogrzewaniem.

Inne funkcje wewnętrzne to standardowa automatyczna kontrola temperatury w dwóch strefach oraz Nissan Intelligent Key® z uruchamianiem przyciskiem, a także dostępne skórzane fotele, podgrzewana kierownica, pamięć pozycji kierownicy, pamięć fotela kierowcy i lusterka zewnętrznego, elektrycznie składane tylne fotele oraz zdalne uruchamianie silnika z inteligentną kontrolą klimatyzacji.

Na górze znajduje się dostępny panoramiczny sunroof, który podkreśla otwarte, przestronne uczucie. Sunroof ma o 40 procent dłuższy przesuw w porównaniu do poprzedniej generacji oraz o 29 procent większe otwarcie. Przewiduje się, że będzie jednym z największych sunroofów w segmencie.

Rozmowa między pasażerami z przodu i z tyłu jest zachęcana przez „aleję komunikacyjną” nowego Murano, stworzoną przez szeroki, niski środkowy konsol. Konsola zawiera również przegrodę dla smartfona pasażerów tylnych. Dostępny jest również port USB dla tylnych siedzeń, który umożliwia kontrolę muzyki i wyświetlania oraz liczne przestrzenie do przechowywania w całym wnętrzu.

„Chcemy, aby wszyscy czuli się jakby byli dobrze traktowani, a nie tylko kierowca. To kontynuacja tematu ekskluzywnego salonu wprowadzonym w koncepcji Resonance – miejsce, które chce się dzielić z przyjaciółmi,” dodał Nakamura. „Oczywiście, nie można zapomnieć o wszechstronności Murano, która jest powodem, dla którego ten segment stał się tak popularny w pierwszej kolejności.”

Nowa przestrzeń ładunkowa Murano została przekształcona (w porównaniu do poprzedniej generacji), aby zapewnić przewidywaną najlepszą przestrzeń do przechowywania w segmencie (przy podniesionych siedzeniach). Na przykład tylna przestrzeń ładunkowa pomieści cztery duże walizki, a tylne siedzenia składają się płasko dla większej wygody ładunkowej. Dzięki łatwemu zwolnieniu tylnych siedzeń i dostępnej elektrycznej funkcji powrotu tylnych siedzeń, Murano przekształca się z przewoźnika ludzi w statek towarowy lub z powrotem w ciągu kilku sekund. Wszystkie konfiguracje można wykonać z tyłu, bez potrzeby przechodzenia do każdego drzwi.

Standardowy silnik V6 3.5-litrowy i dodatkowy zestaw oczu

Murano 2015 jest dostępne z standardowym 3.5-litrowym silnikiem V6 DOHC o mocy 260 koni mechanicznych i 240 lb-ft momentu obrotowego. Standardowa jest również zaawansowana skrzynia biegów Xtronic, dostosowana do szybkiej reakcji i płynności. Xtronic utrzymuje silnik na optymalnych obrotach dla panujących warunków, oferując reaktywna moc do wyprzedzania, gdy jest to potrzebne, oraz cichą, efektywną pracę przy prędkościach krużowania lub w mieście, z nową logiką D-Step dodającą wrażenie tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów.

Oczekuje się, że oszczędność paliwa wzrośnie o około 20 procent w porównaniu do obecnej generacji Murano, dzięki około 145-funtowemu zmniejszeniu masy ogólnej, poprawionej aerodynamice oraz efektywności silnika i skrzyni biegów.

Podobnie jak w poprzedniej generacji, nowe Murano oferuje responsywne prowadzenie i komfortową jazdę dzięki zastosowaniu niezależnego zawieszenia na czterech kołach z przednią konstrukcją strut/tylną multi-link. Standardowe hamulce tarczowe na czterech kołach z systemem ABS i wspomaganym układem kierowniczym typu zębatkowego i listwowego. Dostępne są również sportowe aluminiowe obręcze o średnicy 18 lub 20 cali. Murano 2015 jest oferowane w wersji z napędem na przednie koła lub z intuicyjnym napędem na cztery koła.

„Podczas gdy jazda nowym Murano ma być ekscytującym społecznym doświadczeniem, zamierzamy, aby była także bezpieczna,” powiedział Pierre Loing, wiceprezydent ds. planowania w Nissan North America, Inc. „Daliśmy Murano 'dodatkowy zestaw oczu’ – zestaw zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa zaprojektowanych, aby pomóc ci w obserwacji.”

Murano wykorzystuje do czterech kamer (przednia, tylna, dwie boczne) i trzy czujniki radarowe (jeden przedni, dwa boczne), aby zapewnić dane do różnych dostępnych technologii, w tym ostrzeżenia o martwym polu (BSW), przewidywanego ostrzeżenia o kolizji czołowej (PFCW), awaryjnego hamowania do przodu (FEB) i inteligentnego tempomatu (ICC).

Przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego nowy system ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCTA) może pomóc ostrzec o pojazdach, których możesz nie zauważyć nadjeżdżających z obu stron.

Parkowanie nowym Murano jest ułatwione dzięki dostępnemu, ekskluzywnemu w klasie systemowi Monitorowania Z Widokiem 360° (Around View® Monitor – AVM) z wykrywaniem ruchomych obiektów (MOD), zaprojektowanemu w celu zredukowania normalnej złożoności parkowania równoległego, dającemu widok panoramiczny na otoczenie z kamer przedniej, tylnej i bocznych.

System ten nie jest jednak przeznaczony tylko do parkowania równoległego, pomaga również w widzeniu miejsca pojazdu w miejscach parkingowych, garażach i wzdłuż krawężników. System rozpoznawania ruchomych obiektów pomaga kierowcy wykryć ruchome obiekty, takie jak pojazdy, wózki na zakupy czy inne duże przedmioty podczas wyjeżdżania poprzez wyświetlenie powiadomienia na ekranie i sygnał ostrzegawczy.

Murano ma również standardowy Zaawansowany System Poduszek Powietrznych Nissana (AABS) z podwójnymi poduszkami przednimi drugiego etapu z czujnikami pasów bezpieczeństwa i czujnikiem klasyfikacji pasażera, bocznymi poduszkami montowanymi w przednich siedzeniach, poduszkami bocznymi zamontowanymi w dachu oraz poduszką knee dla kierowcy.

„Z zaawansowaną, celową technologią zaprojektowaną, aby pomóc utrzymać cię w bezpieczeństwie i łączności, oraz z wyrafinowanym codziennym doświadczeniem jazdy, ten zupełnie nowy Murano dodaje solidnej substancji, aby pasować do swojego niezrównanego emocjonalnego stylu,” powiedział Loing.

Zakres modeli, teraz montowane w Ameryce

Nissan Murano 2015 jest oferowany w czterech poziomach wyposażenia: S, SV, SL i Platinum. Każdy jest dostępny w wersji z napędem na przednie koła lub na cztery koła.

Od dobrze wyposażonego Murano S, model Murano SV dodaje nawigację, 8-kierunkowe elektryczne fotele kierowcy i 4-kierunkowe fotele pasażera z przodu, 8.0-calowy monitor kolorowy z kontrolą multi-touch, zdalne uruchamianie silnika, skórzaną kierownicę, reflektory przeciwmgielne, belki dachowe i więcej.

Modele Murano SL dodają fotele z ekoskóry, system audio Bose® z 11 głośnikami, w tym dwa subwoofery, ostrzeżenie o martwym polu, system Monitorowania Z Widokiem 360° z wykrywaniem ruchomych obiektów, podgrzewane fotele z przodu, podgrzewane lusterka zewnętrzne, pamięć fotela kierowcy i wiele więcej.

W wersji Platinum znajdują się 20-calowe koła aluminiowe, reflektory LED, klimatyzowane fotele z przodu, podgrzewane fotele tylne, podgrzewana kierownica z elektrycznym ustawieniem, teleskopowym i pamięcią oraz elektrycznie składane tylne siedzenia.

3.5L V6 DOHC CVT AWD (260 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc194 Kw @ 6000 Rpm
264 Hp @ 6000 Rpm
260 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy240 Lb-Ft @ 4400 Rpm
325 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/65R18
Długość192.4 In (4887 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość66.6 In (1692 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.6/64.6 In (1
Rozstaw osi111.2 In (2824 Mm)
Pojemność bagażnika39.6 Cuft (1121 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3920 Lbs (1778 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

3.5L V6 DOHC CVT FWD (260 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc194 Kw @ 6000 Rpm
264 Hp @ 6000 Rpm
260 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy240 Lb-Ft @ 4400 Rpm
325 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/65R18
Długość192.4 In (4887 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość66.6 In (1692 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.6/64.6 In (1
Rozstaw osi111.2 In (2824 Mm)
Pojemność bagażnika39.6 Cuft (1121 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3790 Lbs (1719 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

2.5L CVT AWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2488 Cm3
Moment obrotowy243 Lb-Ft @ 3600 Rpm
329 Nm @ 3600 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Całkowita maksymalna moc183.9 Kw (250 Hp)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika19 Galony (71.9 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP235/65R18
Długość192.4 In (4887 Mm)
Szerokość75.4 In (1915 Mm)
Wysokość66.6 In (1692 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.6/64.6 In (1
Rozstaw osi111.2 In (2824 Mm)
Pojemność bagażnika39.6 Cuft (1121 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Spalanie miasto26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.