NISSAN Navara NP300 King Cab 2015-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN Navara NP300 King Cab 2015-Present

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Navara NP300 King Cab 2015-Present

Podczas gdy wersja z podwójną kabiną została stworzona głównie z myślą o przyjemności, Navara King Cab oferowała wiele detali, które przekształciły ją w znacznie mocniejszy i bardziej roboczy pick-up.

Nissan ma ponad 80-letnie doświadczenie w produkcji samochodów dostawczych, które nie da się kupić z półki. Firma ta doskonale rozumie, czego ludzie potrzebują i co chcą kupić. Dlatego ich inżynierowie nie oszczędzali, gdy budowali model NP300 Navara King Cab.

Na pierwszy rzut oka niektórzy mogliby powiedzieć, że King Cab to po prostu Double Cab z krótszymi, tylnymi, małymi drzwiami. To jednak tylko część równania. Nissan zdawał sobie sprawę, że nawet jeśli samochód jest używany przez dwie osoby, będą potrzebować łatwego dostępu do przestrzeni bagażowej. W przeciwieństwie do niektórych wcześniejszych modeli pick-upów, Navara z 2015 roku pokazała lepszy design zewnętrzny. Rynek się zmienił, a coraz więcej europejskich nabywców poszukiwało tego typu pojazdów do użytku rekreacyjnego.

Wewnątrz kabiny Nissan zainstalował wnętrze przypominające SUV-a, z funkcjami, które można znaleźć w ich najlepiej sprzedających się modelach takich jak Qashqai i X-Trail. Duża jednostka multimedialna była oferowana jako opcja, a w jej skład wchodził wyświetlacz dotykowy, nawigacja oraz system audio premium.

W dziale technicznym zainstalowano jeden silnik z jednym lub dwoma turbosprężarkami oraz dwie dostępne skrzynie biegów: 6-biegową manualną jako standard oraz 7-biegową automatyczną skrzynię dwusprzęgłową od firmy Mercedes-Benz. W zawieszeniu King Cab zastosowano resory śrubowe z tyłu, w przeciwieństwie do Double Cab, który był wyposażony w sprężyny spiralne dla lepszego komfortu.

Nowy Nissan NP300 Navara wyznacza nowe standardy w segmencie pick-upów o ładowności jednej tony, łącząc najlepsze cechy lidera crossoverów Nissana z ponad 80-letnim doświadczeniem w projektowaniu i produkcji wytrzymałych oraz inteligentnie zaprojektowanych samochodów dostawczych.

Zadaniem przy rozwoju nowego pojazdu było poprawienie komfortu i jakości, jednocześnie zachowując uznawaną zdolność do jazdy terenowej, trwałość i pojemność ładunkową NP300 Navara. Nowy model ma mocną i solidną ramę, która wprowadza szereg nowych cech inżynieryjnych, mających na celu dalsze poprawienie prowadzenia i praktyczności. Wykorzystując to samo DNA crossoverów, które stworzyło ikoniczne modele osobowe, takie jak wiodący w swojej klasie Qashqai, X-Trail i Juke, nowy NP300 Navara oferuje nowy poziom komfortu, stylu i jakości, a także technologie z najwyższej półki w segmencie pick-upów.

Wprowadzenie do oferty 5-letniej lub 160 000 km gwarancji producenta w nowym NP300 Navara jest kolejnym dowodem na wysoką jakość tego pojazdu i zapewnia dodatkowy spokój ducha dla klientów.

Jazda i prowadzenie

Kluczowym elementem rozwoju NP300 Navara była poprawa jakości jazdy oraz dostarczenie doświadczeń związanych z jazdą crossoverami. Aby osiągnąć ten cel bez kompromisów w zakresie uznawanej zdolności do jazdy terenowej, Nissan zaprojektował zupełnie nowy system zawieszenia tylnego z pięcioma wahaczami i sprężynami śrubowymi dla modelu Double Cab, co znacząco poprawia komfort jazdy oraz prowadzenie. Dodatkowo, jest on o 20 kg lżejszy niż poprzedni układ ze sprężynami liściastymi.

King Cab korzysta z istotnie zaktualizowanej wersji układu sprężyn liściastych stosowanego w poprzedniej generacji. Nie tylko nowa konstrukcja sprężyn liściastych waży 7 kg mniej niż poprzedni model, ale również poprawia kąt podejścia tylnych kół o 3,1% oraz redukuje hałas drogowy.

