Nissan był już dużą marką w segmencie pickupów na całym świecie. Dla Europy i Wielkiej Brytanii wprowadził model NP300 w 1997 roku, który był nieustannie modernizowany aż do 2007 roku.
W 2007 roku Nissan zaprezentował najnowszą ewolucję serii D22 swojego pickupa. Był on głównie przystosowany do pracy. W przypadku zastosowań rekreacyjnych i prywatnych, w 2004 roku zaprezentowano już serię D40. Wciąż panował duży popyt na dedykowane, proste pojazdy terenowe, które nie kosztowałyby fortunę, dlatego pickup oparty na D22 był świetnym rozwiązaniem. Japoński producent oferował go w kilku wersjach nadwozia, w tym wersji King Cab.
Z przodu, D22 miał zaktualizowany przedni pas z wyraźnymi reflektorami i czarnym plastikowym zderzakiem. Czarna wlotowa kratka zapewniała dodatkowe powietrze dla intercoolera. Nie było to tylko dla celów estetycznych. Jedna z wersji, King Cab, stanowiła kompromis pomiędzy pojazdem dwu- a pięcioosobowym. Jego kabina była dłuższa niż wersje 2-drzwiowe i 4-drzwiowe, wyposażona w parę tylnych drzwi zawiasowych.
Wewnątrz oferował miejsce dla czterech osób, z dodatkowymi siedzeniami z tyłu, głównie przeznaczonymi do tymczasowego użytku. Można je było nazwać torturami podczas długiej podróży ze względu na brak miejsca na nogi i niską wysokość. Powiększona kabina oznaczała, że siedzenia miały dłuższy ruch do przodu i do tyłu dla pasażerów z przodu, co było bardzo doceniane przez wyższe osoby.