Nissan NV200, zbudowany na zmodyfikowanej wersji platformy B, został stworzony z myślą o przewozie zarówno towarów, jak i pasażerów. Oferuje dużo przestrzeni, napęd na przednie koła oraz kompaktowy, ale wydajny system zawieszenia tylnego.
W przeciwieństwie do innych vanów w tej klasie, fotele w wersji pasażerskiej nie były demontowalne. Oparcie środkowego rzędu miało podział 60/40, co zwiększało wszechstronność, a cała konstrukcja składała się do przodu, aby płasko opierać się o przednie fotele, podczas gdy tylne fotele składały się indywidualnie na boki przestrzeni ładunkowej.
Wnętrze wyposażone było w liczne schowki, kieszenie i uchwyty na kubki, a w górnej części schowka znajdował się tajny schowek, wystarczający na schowanie telefonów komórkowych, aparatu lub ważnych dokumentów.
Silnik zamontowany w Nissan NV200 to 1,5-litrowy silnik turbo diesel dCi, rozwijający moc 86 KM. Silnik był połączony z 5-biegową manualną skrzynią biegów.
Samochód miał maksymalną ładowność wynoszącą 771 kg i największą przestrzeń ładunkową w swojej klasie. Wyposażony był w duże drzwi przesuwne, co ułatwiało dostęp do przestrzeni ładunkowej.
Wnętrze było proste i przestrzenne, z inteligentnie umiejscowioną dźwignią zmiany biegów. Kierownica nie miała możliwości regulacji.
Opcje dodatkowe obejmowały kamerę cofania, inteligentny klucz Nissan, elektryczne szyby oraz ESP.
Nissan NV200
Od początku zaprojektowany jako pojazd użytkowy i pasażerski, Nissan NV200 oferuje nowy poziom przestronności, komfortu i praktyczności na rynku małych furgonetek, zarówno w Europie, jak i innych rynkach globalnych.
Nissan NV200 będzie dostępny w trzech różnych wersjach: furgon z największą przestrzenią ładunkową w swojej klasie oraz dwóch siedmiomiejscowych wariantach – funkcjonalna wersja Combi do przewozu ładunków i pasażerów oraz bardziej luksusowa wersja osobowa, która zadebiutuje na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2009 roku.
„Biznes Nissan LCV znajduje się w fazie rozwoju, nawet w tych trudnych warunkach finansowych,” powiedział Andy Palmer, starszy wiceprezydent ds. globalnego planowania produktów w Nissan Motor Co., Ltd. „Naszym celem jest rozwijanie działalności za pomocą inteligentnych nowych produktów i usług, które spełniają potrzeby naszych klientów, zarówno w Europie, jak i na całym świecie.”
Dodał: „Nissan NV200 to nasza propozycja dla globalnej małej furgonetki. Oferuje doskonałą użyteczność i inteligentną wygodę przy niskich kosztach eksploatacji, zapakowaną w bardzo funkcjonalny design. Dzięki temu pojazdowi Nissan ma na celu zaspokojenie potrzeb klientów poszukujących funkcjonalnej, wszechstronnej furgonetki. Wprowadzimy Nissana NV200 w Japonii przed latem, w Europie jesienią 2009 roku, a następnie w Chinach i innych rynkach.”
Zwiększona przestrzeń ładunkowa
Nissan NV200 wykorzystuje innowacyjne pomysły na pakowanie, aby stworzyć największą i najbardziej praktyczną przestrzeń ładunkową w swojej klasie. Chociaż jego całkowita długość wynosi nieco poniżej 4,4 m, wersja furgonu Nissana NV200 ma przestrzeń ładunkową o długości ponad 2 m (2040 mm).
Dzięki napędowi na przednie koła oraz zastosowaniu kompaktowego układu zawieszenia tylnego, Nissan NV200 może pomieścić jednocześnie dwie standardowe palety euro w przestrzeni ładunkowej. O wysokości 1,84 m NV200 nie jest wyższy od swoich konkurentów, a wysokość podłogi wynosząca 520 mm sprawia, że jest najniższa w klasie, co ułatwia załadunek, zwiększając objętość ładunkową do 4,1 m3. Maksymalne obciążenie wynosi 771 kg.
Przestronne wnętrze
Duża przestrzeń ładunkowa jest oczywiście kluczowym atutem furgonu, ale hojne wymiary wnętrza Nissana NV200 przekładają się także na wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów w wersji Combi.