Nowe projekty tylnego zawieszenia Nissana NP300 Navara poprawiły również manewrowość. Dzięki skróceniu rozstawu osi o 50 mm, nowy model ma teraz promień skrętu wynoszący 12,4 m.

Technologia

W zgodzie z innowacjami Nissana, które podnoszą oczekiwania i przenoszą kiedyś ekskluzywne funkcje w zasięg wszystkich kierowców, nowy NP300 Navara wprowadza szereg nowych technologii w samochodzie. W sektorze, który tradycyjnie wolno przyjmuje najnowsze funkcje komfortu i bezpieczeństwa, wyznacza nowe standardy w przystępnej technologii samochodowej. System Around View Monitor (AVM) oraz Automatyczne Hamowanie w Przypadku Awaryjnym (FEB) – oba wysoko cenione funkcje bezpieczeństwa crossoverów – są unikalne na rynku pick-upów i oferują klientom bardziej zaawansowane poziomy technologii niż kiedykolwiek wcześniej.

Nową funkcją w Navarze, zaprojektowaną w celu zapewnienia bezpieczniejszej jazdy, jest elektroniczny mechanizm różnicowy ze ograniczonym poślizgiem (eLSD). Ten zaawansowany system wykorzystuje czujniki hamulcowe, które stale monitorują prędkość kół; jeśli jedno koło na osi kręci się szybciej niż drugie, na chwilę aplikowane jest ciśnienie hamulca, aby spowolnić szybsze koło. Efektem końcowym jest poprawa trakcji, równowagi w zakrętach oraz większe poczucie bezpieczeństwa.

Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa i wygody obejmują Tempomat, Kontrolę Zjazdu ze Wzniesienia (HDC) oraz Asystenta Startu na Wzniesieniu (HSA), które zostały opracowane w celu spełnienia specyficznych wymagań właścicieli NP300 Navara, a także bezkluczykowy dostęp, tylną kamerę oraz czujniki parkowania.

Design – Styl crossovera spotyka legendarną praktyczność Nissana

Pionierskie podejście Nissana do designu odmieniło rynek samochodów osobowych – wyznaczając nowe standardy i tworząc wzór funkcjonalności i stylu crossoverów. Ta pasja do odważnego designu, wysokiej jakości i niezwykłej funkcjonalności została zastosowana we wszystkich elementach nowego NP300 Navara, co zaowocowało najbardziej uderzającym i kompletnym pick-upem w swoim segmencie.

Zaprojektowany i skonstruowany zgodnie z określonymi wymaganiami i preferencjami europejskiego rynku oraz produkowany w zakładzie Nissana w Barcelonie, NP300 Navara w wersjach King Cab i Double Cab został zaprojektowany w celu zapewnienia solidnego, a jednocześnie sportowego stylu, z połączeniem wypukłych i wklęsłych powierzchni, które nadają mu dynamiczny i odważny wygląd. Charakterystyczny grill V-motion Nissana oraz LED-owe światła dzienne w kształcie boomerangu dostarczają wyrazistych akcentów stylistycznych Nissana.

Dodatkowo, nowy model NP300 Navara charakteryzuje się jednym z najbardziej kompletnych pakietów aerodynamicznych, jakie kiedykolwiek stworzono dla pick-upa. Każda część projektu została dokładnie zbadana i opracowana, aby uzyskać kształt o 3,6% niższym współczynniku CdA w porównaniu do poprzedniego modelu. Taka znaczna poprawa była możliwa dzięki wielu sprytnym cechom konstrukcyjnym, w tym elastycznemu uszczelnieniu kabiny/ładowni, które pomaga wygładzić przepływ powietrza w miejscu, gdzie kabina łączy się z przestrzenią ładunkową. Wprowadzono nowe uszczelnienie maski oraz spojler przedni, podczas gdy nowy spojler tylnej pokrywy kontroluje i kieruje powietrze, gdy przepływa nad i wokół pojazdu.

Całkowicie przeprojektowane wnętrze zapewnia klasową jazdę, z każdym elementem kabiny zoptymalizowanym w celu zapewnienia jak najwyższej jakości, komfortu, przestrzeni i praktyczności dla kierowców i pasażerów.

