Sojusz Renault-Nissan stworzył kilka znakomitych pojazdów, takich jak Altima oraz odnowiony GTR. Jednak pieniądze na ich produkcję zdobyto dzięki próbom i błędom, takim jak Nissan Note.
Po tym jak obaj producenci samochodów zaczęli współpracować, japońska firma musiała przyznać, że nie radzą sobie tak dobrze w produkcji małych samochodów jak ich francuscy partnerzy. Ich obsesja na punkcie kei-car przekształciła się w mały MPV o nazwie Note, bazujący na wspólnie opracowanej platformie. W 2004 roku Note zadebiutował na rynku. A rynek odpowiedział.
Wysoki, wąski i długi, Note doskonale sprawdzał się w przewozie pięciu dorosłych w niewielkim pojeździe, który był łatwy w prowadzeniu, parkowaniu i dobrze radził sobie w mieście. Jednak stylizacja nie była jego główną zaletą. Opadające reflektory, krótka maska oraz wysoka linia nadwozia nie przyciągnęły europejskich klientów. Z przodu zamontowano wysoki zderzak i wąski grill, które miały dobrze zachować się podczas parkowania. Pionowy tył ułatwiał kierowcy manewrowanie, ale ogólny wygląd samochodu przypominał pojazd użytkowy bardziej niż rodzinny samochód.
W środku było wystarczająco miejsca dla pięciu dorosłych. Trzy fotele z tyłu oferowały więcej niż wystarczająco miejsca na nogi i głowę. Punkty mocowania fotelików dziecięcych Isofix oraz pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów były mile widziane z punktu widzenia bezpieczeństwa. Przesuwana tylna kanapa umożliwiała wymianę przestrzeni na bagaż lub nogi. Na długie podróże schowek był chłodzony i mógł pomieścić do 13 puszek napojów.