Nissan nie chciał stracić swoich tradycyjnych klientów, którzy używali pickupów jako narzędzi pracy, dlatego zaoferował im specjalnie zaprojektowany pojazd: NP300 Single Cab.
Japoński producent samochodów wprowadził na rynek najnowszą ewolucję modelu D22 w 2007 roku jako narzędzie robocze. Dla tych, którzy poszukiwali bardziej komfortowego pojazdu, od 2004 roku oferował model D40. Niemniej jednak nadal istniało duże zapotrzebowanie na dedykowane, proste, terenowe pojazdy użytkowe, które nie kosztowałyby fortuny, a pickup oparty na D22 był świetną propozycją. Japoński producent oferował go w kilku wersjach nadwozia, w tym wersji Single Cab jako model podstawowy.
Z przodu D22 wyróżniał się zaktualizowanym pasem przednim z przezroczystymi reflektorami i czarnym plastikowym zderzakiem. Czarny wlot powietrza na masce zapewniał dodatkowy przepływ powietrza do intercoolera. Nie był to tylko element stylistyczny. Podstawowa wersja, Single Cab, miała kabinę z dwoma drzwiami i miejscami dla dwóch osób oraz oferowała najdłuższą przestrzeń ładunkową z tyłu.
W środku była miejsce dla dwóch pasażerów i prawie żadnych funkcji komfortowych. Nawet klimatyzacja była opcją do wyboru. Fotele pokryte były materiałem odpornym na plamy, a twarde plastikowe panele były łatwe do czyszczenia.