Zespół deski rozdzielczej został zaprojektowany od podstaw, z wykonaną w formie rzeźbionej, co zwiększa przestronność kabiny i nadaje jej bardziej otwarty charakter. Fotele przednie z wsparciem kręgosłupa oferują polepszone właściwości ergonomiczne i większe poczucie czujności, zaprojektowane z wykorzystaniem technologii inspirowanej NASA w celu redukcji zmęczenia.

Dodatkowe funkcje obejmują dwustrefową cyfrową klimatyzację zarówno dla modeli King Cab, jak i Double Cab oraz nowe wentylacje kabiny z tyłu i projekt siedzeń, aby zapewnić wygodniejsze warunki podróży dla pasażerów.

Silniki i Napęd

Dobre silniki potrzebują dobrych skrzyń biegów, a nowy NP300 Navara ponownie błyszczy. Model najnowszej generacji zadebiutuje z wyborem napędu na dwie lub cztery koła oraz opcją standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiobiegowej automatycznej.

Nowy silnik dCi o pojemności 2.3 litra w Nissanie NP300 Navara jest o 24% bardziej wydajny niż jednostka, którą zastępuje, i jest najczystszy oraz najbardziej ekonomiczny w swoim sektorze. Dostępny jest w dwóch opcjach mocy, 120 kW i 140 kW, a wersja topowa wprowadza technologię podwójnego doładowania, co jest pierwszym takim rozwiązaniem w segmencie Nissana. Dzięki tym znacznym poprawom wydajności paliwowej, właściciele mogą liczyć na wyjątkowo niskie koszty eksploatacji oraz znacznie obniżone emisje CO2. Przewiduje się, że właściciele nowego NP300 Navara zaoszczędzą do 1500 € na kosztach paliwa w porównaniu do poprzedniego modelu w ciągu trzech lat / 60 000 km.

Napęd na cztery koła

Jak klienci się spodziewają, nowy Nissan NP300 Navara jest tak samo zdolny w terenie, jak i na drodze. System napędu na cztery koła opiera się na mocnych stronach poprzedniej generacji, zapewniając pewną trakcję na trudnym terenie.

System włącza się i wyłącza elektronicznie za pomocą pokrętła umieszczonego na desce rozdzielczej. Aby uzyskać najlepszą ekonomię i prowadzenie, kierowcy mogą pozostać w trybie 2WD na drodze. W warunkach terenowych mogą wybrać tryb 4HI podczas jazdy z prędkością do 100 km/h.

Dodatkowo, aby podkreślić zdolności terenowe Nissana NP300 Navara, dostępna jest opcja włączenia zakresu niskiego. Zaprojektowana, aby pomóc pojazdowi w pokonywaniu stromej i śliskiej nawierzchni, ustawienie 4LO zapewnia jeszcze większy moment obrotowy na kołach. W trudnych sytuacjach terenowych dostępny jest mechaniczny blokada dyferencjału.

Wzmacniając bogactwo technologii w NP300 Navara, modele z napędem na cztery koła mają w standardzie Kontrolę Zjazdu ze Wzniesienia (HDC). Aktywowana za pomocą przycisku na konsoli centralnej, system wykorzystuje sieć czujników do wykrywania poślizgu kół i trakcję – automatycznie utrzymując prędkość i ciśnienie hamulca, aby zapewnić kontrolowany zjazd. Kierowcy mogą zwiększać prędkość na zjeździe, delikatnie naciskając na pedał gazu.

Asystent Startu na Wzniesieniu (HSA) to kolejna ceniona funkcja, której Nissan wprowadził użycie w swoich modelach crossoverowych. System został dostosowany do specyficznych wymagań i zdolności ładunkowych NP300 Navara i oferuje jeszcze większy spokój ducha kierowcom – nawet tym ciągnącym ciężkie przyczepy. HSA utrzymuje hamulce wciśnięte, aby zapobiec staczaniu się pojazdu w dół podczas startu na wzniesieniu – automatycznie zwalniając po 2-3 sekundach.

Ładowność i holowanie

Wiedząc, że właściciele pick-upów potrzebują swoich pojazdów do zarabiania na życie, ładowność i zdolność holowania NP300 Navara została poprawiona w całej gamie. Z ocenami ładowności przekraczającymi jedną tonę w całej gamie i imponującą zdolnością holowniczą wynoszącą 3500 kg, nowy NP300 Navara jest gotowy do najcięższych i najbardziej wymagających prac lub aktywności rekreacyjnych.

