NISSAN Pathfinder 2012-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

NISSAN Pathfinder 2012-2016

Przejdź do galerii zdjęćNISSAN Pathfinder 2012-2016

Pierwszy Pathfinder został wprowadzony na rynek w 1986 roku i był ich pierwszym SUV-em inspirowanym ciężarówkami.

Wygląd zewnętrzny Pathfindera zmieniał się z każdą generacją, jednak w 2013 roku Nissan ponownie wprowadził go jako crossover. Silnik V8 dostępny w poprzedniej wersji został wycofany.

Pod maską Pathfinder miał silnik V6 o pojemności 3,5 litra, który rozwijał moc 260 KM. Był połączony z automatyczną skrzynią biegów CVT.

Pathfinder oferował wybieralny tryb napędu na wszystkie koła i zapewniał jeszcze lepszą efektywność paliwową niż jego poprzednik.

Doskonały do jazdy w terenie, Pathfinder mógł być zablokowany w trybie AWD, aby uniknąć utraty przyczepności.

Natomiast kształt nadwozia nie był już kanciasty, a Pathfinder stał się szerszy i niższy, wydłużony o 18 cali. Nadal zaprojektowany jako SUV, Pathfinder w niewielkim stopniu przypomina poprzednie wersje.

Kabina Pathfindera została zaprojektowana z materiałów wysokiej jakości, a 60% dostępnych poziomów wyposażenia obejmowało skórzaną tapicerkę.

Przestronna kabina miała drewniane wykończenia oraz aluminium z metalowymi wstawkami, co ożywiało design.

Nowa wersja posiadała trzeci rząd siedzeń, do którego dostęp ułatwiało składane siedzenie w drugim rzędzie.

Nissan zrezygnował ze starej konstrukcji na ramie i nowy Pathfinder został zbudowany na sztywnym podwoziu.

Cena wywoławcza najniższego poziomu wyposażenia wynosiła około 29 000 dolarów, podczas gdy najwyższa wersja Platinum kosztowała około 47 000 dolarów.

Nissan zaprezentował całkowicie nowego SUV-a Pathfinder z 2013 roku, który przeszedł kompletną metamorfozę. Posiada nowoczesną, aerodynamicznie stylizowaną karoserię, luksusowe wnętrze, unikalną w klasie technologię oraz nową, zintegrowaną platformę i zaawansowany układ napędowy, który zapewnia najlepszą w swojej klasie efektywność paliwową, jednocześnie zachowując zdolności holownicze oraz terenowe.

Nowy design pojazdu zredukował masę o 500 funtów w porównaniu do poprzedniego modelu, zachowując jednocześnie wytrzymałość SUV-a Nissan Pathfinder, oferując jednocześnie do 26 mil na galon na autostradzie. Dzięki połączeniu możliwości, w tym wiodącej w klasie standardowej zdolności holowniczej wynoszącej 5000 funtów, oraz nowoczesnych udogodnień, takich jak unikalny w klasie monitor Around View™, 2013 Pathfinder staje się SUV-em nowej generacji.

„Prezentacja naszego SUV-a nowej generacji, Nissan Pathfinder, to ważny krok po wprowadzeniu całkowicie nowego sedana Altima,” powiedział Al Castignetti, wiceprezydent i dyrektor generalny Nissan Division w Nissan North America, Inc. „Z jego odważnym nowym designem, najlepszą w klasie efektywnością paliwową i zdolnościami do rodzinnych przygód, nasi dealerzy nie mogą się doczekać, aby zaprezentować ten nowy model klientom w swoich salonach.”

Efektywność paliwowa 2013 Pathfinder poprawiła się o ponad 30 procent w porównaniu do modelu z 2012 roku. Zarówno modele FWD, jak i 4WD 2013 Nissan Pathfinder są liderami w swoich segmentach pod względem efektywności paliwowej.