W przeciwieństwie do niektórych producentów, którzy montują wymienne fotele – które zazwyczaj są ciężkie do podnoszenia i muszą być przechowywane w innym miejscu, gdy nie są używane – siedzenia w wersji Combi pozostają z pojazdem przez cały czas. Oparcie środkowego rzędu ma podział 60/40, co zwiększa wszechstronność, a cała konstrukcja składa się do przodu, aby leżeć płasko w stosunku do przednich siedzeń, podczas gdy tylna para składa się indywidualnie na boki przestrzeni ładunkowej.
Podczas tworzenia Nissana NV200 zwrócono uwagę na zapewnienie najwyższej jakości, z liniami zamykającymi i szczelinami paneli zgodnymi z oczekiwaniami nabywców samochodów osobowych.
Furgon, opcjonalnie dostępny z bocznym oknem, różni się od wersji osobowych z tyłu, gdzie ma podwójne boczne drzwi zawiasowe „francuskie”. Obie wersje siedmiomiejscowe mają w pełni przeszklony klapę tylną z zawiasem górnym – chociaż wersja Combi będzie dostępna z francuskimi drzwiami – podczas gdy okna obu drzwi bocznych mają przesuwane sekcje dla dodatkowej wentylacji.
Platforma samochodowa
Zbudowany na zmodyfikowanej wersji platformy B Nissana, NV200 ma w pełni niezależne zawieszenie przednie typu kolumna McPherson zamontowane na osobnym podwoziu oraz kompaktowy i lekki, ale solidny, szeroki tylny most sprężynowy.
Wydajność pochodzi z wyboru dwóch silników, jednego benzynowego i jednego wysokoprężnego.
Wersja benzynowa będzie napędzana renomowanym aluminiowym silnikiem HR16 o pojemności 1,6 litra, znanym z modeli Micra, Note i Qashqai. O pojemności 1598 cm3, jednostka z 16 zaworami rozwija moc 79 kW (108 KM) i moment obrotowy 153 Nm, a współpracuje z pięciobiegową skrzynią manualną.
Silnik wysokoprężny, znany również z modeli Note i Micra, to uznawany przez partnera Alliance silnik 8-zaworowy 1,5 dCi (K9K) o pojemności 1461 cm3. Rozwija moment obrotowy 200 Nm i moc 63 kW (86 KM), oferując idealną kombinację osiągów, wyrafinowania i oszczędności paliwa. Moc jest przenoszona przez pięciobiegową skrzynię biegów.
Aby zwiększyć przestrzeń w kabinie, dźwignia zmiany biegów nie wychodzi z podłogi, ale z dwukolorowej, otaczającej konsoli centralnej. Nad dźwignią biegów znajduje się sekcja centralna z kontrolkami ogrzewania i wentylacji oraz miejscem na radio o podwójnej DIN. Ogrzewanie i wentylacja obejmują wszystkie trzy rzędy siedzeń.
Dobry wyposażenie
Nissan NV200 jest dostępny z opcjonalną kamerą parkingową, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w tej klasie furgonetek, a kabina jest wypełniona miejscami do przechowywania, kieszeniami i uchwytami na kubki/butelki. Jest również ukryta przestrzeń do przechowywania, wystarczająco duża, aby schować aparat, telefony komórkowe lub ważne dokumenty w górnej części schowka.
Oprócz kamery parkingowej, inne elementy wyposażenia przypominające samochód, które są standardowe lub opcjonalne, to m.in. inteligentny klucz Nissana, elektryczne szyby oraz ESP. Wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje standardowo system ABS z pomocą hamowania (BA) oraz elektroniczną dystrybucję siły hamowania (EBD). Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera są również standardowe, a poduszki boczne są dostępne jako opcja.
Bezpieczeństwo pieszych również zostało uwzględnione dzięki dodatkowym materiałom absorbującym wstrząsy w masce silnika i zastosowaniu maski absorbującej energię.
Niskie koszty eksploatacji
Przewidywane koszty eksploatacji będą jednymi z najniższych w klasie, częściowo dzięki niskim kosztom eksploatacji oraz wysokiej efektywności silników i układów napędowych, ale także dzięki strukturze bezpieczeństwa, która minimalizuje uszkodzenia w przypadku wypadku wrażliwych części pod maską, takich jak chłodnica.