Nissan wprowadził drugą generację modelu Navara w 2005 roku, oferując ją w trzech wersjach: Simple, King i Double Cab. W zależności od rynku, model ten był nazywany Navara lub Frontier.
Podczas gdy pierwsza generacja Navary była prawdziwym narzędziem pracy, druga generacja rozpoczęła płynne przejście w stronę pojazdu rekreacyjnego. Aby dodatkowo podkreślić ten trend, w niektórych rynkach japoński producent sprzedawał obie generacje równolegle – jedną jako ciężarówkę roboczą, a drugą jako premium pickup. To była inteligentna decyzja, a klienci szybko zdali sobie sprawę, że mogą wybrać model Navara/Frontier z 2005 roku zamiast SUV-a.
Wersja z podwójną kabiną była skierowana do rodzin pragnących przygód, takich jak kajakarstwo, jazda na rowerze po bezdrożach i inne aktywności na świeżym powietrzu. Dodatkowo, projekt pojazdu był odważniejszy, z przednim pasem, który był przerywany jedynie chromowaną, V-kształtną listwą na grillu. Chociaż reflektory wydawały się małe w porównaniu do ogólnego designu przodu, w rzeczywistości były wystarczająco duże. Co więcej, zderzak w kolorze nadwozia był oferowany w większości wersji wyposażeniowych. Dodatkowe lampy przeciwmgielne umieszczone z dolnej zewnętrznej strony były dostępne tylko w wyższych wersjach. Profil pojazdu zdradzał czterodrzwiową kabinę z wystarczającą przestrzenią do łatwego wsiadania i wysiadania. To prowadziło do krótszej skrzyni ładunkowej, która już nie była tak użyteczna jako ciężarówka robocza, ale wystarczająco duża, by pomieścić cały sprzęt campingowy potrzebny na weekend.