Średnie wartości efektywności paliwowej dla wersji FWD wynoszą 20 (miasto), 26 (autostrada) i 22 (w ujęciu łącznym) mpg, a dla wersji 4WD to 19 (miasto), 25 (autostrada) i 21 (w ujęciu łącznym) mpg. Ten znaczący wzrost w porównaniu do efektywności paliwowej poprzedniego modelu oraz konkurencji osiągnięto głównie dzięki nowemu, aerodynamicznemu projektowi pojazdu, redukcji masy o 500 funtów, zmniejszeniu tarcia silnika oraz zastosowaniu unikalnej w klasie, nowej generacji Xtronic CVT®.

Kluczową rolę w doskonałej efektywności paliwowej Nissan Pathfinder odgrywa również fakt, że jest to obecnie jeden z najlżejszych pojazdów w swoim segmencie, przy wersji FWD ważącej zaledwie 4149 funtów. Nawet wersja 4WD Nissan Pathfinder waży tylko 4290 funtów.

Nissan zareklamował nowego Pathfindera na początku roku, prezentując koncepcyjny model w styczniu 2012 roku. Teraz mamy pierwsze oficjalne spojrzenie na model produkcyjny, który trafi do sprzedaży w całym kraju jesienią 2012 roku.

Nowa konstrukcja odpowiada zmianom w preferencjach konsumentów

Sprzedaż SUV-ów opartych na podzespołach ciężarowych osiągnęła szczyt na początku lat 2000., a następnie systematycznie malała, ponieważ wymagania konsumentów przesunęły się w stronę bardziej wyrafinowanych, oszczędnych SUV-ów typu crossover. 2013 Pathfinder zbudowany jest w technologii nadwozia unibody, co znacznie zmniejsza jego masę, eliminując obciążającą efektywność paliwową masę tradycyjnego podwozia SUV-a. Oprócz tego, że Nissan Pathfinder stał się lżejszym pojazdem, nowa konstrukcja nadwozia unibody zwiększa sztywność strukturalną w porównaniu do poprzedniego modelu. To poprawia komfort jazdy i prowadzenia, jednocześnie zmniejszając ogólny hałas, wibracje i szorstkość, oferując doskonałe połączenie reaktywności, wyrafinowania i komfortu jazdy. Sztywna platforma Pathfindera jest również kluczowa dla zachowania zdolności holowniczych oczekiwanych od SUV-a – pojazd ma standardową zdolność holowania wynoszącą 5000 funtów, co jest najlepszą standardową zdolnością holowniczą w segmencie.

„Nie jest tajemnicą, że branża zmieniła się w obliczu rosnących cen paliw,” mówi Al Castignetti. „Ale podczas gdy tradycyjni klienci SUV-ów szukają poprawy efektywności paliwowej, nadal oczekują pojazdu, który będzie w stanie spełnić wszystkie ich potrzeby, takie jak transportowanie siedmiu osób, holowanie i pewność prowadzenia w każdych warunkach, jakie daje napęd na cztery koła.”

Redukcja masy to jeden z kluczowych elementów w dążeniu Nissana do poprawy wydajności pojazdów w każdej klasie. Nowo wprowadzony Nissan Altima również jest najlżejszym pojazdem w swojej klasie.

Odważny design

Design Nissana Pathfindera przekazuje nowoczesność, jednocześnie oddając hołd trzem poprzednim generacjom modelu. Nowa platforma unibody umożliwiła projektantom stworzenie bardziej aerodynamicznego zewnętrza bez kompromisów w zakresie przestrzeni nad głową czy pojemności bagażowej. W rzeczywistości nowy Nissan Pathfinder ma więcej przestrzeni wewnętrznej niż poprzedni model dzięki bardziej efektywnemu pakowaniu.

Nowa stylizacja zewnętrzna prezentuje inteligentne połączenie charakterystycznych cech stylu Nissana i dynamicznej siły. Wygląd jest gotowy na przygody z mięśniowymi nadkolami i silnym, stabilnym staniem.