Samo łóżko ładunkowe jest domem dla dalszych innowacji Nissana w postaci uznanego systemu ładunkowego C-channel. Dzięki mocnym kanałom umieszczonym na tylnej ściance kabiny i bokach łóżka, właściciele mają pełną elastyczność, jeśli chodzi o zabezpieczanie wrażliwych ładunków. Dzięki temu, że zaciski przesuwają się wzdłuż torów kanału w kształcie litery C, nawet najdziwniejsze kształty ładunku można łatwo zabezpieczyć.

Aby umożliwić właścicielom większe możliwości, ładownia nowego modelu Double Cab jest o 67 mm dłuższa niż w poprzednim modelu, osiągając najlepszą w swojej klasie długość ładowni wynoszącą 1578 mm. Ładownia King Cab ma długość 1788 mm.

Wersje wyposażeniowe

Nowa gama Nissana NP300 Navara oferuje cztery wersje wyposażeniowe: Visia, Acenta, N-Connecta oraz Tekna – wszystkie z wyjątkowo wysokim poziomem wyposażenia. Każdy model wyposażony jest w siedem poduszek powietrznych, elektroniczny różnicowy hamulcowy, elektroniczne systemy wspomagające jazdę w terenie, takie jak asystent startu na wzniesieniu, oraz elektryczne szyby.

Akcesoria

Na przestrzeni swojej długiej historii w tym sektorze Nissan zyskał głęboką wiedzę na temat tego, jak właściciele wykorzystują swoje pojazdy. Akcesoria, które umożliwiają właścicielom idealne dopasowanie pojazdu, odgrywają kluczową rolę w decyzji o zakupie pick-upa – dlatego Nissan wprowadza nowy model z co najmniej 125 akcesoriami.

Oficjalna gama akcesoriów do Nissana NP300 Navara obejmuje niezbędne elementy, takie jak hak holowniczy i wkłady do ładowni (plastikowe i aluminiowe), a także przesuwany tacę do łóżka ładunkowego oraz nową konstrukcję twardego dachu, która zapewnia ochronę i bezpieczeństwo ładunkom. Dla klientów pragnących jeszcze bardziej spersonalizować wygląd swojego pojazdu, Nissan oferuje także gamę akcesoriów stylizacyjnych, w tym felgi ze stopów lekkich, boki oraz wykończenia chromowane.

Ponz Pandikuthira, dyrektor ds. lekkich pojazdów użytkowych w Nissan Europe, skomentował: „Od momentu, gdy zbudowaliśmy nasz pierwszy pick-up w 1935 roku, ponad 14 milionów klientów w 180 krajach na całym świecie polega na samochodach dostawczych Nissana, aby przewozić swoje rodziny, współpracowników i ładunki, często w najtrudniejszych warunkach. Pick-upy Nissana często były krwiobiegiem ich wspólnot i zaufanymi partnerami w pracy dla firm oraz rzemieślników. Teraz, w swojej 12. generacji, wykorzystaliśmy to doświadczenie oraz opinię naszych klientów, aby opracować nowego Nissana NP300 Navara, który wyznacza nowe standardy wydajności, jakości, wygody i kosztów eksploatacji w tym sektorze.”

2.3 dCi 6MT 2WD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2298 Cm3
Moc117.7 Kw @ 3750 Rpm
160 Hp @ 3750 Rpm
158 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy297 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
403 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony205 R16C
Długość205.7 In (5225 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/61 In (1
Rozstaw osi124 In (3150 Mm)
Prześwit8.5 In (216 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna4131 Lbs (1874 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6636 Lbs (3010 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2167 G/Km

2.3 dCi 6MT 4WD (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2298 Cm3
Moc117.7 Kw @ 3750 Rpm
160 Hp @ 3750 Rpm
158 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy297 Lb-Ft @ 1500-2500 Rpm
403 Nm @ 1500-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony205 R16C
Długość205.7 In (5225 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość70.1 In (1781 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/61 In (1
Rozstaw osi124 In (3150 Mm)
Prześwit8.2 In (208 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna4312 Lbs (1956 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6636 Lbs (3010 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.