Górna część nadwozia cechuje otwarta kabina z niską linią okien i cienkimi słupkami A i D, które gładko przechodzą w wytrzymałe, wyglądające na solidne dolne nadwozie. Design Nissana Pathfindera obejmuje przednie i tylne spoilery, deflektory tylnych opon oraz owiewki tylnego zawieszenia, aby osiągnąć jedne z najlepszych wyników aerodynamicznych w segmencie. Inne detale zewnętrzne to szeroka chromowana atrapa chłodnicy, duże aerodynamiczne reflektory, schowane wycieraczki przedniej szyby, chromowane klamki drzwi oraz duże tylne lampy kombinowane.

Panoramiczny dach ze szklanym dachem, z przesuwanym otwieranym przednim panelem i stałym tylnym panelem szklanym, który rozciąga się nad 2. i 3. rzędami, w połączeniu z dużymi oknami tworzy otwarte, przestronne wnętrze.

„Dzięki nowemu aerodynamicznemu kształtowi, stylizacja jest dużym krokiem naprzód w ewolucji SUV-a – zachowując jego funkcjonalność dla ludzi i ładunku, jednocześnie nie wyglądając zbyt użytkowo,” powiedział Castignetti. „To odpowiednie, że pojazd, który w nowy sposób podchodzi do przygód, teraz również wygląda jak należy.”

Wnętrze

Całkowicie nowy design wnętrza Nissana Pathfindera oferuje wszechstronne i komfortowe siedzenia, a także luksusowe materiały i zaawansowaną technologię. Pojazd komfortowo pomieści siedem osób i ma najlepsze w klasie wymiary przestrzeni nad głową z przodu, przestrzeni na nogi z przodu oraz łącznej objętości pasażerskiej. Dodatkowo, Pathfinder jest teraz jedynym pojazdem w segmencie z możliwością pochylania fotela w 3. rzędzie.

Nowy wyświetlacz Advanced Drive-Assist™, umieszczony w centrum deski rozdzielczej między obrotomierzem a prędkościomierzem, posiada 4-calowy kolorowy wyświetlacz, który można dostosować, jest łatwy w użyciu i integruje kluczowe informacje bezpośrednio przed kierowcą. Oddzielny monitor dotykowy, zamontowany w środku deski rozdzielczej, umożliwia intuicyjną interakcję i kontrolę dostępnego systemu nawigacji oraz innych systemów i ustawień pojazdu.

Technologia i innowacje

Całkowicie nowy Nissan Pathfinder posiada również system siedzeń EZ Flex z funkcją LATCH AND GLIDE™. LATCH AND GLIDE™ to pierwszy w branży składany fotel w 2. rzędzie, przeznaczony do użycia z fotelem dziecięcym, który również zapewnia łatwy dostęp do 3. rzędu, jednocześnie utrzymując fotel dziecięcy bezpiecznie zapięty. Drugi rząd także ma możliwość dzielenia 60/40 z najlepszą w klasie długością przesuwu wynoszącą 5,5 cala. Unikalne w klasie cechy to Easy Fill Tire Alert oraz jako pierwszy w segmencie dostępność monitora Around View™.

Inne dostępne udogodnienia to skórzane fotele, podgrzewana kierownica, wentylowane i podgrzewane fotele z przodu, programowalny kluczyk Nissan Intelligent Key®, system nawigacji Nissan, system Bluetooth® do prowadzenia rozmów bez użycia rąk, 13-głośnikowy system audio premium Bose®, radio satelitarne (wymagana subskrypcja SiriusXM, sprzedawane osobno), klimatyzacja dwustrefowa, monitor tylnego widoku, zdalny rozruch silnika oraz tri-strefowy system rozrywkowy.

Nowy układ napędowy

Wszystkie modele 2013 Pathfinder są wyposażone w zaawansowany silnik V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 260 KM połączony z nowej generacji Xtronic CVT® (bezstopniowa skrzynia biegów). Jest to również jedyny pojazd w klasie z wyborem trybów 2WD, Auto lub 4WD dla dostępnego intuicyjnego systemu ALL-MODE 4×4-i. 2013 Nissan Pathfinder będzie oferowany w konfiguracjach napędu 4×4 i 4×2 oraz w czterech wariantach: S, SV, SL i Platinum.

Produkcja

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.